1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 354 від 25.11.96
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 грудня 1996 р.
за N 751/1776
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства оборони N 322 від 10.06.2011 )
Про затвердження Інструкції про організацію та планування перевезень вантажів і пасажирів автомобільним транспортом у Збройних Силах України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міноборони N 358 від 02.10.97 N 354 від 19.10.2002 )
1. З метою вдосконалення планування автомобільних перевезень, керуючись Положенням про Міністерство оборони України, затвердженим Указом Президента України від 13.06.94 N 297/94, затвердити Інструкцію про організацію та планування перевезень вантажів і пасажирів автомобільним транспортом у Збройних Силах України, що додається.
2. Заступникам Міністра оборони України, командуючим військами військових округів, Північного оперативно-територіального командування, начальникам управлінь центрального апарату Міністерства оборони України, начальнику залізничних військ - начальнику управління залізничних військ, командирам корпусів, з'єднань, військових частин, начальникам військово-навчальних закладів, установ, організацій та підприємств Міністерства оборони України:
встановити рівень централізованих перевезень вантажів у об'єднаннях, з'єднаннях, військових частинах та військово-навчальних закладах, а також перевезень малих партій вантажів на склади з'єднань (гарнізонів) (як правило, за кільцевими маршрутами) і організувати докорінне покращення планування, організації експлуатації та обліку роботи вантажного автомобільного транспорту;
забезпечити злагоджену роботу баз, складів та автомобільних частин (підрозділів), залучених для централізованих перевезень вантажів, здійснювати постійний контроль за централізованим постачанням вантажів та ефективністю використання автомобільного транспорту;
на основі якісного планування та організації централізованих перевезень вантажів докорінно покращити систему територіального забезпечення військ матеріальними засобами.
3. У військових частинах, військово-навчальних закладах, установах, підприємствах та в організаціях Міністерства оборони України - щомісяця, у з'єднаннях - поквартально, в об'єднаннях - два рази на рік підводити підсумки роботи автомобільного транспорту. За результатами роботи автотранспорту видавати накази.
4. Наказ міністра оборони СРСР від 12.08.84 N 170 вважати таким, що не застосовується у Збройних Силах України.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника міністра оборони України по тилу - начальника Тилу Збройних Сил України.
6. Наказ розіслати до окремої військової частини.
Міністр оборони України
генерал-лейтенант

О.Кузьмук
Затверджено
наказом Міністра оборони
України від 25.11.96
N 354
Інструкція про організацію та планування перевезень вантажів і пасажирів автомобільним транспортом у Збройних Силах України*
1. Загальні положення
1.1. Інструкція визначає порядок організації та планування перевезень вантажів і пасажирів автомобільним транспортом у об'єднаннях, з'єднаннях, військових частинах, військово-навчальних закладах, установах, організаціях та підприємствах Міністерства оборони України і гарнізонах та спрямована на виконання вимог наказу Міністра оборони України від 10.01.95 N 10 "Про порядок використання автомобільної техніки у Збройних Силах України" щодо покращення організації, планування та обліку роботи автомобільного транспорту Збройних Сил України, скорочення кількості автомобілів, які експлуатуються щодня, підвищення ефективності їх використання, зміцнення дисципліни перевезень вантажів і пасажирів автомобільним транспортом.
______________________
* Інструкція стосується державних підприємств Міністерства оборони України в частині, що не суперечить Закону України "Про підприємства в Україні" .
1.2. Основним видом перевезень вантажів автомобільним транспортом у Збройних Силах України є централізовані перевезення, що забезпечують:
раціональне використання автомобільного транспорту;
високий рівень експлуатаційних та виробничих показників роботи автомобільного транспорту;
широке впровадження пакетів та контейнерів;
мінімальну кількість особового складу та автомобільного транспорту, відряджених для виконання військових автомобільних перевезень.
1.3. Централізовані перевезення - це такі перевезення (з транспортно-експедиційним обслуговуванням), які здійснюються під єдиним керівництвом автомобільним транспортом, як правило, автомобільних (матеріального, тилового забезпечення) частин та підрозділів від одного вантажовідправника усім вантажоодержувачам або одному вантажоодержувачу від усіх вантажовідправників.
1.4. Для організації централізованих перевезень в об'єднанні (з'єднанні, гарнізоні) не пізніше ніж за місяць до початку календарного року видається наказ командуючого об'єднанням (командира з'єднання, начальника гарнізону).
