1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
N 11/4-3 від 25.10.2001
Про роботу органів управління освітою місцевої виконавчої влади та самоврядування Львівської області щодо забезпечення готовності роботи навчальних закладів у 2001/02 навчальному році
Заслухавши та обговоривши доповідь начальника управління освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації Брегіна М.Г., інформацію начальника Державної інспекції навчальних закладів Міністерства освіти і науки України Бурлакова О.М. та розглянувши доповідну записку про роботу органів управління освітою місцевої виконавчої влади та самоврядування Львівської області щодо забезпечення готовності роботи навчальних закладів у 2001/02 навчальному році, колегія зазначає, що Львівською обласною державною адміністрацією, місцевими органами виконавчої влади та самоврядування, управлінням освіти і науки, відділами освіти райдержадміністрацій та виконкомів міських рад, Радою ректорів (директорів) вищих навчальних закладів, навчальними закладами області на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 05.07.2001 року N 501 "Про підготовку та забезпечення організованого початку 2001/02 навчального року" проведена відповідна організаційна і практична робота щодо забезпечення у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних та вищих навчальних закладах області організованого початку 2001/02 навчального року, створення умов для одержання молоддю обов'язкової загальної середньої та професійної освіти, охорони життя, здоров'я та захисту прав учнів, студентів і педагогічних працівників, забезпечення виконання державних вимог щодо здійснення освітньої діяльності.
Організовано проведено прийом до перших і десятих класів загальноосвітніх та на перший курс професійно-технічних і вищих навчальних закладів. Забезпечується безумовне виконання вимог Конституції України щодо обов'язковості загальної середньої освіти. Проведено огляди-конкурси стану підготовки дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладів до 2001/2002 навчального року.
Львівська обласна державна адміністрація, органи місцевої виконавчої влади та самоврядування, незважаючи на складні соціально-економічні умови, ефективно вирішують освітянські проблеми, надають практичну допомогу щодо становлення особистості та забезпечення підготовки кадрів. Завдяки спільним зусиллям управління освіти і науки, відділів освіти районних державних адміністрацій та виконкомів міських рад, за підтримки Львівської обласної державної адміністрації забезпечується координованість навчальних закладів області, посилення впливу на їх діяльність органів управління та громадськості, впроваджуються сучасні методи управлінської діяльності та виконавської дисципліни.
Зазнає позитивних змін мережа навчальних закладів з урахуванням культурно-освітніх запитів населення, демографічної ситуації в регіоні, наявної інфраструктури. Реалізується безперервна ступенева освіта. Для задоволення потреб талановитої та обдарованої молоді в області створена мережа навчальних закладів нового типу. В чотирьох районах області відкрито філії Малої академії наук. На базі вищих професійних училищ створені навчальні комплекси, які працюють за наскрізними навчальними планами з вищими навчальними закладами. Проводиться значна робота щодо переходу загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру та 12-річний термін навчання.
Впроваджуються різні форми виховної роботи щодо розвитку та формування. особистості учнів, студентів, їх здібностей і обдарувань, національної і людської гідності, патріотизму, бережливого ставлення до матеріальних і духовних цінностей. З метою сприяння національно-патріотичному вихованню та громадянському становленню молоді запроваджується "Програма національно-патріотичного виховання та духовного становлення учнівської молоді Львівщини. Регіональний аспект".
Особливу увагу в області звернено на забезпечення функціонування навчальних закладів для дітей-сиріт та дітей, які потребують соціальної та фізичної реабілітації. Започатковані процеси навчання дітей-інвалідів та дітей з різними вадами фізичного розвитку. Завдяки виконанню обласних програм "Соціальна адаптація дітей-сиріт, дітей без батьківського піклування" та "Соціальна адаптація дітей з особливими потребами" відкрито у 2000/2001 роках три дитячих будинки та один будинок сімейного типу.
