1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
29.01.2008 N 1/11-233
Головам товариств, об'єднань
українців зарубіжжя,
директорам шкіл
Міністерство освіти і науки України надсилає конкурсні завдання для проведення VIII Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.
Конкурсні завдання будуть також розміщені з 26 січня до 10 лютого 2008 року на сайтах Міністерства освіти і науки України та Ліги українських меценатів.
До участі у Конкурсі запрошуються учні українських шкіл, класів та студентів вищих навчальних закладів, які мають певний рівень знань з української мови, виявляють знання мовних тонкощів, філологічні здібності, а також демонструють творчий підхід до розв'язання мовних проблем.
Для організації та проведення міжнародного (заключного) етапу конкурсу пропонуємо в країні, де відбувається конкурс, створити регіональний організаційний комітет та обрати його голову. Голова оргкомітету несе відповідальність за організацію конкурсу, за конфіденційність завдань та відправку їх в Україну. Регіональним комітетом визначається час та місце проведення конкурсу. Виконання конкурсних робіт дітьми рекомендуємо провести в одній або кількох школах регіону одночасно.
Учні, які вивчають українську мову другий-третій рік, виконують завдання 1 астрономічну годину; п'ятий-восьмий рік - 2 астрономічні години; дев'ятий-одинадцятий рік, а також студенти вищих навчальних закладів, працюють над завданням 3 астрономічні години.
У разі, коли кількість учасників конкурсу перевищує 60 осіб, просимо провести відбір кращих робіт, розглянувши їх на засіданні журі, склад якого затверджується регіональним оргкомітетом. З тих робіт, що розглядались регіональним журі, просимо відправляти не більше п'яти робіт з кожної паралелі.
Після завершення Конкурсу регіональний оргкомітет повинен надіслати конкурсні роботи до Координаційної ради Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (м. Київ) для перевірки, за результатами якої будуть визначені переможці й нагороджені дипломами I, II, III ступенів та цінними подарунками. Нагородження переможців VIII Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика відбудеться у травні 2008 року
Роботи учасників Конкурсу приймаються до 15 березня 2008 року за адресою: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України (каб. 316, сектор освітніх зв'язків з діаспорою), вулиця П.Сагайдачного, 37, м. Київ, 04070, Україна.
Разом з конкурсними роботами бажано надсилати інформацію про проведення конкурсу, його учасників, а також відгуки вчителів про завдання, їх відповідність рівню знань учнів та складність.
Телефон для довідок: (044) 417-85-53, факс 417-83-36.
Електронна пошта: iitzo_so@svitonline.com.
Сайт Міністерства освіти і науки України: www.mon.gov.ua.
Ліга українських меценатів: телефон: (044) 486-53-78; електронна пошта: lum2003@ukr.net; сайт: www.lum.com.ua.
Міністр І.О.Вакарчук
ЗАВДАННЯ
для учасників Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для шкіл української діаспори) 2007 -2008 н.р.
2-й рік навчання
1. Випишіть слова, які означають назви предметів.
Струмок серед гаю, як стрічечка.
На квітці метелик, як свічечка.
Сонечко світить, квітують поля -
Добридень тобі, Україно моя!
(П.Тичина)
2. Складіть звукову модель слів.
Ліс, вітерець, польовий, м'яко, купалися.
3. Поділіть слова на склади.
Тиша, легко, сонце, килим, маки, зайчик, тепло.
4. Змініть слова в дужках, щоб вийшла зв'язна розповідь.
(Гуляти) діти в лісі. Раптом за кущами (майнути) лисячий хвіст. Всі (кинутися) за лисицею.
3-й рік навчання
1. Випишіть слова, які означають дії предметів.
Облітав журавель
Сто морів, сто земель,
Облітав, обходив,
Крила, ноги натрудив.
Ми спитали журавля:
- Де найкращая земля? -
Журавель відповідає:
- Краще рідної - немає!
(П.Воронько)
2. До слів першого рядка доберіть слово з протилежним значенням з другого рядка.
а) М'який, сумний. б) Високий, мілкий.
Веселий, твердий. Глибокий, низький.
3. Вставте, де потрібно, ьо-, йо-, апостроф (').
Здоров..я, ден..к, бур..ян, га..к, ра..н, цв..ях, втр..х.
