- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
Ректорам вищих
навчальних закладів
У зв'язку зі значним збільшенням кількості підручників і навчальних посібників, які видаються за рахунок спонсорів, вищих навчальних закладів, просимо керівників навчальних закладів звернути особливу увагу на якість рукописів, що надходять до міністерства для надання відповідних грифів.
Незважаючи на те, що Міністерство освіти і науки України щороку відмовляє у наданні грифів 130-140 рукописам, з друку часом виходить неякісна продукція. Трапляються непоодинокі порушення установлених вимог до якості навчальної літератури, процедури попереднього розгляду у вищих навчальних закладах рукописів щодо рекомендації їх до видання, формального та неякісного рецензування, що призводить до випадків плагіату, невідповідності рукописів навчальним планам та програмам дисциплін, вимогам до навчальної літератури, що свідчить про безвідповідальність і авторів, і рецензентів, і керівництва вищого навчального закладу. Вимоги до навчальної літератури викладені в
"Методичних рекомендаціях щодо структури, змісту та обсягів підручників і навчальних посібників для вищих навчальних закладів", які Вам надіслані (лист Міністерства освіти і науки України від 01.08.05 N 1/9-398 (v-398290-05 ) та надруковані в газеті "Освіта України", 2005 рік.
Принагідно повідомляємо, що вищі навчальні заклади можуть самостійно планувати та видавати з грифом навчального закладу велику кількість різних видань за планами випуску інструктивно-методичної літератури (навчальні посібники, монографії, лабораторні практикуми, методичні рекомендації з теоретичним матеріалом, конспекти, тексти лекцій тощо). Тому рекомендуємо ширше використовувати ці можливості.
Міністерство неодноразово звертало увагу керівників вищих навчальних закладів на необхідність значного підвищення ролі і відповідальності вчених рад щодо якості рекомендованих до видання рукописів підручників та навчальних посібників, відповідальності кафедр за попередній розгляд їх змісту, науково-методичного та виховного рівня, підбір рецензентів та якість рецензій. Рецензії мають містити різнобічний, глибокий, кваліфікований аналіз рукопису навчальної книги, оцінку їх з позицій сучасної передової науки.
Наголошуємо на персональній відповідальності керівників вищих навчальних закладів за допущення до використання у навчально-виховному процесі неякісної навчально-методичної літератури.
Перейти до повного тексту