1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
05.04.2006 N 267
Про затвердження Примірного положення про освітній округ
Відповідно до статті 36 Закону України "Про освіту" та статей 9, 37 Закону України "Про загальну середню освіту
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Примірне положення про освітній округ (додається).
2. Міністру освіти і науки Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій довести Примірне положення про освітній округ до відома місцевих органів управління освітою та керівників навчальних закладів системи загальної середньої освіти та забезпечити його виконання.
3. Опублікувати цей наказ в інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України" та розмістити на сайті міністерства
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Огнев'юка В.О.
Міністр С.М.Ніколаєнко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
05.04.2006 N 267
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про освітній округ
1. Загальні положення
1.1. Освітній округ (далі - округ) - добровільне об'єднання загальноосвітніх навчальних закладів різних типів і форм власності з дошкільними, позашкільними та іншими навчальними закладами, а також установами охорони здоров'я, що сприяють здійсненню освітньої діяльності (далі - суб'єкти округу) і установами - створюється для забезпечення освітніх та культурно-освітніх потреб громадян, які проживають в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці (району, міста або їх частин).
1.2. Округ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про загальну середню освіту", "Про професійно-технічну освіту", "Про позашкільну освіту", "Про місцеве самоврядування", Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Положенням про дошкільний навчальний заклад, Положенням про порядок здійснення інноваційної діяльності, цим Положенням, іншими нормативно-правовими документами, що регулюють діяльність навчальних закладів та установ.
1.3. На створення округу державні й комунальні навчальні заклади мають отримувати дозвіл їх засновників (власників).
1.4. Метою створення і діяльності округу є забезпечення дітям дошкільного віку, учням (вихованцям) навчальних закладів системи загальної середньої освіти рівного доступу до якісної дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти, допрофесійної підготовки, неперервної освіти на територіях обслуговування; координація діяльності навчальних закладів, установ культури, фізичної культури та спорту, охорони здоров'я та інших, що входять до округу (далі - суб'єкти округу), з питань реалізації законодавства в галузі освіти, ефективного використання кадрового потенціалу, навчально-методичної, матеріально-технічної бази.
1.5. Суб'єктами округу можуть бути навчальні заклади всіх типів і форм власності та відомчої підпорядкованості, як то:
загальноосвітні навчальні заклади (у т. ч. навчально-виховні комплекси, навчально-виховні об'єднання);
дошкільні навчальні заклади;
позашкільні навчальні заклади;
міжшкільні навчально-виробничі комбінати;
професійно-технічні навчальні заклади,
а також:
установи культури (бібліотеки, музеї, будинки культури та інші),
установи охорони здоров'я, що сприяють здійсненню освітньої діяльності.
1.6. Округ утворюється за наявності не менше двох загальноосвітніх навчальних закладів, один з яких обов'язково надає повну загальну середню освіту.
1.7. Округ, як правило, не є юридичною особою. Усі його суб'єкти зберігають юридичну та фінансову самостійність.
В окремих випадках за рішенням засновників (власників) усіх суб'єктів округ може мати статус юридичної особи.
1.8. Завданнями округу є:
забезпечення єдиного освітнього простору у межах округу,
раціональне використання творчого потенціалу педагогічних працівників;
створення належних умов для навчання обдарованих учнів;
координація навчально-виховного процесу у суб'єктах округу,
забезпечення реалізації профільного навчання;
раціональне використання навчально-методичної літератури, матеріально-технічної бази суб'єктів округу, її зміцнення та модернізація;
впровадження в навчально-виховний процес сучасних навчальних та виховних технологій.
2. Створення округів
2.1. Округ створюється на підставі установчої угоди про спільну діяльність між суб'єктами округу, що укладається відповідно до законодавства
2.2. Установча угода визначає:
суб'єкти округу;
місце реєстрації та знаходження округу;
особливості організації навчально-виховного процесу;
права та обов'язки учасників навчально-виховного процесу, організацію підвезення учнів і педагогічних працівників до місця навчання та додому.
2.3. На підставі установчої угоди про спільну діяльність та цього Положення може розроблятися власне Положення про освітній округ, яке затверджується засновниками (власниками) суб'єктів округу.
Округ зі статусом юридичної особи реєструється у встановленому чинним законодавством порядку.
2.4. Округ може мати власну назву.
2.5. Відділом (управлінням) освіти на підставі рішення ради округу визначаються один чи декілька опорних загальноосвітніх навчальних закладів I-III ступенів (далі - опорний заклад).
2.6. У складі опорних закладів округу можуть бути інтернати з частковим або повним утриманням учнів (вихованців) за рахунок засновників (власників).
2.7. Опорний заклад визначається з урахуванням:
потреби у забезпеченні певних напрямків спеціалізації, профілів навчання, з яких він надає освітні послуги;
ефективного менеджменту та кадрового забезпечення;

................
Перейти до повного тексту