1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ЗОВНІШНІХ ЕКОНОМІЧНИХ ЗВ'ЯЗКІВ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 235/106/474 від 04.08.98
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 вересня 1998 р.
за N 579/3019
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства охорони здоров'я N 90/50 від 24.02.2007 )
Щодо регламентації порядку закупівлі медичної техніки за бюджетні кошти
З метою забезпечення ефективного використання бюджетних коштів, які виділяються на охорону здоров'я, запобігання економічно необгрунтованому завищенню цін на медичну техніку та згідно з п.3 постанови Кабінету Міністрів України від 7 травня 1998 року N 657 "Про внесення змін і доповнень до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань створення єдиної системи державних закупівель товарів (робіт, послуг)"
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Положення про порядок організації та проведення конкурсів (тендерів) на закупівлю медичної техніки установами та закладами охорони здоров'я за рахунок бюджетних коштів (додається).
2. Міністерству охорони здоров'я забезпечити державну реєстрацію цього Положення в Міністерстві юстиції України, його видання, тиражування та публікацію.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Міністерство охорони здоров'я, Міністерство економіки та Міністерство зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі.
Міністр охорони здоров'я
Міністр економіки
Міністр зовнішніх економічних
зв'язків і торгівлі
А.Сердюк
В.Роговий

С.Осика
Затверджено
Наказ МОЗ України
Мінекономіки України
МЗЕЗторгу України
04.08.98 N 235/106/474
Положення про порядок організації та проведення конкурсів (тендерів) на закупівлю медичної техніки установами та закладами охорони здоров'я за рахунок бюджетних коштів*
Розділ 1 Загальні положення
1.1. Цей нормативно-правовий документ, розроблений згідно з п.3 постанови Кабінету Міністрів України від 7 травня 1998 р. N 657 "Про внесення змін і доповнень до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань створення єдиної системи державних закупівель товарів (робіт, послуг)", у відповідності до Положення про організацію та проведення торгів (тендерів) у сфері державних закупівель товарів (робіт, послуг), затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 28 червня 1997 р. N 694 (далі - Положення, затверджене постановою Кабінету Міністрів України N 694), із змінами та доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів від 24 вересня 1997 р. N 1058 "Про створення єдиної системи закупівель товарів (робіт, послуг) за рахунок коштів державного бюджету та іноземних кредитів, що залучаються під гарантії Кабінету Міністрів України", регулює порядок проведення конкурсів (тендерів) на закупівлю медичної техніки за рахунок бюджетних коштів.
Застосування цього Положення поширюється на операції із закупівлі медичної техніки в сфері державних закупівель за рахунок бюджетних коштів усіх рівнів, позабюджетних державних фондів або іноземних кредитів, що залучаються під гарантії Кабінету Міністрів, якщо вартість такої закупівлі дорівнює або перевищує 10 000 гривень.
_______________
* При застосуванні цього Положення потрібно виконувати вимоги п.28 Закону "Про Державний бюджет України на 1998 рік"
.
1.2. Метою проведення конкурсів (тендерів) є забезпечення ефективного використання коштів відповідних бюджетів, виділених на охорону здоров'я, створення конкурентного середовища для розміщення замовлень і укладення контрактів, запобігання економічно необгрунтованому завищенню цін та вибір найсприятливіших умов для реалізації контрактів на закупівлю медичної техніки за рахунок зазначених коштів.
1.3. Рішення про проведення конкурсу (тендера) приймається замовником за наявності виділених з відповідних бюджетів коштів, достатніх для закупівлі медичної техніки.
1.4. Конкурс (тендер) організовує замовник, який визначає і формулює свої вимоги та оголошує про проведення конкурсу. Він гарантує всім постачальникам (підрядникам) - учасникам конкурсу (далі - претендентам) рівні умови участі в конкурсі, а також об'єктивне визначення переможця.
