1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 122 від 31.07.95
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 серпня 1995 р.
за N 297/833
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 1062 від 03.09.2013 )
Про затвердження Положення про порядок використання коштів фонду сприяння приватизації Міністерства економіки України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінекономіки N 23 від 16.02.96 )
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.93 N 67 "Про затвердження Положення про позабюджетний фонд приватизації"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити скориговане з урахуванням зауважень Міністерства юстиції України і набутого практичного досвіду Положення про порядок використання коштів фонду сприяння приватизації Міністерства економіки України в новій редакції, що додається.
2. Відділу реформування форм власності забезпечити підготовку отримувачами державної фінансової допомоги матеріалів відповідно до вимог цього Положення і їх передачу комісії з підготовки рішень щодо використання коштів фонду сприяння приватизації, утвореній наказом Мінекономіки від 29.08.94 N 103.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Мариніна В.І. і Керуючого справами Непрана М.І.
4. Скасувати наказ Мінекономіки від 20.12.93 N 100.
Міністр економіки В.М.Гуреєв
Затверджено
наказом Мінекономіки
від 31 липня 1995 р.
N 122
Положення про порядок використання коштів фонду сприяння приватизації Міністерства економіки України
1. Загальні положення
1.1. Фонд сприяння приватизації Мінекономіки (далі - ФСП) відповідно до "Положення про позабюджетний державний фонд приватизації", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.93 N 67, утворюється шляхом відрахувань за встановленими в державних програмах приватизації нормативами від коштів, що надходять до Фонду державного майна України від продажу об'єктів приватизації загальнодержавної власності.
Основними завданнями ФСП визначено фінансове забезпечення:
технічного оновлення та реконструкції приватизованих підприємств і організацій - у формі кредитування;
створення нових робочих місць - у формі державних дотацій до місцевих джерел фінансування або на умовах кредитування;
створення об'єктів інфраструктури ринку - у формі кредитування або дольової участі з підприємницькими структурами.
1.2. Для акумуляції грошових та інвалютних коштів фонду ФСП Мінекономіки відкриває в одному з комерційних банків України окремі рахунки. Накопичені на цих рахунках кошти перераховуються кредитним установам, які визначаються у встановленому цим Положенням порядку залежно від наведених у пункті 1.1 напрямів фінансового сприяння приватизації.
1.3. Кошти ФСП щокварталу розподіляються Міністерством економіки на фінансування вище зазначених заходів і перераховуються установам залежно від фактичних надходжень на рахунок міністерства за попередній квартал.
У разі затримки з боку нових суб'єктів-отримувачів фінансового забезпечення з оформленням необхідних документів комісія з підготовки рішень щодо використання коштів фонду сприяння приватизації вживає заходів для захисту тимчасово вільних коштів від інфляції - відстрочка терміну сплати відсотків та повернення кредитів з оформленням відповідних додаткових угод, дострокове в порівнянні з прийнятими графіками на 1-2 місяці перерахування коштів позичальникам за раніше укладеними угодами (за їх письмовою згодою) та страхування від інфляції.
( Абзац другий пункту 1.3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінекономіки N 23 від 16.02.96 )
Відсотки, отримані за використання кредитних ресурсів ФСП, зараховуються до цього фонду і використовуються на цілі, наведені в пункті 1.1 цього Положення, на загальних підставах.
( Пункт 1.3 доповнено абзацом згідно з Наказом Мінекономіки N 23 від 16.02.96 )
1.4. Мінекономіки щокварталу подає Фонду державного майна України узагальнений звіт про використання коштів ФСП і щорічно розробляє пропозиції до Державної програми приватизації майна державних підприємств щодо розподілу коштів на зазначені цілі.
2. Порядок кредитування технічного оновлення і реконструкції приватизованих підприємств
2.1. Кредити на технічне оновлення та реконструкцію виробничих об'єктів надаються лише тим підприємствам, майно яких до приватизації перебувало у загальнодержавній власності і які забезпечують функціонування народного господарства, насичують споживчий ринок товарами, та для виведення приватизованих підприємств на рентабельний рівень виробництва.
