1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСАХ
Н А К А З
N 85 від 26.08.97
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 жовтня 1997 р.
за N 522/2326
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства N 538 від 09.09.2013 )
Про затвердження Положення про земельно-кадастрову інвентаризацію земель населених пунктів
На виконання Постанови Верховної Ради України від 18 грудня 1990 року "Про земельну реформу", постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 1993 року N 15 "Про порядок ведення державного земельного кадастру", Указу Президента України від 12 липня 1995 року N 608 "Про приватизацію та оренду земельних ділянок несільськогосподарського призначення для здійснення підприємницької діяльності" та з метою проведення земельно-кадастрової інвентаризації земель міст, селищ і сіл
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про земельно-кадастрову інвентаризацію земель населених пунктів (додається).
2. Управлінню земель несільськогосподарського призначення (Хвесик М.А.) довести зазначене Положення до відома начальників головних управлінь і управлінь центрального апарату Комітету, голови Республіканського комітету Автономної Республіки Крим по земельних ресурсах і єдиному кадастру, начальників обласних, Київського і Севастопольського міських управлінь земельних ресурсів для керівництва в роботі.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Комітету Кулініча В.В.
Голова Комітету
Погоджено:
Голова Державного комітету будівництва
та житлової політики України
Начальник Головного Управління геодезії, картографії
та кадастру при Кабінеті Міністрів України
Заступник Міністра фінансів України
Л.Новаковський


