- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 278 від 20.08.96 Зареєстровано в Міністерстві
м.Київ юстиції України
12 вересня 1996 р.
за N 518/1543
Про затвердження Положення про шкільну психолого-медико-педагогічну комісію
На виконання Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону Української РСР
"Про освіту" та з метою поліпшення діагностики дітей з відхиленнями в розвитку, відбору їх до спеціальних навчально-виховних, лікувальних закладів відповідного типу,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про шкільну психолого-медико-педагогічну комісію (додається).
2. Міністерству освіти Автономної Республіки Крим, управлінням освіти обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій, керівникам закладів освіти забезпечити виконання вимог даного Положення.
3. Опублікувати Положення в Інформаційному збірнику Міністерства освіти України.
4. Вважати таким, що втратив чинність, лист Міністерства освіти України від 10.07.1987 року N I/I-9-458 щодо Положення про шкільну медико-педагогічну комісію.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника міністра Савченко О.Я.
Міністр М.З.Згуровський
Затверджено
наказом Міністерства
освіти України від
20.09.96 N 278
Положення про шкільну психолого-медико-педагогічну комісію
I. Основні завдання, організація і зміст роботи
1. Психолого-медико-педагогічна служба в системі освіти є складовою державної системи загального розвитку охорони психічного здоров'я дітей і діє з метою виявлення особливостей їх індивідуального розвитку, визначення адекватних умов навчання, виховання, корекції, реабілітації, працевлаштування.
2. Зміст роботи шкільної психолого-медико-педагогічної комісії (надалі - комісія) визначається особливостями контингенту учнів у спеціальній школі-інтернаті (школі) для дітей з вадами фізичного або психічного розвитку.
Комісія підпорядкована директору навчально-виховного закладу та підзвітна зональній психолого-медико-педагогічній консультації (ПМПК).
3. Основними завданнями комісії є:
3.1. Обговорення рівня психічного розвитку дитини, шкільних знань і пізнавальних можливостей учнів підготовчих, перших класів на початок навчального року з метою визначення адекватних умов навчання кожного з них (І чи ІІ відділення, клас, програма індивідуального підходу). Комісія користується правом переводу учнів з одного відділення в друге у межах даної школи протягом перших двох років навчання.
Перевід учня до навчально-виховного закладу іншого типу здійснюється за рішенням зональної або центральної ПМПК.
3.2. Перегляд у кінці навчального року контингенту учнів підготовчих, перших класів з метою визначення відповідності навчання їх у тому чи іншому класі певного типу школи.
Особливо детальному вивченню підлягають учні, які не засвоюють програму допоміжної школи або школи для дітей з затримкою психічного розвитку, а також ті, які навчаються на відмінно. У випадку виявлення невідповідальності направлення дитини до даного типу школи комісія повторно готує документи на розгляд зональної або центральної ПМПК з обгрунтованими рекомендаціями відносно переводу до іншого типу навчально-виховного закладу системи освіти чи соціального захисту населення.
У школах та класах інтенсивної педагогічної корекції (для дітей з затримкою психічного розвитку), для дітей з важкими порушеннями мови комісія готує документи для педагогічної ради, яка приймає рішення про перевід до загальноосвітньої школи дітей, навчальна діяльність яких зазнала стійких позитивних змін.
3.3. Вивчення учнів, направлених до діагностичного класу чи з іспитовим терміном. У кінці кожної чверті аналізуються успіхи у навчанні таких дітей, їх поведінка. Після закінчення іспитового терміну дитина направляється на зональну або центральну ПМПК з документально обгрунтованими рекомендаціями (характеристика, результати учнівської діяльності) про доцільність навчання у школі даного типу.
3.4. Підготовка на розгляд педагогічної ради матеріалів на учнів, які мають навчатися за індивідуальною програмою. Комісія попередньо знайомиться з характеристиками їх пізнавальної діяльності, зошитами, знаннями з певних предметів. З цією метою члени комісії відвідують уроки і спеціально вивчають рівень знань учнів. Один раз протягом півріччя на засіданні комісії обговорюється індивідуальна програма та досягнення учнів, які за нею працюють.
