1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО СТАНДАРТИЗАЦІЇ,
МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ
Н А К А З
N 703 від 11.09.98
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
1 жовтня 1998 р.
за N 622/3062
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 972 від 14.06.2016 )
Про затвердження Порядку проведення експертизи щодо відповідності засобів вимірювальної техніки, які ввозяться на територію України, вимогам Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність"
На виконання статті 9 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" і постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.98 N 1300 "Про затвердження Порядку ввезення на територію України засобів вимірювальної техніки"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення експертизи щодо відповідності засобів вимірювальної техніки, які ввозяться на територію України, вимогам Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність", що додається.
2. Начальнику управління метрології, єдиного часу та еталонних частот Салганику Б.Ш. забезпечити подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України наказу "Про затвердження Порядку проведення експертизи щодо відповідності засобів вимірювальної техніки, які ввозяться на територію України, вимогам Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність".
3. Директорам державних наукових метрологічних центрів та територіальних органів Держстандарту України забезпечити безумовне виконання наказу "Про затвердження Порядку проведення експертизи щодо відповідності засобів вимірювальної техніки, які ввозяться на територію України, вимогам Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність".
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника голови Держстандарту України Величка О.М.
Голова Держстандарту України Т.М.Кисільова
Затверджено
Наказ Держстандарту України
11.09.98 N 703
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
1 жовтня 1998 р.
за N 622/3062
Порядок
проведення експертизи щодо відповідності засобів вимірювальної техніки, які ввозяться на територію України, вимогам Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність"
1. Загальні положення
1.1. Порядок проведення експертизи щодо відповідності засобів вимірювальної техніки, які ввозяться на територію України, вимогам Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" (далі - Порядок), розроблений відповідно до Порядку ввезення на територію України засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 серпня 1998 р. N 1300, регламентує:
проведення і оформлення результатів експертизи щодо відповідності засобів вимірювальної техніки, які ввозяться на територію України (далі - експертиза), вимогам статті 9 Закону України від 11 лютого 1998 р. N 113/98-ВР "Про метрологію та метрологічну діяльність" (далі - Закон України);
організацію проведення державної метрологічної атестації зазначених засобів вимірювальної техніки, які не занесені до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки, допущених до застосування в Україні (далі - Державний реєстр), і на які поширюється державний метрологічний нагляд;
звітність за результатами експертизи.
2. Порядок проведення експертизи та оформлення її результатів
2.1. Експертиза проводиться територіальними органами Держстандарту України за місцезнаходженням митних органів, які здійснюють митне оформлення засобів вимірювальної техніки (далі - територіальні органи), на підставі листів-звернень підприємств (їх об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності та виду діяльності, що діють на території України, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють ввезення на територію України засобів вимірювальної техніки (далі - заявники).
Форма листа-звернення заявників наведена в додатку 1.
2.2. Експертиза здійснюється шляхом розгляду документів, згідно із якими заявники ввозять засоби вимірювальної техніки на територію України (контракт, інвойс, міжнародна товаротранспортна накладна тощо).
2.3. При потребі територіальні органи можуть вимагати у заявників документи, які містять відомості щодо призначення, галузі застосування і метрологічних характеристик засобів вимірювальної техніки.
Зазначені документи вимагаються, якщо територіальним органам потрібна додаткова інформація для визначення галузі застосування і можливості проведення державної метрологічної атестації засобів вимірювальної техніки, які ввозяться.
2.4. Під час проведення експертизи встановлюється:
1) мета ввезення заявниками засобів вимірювальної техніки (подальший продаж, прокат, експлуатація тощо);
2) наявність типів засобів вимірювальної техніки, які ввозяться, у Державному реєстрі;
3) потреба проведення державної метрологічної атестації перед продажем або введенням в експлуатацію (стосовно засобів вимірювальної техніки, які не занесені до Державного реєстру);
4) забезпеченість робочими еталонами, які потрібні для проведення державної метрологічної атестації і подальшої повірки (стосовно засобів вимірювальної техніки, що не занесені до Державного реєстру і підлягають державному метрологічному нагляду).
2.5. При розгляді питання щодо мети ввезення засобів вимірювальної техніки слід враховувати, що позитивні висновки повинні надаватись стосовно робочих еталонів, які тимчасово ввозяться на територію України з іноземних держав із метою проведення їхньої державної метрологічної атестації або повірки, засобів вимірювальної техніки, які ввозяться з демонстраційною метою, а також засобів вимірювальної техніки побутового призначення, на які не поширюється державний метрологічний нагляд.
