- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 25/5 від 06.10.94 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 березня 1995 р. за N 87/623 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Мін'юсту
N 15/5 від 12.03.2001 )
Про затвердження Тимчасових правил реєстрації благодійних фондів у новій редакції
На виконання Постанови Президії Верховної Ради України від 26 жовтня 1992 року
"Про благодійні фонди", доручення Кабінету Міністрів України від 8 грудня 1992 року N 18073/8 та Постанови колегії Міністерства юстиції України від 30 вересня 1994 року
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Тимчасові правила реєстрації благодійних фондів у новій редакції, що додаються.
2. Головному управлінню юстиції в Криму, управлінням юстиції в областях, містах Києві та Севастополі в практичній роботі керуватися цими Тимчасовими правилами до прийняття відповідного закону.
3. Вважати таким, що втратив чинність наказ Міністра юстиції від 3 листопада 1993 року
N 15/5 "Про затвердження Тимчасових правил реєстрації благодійних фондів у новій редакції".
Затверджено
наказом Міністерства юстиції
України від 06.10.94 р.
N 25/5
Тимчасові правила реєстрації благодійних фондів
1. Ці Правила розроблені відповідно до Постанов Президії Верховної Ради України від 26 жовтня 1992 року
"Про благодійні фонди" та від 11 листопада 1993 року "Про внесення змін і доповнень до Постанови Президії Верховної Ради України
"Про благодійні фонди" та практики їх застосування і регулюють порядок розгляду заяв про реєстрацію міжнародних, всеукраїнських та місцевих державно-громадських, громадських, приватних та інших благодійних фондів (надалі - благодійні фонди), які здійснюють благодійну діяльність.
2. Благодійною визнається безкорислива діяльність фізичних і юридичних осіб, яка спрямована на надання матеріальної і фінансової допомоги, а також різних послуг особам, які потребують соціальної допомоги і захисту.
3. Благодійна діяльність може здійснюватись у таких напрямках і сферах діяльності:
3.1. надання допомоги ветеранам та інвалідам війни та праці;
3.2. поліпшення матеріального становища і соціальна реабілітація малозабезпечених осіб, які потребують піклування, а також надання допомоги особам, котрі в силу своїх фізичних і розумових здібностей обмежені в реалізації своїх прав і законних інтересів;
3.3. надання допомоги потерпілим від стихійного лиха, конфліктів, жертвам репресій;
3.4. підтримка розвитку охорони здоров'я, соціального захисту, освіти, науки, культури;
3.5. захист і охорона навколишнього природного середовища і тваринного світу;
3.6. захист і охорона історичних і культурних цінностей.
4. Благодійна діяльність здійснюється на основі законності, гласності, добровільності і самоврядування.
5. Суб'єктами благодійної діяльності можуть бути будь-які фізичні і юридичні особи (незалежно від форм власності).
Суб'єкти благодійної діяльності самостійно визначають форми, об'єкти, обсяги та регіони для своєї благодійної діяльності.
6. Благодійні фонди в Україні утворюються і діють із всеукраїнським, місцевим і міжнародним статусом.
До всеукраїнських благодійних фондів належать фонди, діяльність яких поширюється на територію всієї України.
До місцевих благодійних фондів належать фонди, діяльність яких поширюється на територію відповідної адміністративно-територіальної одиниці або регіону.
7. Місцеві благодійні фонди належать:
до обласних - якщо вони, відповідно до статутних завдань, поширюють свою діяльність на більшість районів області;
до районних - якщо вони, відповідно до статутних завдань, поширюють свою діяльність на більшість адміністративно-територіальних одиниць району;
до міжобласних (міжрайонних) - благодійні фонди, які відповідно до статутних завдань, поширюють свою діяльність на дві або більше області (райони).
8. До міжнародних благодійних фондів належать фонди, діяльність яких поширюється на територію України і хоча б однієї іншої держави.
Примітка. Поширення діяльності благодійного фонду на ту чи іншу територію означає наявність відділень, філій та інших структурних підрозділів благодійного фонду на цих територіях.
9. Визнання благодійного фонду всеукраїнським чи місцевим здійснюється з урахуванням не тільки поширення діяльності за територіальною ознакою, а й по важливості, характеру, сфері діяльності та інших обставин в їх сукупності.
10. Державна реєстрація всеукраїнських і міжнародних благодійних фондів здійснюється Мінюстом України, місцевих благодійних фондів та місцевих осередків всеукраїнських і міжнародних благодійних фондів - Головним управлінням юстиції в Криму, управліннями юстиції в областях, районних, районних в містах Києві та Севастополі, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад народних депутатів за місцезнаходженням їх центральних статутних органів.
Міжобласні (міжрайонні) благодійні фонди реєструються легалізуючим органом, на території якого знаходяться центральні статутні органи благодійного фонду.
