1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
N 222 від 27.07.98
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
7 серпня 1998 р.
за N 497/2937
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи N 444 від 25.06.2007 )
Про виконання Указу Президента України "Про встановлення ставки збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення"
Виходячи з вимог чинного законодавства та завдань, передбачених Національною програмою мінімізації наслідків Чорнобильської катастрофи і соціального захисту громадян на період до 2000 року, потреба в коштах у 1998 році на реалізацію чорнобильських програм становить 4548,5 млн грн., у тому числі на соціальний захист громадян, які постраждали, - 3474,9 млн.грн.
Державним бюджетом України на 1998 рік передбачено виділити на заходи, пов'язані з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи та соціальним захистом населення, 2606 млн грн., тобто 57,3% від вказаної потрібної суми, і, зокрема, на соціальний захист - 1953,5 млн грн., тобто 56,2%.
Аналіз зборів до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення (далі - Фонд) у першому півріччі поточного року показує, що фактичні надходження становили 747,3 млн грн. і це становить 65,4% від передбачених Державним бюджетом на цей період.
Очікувані річні надходження коштів до Фонду, з урахуванням залишку на рахунку Держказначейства станом на 01.01.98 у сумі 35,5 млн грн, динаміки, яка зумовлена встановленням ставки збору до Фонду у розмірі 5% відповідно до Указу Президента України від 18 червня 1998 р. N 656/98, не перевищать 1173,0 млн грн., що становитиме 25,8% потреби і 45,0% обсягів, передбачених Державним бюджетом України на 1998 рік.
Слід зазначити, що це свідчить про недостатню роботу в галузі накопичення зборів до Фонду відповідних відомств - на рівнях як загальнодержавному, так і обласному.
Несвоєчасні і неповні за обсягом надходження зборів до Фонду, який є єдиним джерелом фінансування "чорнобильських програм", останніми роками зумовлює зростання заборгованості за фактично виконані роботи та, особливо, з соціальних виплат. Так, якщо заборгованість на 01.01.96 становила 160,6 млн грн., у тому числі з питань соціального захисту та забезпечення - 101,1 млн грн., то на 01.01.97, відповідно, 310,0 і 207,5 млнгрн., на 01.01.98 - 457,8 і 315,7 млн грн. Тобто за 1996 рік заборгованість зросла на 149,4 млн грн. і з соціального захисту - на 106,4 млн грн., а за 1997 рік, відповідно, на 147,7 і 108,0 млн грн., причому заборгованість за виконані роботи та несплачені виплати з соціального захисту населення переходить із року в рік і сплачується за кошти, визначені на поточний рік.
Щороку зростає дисбаланс між потребами у коштах та фактичним фінансуванням заходів для виконання "чорнобильського" законодавства. Так, наприклад, для фінансування комплексу заходів з мінімізації наслідків Чорнобильської катастрофи у 1997 році потрібно було 5681,7 млн грн., передбачено було у Державному бюджеті 2513,0 млн грн., а фактично профінансовано 1571,5 млн грн., або 28% до потреби.
У цій ситуації МНС здійснює фінансування виключно пріоритетних і невідкладних заходів чорнобильських програм, першочерговим серед яких є саме соціальний захист потерпілих громадян. Це дозволяє деякою мірою згашувати соціальну напруженість серед населення, яке постраждало. Так, "чорнобильські" програми у першому півріччі поточного року профінансовані в цілому на 64,0% до передбачених Держбюджетом, а соціальний захист - на 80,7% до асигнованих сум.
Слід зазначити, що щороку постійно зростають витрати на фінансування галузевого Пенсійного фонду. Так, у 1996 році галузевому Пенсійному фонду було перераховано 190,1 млн грн. (100% до плану), у 1997, відповідно, - 341,1 млн грн. (96% до плану ) і в 1998 році при плані 385,5 млн грн. у першому півріччі уже профінансовано на 156,3 млн грн. (40,5%).
За розрахунками міністерства, при максимальних зусиллях органів виконавчої влади очікувані надходження (при встановленні у другому півріччі п.р. ставки зборів до Фонду у розмірі 5%) становитимуть 423,2 млн грн. При цьому заборгованість станом на 01.01.99 збільшиться порівняно з минулим роком у 2,5 раза і становитиме 1140,9 млн грн., у тому числі на соціальний захист населення, відповідно, у 2,7 раза і складе 870,4 млн грн. Тобто заборгованість тільки у галузі соціального захисту громадян становитиме 74,2% очікуваних обсягів фінансування за поточний рік, що показує подальше погіршення стану вказаних надходжень і, відповідно, виплат.
З метою збалансування видатків із надходженням коштів до Фонду Кабінетом Міністрів України схвалено проект Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", який узгоджений з Мінфіном, Мінсоцполітики, МОЗ, Мін'юстом та МНС. Крім цього, до Верховної Ради України внесені новий проект Концепції захисту громадян України у зв'язку з Чорнобильською катастрофою та зміни до Закону України "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Враховуючи зміни тих обсягів фінансування заходів з мінімізації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення, які визначені Указом Президента України від 18 червня 1998 р. N 656/98 "Про встановлення ставки збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення" та на виконання протокольного рішення Кабінету Міністрів України від 9 липня 1998 р. N 26 "Про стан використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення", з метою більш ефективного та раціонального використання коштів Фонду, дотримання адресності їх використання та задля збалансування надходжень до Фонду з видатками на "чорнобильські" програми
НАКАЗУЮ:
1. Заступнику Міністра Потісі В.М. разом з управліннями: соціального захисту та роботи з населенням (Маторін А.Г.), медико-біологічного забезпечення (Торбін В.Ф.), з радіаційного захисту населення та поводження з радіоактивними відходами (Ткаченко Н.В.) - в строк до 30.07.98 у встановленому порядку затвердити та надіслати рекомендації для обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій щодо пріоритетів і критеріїв, за якими визначаються ці пріоритети у фінансуванні "чорнобильських програм".

................
Перейти до повного тексту