- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 14 від 27.01.98 м.Київ |
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 лютого 1998 р. за N 131/2571 |
Про затвердження Інструкції про порядок проведення на підприємствах поштового зв'язку в їхніх філіалах та структурних підрозділах перевірок за фактами втрат страхових поштових відправлень та нестачі їх вкладення
На виконання Закону України
"Про зв'язок", з метою визначення порядку проведення на підприємствах поштового зв'язку в їхніх філіалах та структурних підрозділах перевірок за фактами втрат страхових поштових відправлень та нестачі їх вкладення,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок проведення на підприємствах поштового зв'язку, в їхніх філіалах та структурних підрозділах перевірок за фактами втрат страхових поштових відправлень та нестачі їх вкладення (додається).
2. Державному комітету зв'язку України зазначену Інструкцію подати до Міністерства юстиції України на державну реєстрацію.
3. Українському об'єднанню поштового зв'язку (Шевченко М.І.):
3.1. Прийняти до виконання цей наказ.
3.2. Довести до відома підпорядкованих підприємств поштового зв'язку, їх філіалів та структурних підрозділів дану Інструкцію.
3.3. Забезпечити контроль за виконанням вимог зазначеної Інструкції.
4. Вважати такою, що не застосовується на території України, Інструкцію про порядок проведення на підприємствах зв'язку перевірок за фактами втрат страхових поштових відправлень та нестачі їх вкладення, затверджену Міністерством зв'язку СРСР від 25.10.83.
Голова Державного комітету зв'язку України |
Д.А.Худолій |
Затверджено
Наказ Державного комітету
зв'язку України
27.01.98 N 14
Інструкція
про порядок проведення на підприємствах поштового зв'язку, в їхніх філіалах та структурних підрозділах перевірок за фактами втрат страхових поштових відправлень та нестачі їх вкладення
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція визначає порядок проведення перевірок на підприємствах поштового зв'язку Українського об'єднання поштового зв'язку, в їхніх філіалах та структурних підрозділах (в подальшому - підприємства) за фактами втрат поштових відправлень та нестачі частини їх вкладення.
1.2. Кожний випадок крадіжки повинен розглядатися як надзвичайна подія, всебічно перевірятись і ретельно аналізуватись з метою встановлення винуватців, негайного відшкодування відправнику або адресату заподіяного збитку.
Порядок передачі повідомлення по всіх фактах втрат поштових відправлень або крадіжок вкладення визначається наказом Державного комітету зв'язку України.
1.3. Перевірки проводяться по всіх випадках втрат поштових відправлень та нестачі частини їх вкладення.
Суми оцінки поштових відправлень, по яких перевірку здійснюють керівники об'єднання "Укрпошта", підприємств поштового зв'язку встановлюються наказом Державного комітету зв'язку України.
1.4. Для проведення перевірки створюється комісія, про що видається наказ по підприємству поштового зв'язку, об'єднанню "Укрпошта".
Посадові особи, які здійснюють перевірку, не уповноважуються правами слідчих органів і тому не можуть проводити процесуальні слідчі дії. Їх діяльність обмежується лише підготовкою матеріалів до передачі слідчим органам для розслідування.
1.5. Перевірка за кожним фактом зловживання, незалежно від його характеру та особливостей, повинна бути закінчена не пізніш як через 10 днів з моменту виявлення зловживання, після чого матеріали перевірки негайно передаються слідчим органам за місцем скоєння злочину.
Якщо для проведення перевірки за фактом зловживання необхідно витребувати з архіву матеріали довгострокового зберігання, то строки перевірки можуть бути, як виняток, продовжені керівником або заступником керівника підприємства поштового зв'язку.
2. Основні правила проведення перевірок
2.1. Під час проведення перевірок необхідно:
- вжити оперативних заходів для розшуку поштового відправлення;
- встановити винуватців та покласти на них відповідальність за завдані збитки;
- встановити всі обставини втрати поштового відправлення, які уможливили зловживання;
- оцінити фізичну безпеку об'єктів поштового зв'язку;
- оперативно вжити заходів, які б забезпечували безпеку об'єктів поштового зв'язку та поштових відправлень;
- підготувати та передати матеріали до слідчих органів.