1.4.1. Командуючий об'єднанням у наказі установлює заступникам командуючого, начальникам родів військ та служб об'єднання:
рівень централізованого постачання вантажів із підлеглих їм складів, баз (складів) постачальників та підприємств до складів підпорядкованої ланки, начальникам гарнізонів - рівень централізованого постачання вантажів у гарнізонах, в яких організовуються централізовані перевезення;
сили та засоби видів Збройних Сил України, військових округів, об'єднань та частин гарнізону, які виділяються на організацію централізованого підвезення;
витрату моторесурсів на одиницю техніки та пального погарнізонно.
1.4.2. Ліміт пального виділяється начальнику гарнізону після подання плану централізованого підвезення.
1.4.3. Командир з'єднання установлює заступникам командира, начальникам родів військ та служб з'єднання обсяг централізованого постачання вантажів з підлеглих їм складів у військові частини, визначає автомобільні (матеріального, тилового забезпечення) підрозділи, на які покладено централізоване перевезення вантажів, витрати моторесурсів та ліміт пального для цього, а також оголошує перелік військових частин, включених у систему централізованих перевезень.
1.4.4. Начальник гарнізону аналізує стан експлуатації автомобільного транспорту і вживає заходів щодо його поліпшення.
( Пункт 1.4.4 в редакції Наказу Міноборони N 358 від 02.10.97 )
1.4.5. Кожній військовій частині з'єднання (гарнізону) на певний період встановлюється завдання щодо організації та виконання централізованих перевезень з одночасним транспортно-експедиційним обслуговуванням конкретних видів (номенклатур) вантажів. Завдання на перевезення між військовими частинами розподіляються, як правило, пропорційно масі вантажу, що перевозиться, щоб кожна з них мала економічний ефект від централізованих перевезень.
1.4.6. Крім того, у наказі командуючого об'єднанням (командира з'єднання, начальника гарнізону) визначаються:
склад групи керівництва централізованими перевезеннями;
частини, що включаються в систему централізованих перевезень;
матеріальні засоби, які перевозяться централізовано;
військові частини, на які покладається виділення автомобільного транспорту і експедиторів;
маршрути руху автомобільних колон та організація руху на них;
порядок матеріального, технічного, медичного забезпечення та охорони автомобільних колон;
організація контролю за виконанням перевезень, використанням автомобільного транспорту;
терміни та порядок подання звітів про виконання планів і досягнутий рівень централізованої доставки вантажу.
1.5. Керівництво централізованими перевезеннями матеріальних засобів у об'єднанні здійснює заступник командуючого об'єднанням по тилу, у з'єднанні - заступник командира з'єднання по тилу. Вони розробляють проект наказу щодо організації централізованих перевезень, узагальнюють пропозиції заступників командуючого (командира), начальників родів військ та служб об'єднання (з'єднання) щодо централізованої доставки матеріальних засобів у підпорядковані об'єднання, з'єднання і військові частини, керують розробкою річного та місячних планів централізованих перевезень матеріальних засобів автомобільним транспортом, організовують та контролюють його виконання, подають за встановленим порядком повідомлення та звіти.
1.5.1. У гарнізоні керівництво централізованими перевезеннями здійснює начальник тилу гарнізону. Він організовує підготовку проекту наказу по організації централізованих перевезень, узагальнює заявки та пропозиції командирів частин щодо централізованої доставки матеріальних засобів частинам гарнізону, включених у систему централізованих перевезень.
( Пункт 1.5.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міноборони N 358 від 02.10.97 )
1.6. Організаторами централізованої доставки видів матеріальних засобів є:
у видах Збройних Сил України - начальники родів військ та служб у підпорядковані об'єднання, з'єднання та військові частини;
у об'єднанні - начальники родів військ та служб об'єднання з підпорядкованих їм складів до нижчестоящих об'єднань, з'єднань та військових частин;
у з'єднанні - начальники родів військ та служб з'єднань з підпорядкованих їм складів до військових частин;
у гарнізоні - начальник тилу гарнізону.
( Абзац пункту 1.6 в редакції Наказу Міноборони N 358 від 02.10.97 )
1.7. Військові частини, які перебувають на господарському розрахунку, у систему централізованих перевезень входять, як виняток, без залучення для цих перевезень автомобілів (автопоїздів), що належать їм. Перевезення вантажів та транспортно-експедиційне обслуговування здійснюється для них лише після попередньої оплати вартості перевезень. Розрахунки за перевезення вантажів проводяться за тарифами, установленими спільною вказівкою начальників Центрального автодорожнього та Головного фінансово-економічного управлінь.