Згідно з програмою капітального будівництва об'єктів соціально-культурного та житлово-комунального призначення у 2000 році введено в експлуатацію 11 шкіл на 3670 учнівських місць, на будівництво яких освоєно понад 2 млн. грн. з обласного бюджету. До початку нового навчального року введено в дію дві початкові школи на 140 учнівських місць, проведено добудову у двох школах на 160 учнівських місць, здійснено реконструкцію у двох школах на 170 учнівських місць. Крім цього, до кінця календарного року буде введено в експлуатацію 6 шкіл на 919 учнівських місць і проведено реконструкцію у одній школі на 240 учнівських місць та добудову однієї школи на 240 учнівських місць.
Проводиться підготовка приміщень, матеріально-технічної, навчально-лабораторної бази та соціальної інфраструктури дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних, інтернатних, професійно-технічних та вищих навчальних закладів до опалювального сезону і роботи в осінньо-зимовий період з широким залученням представників різних служб, причетних до діяльності навчальних закладів, навчання і виховання молоді. До експлуатації в осінньо-зимовому сезоні 2001/2002 років підготовлено 509 котелень з 517 нині діючих, що становить 98 відсотків. Приладами обліку енергоносіїв повністю забезпечено навчальні заклади міст Львова, Стрия, Трускавця та Золочівського, Дрогобицького, Кам'янка-Бузького, Мостиського, Пустомитівського, Самбірського, Сокальського, Старосамбірського районів, а також навчальні заклади обласного підпорядкування. Належним чином підготувались до нового навчального року і до роботи в осінньо-зимовий період навчальні заклади міст Львова, Червонограда та Золочівського, Бродівського, Кам'янка-Бузького, Миколаївського, Пустомитівського, Перемишлянського, Дрогобицького, Сокальського, Стрийського, Радехівського районів.
Поряд з тим, початок нового навчального року засвідчив, що на неналежному рівні забезпечено функціонування деяких навчальних закладів Львівської області, є ряд певних проблем, які потребують подальшого вирішення, в тому числі із залученням органів місцевої виконавчої влади та самоврядування.
Галузевими управліннями, відділами обласної державної адміністрації, науковими установами області та науково-дослідницькими підрозділами вищих навчальних закладів недостатньо вивчається потреба в фахівцях, відповідно до структурних змін в економіці та з урахуванням виходу працівників на пенсію, повільно вивчається досвід організації підготовки робітників і спеціалістів у країнах ближнього та дальнього зарубіжжя.
Недостатнім є матеріально-технічне забезпечення, протипожежний захист навчальних закладів та гурткової роботи з дітьми і молоддю. Практично припинена закупівля медичного обладнання, технічних засобів навчання, обладнання, меблів. Більшість технологічного обладнання та інвентарю потребує заміни. Стан забезпечення обчислювальною технікою та рівень комп'ютеризації загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів, не дивлячись на вжиті останнім часом Міністерством освіти і науки, управлінням освіти і науки Львівської облдержадміністрації заходи, залишається ще низьким.
Невирішеними є питання щодо своєчасного підвищення кваліфікації педагогічних працівників, створення належних умов стажування майстрів виробничого навчання, курсової перепідготовки вчителів, які проходять її за власний рахунок.
На питання, пов'язані з підготовкою до нового навчального року, негативно впливає і ситуація з забезпеченням підручниками і методичною літературою, а також фаховими журналами, регіональними періодичними виданнями, які не завжди доступні педагогічним працівникам. В навчальних закладах області тривалий час існує проблема повного забезпечення учнів підручниками. В цілому стан забезпечення підручниками для професійної підготовки учнів професійно-технічних та студентів вищих навчальних закладів складає близько 80 відсотків, забезпеченість новими підручниками учнів загальноосвітніх навчальних закладів у 2001 році становить 70 відсотків.
Складною залишається криміногенна ситуація в учнівському середовищі, в окремих загальноосвітніх навчальних закладах недостатньо ведеться профілактична робота щодо попередження травматизму та загибелі дітей. Зменшується кількість дітей, які відвідують позашкільні заклади. Позашкільною освітою в сільській місцевості охоплено лише 6 % учнів, середній показник по області - 18 %.
