1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНА СЛУЖБА В УКРАЇНІ
ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 107 від 26.11.99
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 грудня 1999 р.
за N 906/4199
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Головного контрольно-ревізійного управління N 67 від 27.02.2006 )
Про затвердження Інструкції про організацію проведення ревізій і перевірок органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні за зверненнями правоохоронних органів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами ГоловКРУ N 98 від 01.12.2000 N 77 від 16.03.2004 )
Відповідно до Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" та на виконання вимог пункту 3.4 Інструкції про порядок проведення ревізій і перевірок органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні, затвердженої наказом ГоловКРУ України від 03.10.97 N 121, зі змінами і доповненнями
НАКАЗУЮ:
( Преамбула із змінами, внесеними згідно з Наказом ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
1. Затвердити Інструкцію про організацію проведення ревізій і перевірок органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні за зверненнями правоохоронних органів, що додається.
2. Управлінню справами ГоловКРУ України після державної реєстрації цього наказу довести його до відома контрольно-ревізійних управлінь в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі до безумовного виконання.
3. Наказ ГоловКРУ України від 24.04.98 N 77 "Про затвердження Інструкції про порядок проведення ревізій і перевірок органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні за поданням правоохоронних органів" скасувати.
4. Управлінню правової роботи ГоловКРУ в місячний термін з дати набрання чинності наказу провести нараду-семінар з працівниками юридичних підрозділів по роз'ясненню зазначеної Інструкції.
5. Наказ набирає чинності через 10 днів після його державної реєстрації.
Заступник Міністра фінансів,
начальник ГоловКРУ України

М.М.Каленський
Затверджено
Наказ ГоловКРУ України
26.11.99 N 107
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 грудня 1999 р.
за N 906/4199
Інструкція про організацію проведення ревізій і перевірок органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні за зверненнями правоохоронних органів
1. Загальні положення
1.1. Органи державної контрольно-ревізійної служби в Україні (далі - ДКРС) взаємодіють з правоохоронними органами з питань здійснення фінансового контролю на засадах самостійності в ухваленні рішень, незалежності в діях, невтручання у сферу компетенції один одного.
Органи ДКРС проводять ревізії й перевірки за зверненнями правоохоронних органів відповідно до статті 14 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні".
За зверненнями правоохоронних органів посадові особи органів ДКРС відповідно до статті 14 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" можуть також брати участь у проведенні перевірок підприємств, установ і організацій, що здійснюються правоохоронними органами, досліджуючи при цьому питання, які належать до компетенції органів ДКРС.
( Абзац третій пункту 1.1 розділу 1 в редакції Наказу ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
Під зверненнями правоохоронних органів у цій Інструкції розуміються постанови слідчих або прокурорів, а також вимоги, доручення чи прохання керівників органів прокуратури, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, підрозділів податкової міліції органів державної податкової служби в Україні та Координаційного комітету по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при Президентові України.
( Абзац четвертий пункту 1.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом ГоловКРУ N 98 від 01.12.2000 )
1.2. Організація контрольно-ревізійної роботи за зверненнями правоохоронних органів здійснюється на підставі Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", Указу Президента України "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності" і цієї Інструкції.
При проведенні ревізій (перевірок), що здійснюються за зверненнями правоохоронних органів, працівники органів ДКРС керуються Конституцією України, законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Інструкцією про порядок проведення ревізій і перевірок органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні, затвердженої наказом ГоловКРУ України від 03.10.97 N 121 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 24.10.97 за N 497/2301 (із змінами і доповненнями), іншими нормативно-правовими актами України.
1.3. За зверненнями органів прокуратури, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, податкової міліції органів державної податкової служби в Україні, Координаційного комітету по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при Президентові України органи ДКРС проводять ревізії (перевірки) на підконтрольних підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності, а також у суб'єктів господарювання щодо використання позик та кредитів, гарантованих коштами бюджетів, або цільового використання коштів державних цільових фондів.