2.2. Під час перевірки необхідно вивчити виробничий процес на даному підприємстві, виконання вимог Поштових правил та інших нормативних документів, що дасть змогу виявити порушення технології, які уможливили скоєння зловживання.
2.3. Під час перевірки слід використовувати заяви та аналізувати інформацію потерпілих і інших осіб, що надходить від підприємств та організацій, які не входять до системи Державного комітету зв'язку України.
Такі матеріали прискорюють розкриття зловживань з поштовими відправленнями та допомагають в найкоротший термін встановити причетних до них осіб.
2.4. Обов'язковою складовою перевірки є ретельний огляд виробничого приміщення, автотранспорту, поштового вагона, при цьому особливу увагу необхідно звернути на:
а) скриньки, ящики, контейнери, сумки, страхові мішки, оболонки посилок, пакувальний матеріал;
б) предмети, які, можливо, слугували засобами скоєння зловживання (знаряддя злому, підібраний до замка сховища ключ, підроблені печатки, штемпелі, сфальшовані документи і т.ін.);
в) предмети, речі, якими замінено украдене вкладення.
2.5. Під час розгляду фізичної безпеки об'єкта поштового зв'язку необхідно вказати стан внутрішньої та зовнішньої структури будівель:
- наявність та стан огорожі, стін, вхідних дверей, замків та іншого устаткування, пошкодження якого могло стати способом викрадення;
- наявність та стан підвалів, горищ, пожежних драбин та інше;
- способи виготовлення і кріплення дверей, відкриття їх всередину чи назовні, охоронні засоби та інше;
- наявність грат, охоронних засобів, сигналізації та іншого обладнання на вікнах;
- безпеку транспортних засобів.
Крім того, необхідно перевірити пропускний та внутрішньо-об'єктовий пропускний режим;
- стан системи контролю за доступом у приміщення;
- дієвість процедури приходу на роботу та виходу з роботи;
- розподіл ключів та кодів;
- захисні засоби з дистанційним приводом;
- роботу системи сигналізації;
- виконання інструкції з безпеки.
2.6. Під час перевірки необхідно вивчити виробничу документацію, яка ведеться на даному підприємстві поштового зв'язку, переписку з розшуку поштових відправлень з іншими підприємствами поштового зв'язку.
2.7. Для виявлення винуватців у крадіжках та втратах поштових відправлень необхідно:
- ознайомитися з даними, що характеризують працівників, які брали участь у перевезенні та обробці пошти;
- виявити аналогічні факти втрат та крадіжок;
- виявити причини, які сприяли повторній втраті або вчиненню зловживання, а також встановити персональну відповідальність на конкретних дільницях приймання, обробки, перевезення, зберігання та видавання цінностей;
- виявити осіб, які безпосередньо стикались з втраченими поштовими відправленнями на кожній ділянці роботи з приймання, обробки, перевезення, збереження, а також - осіб, які мали доступ до цієї ділянки роботи, в тому числі працівників охорони, механіків, прибиральниць, водіїв транспорту та ін.;
- одержати від працівників, які стикались з втраченими поштовими відправленнями, а також від тих, які мали доступ до ділянки обробки, письмові пояснення.
2.8. Відповідальні працівники під час проведення перевірки повинні на місці встановити безпосередніх винуватців крадіжок, вжити заходів з відшкодування збитків та з притягнення винуватців до відповідальності.
Крім того, повинні бути встановлені безпосередні винуватці, які власною халатністю, службовою недбалістю чи недоглядом створили умови для крадіжки.