Потребують подальшого впорядкування мережа вищих навчальних закладів, приведення обсягів підготовки у відповідність до потреб ринкової економіки та можливостями бюджетного фінансування. Структура і обсяги підготовки фахівців з окремих спеціальностей, професій перевищують потреби регіону. Внаслідок цього до 15 відсотків випускників щороку стають на облік у центрах зайнятості області.
Практично не вирішено питання квотування підготовки сільської молоді у вищих навчальних закладах I-II рівнів акредитації, окрім педагогічних та агропромислових спеціальностей.
Враховуючи вищевикладене, колегія У Х В А Л Ю Є:
1. Відзначити, що Львівською обласною державною адміністрацією, органами місцевої виконавчої влади та самоврядуванням Львівської області вжито відповідні заходи щодо забезпечення роботи навчальних закладів у 2001/2002 навчальному році.
2. Рекомендувати Львівській обласній державній адміністрації покращити координацію дій відповідних служб галузевих управлінь, відділів обласної державної адміністрації, наукових установ області та науково-дослідницьких підрозділів вищих навчальних закладів з метою вивчення стану забезпечення робітничими кадрами та спеціалістами галузей виробництва області, визначити перспективні потреби у певних категоріях фахівців.
3. Управлінню освіти і науки Львівської обласної держадміністрації (Брегін М.Г.):
3.1. Вивчити стан охоплення дітей загальною середньою освітою, взяти на облік усіх підлітків віком до 18 років, які не мають середньої освіти і залучити до різних форм одержання освіти у навчальних закладах Львівської області.
Листопад 2001 року
3.2. Забезпечити постійний та дієвий контроль за роботою вищих навчальних закладів області I-IV рівнів акредитації, зокрема, за здійсненням загальноосвітньої підготовки студентів у вищих навчальних закладах I-II рівнів акредитації.
Постійно
3.3. Підготувати і подати Міністерству освіти і науки України пропозиції щодо подальшого реформування системи вищої та професійно-технічної освіти області і приведення її за освітніми та кваліфікаційними рівнями, типами навчальних закладів, формами і термінами навчання та джерелами фінансування у відповідність до соціально-економічної та демографічної ситуації, яка б задовольняла інтереси особистості та потреби регіону.
Грудень 2002 року
3.4. Сприяти систематичному розширенню та поглибленню змісту наукової і експериментальної роботи щодо застосування новітніх педагогічних технологій, створення умов для розвитку педагогічної ініціативи, підвищення фахової майстерності педагогічних працівників, широко використовуючи для цього потенціал вищих навчальних закладів та наукових установ регіону; розвитку інтеграційних процесів у системі освіти регіону, створенню навчальних, навчально-науково-виробничих комплексів, університетських центрів тощо.
Постійно
3.5. Для здійснення моніторингу потреб регіону у кваліфікованих робітниках і спеціалістах та їх працевлаштування внести пропозиції щодо створення "Центру моніторингу" із залученням представників служби зайнятості, відповідних служб галузевих управлінь та відділів облдержадміністрації і установ Національної академії наук, Академії педагогічних наук тощо.
Березень 2002 року
3.6. Створити інформаційну систему, в якій зосередити дані про науковий потенціал вищих навчальних закладів та наукових установ Львівської області з метою посилення інтеграційних процесів у діяльності наукових установ і вищих навчальних закладів регіону.
Грудень 2002 року
4. Міністерству освіти Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
4.1. Обговорити на засіданнях колегій доповідну записку та рішення колегії Міністерства освіти і науки України про роботу органів управління освітою місцевої виконавчої влади та самоврядування Львівської області щодо забезпечення готовності роботи навчальних закладів у 2001/2002 навчальному році та вжити заходів, спрямованих на створення належних умов для одержання молоддю обов'язкової загальної середньої і професійної освіти, охорони життя, здоров'я та захисту прав учнів, студентів педагогічних і науково-педагогічних працівників, забезпечення виконання державних вимог до здійснення освітньої діяльності, утвердження принципово нової ролі освіти, як основи інноваційного розвитку українського суспільства та розбудови української держави.