1.8. Для прийняття та здавання вантажів, що перевозяться централізовано, призначається матеріально-відповідальна особа. Нею може бути начальник автомобільної колони, приймальник вантажоодержувача, здавальник вантажовідправника або водій-експедитор, якщо він є працівником Збройних Сил України. Матеріальні засоби зі складів об'єднання (з'єднання) доставляються військам централізовано, як правило, у супроводі здавальника вантажовідправника.
1.8.1. Оформлення прийняття та здавання вантажів проводиться за установленим порядком, визначеним Керівництвом по обліку озброєння, техніки, майна та інших матеріальних засобів у Збройних Силах, введеним у дію наказом Міністра оборони СРСР від 18.10.79 N 260, для госпрозрахункових частин - за товарно-транспортними документами та дорожніми листами.
1.9. Планування використання автомобілів, облік виконаної роботи автомобілями (автопоїздами) здійснюються відповідно до вимог наказу Міністра оборони України від 10.01.95 N 10.
1.9.1. Звіти про виконання централізованих перевезень у об'єднаннях, з'єднаннях (гарнізонах) за формою 2/АТС подаються:
заступниками командирів з'єднання по тилу - начальнику тилу об'єднання - щорічно до 10 січня та 10 липня;
начальниками автодорожніх служб об'єднань, начальниками відділів служб тилу видів Збройних Сил України, у розпорядженні яких знаходиться автотранспорт підвезення, - начальнику Центрального автодорожнього управління Тилу Збройних Сил України - щорічно до 20 січня та до 20 липня за півріччя.
2. Планування перевезень
2.1. Планування перевезень автомобільним транспортом має бути спрямоване на повне і своєчасне забезпечення військ (сил) матеріальними засобами, ефективне використання автомобільного транспорту шляхом впровадження раціональних маршрутів та схем організації перевезень, широке використання причепів, збільшення вантажомісткості автомобілів та автопоїздів, ощадливе використання моторесурсів та пального.
2.2. Централізовані перевезення плануються на рік та місяць: у об'єднанні - штабом тилу під керівництвом заступника командуючого (командира) об'єднання по тилу за участю начальників родів військ, начальників служб; у з'єднанні - заступником командира з'єднання по тилу за участю начальників родів військ та служб з'єднання, у гарнізоні - начальником тилу гарнізону за участю групи керівництва централізованими перевезеннями, склад якої визначає начальник гарнізону.
2.3. Вихідними даними для планування централізованих перевезень є:
в об'єднанні:
завдання Уряду та міністра оборони України;
наказ командуючого об'єднанням про організацію централізованих перевезень у об'єднанні;
план бойової підготовки об'єднання на навчальний рік;
плани забезпечення військ (сил) об'єднання матеріальними засобами та пропозиції командуючих (начальників) родами військ і начальників служб щодо централізованої доставки матеріальних засобів від підпорядкованих складів об'єднання, баз (складів) постачальників та підприємств до складів нижчестоящих об'єднань, з'єднань та окремих військових частин;
наявність, стан та можливості автомобільного транспорту, який можна залучити для виконання централізованих перевезень і розподіл ліміту пального;
дислокація вантажовідправників та вантажоодержувачів, їх можливості щодо завантаження (розвантаження) матеріальних засобів;
стан дорожньої мережі;
у з'єднанні:
наказ командуючого виду Збройних Сил України, об'єднанням про організацію централізованих перевезень;
наказ командира з'єднання про організацію централізованих перевезень у з'єднанні;
план бойової підготовки з'єднання на навчальний рік;
розрахунок на використання автомобільної техніки та витрати моторесурсів;
річний господарський план з'єднання та пропозиції начальників родів військ і служб щодо централізованої доставки матеріальних засобів зі складів з'єднання військовим частинам;
наявність, стан та можливості автомобільного транспорту частин, який можна залучити для виконання централізованих перевезень;
стан дорожньої мережі;
нормативи для розрахунків та планування перевезень автомобільним транспортом.
2.4. Начальники родів військ та начальники служб об'єднання, начальники родів військ та служб з'єднання (військової частини) на підставі планів забезпечення військ об'єднання матеріальними засобами (річного господарського плану) і рівня централізованого постачання матеріальних засобів військам, встановленого наказом командуючого об'єднанням (командира об'єднання), під керівництвом відповідних заступників командуючого (командира з'єднання, військової частини) по тилу розробляють план централізованого постачання матеріальних засобів з підлеглих складів до нижчестоящих з'єднань та окремих військових частин і за місяць до початку календарного року (за 15 діб до початку планованого місяця) подають їх до штабу тилу (заступнику командира з'єднання по тилу, начальнику тилу гарнізону).
