- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
Знято гриф "Для службового користування" рішенням Експертної комісії з проведення експертизи цінності документів ДСНС України (протокол від 26.03.2015 № 1)
Про затвердження Інструкції з проведення раптових перевірок стану готовності до дій за призначенням органів управління та сил цивільної оборони
Наказ Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 12 січня 1999 року № 4 |
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
5 лютого 1999 р. за № 75/3368
З метою упорядкування та організації роботи комісій щодо проведення раптових перевірок територіальних органів управління, військових частин, спеціалізованих формувань, регіональних координаційних центрів з пошуку і рятування та гірничорятувальних підрозділів Головного штабу державної воєнізованої гірничорятувальної (аварійно-рятувальної) служби, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з проведення раптових перевірок стану готовності до дій за призначенням органів управління та сил цивільної оборони, що додається.
2. Начальникам структурних підрозділів Міністерства, територіальних управлінь з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, командирам військових частин і спеціалізованих формувань сил цивільної оборони організувати вивчення Інструкції, зазначеної у пункті 1 цього наказу, з метою правильного її використання та прийняття до керівництва.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра генерал-лейтенанта Гречанінова В. Ф.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МНС України
від 12 січня 1999 р. № 4
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
5 лютого 1999 р. за № 75/3368
ІНСТРУКЦІЯ
з проведення раптових перевірок стану готовності до дій за призначенням органів управління та сил цивільної оборони
1. Загальні положення
1.1. Інструкція розроблена відповідно до підпункту п'ятого пункту 4 Положення про Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (далі - МНС України).
1.2. Раптова перевірка це - форма контролю, мета якої є визначення фактичного стану готовності до дій за призначенням, вивчення питань повсякденної життєдіяльності та надання допомоги щодо усунення виявлених недоліків.
1.3. Раптовій перевірці підлягають Головне управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Автономної Республіки Крим, управління та відділи з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських і районних державних адміністрацій, виконавчих комітетів Рад (далі - управління), регіональні координаційні центри авіаційних робіт з пошуку та рятування (далі - РКЦ), військові частини, спеціалізовані формування сил ЦО, підрозділи Головного штабу державної воєнізованої гірничорятувальної (аварійно-рятувальної) служби (ДВГРС) (далі - підрозділи сил ЦО).
1.4. Раптова перевірка, як правило, здійснюється комплексно з охопленням усіх складових життєдіяльності й повинна служити ефективним засобом подальшого підвищення якості підготовки управлінь, РКЦ та підрозділів сил ЦО до дій за призначенням.
У ході раптової перевірки можуть бути проведені спільні тренування управлінь, РКЦ та підрозділів сил ЦО як на місці дислокації, так і з викликом їх на місце події.
1.5 Для проведення раптової перевірки зі складу інспекції цивільної оборони і техногенної безпеки МНС України (далі - інспекція) призначається комісія (далі - Комісія).
1.6. До складу Комісії можуть залучатися офіцери - фахівці структурних підрозділів центрального апарату, Головного управління сил ЦО, регіональних штабів ДВГРС, а також офіцери військових частин і управлінь. Затвердження складу Комісії проводиться розпорядженням Міністра.
2. Права й обов'язки
2.1. Комісія при виконанні своїх завдань має право:
запитувати та отримувати від структурних підрозділів Міністерства інформацію про стан підлеглих управлінь, РКЦ, підрозділів сил ЦО та матеріали, які необхідні для вирішення покладених на неї завдань.
2.2. Голові Комісії надається право на місці коригувати план раптової перевірки у випадку виявлення порушень, які впливають на готовність управлінь, РКЦ, підрозділів сил ЦО до дій за призначенням та їхню життєдіяльність.
2.3. Матеріали перевірок узагальнюються, аналізуються і за ними, при потребі, готуються проекти наказів, розпоряджень та директив МНС України.
2.4. Голова та члени Комісії несуть відповідальність за організацію й проведення раптової перевірки, об'єктивність її результатів.
2.5. З прибуттям на місце перевірки Комісія зобов'язана:
пред'явити розпорядження Міністра на проведення раптової перевірки;
визначити перелік підрозділів, які залучаються до перевірки, та довести обстановку (за завданням) до командирів (начальників);
визначити перелік обмежень (при потребі) та попередити про заходи безпеки при виконанні завдань.
