- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Протокол N 13/2-10
Про стан побутового травматизму серед вихованців, учнів, студентів та заходи щодо його профілактики
Заслухавши та обговоривши інформацію завідувача сектором безпеки життєдіяльності (Степаненко В.І.) про стан побутового травматизму серед вихованців, учнів, студентів та заходи щодо його профілактики колегія
УХВАЛЮЄ:
1. Доповідну записку про стан побутового травматизму серед вихованців, учнів, студентів та заходи щодо його профілактики взяти до відома (додається).
2. Звернути увагу начальників головного управління освіти і науки Луганської (Левченя В.А.), управлінь освіти і науки Запорізької (Свєткова О.В.), Київської (Бутник В.Г.), Житомирської (Якухно І.І.) обласних державних адміністрацій на роботу педагогічних колективів навчальних закладів щодо профілактики побутового травматизму.
3. Направити доповідну записку Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, головним управлінням, управлінням освіти і науки обласних. Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, ректорам (директорам) вищих навчальних закладів, керівникам підприємств, організацій, підпорядкованих міністерству, для аналізу і усунення наявних недоліків.
4. Департаментам загальної середньої та дошкільної (Полянський П.Б.), професійно-технічної (Десятов Т.М.), вищої освіти (Болюбаш Я.Я.), економіки та фінансування (Куліков П.М.) при плануванні роботи на рік, квартал передбачати додаткові заходи щодо профілактики побутового травматизму серед учасників навчально-виховного процесу з урахуванням національних, державних, галузевих програм з безпеки життєдіяльності населення.
4.1. При доопрацюванні програм із суспільно-політичних, гуманітарних, природничих і психолого-педагогічних дисциплін для загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладів врахувати питання запобігання травматизму.
5. Департаменту роботи з кадрами вищої школи та державної служби (Омельченко С.Д.) забезпечити повне виконання пункту 5.1. рішення колегії Міністерства освіти і науки України від 22 грудня 2000 року протокол N 8/2-10 щодо призначення керівників навчальних закладів I-II рівня акредитації тільки після перевірки знань з безпеки життєдіяльності (охорона праці, пожежна безпека тощо),
6. Науково-методичному центру професійно-технічної освіти (Паржницький В.В.) до 20 грудня 2006 р. розробити і направити на місця Положення про порядок навчання і перевірку знань з питань охорони праці в установах, закладах, організаціях, підприємствах, що підпорядковані Міністерству освіти і науки України.
7. Директору Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи (Панок В.Г.) організувати та провести в квітні 2006 року науково-методичний семінар для керівників регіональних центрів практичної психології і соціальної роботи з питання попередження суїцидальної поведінки серед учнівської та студентської молоді.
8. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, головним управлінням, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, ректорам (директорам) вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації:
8.1. Забезпечити в першому кварталі 2006 року розгляд стану побутового травматизму серед вихованців, учнів, студентів на радах установ та закладів освіти з участю працівників органів управління безпекою життєдіяльності населення на місцях.
8.2. Зобов'язати інститути післядипломної педагогічної освіти внести з 01.09.2006 р. зміни до програм підвищення кваліфікації педагогічних, інженерних кадрів щодо покращання профілактики побутового травматизму з урахуванням Положення про порядок проведення навчання, перевірки знань з питань охорони праці в системі Міністерства освіти і науки України.
8.3. Привести у відповідність мережу опорних навчальних закладів з питань безпеки життєдіяльності з урахуванням стану побутового травматизму серед учасників навчально-виховного процесу на місцях.
8.4. В січні 2006 року забезпечити розгляд стану травматизму серед учнів в побуті на методичних об'єднаннях класних керівників.
8.5. Забезпечити кожний загальноосвітній, професійно-технічний, дошкільний навчальний заклад примірником журналу "Безпека життєдіяльності".
8.6. По кожному випадку травмування із смертельним наслідком в побуті з вини вихованців, учнів, студентів службі охорони праці навчального закладу призначати повторний інструктаж з безпеки життєдіяльності в класі, групі тощо.
8.7. В органах управління освітою на місцях переглянути персональний склад служб охорони праці (безпеки життєдіяльності) відповідно до вимог діючих нормативних документів.
8.8. Зобов'язати керівників навчальних закладів перед зимовими канікулами активізувати профілактичну роботу серед учнів та їх батьків з питань запобігання побутового дитячого травматизму і першої допомоги в разі нещасного випадку. Максимально залучити до цієї роботи фахівців.
8.9. Спільно з профспілками передбачити в колективних договорах, угодах усіх рівнів вирішення найважливіших питань побутового травматизму учасників навчально-виховного процесу.
9. Ректорам (директорам) вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації переглянути функції відділів, служб охорони праці, безпеки життєдіяльності, покласти на них відповідальність за організацію профілактики побутового травматизму серед учасників навчального процесу.
