- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
N 209 від 19.11.96 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 грудня 1996 р. за N 712/1737 |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови
Нацкомелектроенергетики
N 15 від 14.01.2000 )
Про затвердження Правил розгляду конфліктних ситуацій з питань виробництва, передачі та постачання електричної енергії
Згідно з Указом Президента України від 14 березня 1995 року N 213/95 Національна комісія з питань регулювання електроенергетики України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
Затвердити Правила розгляду конфліктних ситуацій з питань виробництва, передачі та постачання електричної енергії (додаються).
Затверджено
постановою Національної комісії з
питань регулювання електроенергетики
України від 19.11.1996 р. N 209
Правила розгляду конфліктних ситуацій з питань виробництва, передачі та постачання електричної енергії
I. Загальні положення
1. Правила визначають порядок розгляду Національною комісією з питань регулювання електроенергетики України (далі - НКРЕ) справ по спорах, що виникають між суб'єктами підприємницької діяльності, пов'язаної з виробництвом, передачею та постачанням електроенергії, відповідно до законодавства України, громадянами, державними та іншими органами.
2. Завданням Правил є охорона прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави шляхом всебічного розгляду та вирішення справ у повній відповідності з чинним законодавством.
3. Всяка заінтересована особа має право звернутися до НКРЕ в порядку, установленому цими Правилами, за захистом порушеного або оспорюваного права чи забезпеченого законом інтересу.
4. НКРЕ розглядає справи на підставі:
1) заяви або скарги особи, яка звертається за захистом свого права або забезпеченого законом інтересу;
2) заяви державних та інших органів.
5. Справи по спорах, які віднесені до компетенції НКРЕ, розглядаються колегіально у складі трьох членів НКРЕ, включаючи Голову НКРЕ, які користуються рівними правами під час вирішення всіх питань, що виникають при розгляді справи і прийнятті рішення.
Всі питання, що виникають при розгляді справи, вирішуються членами НКРЕ більшістю голосів.
II. Компетенція НКРЕ
6. НКРЕ підвідомчі справи по спорах, що виникають у зв'язку з:
1) розвитком конкурентних відносин між виробниками електричної енергії та між постачальними організаціями;
2) захистом інтересів споживачів у питаннях, що стосуються цін на електроенергію, надійності електропостачання з боку постачальних організацій;
3) формуванням цінової політики встановлення тарифів на електричну енергію;
4) неподанням, несвоєчасним поданням або поданням завідомо недостовірної інформації;
5) ухиленням від виконання або несвоєчасним виконанням рішень НКРЕ;
6) порушенням встановлених умов ліцензії на виробництво, передачу та постачання електроенергії;
7) порушенням правил користування електроенергією;
8) відносинами, що регулюються Договором між членами Оптового ринку електричної енергії України.
III. Докази
7. Доказами в справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких у визначеному законодавством порядку встановлюється наявність або відсутність обставин, що обгрунтовують вимоги і заперечення сторін, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються такими засобами: поясненнями сторін і заінтересованих осіб, поясненнями службових осіб та громадян, письмовими доказами, речовими доказами і висновками експертів.
IV. Витрати
8. Витрати, що підлягають сплаті за проведення експертизи, призначеної НКРЕ, а також інші витрати, пов'язані з розглядом справи, згідно з калькуляцією, складеною НКРЕ, покладаються:
- при задоволенні заяви - на відповідача;
- при відмові в задоволенні заяви - на заявника;
- при частковому задоволенні заяви - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених заявлених вимог.
V. Особи, які беруть участь у розгляді справи
9. Особами, які беруть участь у розгляді справи, визнаються: сторони, треті особи, представники сторін та третіх осіб, державні та інші органи.
10. Особи, які беруть участь у розгляді справи, мають право подавати докази, заявляти клопотання, давати усні і письмові пояснення, одержувати копії постанов по справі, подавати свої міркування та заперечення, оскаржувати ці постанови в порядку, визначеному чинним законодавством.
11. Сторонами у справі є заявник та відповідач.
Сторонами можуть бути громадяни, державні та інші органи, підприємства і організації, які користуються правами юридичної особи.
12. Сторони користуються рівними правами. Заявник має право протягом усього часу розгляду справи по суті змінити підставу або предмет заяви, збільшити або зменшити розмір заявлених вимог або відмовитися від заяви.
Відповідач має право визнати заяву повністю або частково.
Сторони можуть закінчити справу мировою угодою на будь-якій стадії розгляду справи.
13. Треті особи можуть вступити в справу на стороні заявника або відповідача до прийняття НКРЕ постанови, якщо постанова в справі може вплинути на їх права або обов'язки щодо однієї із сторін. Вони можуть бути залучені до участі в справі також за клопотанням сторін або з ініціативи НКРЕ.
Треті особи користуються правами і несуть обов'язки сторони, крім права на зміну підстави і предмету заяви, збільшення чи зменшення обсягу заявлених вимог, а також на відмову від заяви, визнання заяви або укладення мирової угоди.
VI. Подання заяв та порядок їх розгляду
14. Заяви подаються в секретаріат Робочого апарату НКРЕ.
НКРЕ відмовляє в прийнятті заяви:
1) якщо заява не підлягає розгляду в НКРЕ;
2) якщо заяву від імені заінтересованої особи подано особою, яка не має повноважень на ведення справи.
Відмова в прийнятті заяви з підстав, передбачених п.п.2 цього пункту, не перешкоджає повторному зверненню, якщо буде усунуто допущене порушення.
15. Заява подається до секретаріату Робочого апарату НКРЕ в письмовій формі.
Заява повинна містити:
1) назву органу, до якого подається заява;
2) точну назву заявника і відповідача (заінтересованих осіб), їх місце-знаходження, а також дані представника заявника або відповідача, якщо заява подається представником;
3) зміст вимог;
4) викладення обставин, якими заявник обгрунтовує свої вимоги;
................Перейти до повного тексту