1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
30.12.2005 N 774
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 1050 від 17.09.2014 )
Про впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу
Відповідно до рішення колегії Міністерства освіти і науки України від 24 березня 2005 року, наказу Міністерства освіти і науки України від 29.07.2005 р. N 454 "Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні" та з метою забезпечення впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу в 2005/2006 навчальному році у всіх вищих навчальних закладах України III-IV рівнів акредитації
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити рекомендації щодо:
- впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу у вищих навчальних закладах III - IV рівнів акредитації, що додаються;
- структури та порядку ведення індивідуального навчального плану студента, що додаються;
- структури залікового кредиту і порядку проведення та оцінювання навчальної діяльності студента, що додаються.
2. Ректорам вищих навчальних закладів:
2.1. Відповідно до затверджених рекомендацій розробити та запровадити в навчальний процес на перших курсах навчання з 2005/2006 навчального року:
індивідуальні навчальні плани студентів;
відомості обліку успішності нового зразка.
Вищим навчальним закладам, які не брали участь в педагогічному експерименті, впроваджувати кредитно-модульну систему організації навчального процесу з окремих напрямів (спеціальностей).
2.2. Про результати впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу щорічно звітувати МОН України до 1 жовтня.
3. Департаменту вищої освіти (Болюбаш Я.Я.) протягом січня-лютого 2006 року провести регіональні наради-семінари відповідальних (координаторів) з кредитно-модульної системи організації навчального процесу.
4. Ректорам регіональних базових вищих навчальних закладів з впровадження кредитно-модульної системи організації навчання забезпечити систематичне проведення семінарів з питань кредитно-модульного навчання.
5. Департаменту вищої освіти (Болюбаш Я.Я.) спільно з Науково-методичним центром вищої освіти (Левківський К.М.):
5.1. Забезпечити постійне методичне супроводження впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу.
5.2. Узагальнити досвід вищих навчальних закладів, які брали участь в педагогічному експерименті та до 1 липня 2006 року підготувати проект Типового положення про кредитно-модульну систему організації навчального процесу в Україні.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Степка М.Ф.
Міністр С.М.Ніколаєнко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОН України
30.12.2005 N 774
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо впровадження кредитно-модульної системи у вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації
Рекомендації розроблено на основі нормативних документів Міністерства освіти і науки України (накази N 48, 49 від 23.01.2004 р., N 812 від 20.10.2004 р.), науково-методичних матеріалів вищих навчальних закладів - учасників педагогічного експерименту з впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу.
(Зазначені документи та перелік опублікованих навчально-методичних посібників з роз'ясненням документів, принципів і вимог Болонського процесу розміщено на web-сторінці Міністерства науки і освіти України (www.mon.gov.ua).
У вищому навчальному закладі, де впроваджується кредитно-модульна система організації навчального процесу, необхідно:
1. Призначити відповідальну особу (координатора) з кредитно-модульної системи організації навчального процесу; створити робочу групу для організаційного та методичного супроводження кредитно-модульної системи організації навчального процесу.
2. Розробити Положення про кредитно-модульну систему організації навчального процесу на основі Тимчасового положення (наказ МОН України від 23.01.2004 р. N 48) та інших нормативно-правових актів з урахуванням специфіки та особливостей підготовки фахівців у конкретному вищому навчальному закладі.
3. Розробити навчально-методичне забезпечення підготовки фахівців за кредитно-модульною системою організації навчального процесу:
3.1. Навчальні плани підготовки фахівців з врахуванням вимог ECTS (наказ МОН України від 20.10.2004 р. N 812).
3.2. Програми навчальних дисциплін з урахуванням особливостей кредитно-модульної системи організації навчального процесу (орієнтовна структура подана в навчальному посібнику "Вища освіта України і Болонський процес". - Київ-Тернопіль, 2004. - 286 с.).
3.3. Інформаційно-дидактичне забезпечення всіх елементів навчального плану. Особливої уваги необхідно приділити методичному забезпеченню організації самостійної роботи та виконанню індивідуальних завдань студента.
4. Створити інформаційні пакети за напрямами підготовки, спеціальностями (наказ МОН України від 20.10.2004 р. N 812).
5. Запровадити індивідуальний навчальний план студента з метою забезпечення гнучкості навчання згідно з рекомендаціями, затвердженими цим наказом.
6. Розробити документацію обліку та оцінювання навчальних досягнень студентів згідно з рекомендаціями, затвердженими цим наказом.
7. Організувати проведення постійно діючих семінарів для викладачів та студентів з питань реалізації кредитно-модульної системи організації навчального процесу.
8. Забезпечити ширше запровадження сучасних інтерактивних технологій навчання поряд з традиційними формами організації навчання у вищому навчальному закладі (лекції, семінарські, практичні та лабораторні заняття). Їх використання спрямовувати на досягнення майбутніми фахівцями компетентностей, адаптованих до вимог ринку праці.
9. Забезпечити об'єктивний діяльнісно-орієнтований контроль навчальних досягнень студентів і якості підготовки фахівців (наказ МОН України від 31.07.1998 р. N 285).
10. Створити систему внутрішнього моніторингу якості підготовки фахівців.
11. Впроваджувати різні форми співпраці з вітчизняними та зарубіжними вищими навчальними закладами з метою сприяння мобільності студентів, викладачів, наукових працівників, адміністраторів.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОН України
30.12.2005 N 774
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо структури та ведення індивідуального навчального плану студента
1. Індивідуальний навчальний план студента згідно з вимогами ECTS та "Тимчасового положення про впровадження кредитно-модульної системи підготовки фахівців" затвердженого наказом Міністерства науки і освіти України від 23.01.2004 р. N 48 є робочим документом студента, що містить інформацію про перелік та послідовність вивчення навчальних дисциплін, обсяг навчального навантаження студента (усі види навчальної діяльності), типи індивідуальних завдань, систему оцінювання (поточний та підсумковий контроль знань, державну атестацію випускника).
2. В індивідуальному навчальному плані студента зазначаються нормативні навчальні дисципліни, навчальні дисципліни за вибором у межах нормативно встановлених термінів підготовки фахівців певного освітньо-кваліфікаційного рівня та навчальні дисципліни, що вивчаються додатково.
Нормативні (обов'язкові) навчальні дисципліни становлять базову частину вимог до освітньо-кваліфікаційної характеристики певного напряму (спеціальності).
Навчальні дисципліни за вибором забезпечують виконання вимог варіативної частини освітньо-кваліфікаційної характеристики. Їх формування студент здійснює з урахуванням власних потреб та інтересів щодо майбутньої фахової діяльності.
Нормативні навчальні дисципліни та дисципліни за вибором можуть вивчатися як у базовому, так і в інших вищих навчальних закладах (включно закордонних) за тристоронніми угодами.
Обсяг нормативних навчальних дисциплін та навчальних дисциплін за вибором, запланованих до вивчення, повинен становити не менше 60 кредитів на навчальний рік.

................
Перейти до повного тексту