2.6. Начальник управління, РКЦ та командир підрозділу сил ЦО з прибуттям Комісії зобов'язаний:
надати повну інформацію та документи з питань, що підлягають перевірці;
забезпечити доступ до всіх об'єктів і приміщень;
забезпечити комісію необхідними матеріально-технічними засобами;
надавати в розпорядження членів Комісії особовий склад та посадових осіб, присутність яких потрібна для з'ясування реального стану справ;
негайно вживати заходів щодо усунення зауважень членів Комісії.
3. Критерії визначення готовності до дій при загрозі та виникненні надзвичайної ситуації
3.1. Управління оцінюється як:
"Готове до виконання завдань", коли:
план приведення у готовність розроблений і затверджений, наявні усі додатки, заплановані заходи реально виконані;
оповіщається 100 % працівників управління. Для оповіщення задіювалися автоматичні технічні засоби, час оповіщення відповідає запланованому, оперативний черговий діє за інструкцією, оперативне чергування організоване згідно з вимогами настановчих документів;
наказ МНС України від 10.03.98 № 63 "Про мобільні оперативні групи" виконано в повному обсязі;
робота на пунктах управління організована, всі працівники знають функціональні обов'язки, спеціалісти, які входять до складу мобільних оперативних та робочих груп, підготовлені для оцінки радіаційної та хімічної обстановки;
плани дій на можливі прогнозовані надзвичайні ситуації, інші планувальні та розпорядчі документи розроблені, коригування планів проведене відповідно до встановленого терміну;
заплановані заходи професійної підготовки виконуються і контролюються повністю;
управління забезпечене основними видами техніки не менше ніж на 75 %, коефіцієнт технічної готовності при виході з парку становить не нижче ніж 0,9, при виконанні практичних завдань на навчаннях і тренуваннях не нижче ніж 0,85.
"Обмежено готове до виконання завдань", коли:
план приведення у готовність розроблений, але не відкоригований протягом місяця від встановленого терміну;
оповіщається менше ніж 90 % працівників управління. Для оповіщення задіювалися автоматичні технічні засоби, проте час оповіщення перевищив заплановий не більше ніж на 5 хвилин, під час проведення оповіщення в діях оперативного чергового допущено не більше однієї помилки або неточності, які не вплинули на кінцевий результат оповіщення;
наказ МНС України від 10.03.98 № 63 "Про мобільні оперативні групи" виконано не в повному обсязі, мобільна оперативна служба спеціальним майном забезпечена не менше ніж на 60 %;
пункт управління (робочі місця) обладнані, робота на пунктах управління організована, проте окремі фахівці не в повному обсязі знають свої функціональні обов'язки, спеціалісти, які входять до складу розрахунково-аналітичних груп, недостатньо підготовлені для оцінки радіаційної та хімічної обстановки;
планувальні документи розроблені, але відсутній один будь-який додаток або коригування плану не проведено протягом місяця від установленого терміну;
заплановані заходи виконуються не повністю, контролюється не менше ніж 50 % заходів, що проводяться підлеглими органами управління;
управління забезпечене основними видами техніки не менше ніж на 50 %, коефіцієнт технічної готовності при виході з парку становить не нижче ніж 0,85, при виконанні практичних завдань на навчаннях і тренуваннях не нижче ніж 0,75.
"Не готове до виконання завдань", коли:
план приведення в готовність не розроблений, а якщо і розроблений, то в ньому відсутній будь-який додаток, або заходи не продумані, реально не виконуються;
оповіщається менше ніж 75 % працівників управління. Для оповіщення не задіювалися автоматичні технічні засоби, час оповіщення перевищив заплановий більше ніж на 5 хвилин, під час проведення оповіщення у діях оперативного чергового допущені помилки або неточності, які вплинули на кінцевий результат оповіщення;
наказ МНС України від 10.03.98 № 63 "Про мобільні оперативні групи" виконано не в повному обсязі, транспорт несправний, мобільна оперативна група спеціальним майном забезпечена менше ніж на 60 % або група виїхала на місце події не в повному складі;
пункт управління (робочі місця) не обладнані, робота на пунктах управління не організована, 30 % фахівців не знають свої функціональні обов'язки, спеціалісти, які входять до складу розрахунково-аналітичних груп, не мають навичок щодо проведення відповідних розрахунків;
деякі з планувальних документів не розроблені або всі плани розроблені, але відсутні два будь-які додатки, коригування плану не проведено протягом місяця від встановленого терміну;
виконується і контролюється менше ніж 50 % від запланованих заходів, відсутні понад 30 % від потрібних звітних документів;
управління забезпечене основними видами техніки менше ніж 50 %, коефіцієнт технічної готовності при виході з парку становить нижче ніж 0,85, при виконанні практичних завдань на навчаннях і тренуваннях нижче ніж 0,75.
