- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 126 від 21.07.95 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 3 серпня 1995 р. за N 282/818 |
Про затвердження Порядку застосування ст.22 Закону України "Про Державний бюджет України на 1995 рік"
1. Затвердити Порядок застосування ст.22 Закону України "Про Державний бюджет України на 1995 рік", що додається.
Перший заступник Міністра Перший заступник начальника ГДПІ України | М.І.Сивульський О.І.Шитря |
Затверджено
наказом Міністерства фінансів України
від 21 травня 1995 року N 126
Порядок застосування ст.22 Закону України "Про Державний бюджет України на 1995 рік"
Відповідно до ст.22 Закону України від 06.04.95 N 126/95-ВР "Про Державний бюджет України на 1995 рік" відстрочка і розстрочка податків і платежів до бюджету та державних позабюджетних фондів, передбачені статтею 9 Декрету Кабінету Міністрів України від 21.01.93 N 8-93 "Про стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів", надаються платникам на термін не більше трьох місяців на умовах податкового кредиту. При цьому за період відстрочки або розстрочки стягуються відсотки за користування кредитом у розмірі 75 відсотків облікової ставки Національного банку України, що застосовується на день оформлення платникам сум кредиту (прийняття рішення), але не менше розміру пені за несвоєчасну сплату податку або іншого платежу.
Вказаний порядок відстрочки і розстрочки податків і платежів до бюджету та державних позабюджетних фондів введено в дію з дня опублікування цього Закону, тобто з 21 квітня 1995 року.
1. Надання відстрочки і розстрочки податків і платежів на умовах податкового кредиту (надалі - податковий кредит) не поширюється на прибутковий податок із заробітної плати робітників і службовців, оскільки його платниками є громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства, а обов'язки щодо нарахування, утримання і перерахування до бюджету прибуткового податку покладено на підприємства, установи, організації та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які виплачують заробітну плату та інші доходи, в склад яких входять і суми нарахованого прибуткового податку. Такі кредити можуть надаватись лише на нараховані суми пені за прострочення встановлених строків сплати (перерахування) прибуткового податку, в тому числі не утриманого у джерела виплати або утриманого неповністю.
2. Відстрочку і розстрочку можуть надавати:
по платежах, що надходять до бюджету Автономної Республіки Крим, бюджетів місцевого самоврядування та інших місцевих бюджетів - Міністерство фінансів Автономної Республіки Крим та фінансові органи на місцях на повну суму надходжень до відповідного бюджету згідно з нормативами відрахувань, затверджених Верховною Радою Автономної Республіки Крим та місцевими Радами народних депутатів;
по загальнодержавних платежах - Міністерство фінансів України, Міністерство фінансів Автономної Республіки Крим та фінансові органи на місцях на повну суму надходжень до відповідного бюджету згідно з нормативами відрахувань, затвердженими Верховною Радою України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим та місцевими Радами народних депутатів.
Крім того, відстрочку і розстрочку по загальнодержавних платежах, що надходять згідно з нормативами відрахувань до Державного бюджету, можуть надавати в кожному окремому випадку:
а) районні, міські і районні у містах фінансові відділи - на суму не більше 100 млн.крб.;
б) Міністерство фінансів Автономної Республіки Крим, обласні, Київське і Севастопольське міські фінансові управління - на суму не більше 500 млн.крб.
За таким порядком надається відстрочка і розстрочка внесків до державних цільових фондів, якщо чинним законодавством державним податковим інспекціям надано право на стягнення, обчислення і контроль за їх сплатою.
3. Податковий кредит надається на суму недоїмки або на суму податків чи платежів, включаючи заборгованість, але не більше розміру податку чи платежу, що підлягає сплаті.
4. Податковий кредит може надаватись у випадках нанесення платнику матеріальних збитків внаслідок стихійного лиха та інших обставин непереборної сили, загрози банкрутства з причин примусового стягнення коштів по розрахунках з бюджетом, кредиторами, затримки фінансування з бюджету тощо. При цьому необхідно враховувати стан виконання відповідного бюджету.
5. Підставою для надання податкового кредиту є письмова заява платника, в якій повідомляються мотиви і сума відстрочки податків і платежів та зобов'язання про терміни їх погашення. Заяви про надання відстрочки платежів розглядаються тільки при одержанні висновку державної податкової інспекції про фінансовий стан платника податків, наявність декларацій і розрахунків.
6. У висновку про фінансовий стан платника необхідно вказати: стан розрахунків з бюджетом, наявність коштів на розрахунковому і валютних та інших рахунках, відомості про одержання прибутку (збитків) за останній звітний період, ефективність використання власних коштів (у тому числі перерахування на депозитні рахунки банків та інших підприємств, відволікання в дебіторську заборгованість, накопичення значних запасів товарно-матеріальних цінностей), доцільність відстрочки податків і платежів. При наданні висновку Міністерству фінансів України необхідно ще зазначити про наявність звернення платника стосовно відстрочки податків і платежів, що зараховуються до місцевого бюджету.
7. При розгляді питання про відстрочку і розстрочку податків і платежів до державного бюджету по підприємствах і організаціях, що входять до сфери управління міністерств і відомств, слід також керуватись розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 лютого 1995 N 85-р.
8. На підставі висновку державної податкової інспекції фінансовий орган приймає рішення (згідно з додатком N 1), в якому вказуються терміни і сума податкового кредиту, ставка і сума плати за користування кредитом. Рішення про надання кредиту в той же день надсилається платнику і державній податковій інспекції за місцем реєстрації платника.
9. Міністерство фінансів України надає відстрочку по податках і платежах, що зараховуються до державного бюджету, і приймає рішення при наявності відповідних рішень, прийнятих місцевими фінансовими органами області про надання кредиту за рахунок коштів місцевих бюджетів. Заяви платників про надання податкового кредиту в Міністерстві фінансів розглядаються у відповідних управліннях галузевого фінансування за дорученням керівництва Міністерства.
У разі, якщо у рішенні Міністерства фінансів або місцевого фінансового органу визначено надання податкового кредиту як на існуючу заборгованість, так і на авансові і фактичні платежі поточного року державні податкові інспекції плату за податковий кредит нараховують у картках особових рахунків платників у порядку, що наведений у прикладі згідно з додатком N 2. При цьому для розрахунків застосовується ставка Національного банку України, яка діяла на день оформлення кредиту (прийняття рішення).
10. Державні податкові інспекції на підставі рішення фінансового органу вносять зміни в особові рахунки платника. Подача заяв про надання податкового кредиту не припиняє стягнення належних платежів до бюджету.
11. Суми податкового кредиту та плати за користування кредитом нараховуються і стягуються на відповідні підрозділи бюджетної класифікації по виду платежу, з якого надано відстрочку та розстрочку.
................Перейти до повного тексту