Примітка. Під місцевими осередками розуміються відділення, філії, представництва та інші структурні підрозділи, які створюються за рішенням керівних органів всеукраїнських і міжнародних благодійних фондів у порядку, встановленому їх статутами.
11. Благодійні фонди можуть використовувати власну символіку, яка затверджується відповідно до їх статутів.
12. Справляння зборів за державну реєстрацію благодійних фондів та їх символіки здійснюється у порядку та розмірах, передбачених для реєстрації об'єднань громадян та їх символіки.
У разі відмови в реєстрації благодійного фонду або його символіки реєстраційний збір поверненню не підлягає.
13. Для реєстрації благодійного фонду до реєструючого органу подається заява (додаток N 1), підписана членами керівного органу благодійного фонду (не менше трьох чоловік), або їх уповноваженими представниками, підписи яких засвідчуються у встановленому законом порядку.
Заява про реєстрацію благодійного фонду подається до реєструючого органу в місячний строк з дня прийняття статуту (положення) з'їздом (конференцією) або загальними зборами громадян.
14. До заяви додаються:
14.1. статут (положення) благодійного фонду у двох примірниках;
14.2. протокол установчого з'їзду (конференції) або загальних зборів, які прийняли статут (положення);
14.3. відомості про засновників благодійного фонду: для громадян зазначаються: прізвище, ім'я, по батькові, рік народження, місце постійного проживання, місце роботи, посада; для юридичних осіб - назва цієї юридичної особи, юридична адреса, копія статуту та копія документу про реєстрацію, засвідчені у встановленому порядку, рішення керівного органу або протокол загальних зборів трудового колективу, яким підтверджується право на заснування благодійного фонду;
14.4. відомості про склад керівництва вищих статутних органів благодійного фонду (прізвище, ім'я, по батькові, рік народження, місце постійного проживання, місце роботи, посада);
14.5. документ про сплату реєстраційного збору;
14.6. документи, які дають підстави для визнання благодійного фонду всеукраїнським, місцевим або міжнародним (довіреності, зобов'язання, протоколи, документи про легалізацію тощо).
У разі заснування державно-громадського благодійного фонду, до заяви додається письмова на це згода власника майна або органу, який уповноважений ним розпоряджатись.
15. Для реєстрації приватного благодійного фонду подаються: заява, документи, зазначені у підпунктах 14.1, 14.3, 14.5 пункту 14 та довідка з банківської установи, ЖЕКу та ін. про наявність у засновника Фонду власних коштів.
Примітка. Власні кошти - рухоме і нерухоме майно, а також грошові заощадження у сумі не менше 100 мінімальних розмірів заробітної плати.
16. Для реєстрації міжнародного благодійного фонду, створеного на території України і прийнятого на правах колективного члена у склад міжнародної неурядової організації, діючій на території іноземної держави, (крім перерахованих у пунктах 14 і 15 Правил) подаються такі документи:
16.1. рішення правомочного керівного органу українського благодійного фонду з проханням про прийняття його у міжнародну неурядову організацію в якості колективного члена;
16.2. рішення правомочного керівного органу міжнародної громадської (неурядової) організації про прийняття в якості колективного члена благодійного фонду, створеного і діючого на території України;
16.3. копія статуту міжнародної громадської (неурядової) організації;
16.4. копія свідоцтва (сертифікат) про реєстрацію міжнародної громадської (неурядової) організації за кордоном.
17. Для реєстрації міжнародного благодійного фонду, створеного на території України на підставі об'єднання кількох благодійних фондів України, в т.ч. іноземних держав (крім перерахованих у пунктах 14, 15 цих Правил), подаються такі документи:
17.1. копії статутів усіх організацій, що об'єднались;
17.2. копія свідоцтва про реєстрацію кожної організації;
17.3. рішення правомочних керівних органів кожної організації про об'єднання.
18. Реєстрація створених на території України відділень, філій, представництв і інших структурних підрозділів громадських (неурядових) організацій іноземних держав, основною метою діяльності яких є благодійність, здійснюється Міністерством юстиції України відповідно до чинного законодавства України та цих Правил при наявності таких документів:
18.1. копії статуту іноземної громадської (неурядової) організації;
18.2. копії свідоцтва (сертифікат) про реєстрацію іноземної громадської (неурядової) організації;
18.3. рішення правомочного керівного органу іноземної громадської (неурядової) організації про створення на території України свого відділення (філії або іншого структурного підрозділу);
18.4. протоколу засновницьких зборів громадян України про створення відділень або іншого структурного підрозділу іноземної громадської (неурядової) організації, прийняття його статуту і вибори керівних органів;
18.5. статуту (положень) відділення, філії або іншого структурного підрозділу іноземної громадської (неурядової) організації, створеного на території України.
19. Для реєстрації місцевих осередків всеукраїнських та міжнародних благодійних фондів до заяви додаються:
................Перейти до повного тексту