1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
03.10.2007 N 870
Про надання статусу експериментального загальноосвітнього навчального закладу всеукраїнського рівня гімназії N 2 м. Біла Церква Київської області
Відповідно до наказу МОН України "Про затвердження Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад" (N 114 від 20.02.2002 р.) та з метою розробки ефективних форм і методів профілактики девіантної поведінки учнів, формування особистості підлітків в умовах здоров'язберігаючого навчально-виховного простору і реалізації пріоритетних напрямів змісту освіти XXI століття, визначених Законом України "Про загальну середню освіту", постановою Кабінету Міністрів "Про затвердження Комплексної програми профілактики правопорушень на 2007-2009 роки", постановою Кабінету Міністрів "Про затвердження Міжгалузевої комплексної програми "Здоров'я нації на 2002-2011 роки",
НАКАЗУЮ:
1. Надати статус експериментального загальноосвітнього навчального закладу всеукраїнського рівня гімназії N 2 м. Біла Церква Київської області.
2. Затвердити Програму дослідно-експериментальної роботи (2007-2017) за темою "Превентивне виховання учнів в умовах здоров'язберігаючого навчально-виховного простору" (додаток N 1).
3. Призначити:
3.1. Науковим керівником Оржеховську Валентину Михайлівну - завідувачку лабораторії превентивного виховання Інституту проблем виховання АПН України, доктора педагогічних наук (за погодженням);
3.2. Науковими консультантами Беха Івана Дмитровича - директора Інституту проблем виховання АПН України, доктора психологічних наук, академіка АПН України (за погодженням), Удалову Олену Адамівну - старшого наукового співробітника Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, кандидата педагогічних наук;
3.3. Консультантами з науково-методичного забезпечення експерименту: Зінченко Світлану Володимирівну - начальника відділення виховної роботи Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, Карпушевську Лесю Романівну - завідувачку сектору Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України.
4. Доручити науково-методичне відстеження експерименту Інституту проблем виховання АПН України (Бех І.Д.) та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України (Кудін А.В.)
5. Директору експериментального загальноосвітнього навчального закладу (Плешаков А.В.):
5.1. Провести апробацію програмного та навчально-методичного забезпечення відповідно до Програми дослідно-експериментальної роботи гімназії.
5.2. Щорічно до 1 липня звітувати про підсумки дослідно-експериментальної роботи Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України (відділення виховної роботи).
6. Управлінню освіти і науки Київської обласної державної адміністрації (Бутник В.Г.) постійно сприяти діяльності експериментального загальноосвітнього навчального закладу гімназії N 2 м. Біла Церква Київської області.
7. Опублікувати даний наказ в "Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України" та розмістити на сайті www.mon.gov.ua.
8. Контроль за виконанням даного наказу покласти на директора Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України Кудіна А.В.
Міністр С.М.Ніколаєнко
Додаток N 1
до наказу МОН України
03.10.2007 N 870
ПРОГРАМА
проведення дослідно-експериментальної роботи за темою "Превентивне виховання учнів в умовах здоров'я зберігаючого навчально-виховного простору"
Етапи, зміст роботи Очікувані результати
I етап - діагностично-функціональний
Термін виконання - серпень 2007 - вересень 2008
Коригування загальної теми
дослідження
Розробка розгорнутої програми
експерименту
Вивчення та аналіз прогресивного
досвіду педагогічних колективів
України
Отримати згоду на проведення
експерименту
Формування загальної гіпотези
дослідження
Виявити відношення учнів,
батьків до дослідно-
експериментальної роботи
закладу
Проведення анкетування учнів,
батьків, учителів
Виявити відношення учнів,
батьків до дослідно-
експериментальної роботи
закладу
Проведення комплексної
діагностики особистісного
розвитку учнів-першокласників
(визначення коефіцієнту
інтелекту, наявність природного
дару, увага і моторика, уява та
спостережливість)
Комплектація перших класів
початкової школи за даними
діагностичної служби на
психологічну готовність до
навчання
Підготовка вчителів Опанування педагогічним
колективом відповідних
компетентностей
Методичне забезпечення Підготовка науково-методичного
забезпечення курсів,
факультативів, спецкурсів
II етап - впроваджувально-формуючий
Термін виконання - вересень 2008 - червень 2013
Підготовка матеріальної бази Комплектація навчальних
кабінетів необхідним
обладнанням, технічними
засобами, партами-конторками
Розподіл управлінських рішень Формування творчих груп для
організації і проведення
дослідно-експериментальної
роботи закладу
Виконання навчального плану,
сформованого відповідно до теми
дослідно-експериментальної
роботи
Створення широкої мережі клубів
та творчих об'єднань
Створення культурологічного
простору навчання та виховання,
атмосфери духовної культури
Створення ситуацій, за яких у
гімназистів виникає стійка
орієнтація на продуктивні
діяльнісні взаємини
Організація здоров'язберігаючого
навчально-виховного простору в
школі I-III ступенів шляхом
введення факультативів, курсів,
спецкурсів (за рахунок годин
варіативної складової
навчального плану)
Розвиток мотиваційної сфери
особистості. Побудова
перспективи діяльності учня
Засвоєння учнями основ
інформаційної, психологічної,
правової, громадянської,
валеологічної та інших видів
культури
Вибудова перспективи діяльності
учня-гімназиста
Створення оптимальних умов для
розкриття здібностей та творчого
зростання особистості учня,
культивування в учня почуття
самоцінності, впевненості,
відкриття "родзинки" в кожній
особистості
Розвиток рефлексії, формування
вміння оцінювати себе як
предмет змін; організація
самоконтролю за особистим
просуванням у навчанні; рух до
здійснення нових соціально
значущих задумів
Розвиток педагогічної творчості
та інтенсивне підвищення
професійного рівня
Зростання професійної
майстерності педагога, його
професійної компетентності
Створення системи роботи з
виховання інтелектуальної,
етичної, естетичної культури і
на основі їх - культури
життєдіяльності учнів
Визначення перспектив
самореалізації в індивідуальній
і колективній діяльності
III етап - узагальнюючий
Термін виконання - червень 2013 - червень 2017
Узагальнення отриманих
результатів
Оформлення результатів
моніторингу діагностики і
корекції стану здоров'я дітей і
молоді; рівня сформованості
духовності, порядності,
співчутливості; рівня
сформованості компетентного
ставлення до свого життя; рівня
сформованості імунітету до
негативних впливів соціального
оточення
Оформлення й опис ходу та
результатів дослідно-
експериментальної роботи
Випуск методичного посібника
"Організація дослідно-
експериментальної роботи в
закладах освіти"; публікації в
пресі; узагальнення позитивного
досвіду педагогічного
колективу, видання методичної
збірки "Превентивне виховання
учнів в умовах
здоров'язберігаючого навчально-
виховного простору"; проведення
науково-практичної
Всеукраїнської конференції
"Учитель - творець духовної
культури і здоров'я
суспільства"

................
Перейти до повного тексту