( Пункт 2.4 в редакції Наказу Міноборони N 358 від 02.10.97 )
2.4.1. У пропозиціях відображаються: кількість матеріальних засобів, кому і коли (місяць, день) планується їх доставити централізовано з підлеглих складів своїм автомобільним транспортом, а також автомобільним транспортом об'єднання (з'єднання, військової частини).
2.5. Штаб тилу об'єднання (заступник командира з'єднання по тилу, начальник тилу гарнізону) на підставі одержаних вихідних даних розробляє річний план централізованих перевезень матеріальних засобів автомобільним транспортом (додаток N 1 до Інструкції).
2.5.1. План підписується начальником штабу та начальником тилу об'єднання (начальником штабу та заступником командира з'єднання по тилу, начальником тилу гарнізону) і затверджується командуючим об'єднанням (командиром з'єднання, начальником гарнізону). На підставі річного плану розробляється план централізованих перевезень матеріальних засобів на місяць.
2.6. Виписки з річного та місячних планів централізованих перевезень об'єднання (з'єднання) відповідно за 20 (7) днів до початку запланованого року (місяця) направляються командирам автомобільних (матеріального, тилового забезпечення) з'єднань, військових частин і підрозділів, командуючим (начальникам) родами військ та начальникам служб об'єднання (командирам військових частин, начальникам родів військ і служб з'єднання). Командуючі (начальники) родами військ і служб об'єднання (з'єднання) не пізніше ніж за 15 (5) днів до початку року (місяця) відповідно повідомляють вантажоодержувачів про обсяги і терміни виконання централізованої доставки їм матеріальних засобів.
2.6.1. У гарнізоні виписки з річного та місячного планів централізованих перевезень, разом з графіками виділення автомобільного транспорту і експедиторів, направляються військовим частинам відповідно за 20 (7) днів до початку запланованого року (місяця).
3. Виконання перевезень
3.1. Відповідно до плану, але не пізніше ніж за дві доби до початку перевезень, що виконуються централізовано, командуючі (начальники) родами військ та начальники служб об'єднання (з'єднання) подають у штаб тилу об'єднання (заступнику командира з'єднання з тилу) заявки на виконання централізованих перевезень (додаток N 2 до Інструкції).
3.1.1. На підставі надісланих замовлень, які надходять до вищезазначеного штабу тилу, а для госпрозрахункових військово-будівельних частин у автотранспортному відділі будівельного управління та прирівняних до них визначається необхідна кількість автотранспорту для їх виконання і готуються письмові розпорядження командирам автомобільних (матеріального, тилового забезпечення) з'єднань, військових частин та підрозділів на виділення автомобілів (автопоїздів).
3.1.2. Розпорядження командирам автомобільних (матеріального, тилового забезпечення) з'єднань, частин та підрозділів на виділення автотранспорту для виконання централізованих перевезень віддаються не пізніше ніж за добу до початку їх виконання.
3.1.3. Перевезення військових вантажів автомобільним транспортом на відстані 200 км і більше, при наявності залізниць та водних шляхів, здійснюються за спеціальною одноразовою перепусткою, що видається особами, які відповідно до наказу Міністра оборони України від 10.01.95 N 10 мають на це право.
3.1.4. Для управління централізованими перевезеннями та контролю за роботою автомобільного транспорту, вантажовідправників і вантажоодержувачів у об'єднаннях, з'єднаннях та гарнізонах створюються при необхідності позаштатні диспетчерські групи у межах чисельності органів управління.
3.1.5. Основними завданнями диспетчерських груп є: участь у плануванні перевезень; доведення розпоряджень щодо підготовки до відправлення (прийняття) матеріальних засобів вантажовідправникам (вантажоодержувачам), а до автомобільних (матеріального, тилового забезпечення) з'єднань та частин - про підготовку автотранспорту; організація і підтримання взаємодії між учасниками перевезень; збирання та узагальнення даних про виконані централізовані перевезення.
3.2. Перевезення можуть виконуватися як автомобільними колонами, так і окремими автомобілями. Для виконання перевезень виділяються автомобілі (автопоїзди), придатні для перевезення вантажу.
3.2.1. Військова частина, яка виділяє автомобілі (автопоїзди), повинна забезпечити своєчасне прибуття автомобілів (автомобільних колон) до місць завантаження (вивантаження) матеріальних засобів.
3.2.2. Військова частина здійснює перевезення небезпечних вантажів тільки після укладення договору страхування, виходячи з обсягу небезпечного вантажу.

................
Перейти до повного тексту