( Абзац перший пункту 1.3 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
Підконтрольними для органів ДКРС є центральні та місцеві органи виконавчої влади (крім Адміністрації Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Служби безпеки України), інші бюджетні установи й організації, казенні підприємства незалежно від джерел фінансування, а також підприємства та організації, їх об'єднання незалежно від форми власності, організаційно-правових форм, відомчої належності та підпорядкованості, які отримують (отримували в ревізійному періоді) кошти з бюджетів усіх рівнів чи державних цільових фондів, інші державні кошти (в тому числі державних валютних фондів) та/або кошти, що залишаються у розпорядженні суб'єктів господарювання у зв'язку з наданими пільгами за платежами до бюджетів.
( Абзац другий пункту 1.3 в редакції Наказу ГоловКРУ N 98 від 01.12.2000 )
Ревізії (перевірки) суб'єктів підприємницької діяльності і організацій, що не входять до складу підконтрольних органам ДКРС, щодо дотримання ними законодавства з фінансових питань проводяться органами ДКРС за постановою прокурора, слідчого про проведення ревізії чи перевірки, винесеної в ході розслідування кримінальної справи, а також за зверненням Координаційного комітету по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при Президентові України.
( Абзац третій пункту 1.3 із змінами, внесеними згідно з Наказом ГоловКРУ N 98 від 01.12.2000 )
1.4. Ревізія (перевірка) суб'єкта підприємницької діяльності, установи чи організації за зверненням правоохоронного органу і в порядку, визначеному цією Інструкцією, може проводитися в будь-який час незалежно від кількості раніше проведених на цьому суб'єкті ревізій і перевірок, за винятком випадків, коли зазначені у зверненні правоохоронного органу питання за вказаний ревізійний період уже перевірені за зверненням цього чи іншого правоохоронного органу. У виняткових випадках рішення про проведення ревізії (перевірки) з питань, що уже були перевірені за зверненням правоохоронного органу, приймає керівник вищого органу ДКРС.
1.5. Працівник органу ДКРС, який здійснює ревізію (перевірку), виконує службове доручення й підпорядковується безпосередньо керівнику органу ДКРС.
Ревізор одноосібно оцінює фінансово-господарські операції - предмет наявності в них невиконання фінансово-правових норм і несе визначену законодавством відповідальність за якість і повноту виконання службового доручення. Керівник ревізійної групи в ході ревізії (перевірки), крім того, приймає ревізійні матеріали від ревізорів і несе відповідальність за повноту виконання її програми, правильність посилань ревізорів на нормативно-правові акти і достатність обгрунтування та документування виявлених ними порушень.
Посадовим особам органів ДКРС слід мати на увазі, що ніхто з представників правоохоронних органів не має права втручатися в роботу ревізора (керівника ревізійної групи): зобов'язувати його до здійснення тих чи інших контрольних заходів, впливати на оцінку ним результатів ревізійних дій, вимагати від нього надання інформації про результати ревізії (перевірки) у спосіб, що суперечить вимогам цієї Інструкції.
2. Порядок призначення ревізії (перевірки)
2.1. Керівники органів ДКРС повинні взяти до уваги, що правовими підставами для звернення правоохоронних органів до органів ДКРС стосовно проведення ревізій та перевірок є:
2.1.1. Для органів прокуратури - пункт 3 частини першої статті 20 Закону України "Про прокуратуру", яка дає право прокурорам та їх заступникам "вимагати від керівників та колегіальних органів проведення перевірок, ревізій діяльності підпорядкованих і підконтрольних підприємств, установ, організацій та інших структур незалежно від форм власності, а також виділення спеціалістів для проведення перевірок, відомчих і позавідомчих експертиз".
( Підпункт 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
2.1.2. Для органів Міністерства внутрішніх справ:
частина друга пункту 24 статті 11 Закону України "Про міліцію", що дає право керівникам управлінь та рай-, міськвідділів "вимагати від матеріально відповідальних і службових осіб підприємств, установ і організацій відомості та пояснення по фактах порушення законодавства, проведення документальних і натуральних перевірок, інвентаризацій і ревізій виробничої та фінансово-господарської діяльності";
підпункт "в" пункту 2 статті 12 Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю", що дає право керівникам спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю органів внутрішніх справ "залучати до проведення перевірок, ревізій та експертиз кваліфікованих спеціалістів установ, організацій контрольних і фінансових органів";
підпункт 5 пункту 5 Положення про Державну службу боротьби з економічною злочинністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.93 N 510, що дає право керівникам підрозділів Державної служби боротьби з економічною злочинністю "вимагати обов'язкового проведення перевірок, інвентаризацій та ревізій виробничої та фінансової діяльності підприємств, установ і організацій".