1.5. У конкурсах (тендерах), що проводяться згідно з цим Положенням, можуть брати участь як іноземні, так і українські підприємства, установи і організації незалежно від їх державної належності, форм власності, за винятком випадків, коли відповідно до законодавчих актів або міжнародних договорів України участь у торгах обмежується на підставі державної належності.
1.6. Участь у конкурсі (тендері) будь-якого претендента може бути припинена у випадках, передбачених п.18 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 694.
Розділ 2 Визначення термінів
2.1. Для цілей цього Положення наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
замовник - установа або заклад охорони здоров'я, який формує замовлення, проводить конкурси (тендери), укладає контракти з переможцями конкурсу, контролює хід виконання замовлення, приймає закінчені роботи та отримує закуплену медичну техніку;
конкурс (тендер) - форма розміщення замовлення на виконання робіт, послуг, поставку продукції (медичної техніки, обладнання), яка передбачає вибір претендента шляхом оцінки його пропозиції;
запрошення на конкурс (тендер) - лист до всіх претендентів із запрошенням взяти участь у конкурсі, а також до тих, які в разі потреби пройшли попередній відбір;
тендерна (конкурсна) документація - комплект документів, який містить інформацію про предмет замовлення, умови та вимоги до складання тендерної пропозиції та іншу інформацію, наведену в п.30 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 694, і достатню для підготовки пропозицій претендентами у визначений термін;
попередня кваліфікація претендентів - визначення замовником можливостей претендентів, зацікавлених у виконанні замовлення, та доцільності їх запрошення для участі у конкурсі;
претендент - суб'єкт господарської діяльності будь-якої державної належності та форм власності, який підтвердив намір взяти участь у конкурсі і надав або збирається надати тендерні пропозиції;
конкурсний комітет (конкурсна комісія) - постійний або тимчасовий орган, який формується замовником для підготовки та проведення конкурсу;
тендерна пропозиція - пропозиція щодо певного об'єкта закупівлі, яка готується і надається на конкурс претендентом відповідно до вимог тендерної (конкурсної) документації. Вартість пропозиції - розрахована претендентом сума коштів, за які він згоден виконати умови замовлення (частину замовлення) конкурсу;
акцепт тендерної пропозиції - прийняття замовником конкурсу тендерної пропозиції та надання згоди на її оплату. Тендерна пропозиція вважається акцептованою, якщо в установлений в тендерній документації термін (але не пізніше терміну, зазначеного в абзаці 3 п.13 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 694) замовником конкурсу не подано письмової відмови претенденту в акцепті тендерної пропозиції після визначення його переможцем конкурсу;
Експертна рада - комісія, створена Міністерством охорони здоров'я, метою роботи якої є організація проведення аналізу та техніко-економічної експертизи пропозицій на закупівлю медичної техніки з наданням відповідних висновків;
експертна організація - організація, статутна діяльність якої передбачає проведення експертиз у галузі медичної техніки, що підтверджено державним сертифікатом, і забезпечена в достатній мірі постійно оновлювальною інформаційною базою техніко-економічних даних щодо вітчизняних і зарубіжних зразків.
Розділ 3 Способи проведення конкурсів (тендерів)
3.1. Конкурси класифікуються і провадяться згідно з пп.22, 59 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 694.
Розділ 4 Організаційна робота замовника
4.1. Для виконання організаційної роботи, пов'язаної з проведенням конкурсу (тендера), замовник визначає відповідальних за цю роботу, формує конкурсний комітет та затверджує його склад у кількості не менш як 5 осіб. До конкурсного комітету мають входити представники замовника, а в разі потреби, залежно від очікуваної вартості контракту (п.24 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 694), і представники міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.
4.2. Головою конкурсного комітету є керівник організації-замовника або уповноважена ним особа.
4.3. Письмово оформлені вимоги замовника, висунуті до оголошення конкурсу та затвердження замовником регламенту його проведення, є обов'язковими для виконання конкурсним комітетом.
Замовник має право вимагати від претендента подання документів, які посвідчують його фінансове та економічне становище згідно з п.19 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 694.