2.9. За наслідками перевірки за кожним фактом зловживання, незалежно від його характеру та особливостей, складається акт, в якому вказуються:
- дата скоєного вчинку;
- місце скоєння вчинку, вихідні дані, адреси (відділення зв'язку, вузол зв'язку, поштамт тощо);
- професія і посада працівника, який скоїв вчинок;
- метод здійснення вчинку (підробкою документів, відтисків печаток і таке інше);
- за яких обставин скоєний вчинок (крадіжка при перевезенні, збереженні, обробленні тощо);
- основні порушення технологічних процесів, які були допущені та стали передумовою крадіжки, нестачі та втрати;
- чи вчасно був виявлений скоєний вчинок;
- яким чином виявлена крадіжка, нестача, втрата (документальною чи раптовою перевіркою, виробничим чи подальшим контролем тощо);
- при несвоєчасному виявленні крадіжки, нестачі, втрати зазначити причини, а також спосіб, в який вони приховувались;
- сума відшкодованого збитку.
3. Перевірка випадків втрат поштових відправлень на підприємствах поштового зв'язку
3.1. Під час перевірки фактів втрат поштових відправлень необхідно встановити:
- де, коли, за чиєї присутності і за яких обставин було виявлено втрату та чи було (і як швидко) заявлено про це в слідчі органи;
- хто, коли, о котрій годині і звідки доставив пошту, з якою пересилалось втрачене поштове відправлення, та з якими документами;
- хто з працівників поштового зв'язку (поштового вагона) приймав пошту, з якою пересилалось втрачене поштове відправлення;
- чи є на документах позначка про перевірку за підписом осіб, які приймали пошту;
- чи проводилися під час приймання пошти ретельний огляд, поіменна звірка поштових відправлень з документами, а на поштамтах, вузлах і відділеннях зв'язку, крім того - зважування посилок, цінних листів і цінних бандеролей;
- чи було фактично доставлене з поштою відправлення;
- чи мали місце несвоєчасна обробка або непланове направлення поштового відправлення на одному з етапів, з'ясувати причину;
- чи було своєчасно складено акт про нестачу поштового відправлення, хто його підписав та чи були присутні особи, які підписали акт при обміні пошти, в момент встановлення факту нестачі поштового відправлення;
- якщо пошту, яка надійшла, не було прийнято від супровідника своєчасно, то з якої причини. Де, яким порядком зберігалась пошта до моменту її приймання;
- чи не перебували в приміщенні, в якому приймалась, оброблялась пошта, сторонні особи або працівники, які не мають відношення до приймання та обробки пошти, якими були причини перебування їх у вказаному приміщенні;
- де зберігалась пошта, яка надійшла до початку її обробки та хто брав участь в її обробці до моменту встановлення нестачі. Якщо страхові мішки не були зразу після приймання пошти від супровідника зважені і розкриті, то виявити з яких причин цього не було зроблено;
- чи є необхідні умови для забезпечення збереження одержаних поштових відправлень, виконання Поштових правил під час обміну та обробки страхової пошти;
- чи не мало місця знеособлене передавання поштових відправлень з одного етапу обробки на другий, від одної зміни (бригади) до іншої зміни (бригади) тощо;
- чи балансується надходження та видача поштових відправлень по документах за зміну;
- чи є можливість безперешкодно винести поштові відправлення зі службових приміщень, в яких проводиться приймання, обробка та зберігання пошти;
- через працівників охорони та інших осіб встановити, чи не з'являлись до працівників, які проводили обмін та обробку пошти, сторонні особи, чи не передавали ці працівники їм якихось речей;
- чи ретельно оглянуті всі службові приміщення, підвали, горища, місця під платформами з метою виявлення оболонок поштових відправлень, яких не вистачає;
- чи дотримано вимоги, які ставляться при прийманні на роботу осіб.