Грудень 2001 року
4.2. Забезпечити широке обговорення педагогічною громадськістю матеріалів, завдань та рішень II Всеукраїнського з'їзду працівників освіти.
Грудень 2001 року
4.3. Забезпечити у 2001/2002 навчальному році переведення початкової школи на 4-річну структуру та перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання, а також 12-бальну шкалу оцінювання навчальних досягнень учнів (слухачів) у системі професійно-технічної освіти.
Протягом 200112002 навчального року
4.4. На виконання Указу Президента України "Про додаткові заходи щодо забезпечення розвитку освіти в Україні" від 9 жовтня 2001 року N 941/2001 спільно з місцевими органами виконавчої влади здійснити заходи щодо:
вирішення питань забезпечення регулярного підвезення учнів та працівників загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів у сільській місцевості до місця навчання, роботи і додому, у тому числі і залізничним транспортом;
сприяння у придбанні навчальними закладами освіти навчальної та науково-методичної літератури, фахових журналів і газет;
поліпшення фінансового та матеріально-технічного забезпечення діяльності дитячо-юнацьких спортивних шкіл та училищ фізичної культури, регулярного проведення спортивних ігор школярів України на основі багатоступеневих змагань;
забезпечення умов для створення при державних вищих навчальних закладах педагогічного профілю загальноосвітніх навчальних закладів інтернатного типу для підготовки сільської молоді з числа випускників основної школи до вступу у вищі навчальні заклади;
першочергового надання молодим громадянам пільгових довгострокових кредитів на здобуття освіти у вищих навчальних закладах із гостродефіцитних спеціальностей, передбачивши повне або часткове їх погашення за умови подальшої роботи фахівця в державних або комунальних закладах і установах, особливо в сільській місцевості.
Грудень 2001 року,
постійно
4.5. Внести пропозиції щодо формування разом із місцевими органами виконавчої влади мережі регіональних центрів моніторингу освіти, впровадження у навчальний процес сучасних засобів та технологій навчання з метою першочергового забезпечення загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних та вищих навчальних закладів новими зразками техніки, обладнання та навчально-наочними посібниками, модернізації та зміцнення матеріально-технічної бази цих закладів.
Грудень 2001 року
4.6. Здійснити інвентаризацію матеріально-технічної бази закладів і установ освіти, провести реконструкцію та капітальний ремонт будівель, які цього потребують. Забезпечити максимальне збереження наявної матеріальної бази, робочих місць педагогічних працівників, контингент учнів, використання державного майна за призначенням, дотримання санітарно-епідемічного благополуччя учасників навчального процесу, недопущення порушень вимог щодо порядку і режиму проживання в гуртожитках.
Постійно
4.7. Проаналізувати стан виконання постанови Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 року N 436 "Про затвердження Програми інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп'ютеризації сільських шкіл на 2001-2003 роки" щодо розробки і реалізації регіональних програм. Здійснити заходи щодо забезпечення навчальних закладів телекомунікаційними засобами виходу до міжнародної інформаційної мережі Internet, створення єдиної інформаційно-комп'ютерної системи управління освітою, розвитку інформаційної інфраструктури навчальних закладів.
Червень 2002 року
4.8. Розробити перспективні регіональні програми підготовки кваліфікованих робітників на 2002-2004 роки а урахуванням реальних потреб ринку праці.
Грудень 2001 року
4.9. Проаналізувати стан виконання регіональних програм розвитку освіти, внести до них відповідні корективи з урахуванням вимог Законів України "Про загальну середню освіту", "Про професійно-технічну освіту", "Про позашкільну освіту", "Про дошкільну освіту". Активізувати управлінську діяльність, підвищити рівень науково-методичного забезпечення з метою ефективного впровадження змін в організації навчально-виховного процесу.
Січень 2002 року
4.10. Посилити індивідуальну роботу з батьками щодо запобігання в учнівському середовищі негативних проявів та соціального сирітства. Активно залучати до цієї роботи фахівців органів внутрішніх справ, медицини, працівників культури й мистецтва тощо.