4.4. Замовник у письмовій формі подає Експертній раді з аналізу та експертизи закупівлі медичної техніки при МОЗ (далі - Експертна рада) заявку на проведення конкурсу і технічне обгрунтування доцільності даної закупівлі (при потребі з висновками Експертної організації).
Секретар Експертної ради протягом 5 робочих днів видає замовникові посвідчення про облік заявки на проведення конкурсу за зразком згідно з додатком 1 до цього Положення.
4.5. Для отримання свідоцтва про державну реєстрацію при вартості контракту, яка дорівнює або перевищує суму, еквівалентну 100 тис.доларів США, замовник конкурсу подає до Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі пакет потрібних документів, у т.ч. копію посвідчення про облік заявки в МОЗ, у порядку, передбаченому п.23 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 694.
4.6. Рішення конкурсного комітету щодо визначення переможця приймаються на його засіданнях відкритим голосуванням простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх. У разі рівного розподілу голосів голос голови комітету є ухвальним.
4.7. Рішення конкурсного комітету оформляється протоколом, який підписується усіма членами комітету, що взяли участь у голосуванні.
Розділ 5 Оголошення про проведення конкурсу
5.1. Оголошення про проведення конкурсу публікується за заявкою замовника за умови повної підготовки тендерної (конкурсної) документації. Оголошення конкурсу без наявності свідоцтва про державну реєстрацію (посвідчення про облік заявки) не допускається.
5.2. Інформація про конкурс доводиться до претендентів не пізніш як за 30 днів до початку проведення конкурсу шляхом публікації в газетах "Урядовий кур'єр" або "Голос України" та в іноземній пресі, зокрема в технічних журналах, які поширюються за міжнародними каталогами, і повинна містити:
повну назву і юридичну адресу замовника;
найменування предмета замовлення або стислий опис продукції та вимог замовника;
дату подання інформації для попередньої кваліфікації претендентів при потребі її проведення;
місце і час отримання тендерної документації;
місце і дату проведення конкурсу;
посилання на порядок проведення конкурсу згідно з цим Положенням.
У разі потреби замовник може розширити обсяг інформації згідно з п.27 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 694.
Розділ 6 Проведення попередньої кваліфікації претендентів
Проведення попередньої кваліфікації претендентів здійснюється згідно з розділом IV Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 694, і нижче викладеними вимогами.
6.1. Для проведення попередньої кваліфікаційної оцінки претенденти конкурсу (в установлені терміни) подають до конкурсного комітету офіційний лист про намір взяти участь у конкурсі, а також заповнену анкету за зразком згідно з додатком 2 до цього Положення. У разі потреби конкурсний комітет може зажадати від претендентів надання додаткової інформації згідно з п.20 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 694.
6.2. Конкурсний комітет аналізує одержану інформацію, визначає на її основі технічні, організаційні, фінансові можливості кожного з претендентів щодо виконання умов конкурсу та приймає відповідне рішення про результати проведення їх попередньої кваліфікації.
6.3. Після проведення попередньої кваліфікації конкурсний комітет визначає список претендентів, які можуть взяти участь у конкурсі. Перелік усіх претендентів затверджується замовником або уповноваженим ним органом чи особою. Кожному із затверджених претендентів надсилається офіційне запрошення до участі в конкурсі і тендерна документація.
6.4. Претенденти, які на вимогу замовника не пройшли попередньої кваліфікації, подальшу участь у конкурсі не беруть. Про це їх повідомляє письмово від імені замовника конкурсний комітет з відповідним обгрунтуванням протягом трьох днів після прийняття рішення.
Розділ 7 Тендерна (конкурсна) документація
7.1. Вимоги до тендерної (конкурсної) документації повинні бути однаковими для всіх претендентів - учасників конкурсу, однозначними в трактуванні та містити всю потрібну інформацію. Обсяг і склад тендерної (конкурсної) документації, порядок її розроблення визначаються замовником залежно від вартості та особливостей предмета замовлення.