3.2. Під час перевірок випадків нестачі частини вкладення поштового відправлення необхідно встановити:
- де, на якому етапі обробки, коли, ким та за яких обставин виявлено нестачу частини вкладення;
- хто та коли доставляв поштове відправлення з поштового вагона або з підприємства зв'язку, яке знаходиться на маршруті;
- хто приймав від супровідника доставлену пошту, чи дотримувався встановлений порядок її приймання;
- чи була прийнята пошта від супровідника негайно при надходженні до підприємства поштового зв'язку (звернути особливу увагу на приймання пошти в нічний час). Встановити, скільки часу та де перебувала доставлена пошта до моменту її здавання і хто брав участь в її обробці;
- чи своєчасно складено акт (ф.51) на зовнішній вигляд поштового відправлення та чи є відповідним акт до вимог Поштових правил;
- чи було складено акт на розкриття поштового відправлення та чи описано кожний предмет зі складу вкладення (зовнішній стан, розмір, вага), а також - чи визначалась вага тари (оболонки) і пакувального матеріалу;
- чи збережено оболонку поштового відправлення, пломбу, печатки та перев'язь, як речові докази, в тому стані, в якому поштове відправлення надійшло на підприємство зв'язку.
Оглянути речові докази, визначити можливості вилучення вкладення завдяки дефекту або невідповідності оболонки поштового відправлення нормі, встановленій Поштовими правилами, стан перев'язі, печатки, кришки. Результати огляду речових доказів слід удокументувати окремим актом, за можливості - сфотографувати предмет огляду.
3.3. Якщо пошту було прийнято від супровідника своєчасно і при цьому не порушений встановлений порядок, то необхідно ретельно перевірити цілість оболонки закритої поштової речі, в котрій пересилалось поштове відправлення з відсутньою частиною вкладення.
3.4. Якщо факт крадіжки не буде встановлено на підприємстві поштового зв'язку місця видачі поштового відправлення, то матеріали перевірки з додатком акта огляду речових доказів пересилаються через обласне підприємство поштового зв'язку на підприємство поштового зв'язку, яке здійснювало приймання поштового відправлення.
За поданням відомостей про порядок проходження поштового відправлення на всьому шляху пересилання, необхідно вказувати вид оболонки поштового відправлення, яке пересилалося, та вказати, що саме вкрадено або чим підмінене викрадене вкладення.
4. Перевірка випадків втрат поштових відправлень на підриємствах поштового зв'язку під час обміні та перевезення пошти
4.1. Під час перевірки випадків втрат поштових відправлень при обміні пошти з поштовими вагонами, при проходженні пошти за маршрутом необхідно встановити:
- ким, де, коли і за яких обставин встановлено втрату поштового відправлення, яких було вжито заходів до його розшуку;
- відповідального за обмін пошти з поштовим вагоном;
- дотримування супровідником встановлених правил приймання пошти на тих підприємствах зв'язку, через які проходив маршрут;
- хто фактично здійснював обмін пошти;
- час перебування супровідника з поштою на пероні вокзалу (станції) до прибуття того поштового вагона, з яким відбувся обмін поштою; час перебування на пероні пошти, яку було прийнято з вагона, та її охорона;
- умови та час доби на момент здійснення обміну пошти з поштовим вагоном, чи мало місце запізнення поїзда і на який термін;
- чи достатньою була освітленість місця обміну, якщо обмін проводився в нічний час;
- за якими документи здавалась пошта в поштовий вагон та одержувалась з вагона;
- чи було фактично прийнято з поштового вагона втрачене поштове відправлення;
- чи були присутні при обміні пошти працівники зв'язку або сторонні особи, які не мають відношення до обміну, а якщо були, то хто саме та якою є причина їх перебування тут;
- чи своєчасно доставлено пошту до місця обміну з поштовим вагоном та після обміну - на підприємство зв'язку.
4.2. Під час перевірок випадків втрат поштових відправлень в поштових вагонах необхідно додатково встановити:
- з якого підприємства та за якими документами було прийнято поштове відправлення;
- в яку комору було прийнято поштове відправлення, хто перевіряв наявність пошти;
- де зберігалось поштове відправлення, у кого знаходились ключі від комори (шафи) під час перевезення його, чи не залишались ключі в замках;
- хто їхав у поштовому вагоні крім членів роз'їздної бригади, чи мали право ці особи на проїзд у поштовому вагоні;
- хто перебував в сортувальному залі та в коморах поштового вагона під час обміну пошти;
- чи не було випадків, коли всі члени бригади виходили з вагона на зупинках чи в пунктах його перестоювання і чи при цьому комори не були зачинені;
- чи не допускались на зупинках у поштовий вагон сторонні особи та чи було забезпечено схоронність пошти на шляху проходження;
- чи не було здано поштове відправлення без приписки;
- чи не було випадків навмисної затримки проходження страхових поштових відправлень - провезення (перевірити по документах своєчасне їх здавання у відповідні пункти обміну);
- чи було правильним ведення шляхових документів. Особливо слід звернути увагу на наявність розписок за здану пошту та відповідність добового (маршрутного) балансу прийнятих та зданих поштових відправлень;
- чи ретельно було обстежено поштовий вагон.
