- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Стандарт
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і
науки України
14.06.2004 N 476
( z0863-04 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 липня 2004 р.
за N 867/9466
Складова галузевого стандарту вищої освіти
ОСВІТНЬО-КВАЛІФІКАЦІЙНА ХАРАКТЕРИСТИКА МОЛОДШОГО СПЕЦІАЛІСТА ЗА НАПРЯМОМ 0504 "ТУРИЗМ" СПЕЦІАЛЬНОСТІ 5.050403 "ОРГАНІЗАЦІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ В ГОТЕЛЯХ І ТУРИСТИЧНИХ КОМПЛЕКСАХ"
1. Вступ
1.1. Освітньо-кваліфікаційна характеристика (далі - ОКХ) випускника вищого навчального закладу є державним нормативним документом, у якому узагальнюється зміст освіти, тобто відображаються цілі освітньої та професійної підготовки, визначаються місце фахівця в структурі господарства держави і вимоги до його компетентності, інших соціально важливих властивостей та якостей.
1.2. ОКХ є складовою галузевого компоненту державних стандартів вищої освіти, у якій узагальнюються вимоги з боку держави, світового співтовариства та споживачів випускників до змісту освіти і навчання. ОКХ відображає соціальне замовлення на підготовку молодшого спеціаліста з урахуванням аналізу професійної діяльності та вимог до змісту освіти і навчання з боку держави та окремих замовників молодших спеціалістів.
1.3. ОКХ встановлює галузеві кваліфікаційні вимоги до соціально-виробничої діяльності випускника вищого навчального закладу з певної спеціальності та освітньо-кваліфікаційного рівня і державні вимоги до властивостей та якостей особи, яка здобула певний освітній рівень відповідного фахового спрямування.
1.4. ОКХ використовується при:
- визначенні первинних посад випускників вищих навчальних закладів та умов їх використання;
- визначенні об'єкта, цілей освітньої та професійної підготовки;
- розробці та коригуванні освітньо-професійної підготовки фахівців певних освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівнів;
- розробці засобів діагностики рівня освітньо-професійної підготовки фахівця;
- визначенні змісту навчання як бази для опанування нових спеціальностей, кваліфікацій;
- визначенні змісту навчання в системі перепідготовки та підвищення кваліфікації;
- атестації випускників вищих навчальних закладів та сертифікації фахівців;
- укладанні договорів або контрактів щодо підготовки фахівців;
- професійній орієнтації здобувачів фаху;
- визначенні критеріїв професійного відбору;
- прогнозуванні потреби у фахівцях відповідної спеціальності та освітньо-кваліфікаційного рівня і при плануванні їх підготовки;
- обґрунтуванні переліків спеціальностей та спеціалізацій вищої освіти;
- визначенні кваліфікації фахівців;
- розподіленні та аналізі використання випускників вищих навчальних закладів.
2. Галузь використання
2.1. Ця освітньо-кваліфікаційна характеристика поширюється на систему вищої освіти: органи, що здійснюють управління в галузі вищої освіти; вищі навчальні заклади незалежно від підпорядкування та всіх форм власності, що готують фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня - молодший спеціаліст
спеціальність 5.050403 "організація обслуговування в
готелях і туристичних комплексах"
-----------------------------------------
напрям підготовки 0504 " Туризм"
-----------------------------------------
освітній рівень неповна вища освіта
-----------------------------------------
кваліфікація "фахівець з готельного обслуговування"
-----------------------------------------
предметна галузь
діяльності цілеспрямована організаційно-технологічна
діяльність у сфері гостинності
-----------------------------------------
2.2. Молодший спеціаліст підготовлений до роботи за видами економічної діяльності відповідно до Державного класифікатора України "Класифікація видів економічної діяльності" ДК 009-96, затвердженого наказом Держстандарту України від 22.10.96
N 441.
