1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Управління ліцензування, акредитації та нострифікації
Л И С Т
22.04.2008 N 6/1-603
Ректорам (директорам) вищих
навчальних закладів
Управлінням ліцензування, акредитації та нострифікації доопрацьовано з урахуванням отриманих зауважень проект Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти.
Просимо до 15 травня цього року розглянути запропонований проект і надати свої пропозиції та зауваження.
Інформацію надавати факсом: 246-38-04 або електронною поштою на адресу: dlan@mon.gov.ua.
Начальник управління М.В.Михайліченко
Проект
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
надання освітніх послуг у сфері вищої освіти
I. Загальні положення
1.1. Ці Ліцензійні умови розроблені відповідно до Законів України "Про освіту", "Про вищу освіту", постанови Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 р. N 1019 "Про ліцензування діяльності з надання освітніх послуг".
1.2. Ліцензійні умови визначають нормативи ресурсного забезпечення освітньої діяльності та інші вимоги.
II. Нормативи та вимоги
Таблиця
Нормативи та вимоги підготовки фахівців з вищою освітою за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями денної форми навчання
Назва показника
(нормативу)
Значення показника (нормативу) за освітньо-
кваліфікаційними рівнями
Молодший
спеціаліст
Бакалавр Спеціаліст Магістр
1 2 3 4 5
1. Загальні вимоги
1. Результати
моніторингу ринку
праці та ринку
освітніх послуг,
погоджені з Радою
міністрів АРК,
обласною,
Київською,
Севастопольською
міською державною
адміністрацією
+ + + +
2. Кадрове забезпечення підготовки фахівців заявленої
спеціальності
2.1.
Забезпеченість
дисциплін
навчального плану
науково-
педагогічними
(педагогічними)
працівниками
відповідної
науково-
педагогічної
спеціальності,
кваліфікації (%)
100 100 100 100
2.2. Частка
лекційних годин
дисциплін
навчального плану,
що викладаються
науково-
педагогічними
(педагогічними)
працівниками з
науковими
ступенями та
вченими званнями
2.2.1. соціально-
гуманітарного
циклу (%)
- 75 85 95
у тому числі
науково-
педагогічними
(педагогічними)
працівниками, які
працюють у даному
навчальному
закладі за
основним місцем
роботи (%)
- 50 50 50
2.2.2. природничо-
наукового
(фундаментального)
циклу (%)
- 75 85 95
- у тому числі за
основним місцем
роботи (%)
- 50 50 50
- докторів наук
або професорів (за
основним місцем
роботи) (%)
- 10 20 40
2.2.3. професійно-
практичного
(фахового) циклу
(%)
- 65 80 90
- у тому числі за
основним місцем
роботи (%)
- 50 50 50
- докторів наук
або професорів (%)
- 10 30 60
2.3. Частка
аудиторних годин
дисциплін
навчального плану
природничо-
наукового та
професійно-
практичного
циклів, що
виконується
педагогічними
працівниками вищої
категорії, які
працюють в даному
навчальному
закладі за
основним місцем
роботи (%)
25 - - -
2.4. Наявність
кафедр (циклової
комісії) з
природничо-
наукової
(фундаментальної)
підготовки
+ + - -
2.5. Наявність
кафедри (циклової
комісії) з
професійно-
практичної
(фахової)
підготовки, яку
очолює фахівець,
що працює за
основним місцем
роботи:
+ + + +
2.5.1. доктор наук
або професор
+
2.5.2. кандидат
наук або доцент
+ +
2.5.3. викладачів
вищої категорії
або викладач
методист
+
2.6. Наявність
аспірантури з
наукової галузі
+
2.7. Частка
науково-
педагогічних
працівників
кафедри фахової
підготовки з
науковими
ступенями, вченими
званнями за
основним місцем
роботи (%)
50 50 50
3. Матеріально-технічне забезпечення
3.1. Відповідність
навчальних площ на
одного студента
санітарно-
технічним нормамДБН В2.2-3-97
+ + + +
3.2.
Забезпеченість
навчального
процесу та
науково-дослідної
роботи:
- спеціалізованими
лабораторіями,
кабінетами тощо
(%)
100 100 100 100
- обладнанням,
устаткуванням,
необхідним для
виконання
навчальних планів
та програм
дисциплін
+ + + +
3.3.
Забезпеченість
студентів
гуртожитком (у %
від потреби)
70 70 70 70
3.4. Кількість
навчальних
комп'ютерів (ПОЕМ)
на 100 студентів
ВНЗ
6 12 12 12
3.5. Наявність
пунктів харчування
+ + + +
3.6. Наявність
спортивної бази:
3.6.1. Спортивний
зал
+ + + +
3.6.2. Стадіон
(спортивний
майданчик)
+ + + +
3.7. Наявність
медичного пункту
+ + + +
4. Навчально-методичне забезпечення
4.1. Наявність
освітньо-
кваліфікаційної
характеристики
фахівця (у т.ч.
варіативної
компоненти)
+ + + +
4.2. Наявність
освітньо-
професійної
програми
підготовки фахівця
(у т.ч.
варіативної
компоненти)
+ + + +
4.3. Наявність
засобів
діагностики якості
(у т.ч.
варіативної
компоненти)
+ + + +
4.4. Відповідність
навчального плану
освітньо-
професійній
програмі
+ + + +
4.5. Наявність
навчально-
методичного
забезпечення
кожної дисципліни
навчального плану
(%):
100 100 100 100
4.5.1. Навчальних
програм дисциплін
100 100 100 100
4.5.2.Планів
семінарських,
практичних
занять, завдань
для лабораторних
робіт
100 100 100 100
4.5.3. Методичних
рекомендацій з
виконання курсових
робіт (проектів)
100 100 100 100
4.5.4. Наявність
засобів
діагностики якості
вищої освіти з
дисциплін
навчального плану
100 100 100 100
4.5.5.
Забезпеченість
програмами всіх
видів практик
100 100 100 100
4.5.6. Наявність
методичних
рекомендацій з
державної
атестації
студентів
+ + + +
4.5.7. Навчально-
методичне
забезпечення
самостійної роботи
студентів (%)
100 100 100 100
4.5.8. Наявність
критеріїв
оцінювання знань і
вмінь студентів за
дисциплінами
+ + + +
5. Інформаційне забезпечення
5.1.
Забезпеченість
студентів
рекомендованими
підручниками
(навчальними
посібниками, в
тому числі
електронними), що
містяться у
власній бібліотеці
навчального
закладу, з кожної
дисципліни
навчального плану
(%)
100 100 100 100
5.2.
Співвідношення
посадкових місць у
власних читальних
залах до
загального
контингенту
студентів (%)
3 4 4 5
5.3.
Забезпеченість
читальних залів
вітчизняними та
зарубіжними
періодичними
виданнями з
відповідної галузі
знань (кількість
видань)
2 3 5 5
5.4. Можливість
доступу викладачів
і студентів до
Інтернет як
джерела
інформації:
+ + + +
- наявність
обладнаних
лабораторій
+ + + +
- наявність
каналів доступу
+ + + +

................
Перейти до повного тексту