4.3. Під час перевірки випадків втрат поштових відправлень при обміні пошти автомобільним та тягловим (гужовим) транспортом необхідно встановити:
- яким видом транспорту (автомобільним чи тягловим) перевозилась пошта;
- як забезпечувалась охорона пошти на шляху проходження. Якщо пошта перевозилась на автомашині, то де був супровідник (в кабіні чи в кузові), у кого зберігався ключ від кузова автомобіля;
- як надійно закривався кузов;
- чи було складено акт працівниками, які проводили обмін пошти, у випадку встановлення нестачі поштового відправлення після від'їзду автомобільного чи тяглового транспорту, чи залучались до складання акта працівники лінійного відділення міліції; правильність складання акта;
- чи не було порушено послідовність об'їзду підприємств зв'язку, які включені в маршрутну накладну; чи не залишали супровідники пошту без охорони на шляху проходження, а також в період обміну (заїзди до родичів, знайомих, до магазину, їдальні), тривалість цієї відсутності, ким в період відсутності супровідника охоронялась пошта, хто міг мати до неї доступ;
- чи не було відхилення руху автомобільного або тяглового транспорту при доставці пошти від зазначеного маршруту;
- чи допомагав хто-небудь супровіднику в піднесенні пошти до підприємства поштового обміну, автомашини або іншого виду поштового транспорту;
- хто з працівників зв'язку або сторонніх осіб проїздив в поштовій машині за маршрутом та з чийого дозволу, де ці люди зійшли, чи везли вони разом з поштою сторонній вантаж, де і коли його взяли або зняли.
4.4. Якщо встановлено, що поштове відправлення втрачено під час перевезення за маршрутом, то необхідно додатково з'ясувати:
- на якому підприємстві поштового зв'язку втрачене поштове відправлення востаннє перебувало на обліку;
- чи не з порушенням розкладу прибула пошта на підприємство поштового зв'язку, на якому була встановлена втрата поштового відправлення;
- чи міг працівник, який супроводжує пошту, непомітно від водія, або водій - непомітно від супровідника розкрити мішок, сумку, посилку та вилучити вкладення;
- у якому порядку здавалась пошта на проміжні підприємства поштового зв'язку, хто її приймав.
5. Особливості перевірки випадків втрат страхових мішків та інших речей, а також частини вкладення з них
5.1. Під час перевірки випадків втрат страхових мішків або нестачі частини вкладення з них необхідно додатково встановити:
- ким, коли, за чиєї присутності та яким порядком був розкритий страховий мішок;
- чи ретельно були оглянуті перев'язь та печатки, чи звернуто увагу на можливість зняття перев'язі без пошкодження печатки. При огляді печатки необхідно звернути увагу, чи не підлито сургуч на вузол первинної перев'язі з метою приховати пошкодження її кінців;
- чи були оглянуті внутрішні та зовнішні сторони страхового мішка, щоб визначити, чи не зашитий страховий мішок після прорізу іншим швом;
- чи не розкривав страховий мішок працівник наодинці, чи було складено акт у випадку нестачі вкладення тільки за заявою цього працівника;
- чи були раніше випадки виявлення цим працівником нестачі вкладення в страхових мішках.