2.6. При вирішенні питання щодо відповідності частині 4 статті 9 Закону України стосовно засобів вимірювальної техніки, які ввозяться на територію України партіями, слід враховувати розмір цих партій, а також періодичність їхнього ввезення.
Зазначена стаття Закону України не поширюється на:
партії засобів вимірювальної техніки, які заявники ввозять для власних потреб і подальше ввезення яких не передбачається;
партії засобів вимірювальної техніки, що епізодично ввозяться з метою продажу або використання.
2.7. При вирішенні питання щодо наявності засобів вимірювальної техніки у Державному реєстрі слід керуватись інформацією щодо занесення засобів вимірювальної техніки до Державного реєстру, яка наведена в офіційних виданнях Держстандарту України. Оперативну інформацію з цього питання на запит територіальних органів надає Український державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації Держстандарту України (УкрЦСМ).
Якщо засоби вимірювальної техніки ввозяться на територію України до розгляду матеріалів за результатами їхніх державних приймальних випробувань науково-технічною комісією з метрології Держстандарту України, позитивний висновок видається при наданні заявником територіальному органу копії затвердженого акта державних приймальних випробувань.
2.8. Потребу проведення державної метрологічної атестації засобів вимірювальної техніки, які не занесені до Державного реєстру, слід визначати, виходячи із галузі їхнього застосування, керуючись статтею 16 Закону України.
2.9. Оцінку можливості проведення державної метрологічної атестації і подальшої повірки засобів вимірювальної техніки, що не занесені до Державного реєстру і підлягають державному метрологічному нагляду, територіальні органи проводять, виходячи із наявності відповідних робочих еталонів як у закріпленому регіоні, так і на території України.
Якщо в закріпленому регіоні відсутні відповідні робочі еталони, територіальні органи повинні звертатись до державних наукових метрологічних центрів Держстандарту України за роз'ясненнями щодо можливості проведення державної метрологічної атестації і подальшої повірки засобів вимірювальної техніки, які ввозяться.
2.10. Якщо на територію України ввозяться окремою партією засоби вимірювальної техніки, що не занесені до Державного реєстру, і заявник передбачає їх подальше ввезення, територіальний орган повинен оцінити розмір цієї партії (керуючись пунктом 2.6) і надати пропозиції Держстандарту України щодо організації державних приймальних випробувань цих засобів вимірювальної техніки або визнання затвердження типів цих засобів вимірювальної техніки на підставі міждержавних договорів України згідно із процедурами, що наведені в цих договорах (за наявності таких договорів).
2.11. За результатами експертизи територіальні органи оформлюють висновки щодо відповідності засобів вимірювальної техніки, які ввозяться, вимогам Закону України (далі - висновок) за формою, наведеною у додатку 2.
2.12. Термін проведення експертизи не повинен перевищувати двох робочих днів із дня надання територіальним органам документів, зазначених у пунктах 2.2, 2.3.
3. Порядок організації проведення державної метрологічної атестації
3.1. Якщо за результатами проведеної експертизи встановлено, що засоби вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, не занесені до Державного реєстру, територіальні органи повинні:
надавати заявникам приписи щодо заборони продажу або введення в експлуатацію таких засобів вимірювальної техніки до проведення їхньої державної метрологічної атестації (далі - припис) за формою, наведеною у додатку 3;
здійснювати облік зазначених засобів вимірювальної техніки (за довільною формою) і вживати заходів щодо своєчасного подання їх на державну метрологічну атестацію.
3.2. Якщо заявники ввозять зазначені в пункті 3.1 засоби вимірювальної техніки з метою постачання (продажу) конкретним підприємствам, організаціям та громадянам - суб'єктам підприємницької діяльності, що розташовані на території, яка не закріплена за територіальним органом, другий примірник припису повинен направлятися територіальним органам за місцезнаходженням зазначених підприємств, організацій та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності.
3.3. Дозвіл на продаж або введення в експлуатацію ввезених засобів вимірювальної техніки (далі - дозвіл) територіальні органи видають на підставі позитивних результатів їхньої державної метрологічної атестації за формою, наведеною у додатку 4.
3.4. Контроль за своєчасністю подання засобів вимірювальної техніки на державну метрологічну атестацію здійснюється згідно із порядком, що діє в територіальних органах.
4. Порядок надання інформації за результатами експертизи
4.1. Територіальні органи один раз на квартал (за 10 днів до закінчення поточного кварталу) подають інформацію щодо результатів експертизи УкрЦСМ за формою, наведеною у додатку 5.
4.2. УкрЦСМ проводить узагальнення інформації щодо ввезення на територію України засобів вимірювальної техніки і подає матеріали за результатами узагальнення Держстандарту України один раз на квартал до 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

................
Перейти до повного тексту