- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Департамент адміністративної роботи і контролю
Л И С Т
N 1/7 від 18.01.2002 Керівникам структурних |
підрозділів МОН
У країні створено належну законодавчу базу для участі громадян в управлінні державними і громадськими справами, для їхнього впливу на поліпшення роботи органів державної влади й місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств незалежно від форм власності, для відстоювання прав громадян і законних інтересів, відновлення їх у разі порушення.
Інструментом участі громадськості в зазначених вище питаннях є звернення громадян, які віддзеркалюють стан справ у галузях народного господарства країни. Вони досить об'єктивно вказують на найболючіші проблеми суспільства в цілому та освіти і науки зокрема.
Проведений аналіз за останні роки свідчить про тенденцію зменшення звернень громадян. Можна припустити, що це стало можливим внаслідок політики в галузі освіти і науки, яку проводить керівництво і працівники центрального апарату МОН. Постійне висвітлення в засобах масової інформації, на радіо і телебаченні питань переходу на новий зміст і методи навчання, на 12-річний термін навчання та 12-бальну систему оцінювання знань, цілеспрямована робота щодо ліквідації заборгованості і підвищення заробітної плати освітянам і науковцям, введення в дію статті
57 Закону України
"Про освіту" тощо відіграли значну роль у тому, що кількість звернень громадян за 2001 рік зменшилась порівняно з 2000 роком на 982 одиниці, що становить 17,1% (5738 звернень у 2000 р. проти 4756 у 2001 р.). Це досить вагомий показник.
У цілому, характеризуючи стан роботи в міністерстві щодо розгляду звернень і заяв громадян, можна сказати, що цю роботу відповідально проводять працівники центрального апарату. 97,37% звернень розглянуто у відведені чинним законодавством терміни (4257 - 2,54% 111 звернень) - з порушенням термінів. Загалом 99,9% звернень і заяв громадян розглянуто.
Найефективніше працювали департамент розвитку профтехосвіти (99,9%), управління ліцензування та акредитації (100%), департамент інновацій та трансферу технологій (100%), департамент кадрової роботи (100%) та інші.
Але заради справедливості треба зазначити, що кількість звернень у сумі перерахованих структурних підрозділів була значно меншою, ніж до департаментів вищої освіти (1423, виконання становить 99,9%), розвитку загальної, середньої, дошкільної та позашкільної освіти (1341 - 100%), економіки та соціального розвитку (765 - 99,9%), які теж спрацювали надзвичайно потужно й ефективно.
Досить цікавим видається аналіз звернень і заяв громадян за напрямами діяльності науково-освітянської сфери та у розрізі регіонів країни.
Найболючішими питаннями для громадян країни є зарахування, переведення та поновлення на навчання учнів та студентів. Таких звернень упродовж 2001 року надійшло 787, або 19,1%, у загальній кількості звернень і заяв.
Умови праці, заробітна плата та виплати стипендій хвилюють також значну частину громадян країни (751 - 18,2%).
Велика кількість наших співвітчизників звертається з кадрових питань (833 - 20,2%) (звільнення, прийом, переведення, порушення трудового законодавства), що вказує на необхідність роз'яснювальної роботи на сторінках періодичної преси, на радіо, телебаченні тощо.
Надзвичайно гостро впродовж 2001 року порушувалось питання вивчення української мови. Але у цьому зв'язку іншу ситуацію показують цифри. Лише 24 звернення, що становить 0,6% у загальній кількості заяв громадян. Такі регіони, як Автономна Республіка Крим, Львівська, Донецька області, мають лише по одному зверненню, а Харківська - 2.
У цілому за напрямами діяльності звернення й заяви громадян структуризуються так (див. таблицю):
1 - удосконалення системи освіти - (2,8%)
2 - науково-педагогічні кадри (20,2%)
3 - праця, заробітна плата, стипендія (18,2%)
4 - документи перебування в навчальних закладах та їх закінчення - (3,2%)
5 - навчально-методична робота (зарахування, навчання, поновлення) - (19,1%)
6 - організація навчального і виховного процесу - (6,7%)
7 - вивчення української мови - (0,6%)
8 - підвищення кваліфікації, перекваліфікація - (1,7%)
9 - науково-дослідні роботи - (2,9%)
10 - житлово-побутові питання, будівництво, ремонт - (6,2%)
11 - зовнішні зв'язки, навчання іноземних громадян - (0,1%)
12 - аспірантура - (3,8%)
13 - підручники, навчальні посібники, технічні засоби навчання - (9,2%)
14 - винагородження - (1,3%)
15 - інші питання - (3,7%)
Серед регіонів країни найбільше звернень надходить від киян (479, що становить 12%), з Донецької (305 - 7,4%), Дніпропетровської (244 - 5,9%), Харківської (201 - 4,8%) та Луганської (188 - 4,5%) областей.
За типами звернень і заяв громадян у розрізі областей, АРК, міст Києва і Севастополя можна простежити з таблиці, що додається.
У цілому департамент адміністративної роботи і контролю підкреслює необхідність продовження серйозної, відповідальної, професійної і толерантної роботи щодо розгляду заяв і звернень громадян, оскільки саме вони вказують на ефективність зрушень на краще і відповідний прогрес в усіх багатовекторних напрямах діяльності в галузі освіти і науки.
Начальник департаменту | А.Домашенко |
Додаток
ІНФОРМАЦІЯ
про розгляд листів і звернень громадян у Міністерстві освіти і науки України (по областях) за період з 01.01.2001 р. по 01.01.2002 р.
----------------------------------------------------------------------------------------
| Назва | Типи листів |
| області |-----------------------------------------------------------------------|
| 1 | 2 |3 |4 |5 | 6 |7 |8 |9 |10 |11|12 |13 |14|15 |Разом| % |Місце| | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|--------------+---+---+---+---+---+---+--+--+---+---+--+---+---+--+---+-----+---+-----|
|Вінницька | 3 |16 |17 |1 |33 |7 |0 |3 |2 |6 |1 |6 |14 |0 |2 |111 |2,7|18 |
................Перейти до повного тексту