В.Гусаков

А.Бондар
Г.К.Антоньєв
Затверджено
наказом Державного комітету
України по земельних ресурсах
від 26 серпня 1997 р. N 85
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 жовтня 1997 р.
за N 522/2326
Положення про земельно-кадастрову інвентаризацію земель населених пунктів
Дане Положення є нормативно-правовим документом, яким встановлюються основні вимоги до виконання робіт по земельно-кадастровій інвентаризації земель населених пунктів (міст, селищ, сіл), як невід'ємної частини вхідної інформації для ведення державного земельного кадастру.
1. Загальні положення
1.1. До земель населених пунктів відносяться всі землі, що знаходяться в їх межах.
1.2. Метою проведення інвентаризації земель населених пунктів є створення інформаційної бази для ведення державного земельного кадастру, регулювання земельних відносин, раціонального використання і охорони земельних ресурсів, оподаткування.
1.3. Перед початком проведення робіт по інвентаризації земель населених пунктів Верховна Рада Автономної Республіки Крим та відповідні обласні, міські, селищні, сільські ради за поданням Республіканського комітету по земельних ресурсах і єдиному кадастру Автономної Республіки Крим, обласних та міських управлінь і районних відділів земельних ресурсів затверджують порядок, обсяги, черговість і строки проведення робіт по інвентаризації.
1.4. Координацію робіт по інвентаризації земель населених пунктів здійснюють міські управління та районні відділи земельних ресурсів.
1.5. Фінансування робіт по інвентаризації земель населених пунктів здійснюється відповідно до чинного законодавства.
1.6. Призначенням інвентаризації земель населених пунктів є:
- визначення кількісного складу земель;
- отримання даних для виготовлення технічної документації по оформленню документів, що посвідчують право власності або право користування земельними ділянками, які раніше були надані юридичним та фізичним особам;
- одержання достовірної інформації для вирішення питань щодо припинення права користування земельними ділянками, які використовуються не за цільовим призначенням, з порушенням земельного законодавства і встановлених вимог або ж нераціонально;
- вирішення питань щодо розбіжності місцеположення, форми або розміру ділянки, яка фактично знаходиться у користуванні, та ділянки, яка раніше була надана у користування;
- аналіз фактичного використання земельних ресурсів;
- одержання інших даних, необхідних для ведення державного земельного кадастру;
- надання інформації для обчислення земельного податку та орендної плати.
1.7. Обліковим об'єктом інвентаризації є земельна ділянка, що знаходиться у власності або користуванні юридичних та фізичних осіб.
2. Організаційні заходи
2.1. Замовниками робіт по інвентаризації земель є виконавчі органи міських, селищних рад.
2.2. До відання виконавчих органів міських, селищних та сільських рад належить:
- затвердження технічних завдань на проведення робіт по інвентаризації земель;
- встановлення порядку, обсягу, черговості та строків проведення робіт по інвентаризації земель;
- погодження результатів закінченої інвентаризації в цілому і подання їх на затвердження відповідним радам.
2.3. Міські управління (відділи) (далі - управління) та районні відділи земельних ресурсів відповідно до Типового положення про міське (міст обласного та районного підпорядкування) управління (відділ) земельних ресурсів та Типового положення про районний відділ земельних ресурсів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.96 N 930, здійснюють:
- підготовку проекту рішення міської, селищної, сільської ради про проведення інвентаризації земель відповідних населених пунктів;
- розробку плану і графіків проведення робіт по інвентаризації земель;
- розробку технічних завдань на виконання робіт по інвентаризації земель для укладення на їх основі договору з підрядчиком;
- організацію контролю та приймання робіт у підрядчика;
- розгляд матеріалів інвентаризації земель по кожному власнику землі та землекористувачу, по кожному закінченому кварталу (масиву), по населеному пункту в цілому, підготовку пропозицій щодо регулювання земельних відносин і землекористування та подання їх на погодження виконавчим органам міських, селищних та сільських рад;
- організацію збереження матеріалів інвентаризації на паперовій основі та магнітних носіях (дискетах 3,5 дюйма) та інші повноваження.
3. Виконання робіт по інвентаризації земель
3.1. Виконавцями робіт по інвентаризації земель є госпрозрахункові підрозділи при міських управліннях та районних відділах земельних ресурсів або інші організації, які мають дозволи (ліцензії) на здійснення топографо-геодезичних та землевпорядних робіт (далі - підрядчик).
3.2. Всі роботи по інвентаризації земель поділяються на два етапи:
1 етап - підготовчий;
2 етап - виробничий.
3.2.1. Підготовчий етап виконується підрядчиком за участю замовника і полягає у:
- збиранні, вивченні й оцінці забезпечення топографо-геодезичними, планово-картографічними матеріалами району робіт;
- підготовці висновків про необхідність обстеження і згущення планово-висотної опори та виготовлення планової топографічної основи;
- розробці технічного завдання;
- підготовці робочого інвентаризаційного плану (схеми);
- аналізі технічної, методичної і технологічної забезпеченості робіт по інвентаризації земель;
- складанні схеми розбивки населеного пункту на райони, квартали і масиви;
- аналізі наявних матеріалів геодезичних, землевпорядних, облікових, топографічних робіт, що виконувались на даній території;
- аналізі та оцінці наявних матеріалів містобудівної документації, даних про розміри санітарно-захисних, охоронних та захисних зон, державних будівельних норм;
- аналізі технічних звітів про встановлення зовнішніх меж землекористувань;
- аналізі матеріалів щодо внутрігосподарського землевпорядкування.
3.2.2. Вивченню і аналізу підлягають:
- облікові картки (паспорти) земельних ділянок;
- документи і матеріали про відведення земельних ділянок;
- матеріали щодо виносу в натуру, встановлення (поновлення) і визначення меж земельних ділянок та меж населеного пункту;
- матеріали обстеження бюро технічної інвентаризації (БТІ) будівель і споруд на земельних ділянках індивідуальної забудови;
- інформація про землекористувачів та землевласників;
- матеріали про підприємства і організації, що мають у своєму складі шкідливі або небезпечні виробництва та накопичувачі токсичних відходів;
- матеріали та документи, що мають кадастровий зміст (реєстри, таблиці тощо) в різних організаціях і управліннях комунального господарства, благоустрою, озеленення тощо;
- затверджена містобудівна та проектна документація (також в т.ч. для індивідуальних забудовників).
3.2.3. На базі зібраних і проаналізованих матеріалів складається технічне завдання (ТЗ) на проведення інвентаризації земель, яке передбачає наступні етапи робіт:
- структуризація території населеного пункту на мікрорайони, квартали, розбивочні масиви та їх кодування;
- встановлення етапності виконання інвентаризаційних робіт;
- формування землевпорядної документації на окремий квартал, розбивочний масив, мікрорайон;
- обстеження пунктів геодезичної мережі;
- обстеження існуючих меж кварталу, масиву, мікрорайону;
- обстеження існуючих меж землеволодінь і землекористувань;
- складання акта встановлення та погодження меж населеного пункту і землекористувань;
- складання експлікації земель по кварталах, розбивочних масивах, мікрорайонах і в цілому по населеному пункту.
3.2.4. В залежності від площі населеного пункту вибирається загальна схема інвентаризації, яка повинна врахувати наявний територіальний розподіл та особливості території населеного пункту.
Села, в залежності від їх площі та структури, можуть не мати квартальної розбивки. У ролі облікової кадастрової одиниці виступає конкретне землеволодіння або землекористування, а в ролі кадастрової одиниці може виступати мікрорайон, квартал або інший компактний масив, обмежений існуючою забудовою, лініями відводу землі та червоними лініями (де можливо), або природними межами (наприклад - міський парк, промислова зона, масив земель сільськогосподарського призначення тощо). Система кварталів або масивів об'єднується в райони. Кодування кварталів, масивів, землеволодінь та землекористувань виконується відповідно до Вказівок по веденню реєстраційної (поземельної) книги.
3.2.5. На підставі аналізу наявних планово-картографічних матеріалів створюється робочий інвентаризаційний план та готується рішення стосовно подальшого проведення робіт, яке приймається виконавчими комітетами міських, селищних та сільських рад.

................
Перейти до повного тексту