4. Поєднайте частини прислів'їв.
Дерево шанують, як добре родить, як достигають.
Ягоди тоді збирають, сам собі шкодить.
Хто пізно ходить, а чоловіка, як добре робить.
4-й рік навчання
1. Запишіть, вставляючи потрібні прийменники.
Змайстрував мій братик Гриць
Гарну хаточку ... птиць.
Он ... дереві вона,
... садку ... вікна.
2. Вкажіть слова, в яких пропущено
а) йо:
Дз..б. При..м. Л..довик. Л..н. Тр..х. Т..хкати. Д..готь.
б) ьо:
С..годні. Ма..р. ..рж... Ц...го. Бо..вий.
3. У кожному з цих слів "заховалося" інше. Знайдіть його і запишіть.
Зразок: розмова - мова.
Земляк, барвінок, Україна, скарбничка, музикант, шахтар, прикордонник, трактор.
4. Складіть і запишіть речення з поданими однорідними членами.
Коропи, окуні і карасі.
Вовки, лисиці і зайці.
Сонце, повітря і вода.
5-й рік навчання
1. Запишіть слова у дві колонки: а) назви істот; б) назви неістот.
Курка, рак, настрій, адмірал, інжир, щука, егоїст, жакет, сорока, музикант, поезія, імператор, лимон, авіаполк, чай, хірург.
Якщо ви правильно виконали завдання, з перших букв слів складеться прислів'я. Запишіть його.
2. Замініть виділені слова прикметниками і запишіть сполучення за зразком:
Варення з МАЛИНИ - малинове варення;
Каша з ПШОНА -
Стрічка з ШОВКУ -
Кисіль з ВИШЕНЬ -
Будинок з ЦЕГЛИ -
3. Складіть слова з частин слів (за зразком).
Зразок:
Префікс від слова посадка.
Корінь від слова з'їзд.
Відповідь: поїзд.
а) Префікс від слова ПОСАДКА.
Корінь від слова ДВІРНИК.
Закінчення від слова ЗЕМЛЯ.
б) Корінь від слова ТЕПЛИЙ.
Суфікс від слова СТОЛИЦЯ.
Закінчення від слова ЗОРЯ.
в) Префікс від слова ПІД'ЇЗД.
Корінь від слова СНІЖОК.
Суфікс від слова ЗАПИСНИК.
Закінчення від слова РИБИ.
г) Префікс від слова ОБ'ЯВА.
Корінь від слова НОВИНА.
Суфікс від слова ХАТКА.
Закінчення від слова ЛІСИ.
4. Закінчіть текст.
Лесик з татком ходили на рибалку. На річку прийшли раненько. Закинули вудочки ... .
6-й рік навчання
1. Запишіть слова, вставивши пропущені букви. Доберіть до них перевірні слова.
моло..ба - про..ба -
ні..ті - в..рховина -
ст..лився - к..слиця -
гр..чаний - боро..ба -
2. Запишіть математичні вирази словами, вживаючи прийменники до, від:
16 - 9 50 + 20
14 + 5 100 - 19
43 - 678 - 27
3. З'ясуйте, які пари слів є словосполученнями, а які - реченнями. Випишіть лише словосполучення. З одним із них (на вибір) складіть речення.
Польові квіти; ростуть у полі; чудовий ранок; чай у чашці; діти читають; читання книжки; жовте листя; листя опадає.
4. Виправте помилки у тексті:
Береза дуже красиве дерево. У берези білий стовбур. З берези падають крилаті зернятка. Вітром зернятка розносяться по землі. З кожної зернинки виросте нова береза.
5. Уявіть, що ви потрапили на Україну. Там ви зустріли свого ровесника, який проживає в Україні. Напишіть вашу розмову з ним (у формі діалогу).
7-й рік навчання
1. Замініть словосполучення прислівником-синонімом.
Зразок: На весь голос -голосно
Рукою подати -
Як кіт наплакав -
На віки вічні -
Як сніг на голову -
Рухається, як черепаха -
Сидіти не в своїй тарілці -
2. Прочитайте. Випишіть дієслово, визначте час, число, особу, дієвідміну (у теперішньому й майбутньому часі), рід (у минулому часі).
Дивлюся мовчки на рушник,
що мати вишивала.

................
Перейти до повного тексту