- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 8/5 від 02.02.98 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 9 лютого 1998 р. за N 85/2525 |
Про затвердження Положення про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Мін'юсту
N 33/5 від 01.06.98
N 9/5 від 05.02.99 )
Згідно з Указом Президента України від 30 грудня 1997 року
N 1396 "Про затвердження Положення про Міністерство юстиції України"
НАКАЗУЮ:
Затвердити Положення про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції (додається).
Затверджено
наказ Міністра юстиції
України 02.02.98 N 8/5
( В редакції Наказу Мін'юсту
N 33/5 від 01.06.98 )
( Положення втратило чинність на підставі Наказу Мін'юсту
N 9/5 від 05.02.99 )
Положення про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції
1. Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції (далі - управління юстиції) є територіальними органами Міністерства юстиції України (далі - Мін'юст).
Управління юстиції утворюється Мін'юстом і йому підпорядковується.
2. Управління юстиції у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Міністра юстиції України, актами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, цим Положенням.
3. Основними завданнями управління юстиції є:
участь в організації здійснення державної правової політики;
забезпечення захисту прав і свобод людини та громадянина;
організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності районних, районних у містах, міських (міст обласного значення) управлінь юстиції, районних (міських) судів, нотаріату, державної виконавчої служби, інших установ юстиції, експертне забезпечення правосуддя;
організація роботи органів реєстрації актів громадянського стану;
здійснення державної реєстрації нормативно-правових актів міністерств, республіканських комітетів, інших органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, їх відділів, управлінь та інших підрозділів, місцевих органів господарського управління та контролю;
здійснення легалізації місцевих об'єднань громадян та реєстрації інших юридичних осіб у порядку, встановленому чинним законодавством;
здійснення у випадках, передбачених законодавством, реєстрації прав на нерухоме майно, ведення реєстру застави майна;
здійснення методичного керівництва правовою роботою в місцевих органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах і організаціях, надання зазначеним органам, а також органам місцевого самоврядування методичної допомоги у приведенні їх нормативних актів у відповідність до чинного законодавства;
представлення за дорученням Мін'юсту інтересів Президента України, Кабінету Міністрів України і Мін'юсту під час розгляду справ у судах областей, міст Києва і Севастополя, підготовка матеріалів до розгляду цих справ;
здійснення міжнародно-правового співробітництва в межах повноважень;
розвиток правової інформатизації, формування у громадян правового світогляду;
організація роботи з кадрами в апараті управління, районних (міських) судах, районних, районних у містах, міських (міст обласного значення) управліннях юстиції та підвідомчих установах, підвищення їх кваліфікації.
4. Управління юстиції відповідно до покладених на нього завдань:
1) бере участь в організації здійснення державної правової політики;
2) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його повноважень, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства та подає їх до Мін'юсту;
3) здійснює державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, республіканських комітетів, інших органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласних, Київської, Севастопольської міських державних адміністрацій, їх відділів, управлінь та інших підрозділів, місцевих органів господарського управління і контролю, що зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер; веде реєстр цих актів;
4) забезпечує районні, районні у містах, міські (міст обласного значення) управління юстиції, суди та установи юстиції інформацією з єдиного державного реєстру нормативних актів;
5) забезпечує функціонування системи правової інформатизації;
6) веде роботу з обліку та підтримання в контрольному стані актів законодавства, нотаріальної та судової практики у відповідності до єдиного загальноправового рубрикатора нормативних актів;
7) забезпечує належний рівень управлінської діяльності начальників районних, районних у містах, міських (міст обласного значення) управлінь юстиції, голів районних (міських) судів;
8) вносить пропозиції з питань організації районних (міських), міжрайонних (окружних) судів та щодо змін у мережі судів та їх штату;
9) проводить роботу щодо забезпечення кадрами районних (міських), міжрайонних (окружних) судів: здійснює добір, підготовку кандидатів на посади суддів; формує кадровий резерв на посади суддів, голів і заступників голів судів; представляє у встановленому порядку за рекомендаціями відповідних кваліфікаційних комісій суддів кандидатури до призначення або обрання суддями; готує матеріали щодо призначення суддів на адміністративні посади голів та заступників голів судів, звільнення суддів з посад;
10) спільно з органами суддівського самоврядування, місцевими органами виконавчої влади здійснює заходи щодо забезпечення незалежності суддів, соціального захисту суддів та інших працівників судів;
11) забезпечує належну організацію в районних (міських) судах діловодства, архівної справи, роботи з речовими доказами та впроваджує автоматизацію діловодства, довідкової роботи із законодавства та судової статистики;
12) забезпечує достовірність та оперативне подання статистичних звітів, усебічний аналіз статистичної інформації;
13) здійснює керівництво відділами державної виконавчої служби, координує і контролює їх діяльність;
