- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про проведення конкурсу моделей підготовки компетентного випускника загальноосвітнього навчального закладу серед педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 30 травня 2007 року N 429 "Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі Ялтинської загальноосвітньої школи N 2 Автономної Республіки Крим" на реалізацію
Державної цільової соціальної програми "Школа майбутнього" на 2007-2010 роки, з метою виявлення кращого досвіду формування життєво компетентних випускників
НАКАЗУЮ:
1. Провести конкурс моделей підготовки компетентного випускника загальноосвітнього навчального закладу серед педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності з березня по вересень 2008 року.
2. Затвердити Умови проведення конкурсу моделей підготовки компетентного випускника загальноосвітнього навчального закладу серед педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності (додаток 1).
3. Затвердити склад журі конкурсу (додаток 2).
4. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних. Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
4.1. Провести у березні - квітні 2008 року районні, у травні - червні 2008 року - обласні, в Автономній Республіці Крим - республіканський, конкурси.
4.2. Забезпечити надходження конкурсних матеріалів на III етап конкурсу до 30 червня 2008 року.
5. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (в.о. директора Завалевський Ю.І.):
5.1. Здійснити організаційно-методичне забезпечення проведення конкурсу.
5.2. Підвести підсумки конкурсу до 1 жовтня 2008 року.
5.3. Забезпечити висвітлення кращих розробок моделей компетентного випускника загальноосвітнього навчального закладу на сторінках педагогічної преси.
6. Інституту педагогіки Академії педагогічних наук України (Мадзігон В.М.) (за згодою) провести експертизу конкурсних робіт, підготувати узагальнені експертні матеріали та відповідні методичні рекомендації.
7. Опублікувати наказ в "Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України" та розмістити на сайті www.mon.gov.ua.
8. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Додаток 1
до наказу МОН України
07.02.2008 N 78
УМОВИ
проведення конкурсу моделей підготовки компетентного випускника загальноосвітнього навчального закладу серед педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності
1. Обґрунтування необхідності конкурсу
Конкурс проходить у рамках проекту "Школа майбутнього" і передбачає вибір найдоцільніших педагогічних новацій у створенні освітнього простору, в організації навчально-виховного процесу.
Освіта, разом з сім'єю, відіграватиме провідну роль у формуванні життєвої компетентності особистості.
Компетентнісний підхід є одним із найбільш перспективних напрямів модернізації загальної середньої освіти. Він має виражену практичну спрямованість, враховує життєві та культуротворчі потреби особистості.
Виконання високої місії - плекання життєво компетентного, успішного та конкурентоспроможного випускника - складне та відповідальне завдання. Для його ефективної реалізації необхідно здійснювати інноваційний розвиток освіти, забезпечити кардинальні зміни у цільових, змістових, технологічних, управлінських домінантах 12-річної школи.
З визначення моделі компетентного випускника починається окреслення цільових, змістових, технологічних компонентів оновленого навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу.
Підготовка компетентного випускника - це головний результат освітньої діяльності загальноосвітнього навчального закладу, критерій ефективності життєдіяльності школи, її впливу на соціальне життя.
2. Загальні положення
2.1. Конкурс моделей підготовки компетентного випускника загальноосвітнього навчального закладу серед педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності (далі - конкурс) започатковується з метою виявлення кращого досвіду формування життєво компетентних випускників, здатних та готових до особистісної життєтворчості, досягнення власного успіху. Конкурс сприятиме визначенню концептуальних орієнтирів моделі компетентного випускника 12-річної школи, яка найбільш адекватно відповідала б як потребам сучасної особистості, так і вимогам сучасного суспільства.
2.2. Завданнями конкурсу є:
- активізація творчого пошуку й рефлексії керівників та вчителів загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності щодо розробки моделей підготовки компетентного випускника;
- визначення та вивчення уявлень про структуру та функції життєвої компетентності, конкретні життєві компетенції, необхідні майбутньому випускнику;
- підвищення якості підготовки випускників шляхом впровадження новітніх методик розвитку життєвої компетентності та окремих життєвих компетенцій;
- накопичення та поширення кращого педагогічного досвіду щодо підготовки компетентних випускників;
- створення інформаційного банку даних моделей компетентного випускника;
- підтримка талановитих педагогів, сприяння їх самореалізації та стимулювання подальшої творчої педагогічної діяльності щодо забезпечення життєтворчої і компетентнісної спрямованості 12-річної школи.
2.3. Конкурс проводить Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України за участю Інституту педагогіки Академії педагогічних наук України (за домовленістю).
2.4. Для участі у конкурсі запрошуються як окремі педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності, так і авторські колективи.
3. Організація та проведення конкурсу
3.1. Конкурс проводиться у три етапи:
I-ий - березень - квітень 2008 року - у районах та містах обласного підпорядкування.
II-ий - травень - червень 2008 року - в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, де визначається не більше 5 переможців.
III-ій - липень - вересень 2008 року - проходить у два тури:
Перший тур - заочний (розгляд поданих матеріалів) - протягом липня - серпня 2008 року.
Другий тур - очний, завершальний (проводиться презентація моделей учасниками конкурсу) - вересень 2008 року.
3.2. Фінансування другого завершального туру III-го етапу конкурсу здійснюється за рахунок організацій та установ, що відряджають, а також додаткових джерел фінансування, спонсорів, меценатів тощо.
3.3. Для проведення 1-го та II-го етапів конкурсу відповідними органами управління освітою створюються організаційні комітети, які:
- здійснюють координацію підготовки та проведення конкурсу;
................Перейти до повного тексту