Інвалютні кредити надаються виключно для освоєння новітніх зарубіжних технологій, які забезпечують виробництво конкурентоспроможної на світовому ринку продукції.
2.2. Заявки на отримання кредиту подаються позичальниками до Мінекономіки за погодженням з виконавчими органами місцевого самоврядування згідно з чинним законодавством.
До заявки на кредит додаються:
техніко-економічне обгрунтування доцільності надання кредиту (бізнес-план), яке повинно характеризувати динаміку загальних обсягів виробництва за останніх три роки, рівні рентабельності основних видів продукції, заходи, на проведення яких передбачається направити кредит, соціально-економічні наслідки цих заходів (зміни в чисельності працівників, оплаті праці тощо);
розрахунок потреби в кредиті (за формою, що додається), підписаний керівником підприємства-позичальника і погоджений з комерційним банком за місцем знаходження розрахункового рахунку підприємства;
довідка підприємства про балансову вартість недержавного майна позичальника;
довідка підприємства про раніше отримані кредити за діючими договорами і вартість заставленого майна (виписка із Книги застав);
копія договору купівлі-продажу та документи про реєстрацію підприємства.
Крім цього, у разі подання заявки на отримання інвалютного кредиту додаються розрахунок-обгрунтування сплати і повернення інвалютних коштів, а також документи, що підтверджують реальність придбання імпортного обладнання, "ноу-хау" тощо (копії контрактів, протокольних рішень і тому подібного).
2.3. Кредитування технічного оновлення та реконструкції приватизованих підприємств здійснюється, як правило, через комерційні банки за місцем знаходження розрахункового рахунку позичальника. Кредити надаються на технічне оновлення чи реконструкцію, строки проведення яких не перевищують одного року. Погашення кредиту починається після закінчення прокредитованих заходів і здійснюється у термін не більше як за два роки від дня укладання кредитної угоди.
2.4. Відбір підприємств, які потребують кредитування, здійснюється комісією з підготовки рішень щодо використання коштів ФСП за участю відповідних галузевих відділів Мінекономіки на підставі комплексного і всебічного аналізу відповідності запропонованих заходів пріоритетним напрямам розвитку економіки.
2.5. Кредитні відносини між Мінекономіки, комерційним банком та позичальником оформлюються тристороннім договором на банківське обслуговування коштів ФСП, а між банком і позичальником - кредитною угодою та договором застави недержавного майна.
Тристороннім договором визначаються поквартальні етапи перерахування коштів, граничні розміри відсотків, які сплачуються Мінекономіки і банку, та терміни їх сплати, а також особливі умови погашення боргу на випадок неплатоспроможності позичальника.
2.6. Процентні ставки за кредит встановлюються Мінекономіки на рівні до 80 відсотків річних від діючої на момент укладання кредитної угоди облікової ставки Національного банку. Покриття витрат банків на обслуговування кредитів здійснюється за рахунок нарахованих відсотків.
2.7. Підприємства-позичальники зобов'язані забезпечити цільове і своєчасне використання отриманого кредиту та повернення його у визначені кредитною угодою строки. Контроль за своєчасним поверненням коштів, що виділені для кредитування, здійснюють комерційні банки. Штрафні санкції при порушенні підприємствами строків повернення кредиту визначаються у кредитних угодах. У разі визнання позичальника неплатоспроможним заставлене майно переходить у загальнодержавну власність і приватизується згідно з чинним законодавством.
2.8. Мінекономіки та відповідний комерційний банк мають право одержувати додаткову інформацію, необхідну для підготування рішень про надання кредитів і в ході кредитування залучати офіційно зареєстровані аудиторські організації для перевірки інформації про фінансовий стан позичальника.
3. Порядок використання коштів ФСП на створення нових робочих місць
3.1. Фінансування заходів щодо створення нових робочих місць здійснюється Мінекономіки у формі централізованих дотацій з метою нарощування загальних обсягів виробництва продукції пріоритетних галузей і залучення до суспільно корисної праці робітників і службовців, які звільняються внаслідок технічного переозброєння виробництва, ліквідації збанкрутілих підприємств та інших причин.

................
Перейти до повного тексту