2.1.3. Для підрозділів податкової міліції органів державної податкової служби в Україні - стаття 22 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", що надає керівникам підрозділів податкової міліції права, визначені частиною другою пункту 24 статті 11 Закону України "Про міліцію".
2.1.4. Для органів Служби безпеки - підпункт "в" пункту 2 статті 12 Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю", що дає право керівникам спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю Служби безпеки України "залучати до проведення перевірок, ревізій та експертиз кваліфікованих спеціалістів установ, організацій контрольних і фінансових органів".
2.1.5. Для слідчого і прокурора в кримінальних справах, що перебувають в їх провадженні, - стаття 66 Кримінально-процесуального кодексу України, що дає їм право "викликати в порядку, встановленому цим Кодексом, будь-яких осіб як свідків і як потерпілих для допиту або як експертів для дачі висновків; вимагати від підприємств, установ, організацій, посадових осіб і громадян пред'явлення предметів і документів, які можуть встановити необхідні в справі фактичні дані; вимагати проведення ревізій".
( Підпункт 2.1.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом ГоловКРУ N 98 від 01.12.2000 )
2.1.6. Для Координаційного комітету по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при Президенті України - пункт 4 статті 8 та підпункт "в" пункту 1 статті 18 Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю", згідно з якими органи ДКРС зобов'язані за дорученнями Координаційного комітету по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю проводити у межах своєї компетенції ревізії, перевірки та інші дії щодо контролю за дотриманням законодавства України організаціями і громадянами.
( Підпункт 2.1.6 пункту 2.1 розділу 2 в редакції Наказу ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
2.1.7. Для інших спеціальних органів по боротьбі з організованою злочинністю - підпункт "в" пункту 1 статті 18 Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю", що зобов'язує органи ДКРС "проводити у межах своєї компетенції ревізії, перевірки та інші дії щодо контролю за дотриманням законодавства України організаціями і громадянами" за дорученнями цих органів.
2.2. Звернення правоохоронного органу щодо проведення ревізії (перевірки), повинно містити:
( Абзац перший пункту 2.2 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
повну назву підприємства (установи, організації), його місцезнаходження, дані про організаційно-правову форму;
( Абзац другий пункту 2.2 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
коротку суть фінансових порушень, допущених об'єктом контролю (або інформацію про фінансові операції, яка може свідчити про те, що вони здійснюються з порушенням вимог чинного законодавства);
( Абзац третій пункту 2.2 розділу 2 в редакції Наказу ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
конкретні питання стосовно дотримання законодавства з фінансових питань (в межах компетенції органів ДКРС), на які необхідно дати відповідь;
( Абзац четвертий пункту 2.2 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
період, за який слід перевірити діяльність підприємства, установи чи організації з визначених питань;
інформацію про одержання об'єктом контролю бюджетних коштів, використання державного чи комунального майна або наявність коштів, що залишаються у розпорядженні об'єкта контролю в зв'язку з наданими пільгами за платежами до бюджетів.
( Пункт 2.2 розділу 2 доповнено абзацом шостим згідно з Наказом ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
Звернення правоохоронного органу, яке не відповідає наведеним вище вимогам цього пункту, підлягає уточненню правоохоронним органом.
( Абзац сьомий пункту 2.2 розділу 2 в редакції Наказу ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
Для прийняття керівником органу ДКРС рішення щодо проведення ревізії (перевірки) доцільно також, щоб звернення правоохоронного органу містило такі дані:
( Абзац дев'ятий пункту 2.2 розділу 2 вилучено на підставі Наказу ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
у яких матеріально відповідальних осіб обов'язково потрібно провести інвентаризації та на яких підприємствах, в установах і організаціях - зустрічні перевірки і з яких питань (з обов'язковим зазначенням місцезнаходження об'єктів зустрічних перевірок);
про підрозділ правоохоронного органу, номер телефону і прізвище його працівника, з яким слід підтримувати зв'язок для вирішення питань, що потребують втручання правоохоронного органу.