5.2. Якщо доставлений на підприємство поштового зв'язку страховий мішок з повною або частковою нестачею вкладення виявився неправильно заробленим, мав пошкоджену перев'язь або печатку, або ж був пошкоджений та зашитий заново шов, необхідно взяти письмове пояснення від особи яка обмінює пошту (супровідника) і встановити:
- чому несправний страховий мішок було прийнято супровідником;
- чи своєчасно, тобто чи за розкладом, супровідник доставив пошту;
- за яких умов проходив обмін пошти з поштовим вагоном або підприємством поштового зв'язку, розташованим на маршруті, в яку годину доби;
- чи достатньою була освітленість місця обміну, якщо обмін проводився вночі.
5.3. Якщо внаслідок перевірки буде виявлено дотримання встановленого порядку одержання пошти, розкриття та перевірки вкладення страхового мішка і відпаде підозра, що зловживання скоєно на адресному підприємстві поштового зв'язку, то необхідно перевірити порядок заробки та відправлення страхового мішка на тому підприємстві, з якого він відправлений. За необхідності перевірка здійснюється на всіх підприємствах поштового зв'язку, через які проходив страховий мішок. При цьому необхідно встановити:
- ким, за чиєї присутності та коли був зароблений страховий мішок та чи не був він зароблений одним працівником;
- скільки часу і де зберігався страховий мішок після його зароблення до відправлення з підприємства поштового зв'язку;
- коли страховий мішок був зданий супровідникові;
- як забезпечена схоронність пломбірів і страхової печатки; чи не міг супровідник, який прийняв страховий мішок, використати пломбу, страхову печатку для запечатування мішка заново після його розкриття;
- чи не було випадків крадіжки вкладення зі страхових мішків раніше.
6. Особливості перевірок випадків втрат посилок та частини їх вкладення
6.1. Під час перевірки випадків втрат посилок та крадіжки частини їх вкладення необхідно додатково встановити:
- чи було забезпечено негайне приймання посилок від супровідника;
- чи ретельно оглядалися ззовні посилки та чи поіменно перевірялись високоцінні посилки;
- чи є в накладних (ф.16) позначка про приймання та перевірку посилкової пошти, за підписом яких осіб зроблена позначка;
- яким порядком, ким та кому були передані посилки в комору для зберігання, чи є на документах розписка особи, яка прийняла посилки;
- чи перевірялась вага всіх посилок при прийманні та занесенні в комору;
- ким, коли та чи повністю обліковані посилки по накладних (ф.16);
- чи своєчасно відправлені та вручені адресатам повідомлення на одержання посилок, що надійшли. Якщо посилку вручено несвоєчасно, то з якої причини;
- який період часу посилка з недостачею вкладення перебувала в коморі;
- які особи за своїми прямими обов'язками мали доступ до комори;
- яким способом проводилась передача посилок в коморі між змінами операторів, чи перевірялась при цьому наявність посилок, чи давались розписки про їх приймання та здачу, хто з осіб адміністрації був присутній при прийманні та передачі комори. У випадку знеособленої передачі - встановити, хто в цьому винен;
- чи звірялась наявність посилок в коморі з даними накладних (ф.16) після закінчення робочого дня;
- чи опечатувались на ніч сховища посилок, яким порядком здавались вони особам охорони і кому передавались на зберігання ключі та страхова печатка;
- хто був присутній при відкритті сховищ перед початком робочого дня;
- яким порядком приймались та видавались посилки за відсутності працівника, відповідального за комору, при виході на обідню перерву;
- чи попереджувався адресат перед видачею поштового відправлення про розходження ваги;
- чи зважувалось поштове відправлення за присутності адресата;
- при пересиланні пошти в контейнерах - чи цілими є перев'язі, чи виразною є відбиток пломбіра, чи не пересувається пломба по перев'язі.
6.2. Встановити, чи не було раніше на підприємстві зв'язку аналогічних випадків втрат. Для цього необхідно перевірити:
- відповідність наявності посилок в коморі з даними обліку, вагу посилок, зовнішній вигляд яких викликає сумнів відносно схоронності вкладення в них;
- за останні 2-3 місяці по накладних (ф.16) - повноту обліку посилок, які надійшли, звернувши при цьому особливу увагу на наявність накладних (ф.16) за цей період, а також на те, чи є в них підчистки та виправлення;
- чи підтверджується наявністю повідомлень фактична кількість виданих посилок за цей самий період часу та чи вірно вони оформлені;
- зміст та наявність скарг, що надійшли на підприємство зв'язку з метою виявлення інших випадків неодержання посилок або нестачі в них частини вкладення.
