1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
11.03.2008 N 1/9-138
Міністерству освіти і науки
Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки
обласних, Київської
та Севастопольської міських
державних адміністрацій,
інститутам післядипломної
педагогічної освіти,
навчальним закладам системи
загальної середньої освіти
Міністерство освіти і науки України надсилає для практичного використання методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації з математики учнів 11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів у 2007/2008 навчальному році.
Заступник Міністра П.Полянський
Додаток
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення державної підсумкової атестації з математики в 11(12) класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2007/2008 навчальному році
Міністерство освіти і науки України інформує, що згідно з Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 18.02.2008 р. N 94 та зареєстрованим у Мін'юсті України 27.02.2008 р. N 151/14842, листом Міністерства освіти і науки України "Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах у 2007/2008 навчальному році" від 11.03.2008 р. N 1/9-137 визначено порядок проведення атестації з математики учнів 11(12) класів:
обов'язково для класів з поглибленим вивченням математики та класів універсального, природничо-математичного напрямів, економічного, інформаційно-технологічного профілів, у яких час, відведений на вивчення математики, становить не менше 4 годин на тиждень.
за вибором учнів, у класах інших профілів (суспільно-гуманітарного, філологічного, художньо-естетичного, спортивного тощо), де математика вивчається менше 4 годин на тиждень.
Державна підсумкова атестація з математики (інтегрований іспит з алгебри та початків аналізу і геометрії) проводиться у письмовій формі за навчальним посібником "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 11 клас. Книга 1. Книга 2" (Бурда М.І. та ін., Харків: Гімназія, 2008).
Посібник містить 100 варіантів атестаційних робіт, кожен з яких складається з чотирьох частин, що відрізняються за складністю та формою тестових завдань. Перша частина розміщена в Книзі 1 посібника, а друга, третя і четверта частини - у Книзі 2.
У першій частині атестаційної роботи запропоновано 16 тестових завдань закритої форми (12 завдань з алгебри та початків аналізу і 4 завдання з геометрії) з вибором однієї правильної відповіді. Для кожного тестового завдання з вибором відповіді подано чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна правильна. Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь. При цьому учень не повинен наводити будь-які міркування, що пояснюють його вибір відповіді.
Правильне розв'язання кожного завдання цієї частини оцінюється одним балом.
Друга частина атестаційної роботи складається із 8 завдань відкритої форми (6 завдань з алгебри та початків аналізу і 2 завдання з геометрії) з короткою відповіддю. Завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей записана правильна відповідь (наприклад, число вираз, корені рівняння тощо). Усі проміжні етапи розв'язування не перевіряються, а необхідні перетворення, спрощення, обчислення тощо учні виконують у чернетках.
Правильне розв'язання кожного із завдань цієї частини оцінюється двома балами.
Третя частина атестаційної роботи складається із 3 завдань відкритої форми (2 завдання з алгебри та початків аналізу і 1 завдання з геометрії) з розгорнутою відповіддю.
Четверта частина атестаційної роботи складається із 4 завдань відкритої форми (3 завдання з алгебри та початків аналізу і 1 завдання з геометрії) з розгорнутою відповіддю.
Завдання третьої та четвертої частин вважаються виконаними правильно, якщо учень навів розгорнутий запис розв'язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу та дав правильну відповідь. Правильне розв'язання кожного із завдань цих частин оцінюється чотирма балами.
Правильність виконання завдань третьої та четвертої частин оцінює вчитель відповідно до критеріїв (додаток N 1) та схеми оцінювання завдань, що розробляються окремо для кожного завдання.
Завдання третьої та четвертої частин атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу.
Формулювання завдань третьої і четвертої частин учні не переписують, а зазначають тільки номер завдання.
Виправлення та закреслювання в оформленні розв'язування завдань третьої і четвертої частин, якщо вони зроблені акуратно, не є підставою для зниження оцінки.
Розподіл завдань відповідно до напрямків та профілів
Учні загальноосвітніх класів, у яких на вивчення математики відводиться 4-5 годин на тиждень, виконують завдання першої, другої та третьої частин.
Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують завдання першої, другої, третьої та четвертої частин.
Учні профільних класів, в яких на вивчення математики відводиться 6-7 годин на тиждень, виконують завдання першої, другої, третьої частин та одне завдання четвертої частини за своїм вибором.
Оцінювання атестаційних робіт
Оцінювання атестаційних робіт здійснюється відповідно до напрямків та профілів навчання.
Сума балів, нарахованих за правильно виконані учнем завдання, переводиться в оцінку за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів за спеціальною шкалою.
Нижче наводимо розподіл балів за правильне розв'язання завдань атестаційної роботи та схему відповідності кількості набраних балів до оцінки за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів.
Розподіл балів за розв'язання завдань учнями загальноосвітніх класів
Номери завдань Кількість балів Усього
1.1 - 1.16 1 бал 16 балів
2.1 - 2.8 2 бали 16 балів
3.1 - 3.3 4 бали 12 балів
Усього балів 44 бали
Схема відповідності кількості набраних балів до оцінки за 12-бальною системою оцінювання для загальноосвітніх класів
Кількість набраних балів Оцінка за 12-бальною системою
оцінювання навчальних досягнень учнів
1 - 3 1
4 - 6 2
7 - 9 3
10 - 13 4
14 - 17 5
18 - 21 6
22 - 26 7
27 - 31 8
32 - 35 9
36 - 38 10
39 - 41 11
42 - 44 12
Розподіл балів за розв'язання завдань учнями класів з поглибленим вивченням математики
Номери завдань Кількість балів Усього
1.1 - 1.16 1 бал 16 балів
2.1 - 2.8 2 бали 16 балів
3.1 - 3.3 4 бали 12 балів
4.1 - 4.4 4 бали 16 балів
Усього балів 60 балів
Схема відповідності кількості набраних балів до оцінки за 12-бальною системою оцінювання для класів з поглибленим вивченням математики
Кількість набраних балів Оцінка за 12-бальною системою
оцінювання навчальних досягнень учнів
1 - 5 1
6 - 10 2
11 - 15 3
16 - 20 4
21 - 25 5
26 - 30 6
31 - 35 7
36 - 40 8
41 - 46 9
47 - 51 10
52 - 56 11
57 - 60 12
Максимальна сума балів, яку може набрати учень профільного класу, в якому на вивчення математики відводиться 6-7 годин на тиждень, становить 48 балів.
Зауважимо, що розв'язання учнем профільного класу більше ніж одного завдання четвертої частини не може компенсувати помилок, які він зробив при виконанні інших завдань, і не додає додаткових балів до загальної кількості набраних балів.
Схема відповідності кількості набраних балів до оцінки за 12-бальною системою оцінювання для профільних класів
Кількість набраних балів Оцінка за 12-бальною системою
оцінювання навчальних досягнень учнів
1 - 4 1
5 - 8 2
9 - 12 3
13 - 16 4
17 - 20 5
21 - 24 6
25 - 29 7
30 - 34 8
35 - 39 9
40 - 42 10
43 - 45 11
46 - 48 12
Варіанти завдань першої та другої частин атестаційної роботи добирають загальноосвітні навчальні заклади, третьої та четвертої частин - Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій за вказаним посібником.
Кількість варіантів першої та другої частин атестаційної роботи добираються за чисельністю учнів у класі з найбільшою наповненістю на паралелі. Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій визначають не менше чотирьох варіантів третьої та четвертої частин атестаційної роботи.

................
Перейти до повного тексту