3.5. Вивчення учнів підготовчих, 1-5 класів з метою визначення найбільш адекватного профілю трудового навчання, комплектування навчальних груп з урахуванням можливостей кожного учня і реальних перспектив працевлаштування.
3.6. Надання консультативної допомоги батькам (особам, які їх замінюють), педагогам, лікарям з питань виховання, навчання, корекції і лікування дітей з відхиленнями у розвитку, з порушеннями поведінки.
3.7. Проведення протягом року не менше двох конференцій з питань розгляду найбільш складних випадків діагностики, планування корекційної роботи вироблення єдиних вимог до дитини з боку педагогічного колективу і сім'ї, перспективний прогноз.
Конференція проводиться за участю дитячого лікаря (психіатра, невропатолога, педіатра, окуліста, отоларинголога), педагога-дефектолога, логопеда, психолога, вихователя на основі їх повідомлень. Лікар попередньо знайомиться з анамнестичними даними, звертаючи особливу увагу на внутрішньоутробний період розвитку дитини, роди матері, перенесені захворювання, особливості розвитку та поведінки дитини у ранній період і період навчання, соматичний і неврологічний стани.
Педагог, дефектолог, логопед, вихователь готують відомості про рівень шкільних знань, специфічні труднощі в оволодінні рахунком, грамотою, особливості поведінки, динаміку інтелектуального та особистісного розвитку дитини.
II. Порядок роботи комісії
4. Засідання комісії проводяться не рідше одного разу на місяць, на час комплектування школи (травень-серпень) - за потребою. В цей час члени комісії звільняються від інших додаткових робіт у школі. Основними документами, який регламентує періодичність проведення засідань, є графік роботи комісії.
5. Комісія веде журнал обліку обстежених дітей (додаток N 1 до цього Положення), протокол засідання комісії з наслідками обстеження дітей всіма спеціалістами і рекомендаціями (додаток N 2). Наради і конференції, проведені комісією, також протоколюються в журналі.
6. Для обстеження дітей комісія повинна керуватися аналітичними матеріалами вивчення особливостей інтелектуального розвитку особистості школяра, орієнтовна програма якого додається (додаток N 3).
7. Всі рішення комісії затверджуються педагогічною радою.
III. Склад комісії
8. До складу шкільної психолого-медико-педагогічної комісії входять:
голова - заступник директора з навчально-виховної роботи (дефектолог);
заступник голови - лікар спеціаліст;
дефектолог - сурдопедагог, тифлопедагог, олігофренопедагог чи логопед (залежно від типу навчально-виховного закладу);
психолог;
логопед старших класів;
учитель трудового навчання;
вихователь початкових класів;
секретар - учитель-дефектолог початкових класів.
Додаток N 1
до Положення про шкільну
психолого-медико-педагогічну
комісію
Журнал обліку дітей, обстежених психолого-медико-педагогічною комісією
--- ---- ------ ------ ----- -------- ------- ------- ----- ----
| N |Дата|Пріз- |Рік і |Дома-|Хто при-|В якому|Діагноз|Реко-|При-|
|п/п| |вище, |місяць|шня |сутній |закладі|і реко-|мен- |міт-|
| | |ім'я, |народ-|адре-|на комі-|вихову-|менда- |дації|ка |
| | |по ба-|ження |са, |сії |валася |ції зо-|шкі- | |
| | |тькові| |теле-|(крім |чи нав-|нальної|льної| |
| | |дитини| |фон |членів |чалася |ПМПК |ПМПК | |
| | | | | |комісії)| дитина| | | |
|---|----|------|------|-----|--------|-------|-------|-----|----|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
--- ---- ------ ------ ----- -------- ------- ------- ----- ----
Додаток N 2
до Положення про шкільну
психолого-медико-педагогічну
комісію
Книга протоколів шкільної психолого-медико-педагогічної комісії
................Перейти до повного тексту