1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Правила


УКРАЇНСЬКИЙ СОЮЗ ОБ'ЄДНАНЬ, ПІДПРИЄМСТВ І ОРГАНІЗАЦІЙ
ПОБУТОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ
П Р А В И Л А
N 11 від 20.10.95
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
4 грудня 1995 р.
за N 444/980
Затверджено
наказом Українського союзу
об'єднань,
підприємств і організацій
побутового
обслуговування населення від
20 жовтня 1995 року N 11 ( z0432-95 )
Правила присвоєння категорій підприємствам прання білизни
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Укрсоюзсервісу N 21 від 12.09.96 ) ( Рішення про державну реєстрацію Правил скасовано на підставі Висновку Міністерства юстиції N 8/31 від 22.11.2004 )
1. Загальні положення
1.1. Ці Правила визначають умови щодо присвоєння відповідних категорій господарюючим суб'єктам - підприємствам прання білизни (далі - підприємства) всіх форм власності і разом з Положенням про порядок присвоєння категорій підприємствам, що надають побутові послуги населенню, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 1995 р. N 674 "Про затвердження Положення про порядок присвоєння категорій підприємствам, що надають побутові послуги населенню", є обов'язковими нормативними документами для проведення роботи, пов'язаної з присвоєнням категорій підприємствам.
1.2. Для підприємств залежно від видів, складності та якості послуг (робіт), рівня технології та оснащення, що застосовуються, кваліфікації фахівців основних професій та наявності необхідних комфортних умов для замовників установлюється перша або друга категорія.
У випадках, коли підприємство має в своєму складі кілька структурних підрозділів (пралень, цехів самообслуговування тощо), розташованих в окремих приміщеннях, атестація кожного підрозділу проводиться окремо. Кожному підрозділу видається свідоцтво про присвоєння категорії.
( Пункт 1.2 доповнено абзацом другим згідно з Наказом Укрсоюзсервісу N 21 від 12.09.96 )
Приймальні пункти прання білизни атестуються без присвоєння категорій.
( Пункт 1.2 доповнено абзацом третім згідно з Наказом Укрсоюзсервісу N 21 від 12.09.96 )
Присвоєння категорій структурним підрозділам, що надають побутові послуги населенню і підпорядковані підприємствам, для яких побутове обслуговування населення не являється основною діяльністю, проводиться у порядку, визначеному цими Правилами.
( Пункт 1.2 доповнено абзацом четвертим згідно з Наказом Укрсоюзсервісу N 21 від 12.09.96 )
1.3. Основні види послуг (робіт) з прання білизни:
прання білизни прямої;
прання білизни фасонної;
прання гардинно-тюлевих виробів;
крохмалення виробів;
прасування білизни;
дрібний ремонт білизни.
1.4. Підприємства можуть надавати зазначені в пункті 1.3 цих Правил послуги (роботи) в комплексі або спеціалізуватися з окремих видів послуг.
1.5. Послуги з прання білизни здійснюються згідно з діючими нормативними документами.
1.6. Підприємства повинні додержувати рівень гранично допустимої концентрації шкідливих речовин у виробничих приміщеннях і стічних водах згідно з установленими нормами, мати сертифікат відповідності послуг вимогам безпеки (при введенні обов'язкової сертифікації).
1.7. Виробничі приміщення та устаткування повинні відповідати правилам і нормам техніки безпеки, протипожежної безпеки та виробничої санітарії.
2. Вимоги до підприємств першої категорії
2.1. Підприємства першої категорії забезпечують якісне прання білизни всіх видів, надання послуг з індивідуального прання білизни.
2.2. Виконання основних видів робіт здійснюється фахівцями, що мають кваліфікаційний розряд згідно з Єдиним тарифно-кваліфікаційним довідником робіт та професій робітників (ЄТКД), відповідно до складності робіт.
2.3. На підприємствах першої категорії:
а) повинні застосовуватись сучасні технології, устаткування та миючі засоби, які забезпечують:
- прання білизни будь-якого асортименту з усіх видів матеріалів;
- надання додаткових послуг з обробки та оздоблення білизни (апретування, підсинення, вибілювання, ароматизація тощо);
- надання послуг з індивідуального прання білизни замовника;
б) мають бути обладнані приміщення для окремого зберігання брудної та чистої білизни;
в) обслуговування замовників належить проводити у відповідно оздобленому приймальному приміщенні (приймальному пункті), в якому передбачені місця для сортування брудної білизни та перевірки якості прання;
г) білизну замовнику необхідно видавати в упакованому вигляді.
3. Вимоги до підприємств другої категорії
3.1. Підприємства другої категорії забезпечують згідно із своєю спеціалізацією надання послуг з прання білизни, а також виконання цих послуг шляхом самообслуговування.

................
Перейти до повного тексту