Постійно
4.11. Покращити роботу медичних пунктів навчальних закладів, звернути при цьому особливу увагу на укомплектованість їх медперсоналом та лікувальними засобами. Встановити належний санітарно-гігієнічний контроль за станом приміщень та харчоблоків навчальних закладів.
Постійно
4.12. Вжити невідкладних заходів на виконання доручення Президента України від 14 квітня 2000 року N 1-14/415 щодо поліпшення забезпечення дітей повноцінним харчуванням у дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах.
Постійно
4.13. Посилити взаємодію з Радами ректорів (директорів) вищих навчальних закладів стосовно вдосконалення структури підготовки, переліку спеціальностей і загального обсягу підготовки фахівців, розробки прогнозуючих показників на 5-10 років, корегування і вдосконалення мережі вищих навчальних закладів у напрямку забезпечення потреб регіону. Червень 2002 року.
4.14. Налагодити постійний та дієвий контроль щодо ліцензування вищих навчальних закладів I-II рівнів акредитації на право провадження освітньої діяльності для здобуття повної загальної середньої освіти.
Постійно
4.15. Підготувати і подати МОН України пропозиції щодо концептуальних підходів до вирішення проблем працевлаштування випускників, їх закріплення за місцем роботи, відновлення і запровадження організаційно-фінансових механізмів ефективного використання випускників, що навчаються за кошти державного та місцевого бюджетів,
Грудень 2001 року
5. Департаментам розвитку дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти (Романенко В.П.), професійно-технічної освіти (Томашенко В.В.) та вищої освіти (Дмитриченко М.Ф.) забезпечити поєднання професійно-технічної і повної загальної середньої освіти з урахуванням переходу до 12-річної освіти та забезпечення наступності з вищою освітою.
Вересень 2003 року
6. Департаменту розвитку професійно-технічної освіти (Томашенко В.В.) спільно з структурними підрозділами Мінпраці України розробити методичні рекомендації щодо визначення Відповідальності обсягів та професійно-кваліфікаційної структури випускників професійно-технічних навчальних закладів згідно з сучасними потребами ринку праці і на основі цих рекомендацій сформувати контрольні показники обсягів підготовки кваліфікованих робітників за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів, інших джерел фінансування на 2002 рік.
Грудень 2001 року
7. Науково-методичному центру середньої освіти (Завалевський Ю.І.) спільно з Академією педагогічних наук України (Мадзігон В.М., за згодою), Методично-видавничим центром організації випуску та доставки освітянської літератури (Харламова Т.Б.) забезпечити виготовлення та доставку підручників і навчальних посібників для учнів 2-х класів загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до державного стандарту загальної початкової освіти.
Вересень 2002 року
8. Науково-методичним центрам середньої освіти (Завалевський Ю.І.), професійно-технічної освіти (Судаков Є.М.) спільно з Академією педагогічних наук України (Мадзігон В.М.), за згодою забезпечити дослідження теоретично-методологічних і методичних проблем середньої та професійно-технічної освіти. З цією метою продовжити створення експериментальних педагогічних майданчиків на базі кращих навчальних закладів регіонів.
Постійно
9. Департаменту розвитку дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти (Романенко В.П.), Науково-методичному центру середньої освіти (Завалевський Ю.І.) розробити графік проведення моніторингових досліджень якості загальноосвітньої підготовки учнів основної та старшої школи в регіонах і провести протягом 2001/02 навчального року вивчення якості знань учнів 1-х та 4-х класів.
Липень 2002 року
10. Департаментам економіки та соціального розвитку (Куліков П.М.), розвитку дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти (Романенко В.П.), розвитку професійно-технічної освіти (Томашенко В.В.), вищої освіти (Дмитриченко М.Ф.) спільно з управлінням освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації (Брегін М.Г.) провести семінар-нараду з економічних питань діяльності навчальних закладів.
