- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Положення
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
П О Л О Ж Е Н Н Я
( Положення втратило чинність на підставі Наказу Мін'юсту
N 9/5 від 05.02.99 )
N 33/5 від 01.06.98 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 червня 1998 р. за N 360/2800 |
Затверджено
Наказ Міністерства юстиції
України 01.06.1998 р.
N 33/5 ( z0359-98 )
Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення) управління юстиції
1. Районні, районні у містах, міські (міст обласного значення) управління юстиції (далі - управління юстиції) є територіальними органами Міністерства юстиції України (далі - Мін'юст).
Управління юстиції утворюється Мін'юстом і підпорядковується йому, а також Головному управлінню юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласному, Київському та Севастопольському міським управлінням юстиції.
2. Управління юстиції у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Міністра юстиції України, актами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, актами Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласного, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції та цим Положенням.
3. Основними завданнями управління юстиції є:
участь в організації здійснення державної правової політики;
забезпечення захисту прав і свобод людини і громадянина;
забезпечення виконання рішень судів та інших органів, контроль за своєчасністю, правильністю та повнотою виконання рішень;
забезпечення роботи установ нотаріату;
забезпечення повної та своєчасної реєстрації актів громадянського стану відповідно до вимог чинного законодавства;
здійснення державної реєстрації нормативно-правових актів районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій; * ----------------
* крім міських управлінь
здійснення легалізації місцевих об'єднань громадян та реєстрації інших юридичних осіб у порядку, встановленому чинним законодавством;
здійснення у випадках, передбачених законодавством, реєстрації прав на нерухоме майно, ведення реєстру застави майна;
здійснення методичного керівництва правовою роботою в місцевих органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах і організаціях, надання зазначеним органам, а також органам місцевого самоврядування методичної допомоги у приведенні їхніх нормативних актів у відповідність до чинного законодавства;
розвиток правової інформатизації, формування у громадян правового світогляду;
організація роботи з кадрами в апараті управління юстиції, установах юстиції, підвищення їхньої кваліфікації.
4. Управління юстиції відповідно до покладених на нього завдань:
1) бере участь в організації здійснення державної правової політики;
2) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його повноважень, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства та подає їх до Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції;
3) здійснює державну реєстрацію нормативно-правових актів районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, їх відділів, управлінь та інших підрозділів, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, веде реєстр цих актів;* ----------------
* крім міських управлінь
4) забезпечує суди та установи юстиції інформацією з Єдиного державного реєстру нормативних актів;
5) забезпечує функціонування та розвиток системи правової інформатизації;
6) веде роботу з обліку та підтримання в контрольному стані актів законодавства, нотаріальної та судової практики, надає практичну допомогу районним (міським) судам та установам юстиції з питань підтримання актів законодавства в контрольному стані;
7) забезпечує виконання рішень, ухвал, постанов судів у цивільних справах, постанов у справах про адміністративні правопорушення, вироків, ухвал та постанов судів у кримінальних справах щодо майнових стягнень, а також постанов і рішень органів, виконання яких покладено на державних виконавців;
8) організовує, забезпечує та контролює виконання міжнародних договорів України з питань правової допомоги в цивільних, сімейних, кримінальних справах, а також конвенцій і угод з питань, пов'язаних з діяльністю судів та установ юстиції;
9) узагальнює роботу з питань виконання судових рішень;
10) організовує навчання державних виконавців і поширює позитивний досвід з питань виконання рішень;
11) здійснює - у випадках, передбачених законодавством - легалізацію місцевих громадських організацій, місцевих осередків зареєстрованих всеукраїнських, міжнародних об'єднань громадян та місцевих громадських організацій, реєстрацію місцевих благодійних організацій, відділень (філій, представництв) всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, кредитних спілок, асоціацій та інших добровільних об'єднань органів місцевого самоврядування, статутів територіальних громад, веде відповідні реєстри та книги обліку;
12) здійснює контроль за додержанням місцевими громадськими організаціями, місцевими осередками зареєстрованих всеукраїнських, міжнародних об'єднань громадян та місцевими громадськими організаціями, місцевими благодійними організаціями, відділеннями (філіями, представництвами) всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій, регіональними (місцевими) творчими спілками, територіальними осередками всеукраїнських творчих спілок, кредитними спілками, асоціаціями та іншими добровільними об'єднаннями органів місцевого самоврядування, територіальними громадами положень своїх статутів;
13) здійснює контроль за роботою суб'єктів підприємницької діяльності та громадян, які займаються юридичною практикою та судово-експертною діяльністю на підставі ліцензії Мін'юсту;
14) організовує роботу установ нотаріату, перевіряє їхню діяльність, вживає заходів щодо її поліпшення;
15) здійснює контроль за законністю вчинення нотаріальних дій державними і приватними нотаріусами, обігом спеціальних бланків нотаріальних документів та за організацією і змістом стажування осіб, які мають намір займатися нотаріальною діяльністю;
16) готує матеріали на розгляд Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції для підготовки подання щодо анулювання свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю;
17) забезпечує належну діяльність органів реєстрації актів громадянського стану, вживає заходів щодо подальшого її поліпшення та здійснює контроль за їх роботою;
18) забезпечує правильну та своєчасну реєстрацію актів громадянського стану, розгляд матеріалів про переміну прізвищ, імен, по батькові, та про внесення виправлень, змін, доповнень до записів актів громадянського стану, а також про поновлення втрачених записів;
19) забезпечує належний облік, зберігання, витрачання бланків свідоцтв про реєстрацію актів громадянського стану, метричних книг та іншої документації, пов'язаної з реєстрацією актів громадянського стану;
................Перейти до повного тексту