14) здійснює організаційне забезпечення виконання рішень, ухвал, постанов судів у цивільних справах, у справах про адміністративні правопорушення, вироків, ухвал та постанов судів у кримінальних справах щодо майнових стягнень, а також постанов і рішень органів, виконання яких покладено на державних виконавців;
15) готує і надає районним, районним у містах, міським (міст обласного значення) управлінням юстиції методичні та інструктивні матеріали з питань, віднесених до компетенції управління;
16) вивчає і узагальнює роботу з виконання рішень судів та інших органів, вживає заходів до усунення причин порушення законів при здійсненні цієї роботи;
17) за дорученням Мін'юсту організовує, забезпечує та контролює виконання міжнародних договорів України з питань правової допомоги в цивільних, сімейних, кримінальних справах, а також конвенцій і угод з питань, пов'язаних з діяльністю судів та установ юстиції;
18) за дорученням Мін'юсту представляє інтереси Президента України, Кабінету Міністрів України і Мін'юсту під час розгляду справ у судах областей, міст Києва і Севастополя, готує матеріали до розгляду цих справ;
19) в установленому порядку здійснює легалізацію місцевих громадських організацій, місцевих осередків зареєстрованих всеукраїнських та міжнародних об'єднань громадян, реєстрацію місцевих благодійних організацій, відділень (філій, представництв) всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій, регіональних торгово-промислових палат, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, кредитних спілок, статутів територіальних громад, асоціацій та інших форм добровільних об'єднань органів місцевого самоврядування; веде відповідні реєстри та книги обліку;
20) здійснює контроль за додержанням місцевими громадськими організаціями, місцевими осередками зареєстрованих всеукраїнських та міжнародних об'єднань громадян, місцевими благодійними організаціями, відділеннями (філіями, представництвами) всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій, регіональними торгово-промисловими палатами, регіональними (місцевими) творчими спілками, територіальними осередками всеукраїнських творчих спілок, кредитними спілками, територіальними громадами, асоціаціями та іншими формами добровільних об'єднань органів місцевого самоврядування положень своїх статутів;
21) організовує роботу установ нотаріату, вживає заходів щодо її поліпшення та здійснює контроль за законністю вчинення нотаріальних дій державними і приватними нотаріусами;
22) забезпечує роботу кваліфікаційної комісії нотаріату;
23) здійснює контроль за організацією і змістом стажування осіб, які мають намір займатися нотаріальною діяльністю;
24) визначає нотаріальний округ, реєструє приватну нотаріальну діяльність, вносить зміни в реєстраційне посвідчення та анулює його;
25) призупиняє діяльність нотаріусів, готує подання на розгляд Мін'юсту щодо анулювання свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю;
26) затверджує розміри оплати за надання державними нотаріусами додаткових платних послуг правового і технічного характеру та забезпечує організаційне керівництво цією роботою;
27) здійснює забезпечення установ нотаріату та приватних нотаріусів спеціальними бланками нотаріальних документів та контролює їх обіг;
28) здійснює контроль за роботою суб'єктів підприємницької діяльності та громадян, які займаються юридичною практикою та судово-експертною діяльністю на підставі ліцензій Мін'юсту;
29) здійснює оплату праці адвокатів, судових експертів, перекладачів за рахунок коштів державного бюджету в разі участі адвоката, судового експерта, перекладача у кримінальній справі за призначенням та звільняє громадян від оплати юридичної допомоги;
30) здійснює керівництво діяльністю органів реєстрації актів громадянського стану, контроль за додержанням чинного законодавства при реєстрації актів громадянського стану та вживає заходів щодо поліпшення їх роботи;
31) забезпечує роботу кваліфікаційної комісії, створеної для визначення рівня професійної підготовки осіб, які мають намір працювати у відділах реєстрації актів громадянського стану на посадах керівника та спеціаліста;
32) розробляє положення, встановлює та затверджує розміри оплати за надання працівниками відділів реєстрації актів громадянського стану додаткових платних послуг правового і технічного характеру та забезпечує організаційне керівництво цією роботою;
33) забезпечує органи реєстрації актів громадянського стану бланками свідоцтв про реєстрацію актів громадянського стану, а також книгами обліку оприбуткування і витрачання їх, здійснює контроль за станом цієї роботи та складає звіти щодо їх витрачання;
34) складає у встановленому законодавством порядку статистичну звітність щодо зареєстрованих актів громадянського стану;
35) розглядає матеріали щодо анулювання поновлених та повторно складених записів актів громадянського стану;
36) зберігає другі примірники книг реєстрації актів громадянського стану та метричних книг, складених на території Автономної Республіки Крим, в областях, містах Києві та Севастополі і видає на їх підставі повторні свідоцтва про реєстрацію актів громадянського стану;
37) веде облік законодавства і практики роботи органів реєстрації актів громадянського стану та забезпечує належне ведення цієї роботи у відділах реєстрації актів громадянського стану;
38) перевіряє достовірність, належне оформлення і засвідчує документи, які видаються відділами реєстрації актів громадянського стану, для подальшого використання їх за кордоном;
39) перевіряє стан правової роботи в місцевих органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах, організаціях, вносить рекомендації щодо поліпшення цієї роботи;
................Перейти до повного тексту