7.2. Тендерна (конкурсна) документація повинна включати такі відомості:
основні вимоги замовника до технічних та цінових характеристик, обсяги і терміни поставок, виконання робіт та надання послуг;
форму і термін подання пропозицій претендентами;
мову, якою мають бути надані пропозиції;
місце, дату, час проведення конкурсу;
підтвердження серйозності намірів претендента (тендерне забезпечення) на вимогу замовника, якщо очікувана вартість контракту дорівнює або перевищує суму, еквівалентну 100 000 доларів США;
інші вимоги з числа наведених у п.30 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 694, в залежності від типу та вартості контракту.
7.3. Тендерні пропозиції, які подаються конкурсному комітету, складаються претендентом за зразком згідно з додатком 3.
7.4. Гарантійний лист (тендерне забезпечення) складається претендентом за зразком згідно з додатком 4.
7.5. До закінчення терміну подання пропозицій замовник має право вносити зміни до форми та змісту тендерної (конкурсної) документації. У разі потреби замовник може прийняти рішення про продовження терміну проведення конкурсу. Усі внесені до конкурсної документації зміни доводяться до відома кожного претендента. Претенденти повинні підтвердити їх одержання листом або підписаною копією телексу, телеграми, факсу.
Розділ 8 Подання тендерних пропозицій учасниками конкурсу
8.1. Пропозиції претендентів повинні відповідати вимогам, визначеним тендерною документацією.
Кожний претендент може подати на конкурс тільки одну пропозицію.
8.2. Якщо претендент з незалежних від нього причин не зміг подати пропозицію в установлений конкурсним комітетом термін, то він може звернутися до замовника з проханням про перегляд терміну подачі пропозиції, якщо це було передбачено умовами конкурсу.
8.3. Тендерне забезпечення за рішенням претендента подається замовникові у формі банківської гарантії, гарантійного листа або чека з написом про прийняття його до платежу прийнятним для замовника банком, що підлягає оплаті за розпорядженням замовника.
Розмір тендерного забезпечення не повинен перевищувати п'яти відсотків очікуваної вартості контракту на закупівлю медичної техніки.
8.4. Тендерне забезпечення повертається претендентам, які не були визнані переможцями конкурсу і не одержали замовлення, протягом 10 днів після закінчення терміну дії пропозиції або з моменту виключення їх із списку претендентів.
8.5. Тендерне забезпечення претендента, визнаного переможцем конкурсу, повертається йому після укладення контракту.
8.6. Тендерне забезпечення не повертається претенденту за умов, наведених у п.16 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 694.
8.7. Пропозиції надсилаються претендентами до конкурсного комітету рекомендованим листом або здаються під розписку. Датою подання пропозицій вважається дата її реєстрації конкурсним комітетом.
8.8. Пропозиції претендентів, що надійшли після встановленого конкурсним комітетом терміну, не розглядаються.
8.9. За потреби більш ретельного, наукового обгрунтування розроблення пропозиції претендент має право звернутися до конкурсного комітету з проханням про перенесення терміну подання пропозиції.
8.10. У разі перенесення терміну подання пропозиції конкурсний комітет доводить це до відома всіх учасників конкурсу.
8.11. Пропозиція претендента вважається дійсною протягом не менш 60 календарних днів від дати її подання, визначеної конкурсним комітетом.
8.12. Конкурсний комітет має право звернутися до претендентів з вимогою щодо продовження терміну дії пропозиції. У цьому разі претенденти мають право переглянути ціни на конкретні види медичної техніки або відкликати тендерне забезпечення відповідно до п.36 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 694.
8.13. Претендент має право в будь-який час, але до початку розгляду пропозицій претендентів конкурсним комітетом, відкликати свою пропозицію, довівши це до відома конкурсного комітету в письмовій формі.
Розділ 9 Оцінка і порівняння пропозицій претендентів
9.1. Конверти з пропозиціями претендентів не розкриваються до визначеного замовником дня і часу проведення конкурсу.
Розкриття конвертів з пропозиціями претендентів здійснюється конкурсним комітетом у присутності представників претендентів в обумовленому місці, у визначений замовником день і час.

................
Перейти до повного тексту