1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
27.06.2003 N 1/9-331
Міністерство освіти
Автономної Республіки Крим,
управління освіти і науки
обласних, Київської та
Севастопольської міських
державних адміністрацій
Міністерство освіти і науки України надсилає для практичного використання розроблені Інститутом педагогіки Академії педагогічних наук України методичні рекомендації щодо проведення 1 вересня 2003/04 навчального року першого уроку на тему "Знання - це скарб, а вміння вчитись - ключ до нього".
Заступник державного секретаря В.О.Огнев'юк
Додаток
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення першого уроку 1 вересня 2003/04 навчального року "Знання - це скарб, а вміння вчитись - ключ до нього" у загальноосвітніх навчальних закладах України
Перший урок у загальноосвітніх навчальних закладах відбудеться за темою: "Знання - це скарб, а вміння вчитись - ключ до нього".
Особливістю нового навчального року є орієнтація змісту, методів і форм організації навчально-виховного процесу на підвищення ролі знань та їх цінності для розвитку учнів, важливість вміння вчитися самостійно для подальшого соціального становлення та самореалізації.
Знання є перевірений практикою результат пізнання дійсності, правильне відображення її в мисленні людини. Знання є основою для різнобічного розвитку особистості, вони повинні мати розвиваючий, культуротворчий характер, сприяти вихованню відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє використовувати набуті знання і вміння для творчого розв'язання проблем, критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію.
У Законі України "Про загальну середню освіту" шкільна освіта визначається як цілеспрямований процес оволодіння систематизованими знаннями про природу, людину, суспільство, культуру та виробництво, засобами пізнавальної діяльності. Результатом цього процесу має бути "інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток особистості, що є основою для подальшої освіти і трудової діяльності". Аналізуючи сучасну освіту в контексті її реформування, В.Г.Кремень сформулював прогностичний погляд на майбутнього випускника школи: "Для сучасного суспільства буде характерний тип людини, в особистості якої сформоване активне позитивне ставлення до планети Земля, до Вітчизни, до людства, до іншої людини і до самої себе, до праці, до власності, до сім'ї, до надбань матеріальної і духовної культури" (Сучасна освіта в контексті реформування // Учитель, - N 11-12. - С. 19).
Для більш повної реалізації виховного потенціалу визначеної теми першого уроку в ході його підготовки та проведення вчителям доцільно акцентувати увагу на розв'язанні наступних завдань:
роз'яснення учням соціальної значимості освіти для розвитку суспільства і кожної людини, необхідності своєчасного отримання середньої освіти - глибоких і міцних знань, які набуваються в школі і шляхом самоосвіти;
виховання у школярів інтересу до знань через створення атмосфери творчості, допитливості, яка сприяє розкриттю пізнавальних інтересів і уподобань кожного учня;
роз'яснення важливості та необхідності формування навичок самостійного набуття знань для подальшого життєвого і професійного самовизначення;
виховання у школярів відповідального ставлення до навчання, що є запорукою формування в них життєвоважливих компетенцій.
Актуалізуючи в ході першого уроку проблему вміння вчитися, вчителю доцільно обгрунтувати думку: "Знання - сила!" - ці слова, сказані видатним вченим Ф.Беконом більш ніж 360 років тому, сьогодні звучать ще переконливіше. У наш час сила знань, які накопичені людством, беззаперечна - на наших очах відбувається стрімкий розвиток комп'ютерної техніки. Комп'ютеризація усіх сфер діяльності людини призвела до прогресивних змін у науці, техніці, виробництві, освіті, культурі тощо. Прискорює темп нашого життя інтенсивний розвиток інтернету, мобільного, факсимільного та інших видів зв'язку. Використання високоякісних комп'ютерних технологій нового покоління на виробництві та в побуті вимагає від сучасної людини досить високого рівня освіченості.

................
Перейти до повного тексту