3.2. Регіональний координаційний центр оцінюється як:
"Готовий до виконання завдань за призначенням", коли:
РКЦ укомплектований особовим складом за прямим посадовим призначенням на 85 %;
забезпеченість технікою та обладнанням складає не нижче ніж 70 % встановлених норм;
начальник та провідні спеціалісти РКЦ у повному обсязі знають свої завдання;
заходи щодо приведення в готовність до дій за призначенням виконані у встановлені терміни та в повному обсязі;
завдання за призначенням, які були внесені на перевірку, виконані у встановлені терміни та в повному обсязі. Особовий склад показав високі індивідуальні практичні навички за фаховою підготовкою та високі знання своїх функціональних обов'язків.
"Обмежено готовий до виконання завдань за призначенням", коли:
РКЦ укомплектований особовим складом за прямим посадовим призначенням на 75 %;
забезпеченість технікою та обладнанням складає не нижче ніж 50 % установлених норм;
начальник та провідні спеціалісти РКЦ нетвердо знають свої завдання;
заходи щодо приведення в готовність до дій за призначенням виконані із суттєвими недоліками;
при виконанні завдань за призначенням, допущено суттєві недоліки, але завдання в цілому були виконані у встановлені терміни. Особовий склад показав низькі практичні навички за фаховою підготовкою та низькі знання своїх функціональних обов'язків.
"Не готовий до виконання завдань за призначенням", коли:
РКЦ укомплектований особовим складом за прямим посадовим призначенням нижче ніж 75 %;
забезпеченість технікою та обладнанням складає нижче ніж 50 % установлених норм;
начальник та провідні спеціалісти РКЦ не знають свої завдання;
заходи щодо приведення в готовність до дій за призначенням виконані не повністю та з перевищенням установлених термінів;
завдання за призначенням у встановлені терміни не виконані, особовий склад не підготовлений за фахом.
3.3 Підрозділи сил ЦО оцінюються як:
"Готові до виконання завдань за призначенням", коли:
підрозділи сил ЦО укомплектовані особовим складом за прямим посадовим призначенням на 85 %;
забезпеченість основними видами техніки та запасами матеріальних засобів складає не нижче ніж 75 % (для підрозділів ДВГРС - 95 %) установлених норм;
коефіцієнт технічної готовності техніки при виході з парку становить не нижче ніж 0,9, при виконанні практичних завдань на навчаннях не нижче ніж 0,85;
командири в повному обсязі знають свої завдання;
заходи щодо приведення в готовність до дій за призначенням виконані у встановлені терміни та в повному обсязі;
завдання за призначенням, які були винесені на перевірку, виконані у встановлені терміни та в повному обсязі. Особовий склад показав високі індивідуальні практичні навички за фаховою підготовкою.
"Обмежено готові до виконання завдань за призначенням ", коли:
підрозділи сил ЦО укомплектовані особовим складом за прямим посадовим призначенням на 75 %;
забезпеченість основними видами техніки та запасами матеріальних засобів складає не нижче ніж 50 % (для підрозділів ДВГРС - 90 %) установлених норм;
коефіцієнт технічної готовності техніки при виході з парку становить не нижче ніж 0,85, при виконанні практичних завдань на навчаннях не нижче ніж 0,75;
командири нетвердо знають свої завдання;
заходи щодо приведення в готовність до дій за призначенням виконані із суттєвими недоліками;
при виконанні завдань за призначенням допущено недоліки, але завдання в цілому були виконані у встановлені терміни. Особовий склад показав низькі практичні навички за фаховою підготовкою.