2002 рік
11. На виконання Указу Президента України "Про додаткові заходи щодо забезпечення розвитку освіти в Україні" від 9 жовтня 2001 року N 941/2001:
11.1. Департаментам розвитку дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти (Романенко В.П.), розвитку професійно-технічної освіти (Томашенко В.В.) та вищої освіти (Дмитриченко М.Ф.), Науково-методичними центрами середньої (Завалевський Ю.І.), професійно-технічної (Судаков Є.М.) та вищої (Левківський К.М.) освіти забезпечувати своєчасне оновлення змісту загальної середньої, професійно-технічної та вищої освіти, видання необхідної навчальної і навчально-методичної літератури.
Постійно
11.2. Департаментам економіки та соціального розвитку (Куліков П.М.), розвитку дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти (Романенко В.П.), розвитку професійно-технічної освіти (Томашенко В.В.), комітету фізичного виховання та спорту (Операйло С.І.) вирішити в установленому порядку питання про введення до штатних розписів дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних і професійно-технічних навчальних закладів посади фахівця з фізичного виховання і організації фізкультурно-масової роботи.
2001-2002 роки
11.3. Департаментам вищої освіти (Дмитриченко М.Ф.), економіки та соціального розвитку (Куліков П.М.) розглянути питання та внести в установленому порядку пропозиції щодо першочергового надання молодим громадянам пільгових довгострокових кредитів на здобуття освіти у вищих навчальних закладах із гостродефіцитних спеціальностей.
2002 рік
11.4. Департаменту розвитку дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти (Романенко В.П.), Науково-методичному центру середньої освіти (Завалевський Ю.І.) спільно з Академією педагогічних наук України (Мадзігон В. М.) активізувати проведення наукових досліджень з проблем позашкільної освіти і виховання, внести пропозиції щодо створення центрів з наукового супроводження позашкільної освіти і виховання, впровадження у практику діяльності позашкільних навчальних закладів новітніх наукових розробок і освітніх технологій; підготувати необхідні навчальні та навчально-методичні матеріали для працівників позашкільних навчальних закладів.
2002 рік
11.5. Департаменту розвитку дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти (Романенко В.П.), науково-методичному центру середньої освіти (Завалевський Ю.І.), Академії педагогічних наук України (Мадзігон В.П.) розробити разом з Національною академією наук України, галузевими академіями наук комплексні програми залучення обдарованої учнівської та студентської молоді до наукових досліджень, активізації діяльності Малої академії наук.
2002 рік
12. Керівникам структурних підрозділів Міністерства освіти і науки України спільно з підрозділами Академії педагогічних наук України (за згодою) з метою виконання завдань, поставлених на II Всеукраїнському з'їзді працівників освіти, врахування в подальшій роботі рекомендацій та пропозицій делегатів з'їзду:
- підготувати відповідні матеріали і провести спільне засідання колегії Міністерства освіти і науки України та президії Академії педагогічних наук України;
- розробити проект спільної Програми діяльності Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України на 2002-2004 роки і подати її на затвердження колегією МОН та Президією АПН України.
Листопад 2001 р.
13. Прес-центру (Гергель О.Д.), видавництву "Педагогічна преса" (Кузнецов Ю.Б.) систематично та широко пропагувати кращий досвід роботи органів місцевої виконавчої влади та самоврядування, управлінню освітою, педагогічних, науково-педагогічних працівників, громадських організацій та спілок щодо удосконалення та провадження освітньої діяльності.
14. Контроль за виконанням цього рішення колегії покласти на Державного секретаря Міністерства освіти і науки України Зайчука В.О.
Голова колегії, міністр В.Г.Кремень
Доповідна записка про роботу органів управління освітою місцевої виконавчої влади та самоврядування Львівської області щодо забезпечення готовності роботи навчальних закладів у 2001/2002 навчальному році
Комплексне вивчення матеріалів діяльності управління освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, здійснене відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 05.07.2001 року N 501 "Про підготовку та забезпечення організованого початку 2001/02 навчального року" та від 07.08.2001 року N 583 "Про підготовку до засідання колегії Міністерства освіти і науки України", показує, що у Львівській області проведена належна організаційна і практична робота щодо забезпечення у навчальних закладах організованого початку нового 2001/2002 навчального року, створення умов для одержання молоддю обов'язкової загальної середньої, професійно-технічної та вищої освіти, охорони життя, здоров'я та захисту прав учнів, студентів та педагогічних працівників, забезпечення виконання державних вимог щодо здійснення освітньої діяльності, контролю за дотриманням законодавства України з питань освіти.