У випадку перебування матеріально відповідальної чи посадової особи, проти якої порушено кримінальну справу, під арештом, а також при вилученні бухгалтерських документів ініціатором ревізії (перевірки) про це зазначається у зверненні правоохоронного органу.
2.3. Звернення правоохоронних органів щодо проведення органами ДКРС ревізій (перевірок) або залучення посадових осіб до участі в проведенні перевірок розглядаються Головою ГоловКРУ України (або його заступниками), начальниками контрольно-ревізійних управлінь в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі (або їх заступниками), у результаті приймається одне з таких рішень:
прийняти до виконання звернення правоохоронного органу, організувати та провести позапланову ревізію (перевірку);
прийняти до виконання звернення правоохоронного органу, провести в плановому порядку ревізію (перевірку);
прийняти до виконання звернення правоохоронного органу, виділити посадових осіб для участі у проведенні перевірки;
відмовити у проведенні ревізії (перевірки) чи виділенні посадових осіб для участі у проведенні перевірки;
повідомити правоохоронний орган про необхідність уточнення звернення відповідно до абзацу сьомого пункту 2.2 цієї Інструкції; прийняти до виконання уточнене звернення.
( Пункт 2.3 розділу 2 в редакції Наказу ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
2.4. Позапланові ревізії та перевірки за зверненнями правоохоронних органів проводяться при наявності хоча б однієї з таких обставин:
надання прокурором, слідчим постанови на проведення ревізії (перевірки), винесеної в ході розслідування кримінальної справи або за дорученням Координаційного комітету по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при Президенті України щодо перевірки використання бюджетних коштів, державного чи комунального майна;
( Абзац другий пункту 2.4 із змінами, внесеними згідно з Наказами ГоловКРУ N 98 від 01.12.2000, N 77 від 16.03.2004 )
надання письмових відомостей (актів відомчих перевірок, протоколів зборів трудового колективу, заяв і скарг посадових осіб чи інших працівників суб'єкта господарювання, первинних бухгалтерських документів тощо) про зловживання чи значні фінансові порушення на підконтрольному органу ДКРС підприємстві, в установі, організації;
надання письмових відомостей про фінансові порушення на підконтрольному органу ДКРС підприємстві, в установі чи організації, за умов проведення їх реорганізації (ліквідації);
надання письмових відомостей про порушення чинного законодавства в ході приватизації майна, що на час ревізії (перевірки) перебуває у віданні підконтрольного органу ДКРС підприємства, установи, організації;
надання письмових відомостей про нецільове використання позик та кредитів, гарантованих бюджетом, термін повернення яких об'єктом контролю порушено.
2.5. Звернення правоохоронних органів щодо проведення органом ДКРС ревізій (перевірок) на підприємствах, в установах, організаціях, які не містять визначених пунктом 2.4 даної Інструкції підстав, приймаються до виконання у плановому порядку, про що в термін не пізніше 10 робочих днів з дня їх надходження в орган ДКРС письмово інформується їх ініціатор. Ревізії (перевірки) за такими письмовими зверненнями включаються в плани роботи органу ДКРС в порядку черговості їх надходження та в залежності від визначеної правоохоронними органами важливості справи і виконуються у строки, узгоджені з останніми.
2.6. За обгрунтованими зверненнями правоохоронних органів посадові особи органів ДКРС беруть участь як спеціалісти у перевірках, що проводяться правоохоронними органами, досліджуючи при цьому в межах своєї компетенції питання стосовно цільового використання бюджетних коштів, використання державного та комунального майна, бюджетних позик, позик та кредитів, гарантованих коштами бюджетів, цільового використання дотацій та субсидій, інших бюджетних асигнувань, коштів державних цільових фондів, а також належного виконання державних контрактів, проавансованих за рахунок бюджетних коштів.
( Пункт 2.6 розділу 2 в редакції Наказу ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
2.7. Звернення правоохоронних органів, що стосуються проведення ревізій (перевірок) у межах повноважень і компетенції органів ДКРС та оформлені відповідно до вимог зазначеної Інструкції, є обов'язковими для виконання в плановому чи позаплановому порядку.