Таблиця 1
----------- Код КВЕД -----------
Секція |
Назва секції |
Розділ |
Назва розділу |
Н |
Готелі та ресторани |
55 |
Готелі |
І |
Транспорт |
63 |
Допоміжні транспортні послуги (63.3 Туристичні агентства та бюро подорожей) |
О |
Колективні, громадські та особисті послуги |
92 |
Діяльність у сфері відпочинку і розваг, культури та спорту |
О |
Колективні, громадські та особисті послуги |
93 |
Індивідуальні послуги |
2.3. Молодший спеціаліст здатний виконувати зазначені професійні роботи відповідно до Класифікатора професій ДК-003-95, затвердженого і введеного в дію наказом Держстандарту України від 27.07.95
N 257, за такими назвами робіт:
1. "Фахівець з готельного обслуговування" 3414.
2. "Оператор автоматизованого розрахунку в готелі" 4212.
3. "Адміністратор готелю (туркомплексу)" 4222.
4. "Адміністратор готелю (туркомплексу) черговий" 4222.
2.4. ОКХ встановлює:
- професійне призначення й умови використання випускників вищих навчальних закладів певної спеціальності та освітньо-кваліфікаційного рівня у вигляді переліку первинних посад, виробничих функцій та типових завдань діяльності;
- освітні та кваліфікаційні вимоги до випускників вищих навчальних закладів у вигляді переліку здатності та вмінь розв'язувати завдання діяльності;
- вимоги до атестації якості освітньої та професійної підготовки випускників вищих навчальних закладів;
- відповідальність за якість освітньої та професійної підготовки.
2.5. ОКХ є обов'язковою для вищих навчальних закладів, що готують фахівців даного профілю. Підприємства, установи, організації повинні забезпечити необхідні умови для використання фахівців відповідно до здобутих ними у вищому навчальному закладі кваліфікації та спеціальності згідно з чинним законодавством.
3. Визначення
3.1. В ОКХ використано терміни, що подані у Законі України "Про вищу освіту" від 17.01.2002
N 2984-III, Міжнародній стандартній класифікації занять, постанові Кабінету Міністрів України від 20.01.1998
N 65 "Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту)", Державному класифікаторі України
ДК 003-95, Державному класифікаторі України
ДК 009-96.
3.2. В ОКХ використано такі терміни:
Атестація (державна атестація) осіб, які закінчують вищі навчальні заклади - установлення рівня якості отриманої ними вищої освіти вимогам стандартів вищої освіти після закінчення навчання за напрямом, спеціальністю.
Виробнича функція (трудова, службова) - коло обов'язків, які виконує фахівець відповідно до займаної посади і які визначаються посадовою інструкцією або кваліфікаційною характеристикою. Виробничі функції поділяються на проектувальну, організаційну, управлінську, виконавську та технічну функції.
Проектувальна функція (проектно-конструкторська) - здійснення цілеспрямованої послідовності дій щодо синтезу систем або окремих їх складових, розробка документації, яка необхідна для втілення та використання об'єктів та процесів.
Організаційна функція - впорядкування структури і взаємодії складових елементів системи з метою зниження невизначеності, а також підвищення ефективності використання ресурсів і часу.
Управлінська функція - функція, спрямована на досягнення поставленої мети, забезпечення сталого функціонування і розвитку системи завдяки інформаційному обмінові.
Виконавська функція (технологічна, операторська) - функція, спрямована на втілення поставленої мети за відомими алгоритмами, тобто фахівець виступає як структурний елемент (ланка) певної технології.
Технічна функція - виконання робіт нижчих кваліфікаційних рівнів.
Діяльність (діяльність людини) - динамічна система взаємодії людини з всесвітом, в якій вона досягає свідомо поставлених цілей, що з'являються внаслідок виникнення у неї певних потреб.
Завдання діяльності - мета діяльності, що поставлена в певних умовах і може бути досягнута в результаті визначення структури діяльності, до якої належить предмет діяльності, засіб діяльності, процедурна діяльність, умови діяльності.
Предмет діяльності (праці) - те, що суб'єкт має до початку своєї діяльності і що підлягає трансформації у продукт.
Засіб діяльності (праці) - об'єкт, що опосередковує вплив суб'єкта на предмет діяльності.