Питання підготовки до 2001/2002 навчального року та роботи в осінньо-зимовий період були розглянуті на нарадах, проведених управлінням освіти і науки за участю керівників навчальних закладів. Наказом управління освіти і науки від 6.06.2001 р. N 419 затверджені заходи щодо організації роботи навчальних закладів до початку нового навчального року, що впроваджувались у районних, міських відділах освіти та навчальних закладах з широким залученням представників різних служб, причетних до функціонування навчальних закладів, навчання і виховання учнівської молоді. Аналогічна робота проведена і по підготовці професійно-технічних навчальних закладів до нового навчального року. Зокрема, видано наказ Комітету професійно-технічної освіти від 2.08.2001 року N 116 "Про проведення обласного огляду-конкурсу підготовки ПТНЗ до нового 2001/2002 навчального року", розроблено заходи для керівництва у роботі всіх професійно-технічних навчальних закладів з зазначених питань.
Впродовж липня - серпня ц. р. питання підготовки до нового навчального року та роботи в осінньо-зимовий період вивчено у десяти районах області, у всіх навчальних закладах обласного підпорядкування та професійно-технічних і вищих навчальних закладах.
У цій роботі було передбачено ряд практичних заходів щодо удосконалення мережі навчальних закладів, поліпшення фінансування, забезпечення їх теплоенергоносіями, зміцнення навчально-матеріальної бази, підвезення учнів та вчителів загальноосвітніх навчальних закладів сільської місцевості, працевлаштування та продовження навчання дітей-сиріт і дітей, які залишились без батьківського піклування. Встановлено контроль за грошовим і майновим забезпеченням випускників інтернатних закладів, повернення їм майна, житла, відшкодування витрат, взяті під контроль питання, пов'язані з навчанням та вихованням дітей з малозабезпечених сімей, вихованців шкіл-ітернатів та дитячих будинків.
Значна увага була приділена підготовці до нового навчального року об'єктів соціальної сфери. Згідно з наказами Міністерства освіти від 05.11.99 р. N 383, управління освіти і науки провело огляд-конкурс на кращий студентський гуртожиток за житлово-побутовими умовами, зразковим порядком і забезпеченням умов для організації навчання та дозвілля молоді. Кращим визнано гуртожиток Червоноградського гірничого технікуму.
Свою регіональну політику щодо здійснення навчального процесу у Львівській області управління освіти і науки та відділи освіти формують з урахуванням соціально-економічних умов області, основна увага при цьому зосереджується на закріпленні позитивних зрушень, адаптації навчальних закладів до цих умов, наповненні навчального процесу новим змістом, створенні умов щодо переходу на навчання з шестирічного віку, забезпечення взаємозв'язку та системності в роботі навчальних закладів різних типів, а також розвитку індивідуальних здібностей на якісному проміжку "ШКОЛА - ПТНЗ - ВНЗ". В області діє 94 навчально-виховних комплекси у складі шкіл, гімназій, ліцеїв, вищих професійних училищ та вищих навчальних закладів (Львівського національного університету ім. І. Франка, медичного університету, національного університету "Львівська політехніка", інституту фізкультури та ін.). На базі вищих професійних училищ створені навчальні комплекси, які працюють за наскрізними навчальними планами з вищими навчальними закладами. З метою розвитку творчих здібностей школярів 7-11 класів в чотирьох районах області функціонують філії Малої академії наук. З учнями в позаурочний час займаються науковці вищих навчальних закладів за напрямами: прикладна лінгвістика, математична логіка, генетика, комп'ютерний дизайн, радіотехніка, фізіологія, ботаніка, психологія та ін. Учні Львівщини щороку на належному рівні представляють область на Всеукраїнських олімпіадах. Тільки у цьому році із 96 учасників Всеукраїнських предметних олімпіад 51 стали призерами.

................
Перейти до повного тексту