2.8. На звернення правоохоронних органів щодо проведення ревізії (перевірки) на підприємствах, в установах чи організаціях, що не є підконтрольними органам ДКРС, при відсутності постанов про призначення ревізій (перевірок) по порушених кримінальних справах або за умов неодержання ними в ревізійному періоді позик та кредитів, гарантованих коштами бюджетів, або коштів державних цільових фондів, а також на звернення з питань, що не належать до компетенції органів ДКРС, ініціатору ревізії (перевірки) в термін не пізніше 10 робочих днів дається обгрунтувана відповідь про неможливість проведення за даних обставин ревізій чи перевірок на зазначених об'єктах органами ДКРС.
( Пункт 2.8 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
2.9. При призначенні ревізії (перевірки) керівником контрольно-ревізійного органу визначається персональний склад ревізорів та призначається керівник ревізійної групи, який складає програму ревізії (перевірки) на підставі питань, поставлених у зверненні, відповідно до компетенції органу ДКРС, та письмово узгоджує її з правоохоронним органом, за ініціативою якого проводиться ревізія чи перевірка.
( Абзац перший пункту 2.9 розділу 2 в редакції Наказу ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
У листі, яким орган ДКРС інформує правоохоронний орган про прийняття його звернення до позапланового виконання, вказується керівник ревізійної групи (ревізор), його телефон та орієнтовний термін початку проведення ревізії (перевірки).
( Абзац другий пункту 2.9 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
2.10. Органи ДКРС не приймають до виконання звернення правоохоронних органів щодо:
визначення доцільності нормативно-правових актів органів державної влади та місцевого самоврядування, якщо такі акти прийнято в межах повноважень останніх;
визначення доцільності складення господарських договорів;
перевірки стану розрахунків між суб'єктами підприємницької діяльності, спірні питання стосовно яких вирішуються в претензійно-позовному порядку (за винятком випадків, коли такі питання поставлені постановою ініціатора ревізії чи перевірки, винесеною в ході розслідування кримінальної справи);
( Абзац четвертий пункту 2.10 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
перевірки суб'єктів підприємницької діяльності щодо цільового використання кредиту (отриманого в банку), своєчасного і повного його погашення та стану заставленого майна позичальника;
( Пункт 2.10 розділу 2 доповнено абзацом згідно з Наказом ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
перевірки валютних операцій;
( Пункт 2.10 розділу 2 доповнено абзацом згідно з Наказом ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
проведення економічних і інших експертиз;
інших питань, які не входять до компетенції органів ДКРС.
2.11. Якщо суб'єкт підприємницької діяльності, на якому потрібно провести ревізію (перевірку), зареєстрований і розташований на приватній квартирі, то така ревізія (перевірка) може проводитись у приміщенні суб'єкта підприємницької діяльності лише в присутності працівників правоохоронного органу або в приміщенні правоохоронного органу за належно вилученими ініціатором ревізії (перевірки) первинними бухгалтерськими документами і регістрами.
У разі проведення ревізії (перевірки) за вилученими правоохоронним органом оригіналами документів, якщо за вказаною ініціатором ревізії (перевірки) адресою об'єкт контролю відсутній, присутність посадових осіб об'єкта контролю для давання пояснень та підписання акта ревізії (перевірки) забезпечує правоохоронний орган.
2.12. Ревізійні дії за вилученими у підприємства, установи чи організації оригіналами документів та підписання акта (проміжного акта) ревізії (перевірки) проводяться у місці, узгодженому з правоохоронним органом, що вилучив документи.
Обсяг вилучених документів, що визначається керівником ревізійної групи, має бути достатнім для здійснення відповідних ревізійних дій.
