1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ УКРАЇНИ
ПРЕЗИДІЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
N 10с/1-4/259 від 04.10.95
Про поглиблення взаємодії між НАН України та Міносвіти України
Заслухавши та обговоривши доповіді президента Національної академії наук академіка НАН України Б.Є. Патона та міністра освіти України академіка НАН України М.З. Згуровського, Президія НАН України та колегія Міносвіти України відзначають посилення останнім часом тенденції до розширення і поглиблення співробітництва між НАН України та Міносвіти України. Цьому значною мірою сприяє діючий Договір про співробітництво між НАН України та Міносвіти України, підписаний в минулому році.
На сьогоднішній день різноманітні форми спільної роботи вчених, що працюють в системі Академії і в системі освіти, реалізуються на різних рівнях: індивідуальному, наукових груп, кафедр, відділів, факультетів, на рівні вищих навчальних закладів і інститутів НАН України.
Між вищими навчальними закладами і установами НАН України діють 214 договорів про співдружність, базовими для факультетів і кафедр є 37 установ НАН України, створено і успішно працюють 57 філій кафедр вищих навчальних закладів в інститутах НАН України. Понад 500 провідних вчених Національної академії наук України працюють сумісниками - викладачами в системі освіти, близько 700 фахівців готується вищими навчальними закладами Міносвіти України за договорами з інститутами НАН України на цільову підготовку. Вченими-освітянами спільно з науковцями НАН України виконується більше 100 наукових тем.
114 провідних вчених, що працюють у вищих навчальних закладах, є членами спеціалізованих наукових рад при установах НАН України, а 96 провідних вчених НАН України входять до наукових рад при вищих навчальних закладах. Щорічно близько 2000 студентів проходять практику, а більш ніж 1200 студентів виконують дипломні роботи в інститутах НАН України.
В 1990-1995 рр. 1496 молодих спеціалістів були працевлаштовані в НАН України, з них більшість в інститутах електрозварювання ім. Є.О. Патона, кібернетики ім. В.М. Глушкова, металофізики, технічної теплофізики, проблем матеріалознавства ім. І.М. Францевича, електродинаміки.
Сталою формою співробітництва є діяльність відділень цільової підготовки Київського університету ім. Тараса Шевченка і Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут" (НТУУ "КПІ") при НАН України, в роботі яких активну участь беруть провідні вчені НАН України.
Великий досвід роботи має міжнародний семінар під егідою ООН (UNIDO) по підвищенню кваліфікації інженерів-зварювальників з країн, що розвиваються, що діє завдяки спільним зусиллям Інституту електрозварювання ім. Є.О. Патона НАН України і НТУУ "КПІ".
При НТУУ "КПІ" діє міжнародний технічний університет, створений за участю Інституту кібернетики ім. В.М. Глушкова НАН України та фірмою ІВМ, - один з перших недержавних навчальних закладів, - та комп'ютерний центр інтегрованих технологій.
В цьому році в НТУУ "КПІ" розпочав свою діяльність фізикотехнічний факультет подвійного підпорядкування (НАН України та Міносвіти України) для підготовки фахівців вищої кваліфікації за фахом "Прикладні фізика і математика".
На цей час діють сім інститутів подвійного (НАН України і Міносвіти України) підпорядкування, в яких органічно поєднується учбовий процес і наукові дослідження, що сприяє покращенню якості підготовки фахівців.
Досвід співпраці НАН України та Міносвіти України в складних умовах сьогодення може бути використаний і для створення загального наукового простору країн СНД.
Разом з тим Президія НАН України та колегія Міносвіти України висловлюють стурбованість вкрай важким станом фінансового забезпечення науки та освіти.
Беручи до уваги Указ Президента України "Про основні напрями реформування вищої освіти в Україні" від 12 вересня 1995 року N 832, початок роботи Державної комісії з питань реорганізації в галузі науки, з метою подолання кризового стану в галузі науки та освіти в Україні, вдосконалення структури управління наукою, системи підготовки і атестації кадрів, враховуючи, що наука є основою навчального процесу та вважаючи, що подальше поглиблення взаємодії між Національною академією наук України та Міністерством освіти України повинно привести до більш ефективного використання державних бюджетних асигнувань на науку та освіту, до об'єднання і взаємної зацікавленості наукових і педагогічних сил України, Президія НАН України та колегія Міносвіти України П О С Т А Н О В Л Я Ю Т Ь:
1. Щодо підготовки пропозицій з реформування науки в Україні та розробки стратегічних напрямів розвитку вищої освіти:
1.1. Надіслати до Державної комісії з питань реорганізації в галузі науки пропозиції НАН України та Міносвіти України щодо реформування науки в Україні в цілому та підвищення її ролі в розвитку суспільства, в тому числі щодо поглиблення взаємодії НАН України і Міносвіти України.
В цих пропозиціях передбачити, зокрема, обгрунтування доцільності створення при Президентові України Національної Наукової Ради.
1.2. Доручити віце-президенту НАН України академіку НАН України П.П. Толочку та заступнику міністра освіти України В.П. Андрущенку до кінця 1995 року здійснити необхідні заходи по розробці:
- концепції реформування вищої освіти на перехідному етапі до ринкових відносин, в тому числі щодо стандартів освіти, післядиплрмної підготовки, формування магістерського корпусу;
- концепції гуманітарної освіти у вищих навчальних закладах;
- концепції реформування і розвитку екологічного мислення та здібностей будувати гармонійні відносини з природою;
- концепції виховання молоді у вищих навчальних закладах.
2. В галузі спільної підготовки кадрів різних рівнів кваліфікації, в т.ч. наукових кадрів:
2.1. Доручити віце-президентам НАН України академіка НАН України П.Г. Костюку, В.Г. Баряхтару, заступникам міністра освіти України Ю.І. Горобцю, В.П. Шепотьку:
- забезпечити стабільне фінансування діяльності фізико-технічного факультету Національного технічного університету України "КПІ" та НАН України, підбір співробітників наукових установ НАН України для викладацької діяльності та створення необхідної матеріально-технічної бази на цьому факультеті;
- здійснити необхідні заходи по запровадженню підготовки фахівців на фізико-технічному факультеті НТУУ "КПІ" за спеціалізаціями хіміко-біологічного напряму (молекулярна та клітинна фізика);
- забезпечити набір студентів на старші курси фізико-технічного факультету НТУУ "КПІ" з числа кращих студентів інших вузів України;
- підготувати конкретні узгоджені пропозиції щодо створення на базі Київського відділення Московського фізико-технічного інституту Українського фізико-технічного інституту магістратури та аспірантури подвійного підпорядкування;
2.2. Доручити заступнику міністра освіти Ю.І. Горобцю, віце-президентам НАН України академікам НАН України П.Г. Костюку, В.Г. Бар'яхтару створити спільні авторські колективи для розробки програм кандидатських іспитів із спеціальних дисциплін, сприяти їх діяльності та забезпечити впровадження нових програм у терміни, визначені наказом Міносвіти України N 237 від 02.08.95, погодженим з НАН України.

................
Перейти до повного тексту