"Не готові до виконання завдань за призначенням", коли:
підрозділи сил ЦО укомплектовані особовим складом за прямим посадовим призначенням нижче ніж 75 %;
забезпеченість основними видам техніки та запасами матеріальних засобів нижче ніж 50 % (для підрозділів ДВГРС - нижче ніж 90 %) установлених норм;
коефіцієнт технічної готовності техніки при виході з парку становить нижче ніж 0,85, при виконанні практичних завдань на навчаннях нижче ніж 0,75;
командири не знають свої завдання;
заходи щодо приведення в готовність до дій за призначенням виконані не повністю та з перевищенням установлених термінів;
завдання за призначенням у встановлені терміни не виконані, особовий склад не підготовлений за фахом.
При виході підрозділів сил ЦО у призначені райони терміни їхньої готовності визначаються згідно з вимогами наказу МНС України та реальними умовами обстановки.
Готовність військових частин провести відмобілізування перевіряється за окремим планом відповідно до розпорядження Міністра.
Рівень готовності до виконання завдань за призначенням є визначальним показником діяльності управлінь, РКЦ та підрозділів сил ЦО.
4. Питання, які вивчаються додатково при проведенні раптових перевірок
4.1. При проведенні раптових перевірок управлінь, РКЦ та підрозділів сил ЦО, крім визначення готовності до дій при загрозі та виникненні надзвичайної ситуації, додатково вивчаються такі питання:
4.2. Для управлінь:
укомплектованість управління особовим складом та організація його підготовки;
розробка попередніх розпоряджень для проведення першочергових заходів і доведення їх до виконавців;
збір і узагальнення даних, оцінка наявної обстановки, організація інформаційного забезпечення;
прийняття рішення про проведення рятувальних та інших невідкладних робіт і ліквідацію аварії (стихійного лиха), доведення його до підлеглих;
організація рятувальних та інших невідкладних робіт, взаємодії та забезпечення введення в дію планів залучення формувань ЦО;
відпрацювання планів на можливі прогнозовані надзвичайні ситуації;
укомплектованість матеріально-технічними засобами, їхнє утримання та зберігання, стан техніки;
хід підготовки органів управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення до дій при виникненні надзвичайних ситуацій;
розподіл функціональних обов'язків посадових осіб управління.
4.3. Для РКЦ:
обладнання залу оперативного чергування (робоче місце оперативного чергового, документація та інформаційно-технічні засоби);
наявність та виконання плану взаємодії РКЦ з військами, силами й засобами, які залучаються до проведення авіаційних робіт з пошуку і рятування в районі відповідальності;
наявність прямих ліній зв'язку з аеродромами, на яких організовано чергування пошуково-рятувальних сил і засобів;
наявність плану польотів літаків літера "А" та "ПК";
наявність щодобового плану чергування авіаційних пошуково-рятувальних сил.
При розробці плану взаємодії відпрацьовуються такі додатки:
авіаційні чергові сили й засоби з пошуку і рятування на території України;
дислокація та зони відповідальності сил ЦО;
схема оперативного зв'язку Головного центру координації авіаційних робіт з пошуку і рятування;
схема організації зв'язку РКЦ;
схема виклику вузлів зв'язку взаємодіючих органів управління;
схема зв'язку МНС України;
схема відповідальності РКЦ за організацію авіаційних робіт з пошуку і рятування;
структурна схема взаємодії Головного центру та Державної служби медицини катастроф при проведенні авіаційних робіт з пошуку і рятування;
структурна схема взаємодії органів управління і підрозділів МНС та МВС при проведенні авіаційних робіт з пошуку і рятування.
4.4. Для військових частин та спеціалізованих формувань:
підготовка до дій за призначенням;
стан військової дисципліни;
стан служби військ;
стан озброєння і техніки;
стан тилу та запасів матеріальних засобів;
стан службового діловодства, виконавської дисципліни та дотримання чинного законодавства України.
4.4.1. Підготовка до дій за призначенням за такими питаннями:
повнота виконання плану підготовки до дій за призначенням;
командирська підготовка офіцерів;
підготовка штабів;
підготовка до дій за призначенням підрозділів;
організація навчального процесу та якість проведення занять з усіма категоріями особового складу;
практичні дії підрозділів під час виконання завдань за призначенням;
стан обліку проведення занять у військовій частині (спеціалізованому формуванні);
стан навчально-матеріальної бази та її використання за призначенням.
................Перейти до повного тексту