10. Департаменту економіки та фінансування (Куліков П.М.) посилити вимоги щодо профілактики побутового травматизму серед учасників навчально-виховного процесу. Про виконання даного рішення органами управління освітою, навчальними закладами доповісти керівництву міністерства в червні, жовтні 2006 року.
11. Контроль за виконанням рішення колегії покласти на заступника міністра Богомолова А.Г.
Голова колегії, Міністр освіти і науки України | С.М.Ніколаєнко |
ДОПОВІДНА ЗАПИСКА
про стан побутового травматизму серед вихованців, учнів, студентів та заходи щодо його профілактики
Головною метою державної політики у сфері профілактики травматизму невиробничого характеру є забезпечення умов реалізації конституційного права кожного громадянина на охорону життя та здоров'я, підвищення рівня безпеки життєдіяльності населення, особливо дітей, як передумови сталого соціально-економічного розвитку країни.
В Україні нещасні випадки посідають третє місце серед основних причин смерті від хвороб системи кровообігу та новоутворень. У країні щороку зазнають ушкодження здоров'я приблизно 2 млн. людей, смертельно травмується більше 70 тис. осіб, або близько 200 осіб щодня, що майже удвічі перевищує зазначені показники 1986 року та в декілька разів - аналогічні показники у розвинених країнах світу. Близько 99 відсотків усіх померлих від нещасних випадків загинуло у побуті. За останні п'ять років від нещасних випадків невиробничого характеру в Україні загинуло 363 745 осіб, з них - 9 488 дітей віком до 14 років.
Сектор безпеки життєдіяльності департаменту економіки та фінансування протягом 2005 року вивчав стан охорони життя і здоров'я учасників навчально-виховного процесу, поліпшення умов їх праці і навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах.
З метою координації і впорядкування діяльності навчальних закладів, органів управління освітою і наукою з питання профілактики травматизму міністерством розроблено і затверджено "Заходи щодо профілактики травматизму невиробничого характеру на 2001-2005 роки", "Галузеву програму поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища в навчальних закладах, установах, підприємствах Міністерства освіти і науки України на 2001-2005 роки" і ряд інших програм щодо покращання профілактичної роботи серед учасників навчально-виховного процесу, на основі яких на місцях розроблені відповідні планові завдання.
Для посилення захисту дітей від виникнення і поширення інфекційних хвороб, харчових отруєнь розроблено і затверджено Комплексний план дій Міністерства освіти і науки України щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя учасників навчально-виховного процесу у весняно-літній період 2002-2005 років. Міністерство зобов'язало керівників органів управління освітою і наукою обласних. Київської та Севастопольської міських держадміністрацій посилити роботу навчальних та оздоровчих закладів щодо безпеки дітей на відпочинку у літній період.
Для надання допомоги керівникам навчальних закладів перевидано "Збірник нормативних документів з безпеки життєдіяльності".
Питання профілактики травматизму щорічно розглядається на колегіях обласних, районних органів управління освітою.
На виконання наказу Міносвіти і науки України від 31.01.05 р. N 79-од керівники обласних управлінь освіти і науки, вищих навчальних закладів та їх заступники пройшли навчання та перевірку знань з безпеки життєдіяльності в Центральному інституті післядипломної педагогічної освіти Академії педагогічних наук України, де особливо наголошувалось на проблемах побутового травматизму.
Система навчання і перевірки знань з безпеки життєдіяльності в галузі освіти - це 11,5 мільйона тих, хто навчається і навчає, а також ознайомлення батьківської громадськості країни (біля 15 млн. чол.) з проблемами стосовно безпеки дітей і їх оточення, введення курсу "Основи безпеки життєдіяльності", інші види профілактики побутового травматизму за останні 8 років дозволили зменшити побутовий травматизм з смертельним наслідком в 2004 році порівняно з 1995 роком серед учнів на 1354 особи. Намітилась тенденція щодо його зниження, але він залишається ще досить високим.
Перевіркою встановлено, що у більшості навчальних закладів проводиться певна робота щодо попередження нещасних випадків з дітьми у побуті. На початку 2005/2006 навчального року та на передодні канікул у всіх закладах освіти були проведені інструктажі з безпеки життєдіяльності з вихованцями, учнями та студентами, на яких особливу увагу зверталось на безпечне поводження в побуті та на відпочинку. Інструктажі реєструються у відповідних журналах згідно вимог наказу Міносвіти і науки від 01.08.2001 р.
N 563. Восени цього року в школах та дошкільних установах проводилися виховні години, бесіди, рольові ігри, групові заняття по засвоєнню правил поведінки на водоймах з елементами тренінгу: "Не знаючи броду, не лізь у воду", "Поведінка на замерзлих водоймах", "Безпечна дорога до школи".
................Перейти до повного тексту