( Пункт 2.12 розділу 2 доповнено абзацом згідно з Наказом ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )( Інструкцію доповнено пунктом 2.12 згідно з Наказом ГоловКРУ N 98 від 01.12.2000 )
3. Організація і проведення ревізій (перевірок)
3.1. Ревізії (перевірки) за зверненнями правоохоронних органів, підписаними їх керівниками, заступниками керівників чи начальниками спеціальних підрозділів, проводяться органами ДКРС, як правило, у строк до 30 робочих днів з дати початку ревізії (перевірки). Дата початку ревізії (перевірки) зазначається керівником органу ДКРС у посвідченні щодо її проведення. У виняткових випадках, при особливій складності, а також при великому переліку об'єктів, де необхідно провести зустрічні перевірки, цей строк може бути продовжений керівником органу ДКРС на термін, узгоджений з правоохоронним органом, за ініціативою якого проводиться ревізія (перевірка). При відсутності згоди ініціатора ревізії (перевірки) на її продовження за умов ненадходження матеріалів зустрічних перевірок або виявлення в ході ревізії (перевірки) відсутності частини документів бухгалтерського обліку результати ревізії (перевірки) оформляються проміжним актом і невідкладно передаються до правоохоронного органу.
3.2. Внесені правоохоронними органами в ході ревізії (перевірки) додаткові питання приймаються ревізором до виконання лише за рішенням керівника органу ДКРС.
3.3. Керівнику ревізійної групи (ревізору) слід мати на увазі, що працівники правоохоронних органів зобов'язані сприяти посадовим особам органів ДКРС у виконанні їх обов'язків. У разі недопущення працівників органів ДКРС на територію підприємства, установи чи організації, відмови у наданні документів для ревізії (перевірки) та будь-якої іншої протиправної дії на письмове звернення керівника органу ДКРС органи прокуратури, МВС, СБУ чи податкової міліції, які призначили ревізію, на прохання ревізорів зобов'язані негайно вжити відповідних заходів для припинення такої протидії, забезпечити належне проведення ревізії (перевірки), охорону працівників контрольно-ревізійної служби, документів та матеріалів, що перевіряються, а також вжити заходів для притягнення винних осіб до встановленої законом відповідальності.
( Пункт 3.3 розділу 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
У разі вилучення правоохоронним органом на об'єкті контролю бухгалтерських документів він передає їх ревізорам у день початку ревізії (перевірки). У випадку ненадання вилучених документів у день початку ревізії (перевірки) в обсязі, достатньому для проведення ревізійних дій, а також незабезпечення правоохоронним органом відповідних умов для проведення працівниками контрольно-ревізійної служби контрольних заходів ревізія (перевірка) призупиняється, про що складається довідка, яка передається до правоохоронного органу не пізніше наступного дня з дати її складання. Відлік строку проведення ревізії (перевірки) продовжується з дати її поновлення.
( Пункт 3.3 розділу 3 доповнено абзацом згідно з Наказом ГоловКРУ N 77 від 16.03.2004 )
3.4. Якщо на початку або в ході проведення ревізії (перевірки) буде встановлено, що на підприємстві, в установі, організації відсутній належний бухгалтерський облік (відсутні первинні документи, облікові регістри і звіти), що унеможливлює її проведення, ревізор перевіряє, чи повідомлено про це письмово керівником об'єкта контролю правоохоронний орган, чи створено за наказом керівника об'єкта контролю комісію для складання переліку відсутніх документів та розслідування причин їх зникнення або знищення, чи оформлено актом результати роботи комісії та чи надіслано копію акта у 10-денний термін органу, у сфері управління якого перебуває об'єкт контролю, податковим та фінансовим органам. Зазначені контрольні дії ревізор оформляє проміжним актом, який невідкладно надсилається контрольно-ревізійним підрозділом ініціатору ревізії (перевірки). Водночас контрольно-ревізійним підрозділом письмово повідомляється ініціатор ревізії (перевірки) та керівництво об'єкта контролю про необхідність поновлення бухгалтерського обліку і обсяги цієї роботи. Після зазначеного письмового інформування керівництвом контрольно-ревізійного підрозділу може бути прийнято рішення про призупинення такої ревізії (перевірки). Питання поновлення бухгалтерського обліку на об'єкті, який перевіряється, вирішує відповідний правоохоронний орган. Працівники органів ДКРС не залучаються до поновлення бухгалтерського обліку. Після поновлення бухгалтерського обліку в обсягах, що визначаються чинним законодавством, за повідомленням правоохоронного органу або керівництва об'єкта контролю ревізія (перевірка) продовжується.

................
Перейти до повного тексту