6.3. Під час перевірок випадків втрат відправлених посилок та частини їх вкладення, необхідно з'ясувати, коли сталася втрата чи викрадення - до здавання посилкової пошти супровідникові чи після її приймання супровідником.
6.4. У випадку встановлення факту втрати посилки до здавання її супровіднику необхідно з'ясувати:
- ким та коли було прийнято втрачену посилку від відправника;
- чи була посилка до моменту її відправлення за призначенням здана на зберігання в комору;
- чи була посилка підготовлена для відправлення в день її приймання;
- хто приписував посилку до накладної (ф.16) та чи всі посилки приписані (перевірити за зошитом (ф.1) та копіями накладних);
- яким порядком та кому було здано прийняті посилки після закінчення робочого дня та чи є розписка про їх приймання (в зошиті (ф.1) та в копії накладної (ф.16). У разі приймання посилки за допомогою персональної електронної обчислювальної машини, необхідно перевірити факт приймання та відправки її за документами, сформованими вказаною машиною.
6.5. У випадку встановлення факту загублення посилки після приймання посилкової пошти супровідником, необхідно додатково з'ясувати:
- ким та в який час було прийнято пошту від супровідника, чи йому дана розписка за всю прийняту пошту;
- хто подавав посилки та рахував їх під час приймання;
- чи зроблено при обміні пошти позначку в накладних (ф.16) про нестачу посилки, чи підтверджено це підписом супровідника.
Крім того, необхідно встановити адресу відправника посилки, зв'язатися з ним і одержати від нього дані у письмовій формі про те, які предмети були вкладені у посилку, чи опечатувалась вона за його присутності.
6.6. Під час перевірки нестачі частини вкладення у випадку, коли посилка не була здана в поштовий вагон з причини її несправності, необхідно звернути особливу увагу на наступне:
- чи зроблена працівником роз'їздної бригади відповідна позначка в накладній (ф.16) про причини, з яких посилка не була прийнята, та чи підтверджена ця позначка підписом обмінювача;
- чи була посилка ретельно оглянута при поверненні обмінювачем у вузол (відділення) зв'язку та чи перевірялась її вага;
- чи була посилка розкрита для перевірки вкладення у випадку встановлення різниці між її фактичною вагою та вагою, вказаною на бланку супровідної адреси та ярлику (ф.2);
- чи було складено акт про результат розкриття та перевірки вкладення, чи дотриманий порядок розкриття посилки та складення акта, передбаченого Поштовими правилами;
- чи були від відправника отримані дані про речі, що пересилались в посилці та чи встановлено, чим підмінено вкладення, якщо така підміна мала місце.
6.7. Під час перевірки на підприємстві зв'язку місця приймання посилки - необхідно встановити:
- чи сам відправник здавав на пошту посилку;
- чи користувався відправник послугами працівників пошти або інших осіб при упакуванні посилки. Якщо посилка була здана сторонньою особою, то ким саме, та чи в упакованому вигляді;
- чи здавалась посилка із описом вкладення;
- чи була посилка опечатана під час її приймання в присутності відправника;
- де, скільки часу та чи в забезпеченому порядку зберігалась посилка до передавання її на відправку;
- чи була можливість розкриття посилок до їх відправлення і можливість вилучення з них частини вкладення або ж його підміни;
- коли, в який час, яким порядком, кому були здані для відправки за призначенням посилки, в числі яких слідувала посилка із частково вилученим вкладенням;
- де, у кого зберігається страхова печатка. Чи допускається видача страхової печатки обмінювачам пошти для оформлення посилок у випадку пошкодження сургучних відтисків печаток, перев'язі на шляху проходження. Чи нема на підприємстві зв'язку запасної страхової печатки; порядок її зберігання та використання.
................Перейти до повного тексту