- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
N 222 від 27.07.98 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 7 серпня 1998 р. за N 497/2937 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
України з питань надзвичайних ситуацій та у справах
захисту населення від наслідків Чорнобильської
катастрофи
N 444 від 25.06.2007 )
Про виконання Указу Президента України "Про встановлення ставки збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення"
Державним бюджетом України на 1998 рік передбачено виділити на заходи, пов'язані з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи та соціальним захистом населення, 2606 млн грн., тобто 57,3% від вказаної потрібної суми, і, зокрема, на соціальний захист - 1953,5 млн грн., тобто 56,2%.
Аналіз зборів до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення (далі - Фонд) у першому півріччі поточного року показує, що фактичні надходження становили 747,3 млн грн. і це становить 65,4% від передбачених Державним бюджетом на цей період.
Очікувані річні надходження коштів до Фонду, з урахуванням залишку на рахунку Держказначейства станом на 01.01.98 у сумі 35,5 млн грн, динаміки, яка зумовлена встановленням ставки збору до Фонду у розмірі 5% відповідно до Указу Президента України від 18 червня 1998 р. N 656/98, не перевищать 1173,0 млн грн., що становитиме 25,8% потреби і 45,0% обсягів, передбачених
Державним бюджетом України на 1998 рік.
Слід зазначити, що це свідчить про недостатню роботу в галузі накопичення зборів до Фонду відповідних відомств - на рівнях як загальнодержавному, так і обласному.
Несвоєчасні і неповні за обсягом надходження зборів до Фонду, який є єдиним джерелом фінансування "чорнобильських програм", останніми роками зумовлює зростання заборгованості за фактично виконані роботи та, особливо, з соціальних виплат. Так, якщо заборгованість на 01.01.96 становила 160,6 млн грн., у тому числі з питань соціального захисту та забезпечення - 101,1 млн грн., то на 01.01.97, відповідно, 310,0 і 207,5 млнгрн., на 01.01.98 - 457,8 і 315,7 млн грн. Тобто за 1996 рік заборгованість зросла на 149,4 млн грн. і з соціального захисту - на 106,4 млн грн., а за 1997 рік, відповідно, на 147,7 і 108,0 млн грн., причому заборгованість за виконані роботи та несплачені виплати з соціального захисту населення переходить із року в рік і сплачується за кошти, визначені на поточний рік.
Щороку зростає дисбаланс між потребами у коштах та фактичним фінансуванням заходів для виконання "чорнобильського" законодавства. Так, наприклад, для фінансування комплексу заходів з мінімізації наслідків Чорнобильської катастрофи у 1997 році потрібно було 5681,7 млн грн., передбачено було у Державному бюджеті 2513,0 млн грн., а фактично профінансовано 1571,5 млн грн., або 28% до потреби.
У цій ситуації МНС здійснює фінансування виключно пріоритетних і невідкладних заходів чорнобильських програм, першочерговим серед яких є саме соціальний захист потерпілих громадян. Це дозволяє деякою мірою згашувати соціальну напруженість серед населення, яке постраждало. Так, "чорнобильські" програми у першому півріччі поточного року профінансовані в цілому на 64,0% до передбачених Держбюджетом, а соціальний захист - на 80,7% до асигнованих сум.
Слід зазначити, що щороку постійно зростають витрати на фінансування галузевого Пенсійного фонду. Так, у 1996 році галузевому Пенсійному фонду було перераховано 190,1 млн грн. (100% до плану), у 1997, відповідно, - 341,1 млн грн. (96% до плану ) і в 1998 році при плані 385,5 млн грн. у першому півріччі уже профінансовано на 156,3 млн грн. (40,5%).
За розрахунками міністерства, при максимальних зусиллях органів виконавчої влади очікувані надходження (при встановленні у другому півріччі п.р. ставки зборів до Фонду у розмірі 5%) становитимуть 423,2 млн грн. При цьому заборгованість станом на 01.01.99 збільшиться порівняно з минулим роком у 2,5 раза і становитиме 1140,9 млн грн., у тому числі на соціальний захист населення, відповідно, у 2,7 раза і складе 870,4 млн грн. Тобто заборгованість тільки у галузі соціального захисту громадян становитиме 74,2% очікуваних обсягів фінансування за поточний рік, що показує подальше погіршення стану вказаних надходжень і, відповідно, виплат.
З метою збалансування видатків із надходженням коштів до Фонду Кабінетом Міністрів України схвалено проект Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", який узгоджений з Мінфіном, Мінсоцполітики, МОЗ, Мін'юстом та МНС. Крім цього, до Верховної Ради України внесені новий проект Концепції захисту громадян України у зв'язку з Чорнобильською катастрофою та зміни до Закону України
"Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Враховуючи зміни тих обсягів фінансування заходів з мінімізації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення, які визначені Указом Президента України від 18 червня 1998 р. N 656/98 "Про встановлення ставки збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення" та на виконання протокольного рішення Кабінету Міністрів України від 9 липня 1998 р. N 26 "Про стан використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення", з метою більш ефективного та раціонального використання коштів Фонду, дотримання адресності їх використання та задля збалансування надходжень до Фонду з видатками на "чорнобильські" програми
НАКАЗУЮ:
1. Заступнику Міністра Потісі В.М. разом з управліннями: соціального захисту та роботи з населенням (Маторін А.Г.), медико-біологічного забезпечення (Торбін В.Ф.), з радіаційного захисту населення та поводження з радіоактивними відходами (Ткаченко Н.В.) - в строк до 30.07.98 у встановленому порядку затвердити та надіслати рекомендації для обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій щодо пріоритетів і критеріїв, за якими визначаються ці пріоритети у фінансуванні "чорнобильських програм".
................Перейти до повного тексту