- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
Головам рад ректорів вищих
навчальних закладів III - IV
рівнів акредитації, головам
обласних рад директорів вищих
навчальних закладів I - II
рівнів акредитації
Відповідно до наказу Міносвіти і науки України від 01.11.2000 р.
N 516 "Про заходи щодо підготовки та святкування 10-ї річниці незалежності України" Міністерство освіти і науки України надсилає методичні рекомендації до проведення першої лекції у новому 2001/2002 навчальному році "Моя Україна десятиріччя як вільна, я з нею пов'язую долю свою".
Просимо довести ці рекомендації до відома професорсько-викладацького складу ваших навчальних закладів.
Додаток
до листа Міністерства освіти і
науки України
від 19 липня 2001 р. N 1/9-263
Методичні рекомендації до проведення у вищих навчальних закладах України першої лекції в новому 2001/2002 навчальному році "Моя Україна десятиріччя як вільна, я з нею пов'язую долю свою"
2001/2002 навчальний рік (1 вересня) у вищих навчальних закладах освіти України розпочинається лекцією "Моя Україна десятиріччя як вільна, я з нею пов'язую долю свою", яка присвячена 10-й річниці незалежності України.
Проголошення 24 серпня 1991 року незалежності нашої держави відкрило нову сторінку історії її народу, дало змогу реалізувати основні постулати української національної ідеї: вільний розвиток українського народу і гарантування розвитку кожного громадянина України незалежно від його етнічної приналежності, забезпечення прав і свобод людини, створення в країні єдиного демократичного простору.
Державно-правовим аспектам становлення незалежності України, її національного розвитку треба присвятити першу лекцію.
Під час її проведення потрібно поглибити знання студентів про історичний розвиток України як держави, наголосити на проблемі національного державного будівництва в країні. Провести аналіз етнонаціональної сфери, державотворчих процесів у минулому і сьогодні. Обговорити проблеми національного відродження у контексті історичного досвіду. Студенти мають задуматись над Шевченковим "Хто ми? Чиї сини? Яких батьків?". Підкреслити, що знання свого родоводу, історичних та культурних надбань предків необхідне не лише для формування національної самосвідомості, а й для використання кращих традицій в етнонаціональній практиці сьогодення.
Потрібно також наголосити, що людина - це частка єдиного цілого, яким є народ, тому в основу лекції мають бути покладені відомості про історико-культурні традиції українського народу, особливості його трудової діяльності й побуту, матеріальну та духовну культуру, історичний досвід. Висвітлити сучасний спосіб організації життєдіяльності суспільства, спосіб життя і виховання в сім'ї, подати відомості про рідний край. Окреслити місце і вказати роль молоді в економічному і духовному розвитку держави. Підкреслити, що любов до рідного краю, повага до батьків, знання свого родоводу є джерелом, що живить патріотизм молодої людини, її любов до Батьківщини.
Ознайомити студентів з історією української національної символіки.
Викладач повинен підкреслити, що важливим етапом державотворення є прийняття п'ятою сесією Верховної Ради України 28 червня 1996 року
Конституції - Основного Закону України. У Конституції (стаття 20) визначено та описано державні символи України. Доцільно дати коротку характеристику державної символіки, розглянути
Декларацію про державний суверенітет України,
Декларацію прав національностей України,
Акт проголошення незалежності України, Закон
"Про громадянство України", а також окремі статті Конституції України. Необхідно звернути увагу на те, що незалежність - заслуга не тільки певних політичних сил та рухів, а й усього українського народу, здійснення мрій багатьох його поколінь. історичний зміст лекції має бути якомога тісніше пов'язаний з реаліями сьогодення, процесами та явищами, що відбуваються у найближчому соціальному оточенні студента та в суспільстві в цілому. і тут потрібно наголосити, що Україна як держава виникла в результаті консолідації народу України.
................Перейти до повного тексту