1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
28.11.2002 N 11/4-18
Про стан впровадження нових інформаційних технологій для науково-методичного забезпечення самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів
Заслухавши та обговоривши доповідну записку Державної інспекції навчальних закладів "Про стан впровадження нових інформаційних технологій для науково-методичного забезпечення самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів", колегія відмічає, що незважаючи на складний економічний стан, більшість вищих навчальних закладів забезпечили необхідні умови для комп'ютеризації навчального процесу, створили власні інформаційні бази та на їх основі впроваджують інноваційні технології навчання, що істотно покращило науково-методичне забезпечення самостійної роботи студентів.
Впровадження нових технологій навчання поряд з розширенням самостійної роботи студентів дозволило збільшити обсяг доступних освітянських послуг, створити ефективну систему безперервної освіти, а також скоротити тижневе аудиторне навантаження. Значно розширились можливості та покращилось застосування дидактичного матеріалу нового покоління: електронні підручники, віртуальні засоби навчання, семінари та наради в on-line режимі, дистанційні курси навчання та сучасні системи управління навчальним процесом на базі програмного середовища систем дистанційного навчання СДН "Прометей-4", LMS "Learning Spase-5" та інших.
За останні три роки на 35% збільшилась частка сучасних комп'ютерів у вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації та на 45% у вищих навчальних закладах I-II рівнів акредитації.
Практично усі вищі навчальні заклади III-IV рівнів акредитації та близько половини вищих навчальних закладів I-II рівнів акредитації мають доступ до Інтернет, запроваджують у бібліотеках комп'ютерні бази даних, довідкові каталоги, підписку на повнотекстові фахові журнали та газети, новітні інформаційні технології обслуговування студентів.
Разом з тим у результаті проведеної перевірки виявлені недоліки та упущення як у впровадженні нових інформаційних технологій, так і в плануванні та оцінці ефективності самостійної роботи студентів.
У більшості навчальних закладів відносний обсяг самостійної роботи студентів складає мінімум від загального обсягу навчальних дисциплін, а в 12% навчальних закладів - менше нормативно визначеного мінімуму. Не прослідковується тенденція до очікуємого росту кількості годин, що відводиться для самостійної роботи, а у ряді навчальних закладів відносний показник обсягу самостійної роботи студентів Зменшується від першого курсу до випускного.
При значному зростанні рівня методичного забезпечення організації самостійної роботи студентів загальний показник не перевищує 87%. Повільно поповнюються бібліотечні фонди вищих навчальних закладів підручниками та посібниками з професійно-орієнтованих дисциплін, загальна забезпеченість їх складає близько 40% від потрібного.
Забезпечення підручниками та навчальними посібниками з циклу професійної та практичної підготовки, які мають гриф Міністерства освіти і науки України, в окремих вищих навчальних закладах I-II рівнів акредитації складає 15%.
Залишається ще не врегульованим використання ліцензованих програмних продуктів, відсутній централізований фонд накопичення та тиражування програмних засобів навчального призначення.
Перевірка забезпечення навчально-виховного процесу вищих навчальних закладів показала, що тільки 5-10% викладачів мають позитивно оцінений досвід з управління самостійною роботою студентів.
Враховуючи зазначене, колегія У Х В А Л Ю Є:
1. Доповідну записку Державної інспекції навчальних закладів взяти до відома.
2. Визнати послідовну і результативну роботу щодо впровадження нових інформаційних технологій у Київському національному торговельно-економічному університеті (Мазаракі А.А.), Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут" (Товажнянський Л.Л.), Національному аерокосмічному університеті ім. М.Є.Жуковського "Харківський авіаційний інститут" (Кривцов В.С.), Технологічному університеті "Поділля" (Скиба М.Є.), Полтавському університеті споживчої кооперації (Дорохін В.О.), Донбаському гірничо-металургійному інституті (Дорофеєв В.М.), Надвірнянському коледжі (Нагорний Р.В.), Львівському економічному бізнесколеджі (Бочан І.О.), Дніпропетровському транспортно-економічному технікумі (Таберко Л.М.).

................
Перейти до повного тексту