Процедурна діяльність (праці) - технологія (спосіб, метод) одержання бажаного продукту.
Умови діяльності (праці) - характеристика оточення суб'єкта в процесі діяльності (температура, склад повітря, рівень акустичних шумів, пристосованість приміщення до праці, меблі, а також соціальні умови і час).
Професійні завдання діяльності - завдання діяльності, що безпосередньо спрямовані на виконання завдання (завдань), яке (які) поставлено(і) перед фахівцем як професіоналом.
Соціально-виробничі завдання діяльності - завдання діяльності, що пов'язані з діяльністю фахівця у сфері виробничих відносин у трудовому колективі.
Соціально-побутові завдання діяльності - завдання діяльності, що виникають у повсякденному житті і пов'язані з домашнім господарством, відпочинком, родинним спілкуванням, фізичним і культурним розвитком тощо і можуть впливати на якість виконання фахівцем професійних та соціально-виробничих завдань.
Здатність - психічний та фізичний стан індивіда, в якому він готовий до успішного виконання певного виду продуктивної діяльності.
Здібність - особливість індивіда, що є суб'єктивною умовою успішного здійснення певного виду продуктивної діяльності. Здібності пов'язані із загальною орієнтованістю особи, з її схильністю до тієї чи іншої діяльності.
Зміст навчання - структура, зміст і обсяг навчальної інформації, засвоєння якої забезпечує особі можливість здобуття вищої освіти і певної кваліфікації.
Нормативна частина змісту навчання - обов'язковий для засвоєння зміст навчання, сформований відповідно до вимог освітньо-кваліфікаційної характеристики як змістові модулі із зазначенням їх обсягу й рівня засвоєння, а також форм державної атестації.
Вибіркова частина змісту навчання - рекомендований для засвоєння зміст навчання, сформований як змістові модулі із зазначенням їх обсягу та форм атестації, призначений для задоволення потреб і можливостей особистості, регіональних потреб у фахівцях певної спеціалізації, з урахуванням досягнень наукових шкіл і вищих навчальних закладів.
Клас завдання діяльності - ознака рівня складності завдань діяльності, які вирішуються фахівцем та поділяються на стереотипні, діагностичні та евристичні.
Стереотипні завдання діяльності - передбачають діяльність відповідно до заданого алгоритму, що характеризується однозначним набором добре відомих, раніше відібраних складних операцій і потребує використання значних масивів оперативної та раніше засвоєної інформації.
Діагностичні завдання діяльності - передбачають діяльність відповідно до заданого алгоритму, що містить процедуру конструювання рішень і потребує використання великих масивів оперативної та раніше засвоєної інформації.
Евристичні завдання діяльності - передбачають діяльність за складним алгоритмом, що містить процедуру конструювання раніше невідомих рішень і потребує використання великих масивів оперативної та раніше засвоєної інформації.
Компетентність - необхідні обсяг і рівень знань та досвіду у певному виді діяльності.
Контроль якості вищої освіти - система заходів, які здійснює третя сторона з метою перевірки характеристик якостей особистості випускника вищого навчального закладу та їх порівняння з установленими вимогами й визначення відповідності кінцевим цілям вищої освіти.
Моніторинг - система спостережень і контролю за станом об'єкта (предмета, процесу, явища).
Навичка - дії, що завдяки численним повторенням виконуються автоматично і без свідомого контролю під час певної діяльності.
Напрям підготовки за професійним спрямуванням у вищій освіті - група спеціальностей зі спорідненим змістом освіти та професійної підготовки.
Об'єкт діяльності - процеси або(та) явища, або(та) матеріальні об'єкти, на які спрямована діяльність фахівця.
Організація - об'єднання людей, суспільних груп, держав на базі спільності інтересів, мети, програми дій тощо.
Первинна посада - посада, що не потребує від випускників навчального закладу попереднього досвіду професійної практичної діяльності.
Планування - процес розробки порядку виконання певної діяльності, тобто конкретизація цієї діяльності: визначення проміжних цілей і послідовності їх досягнення, розрахунку термінів, прогнозування наслідків майбутніх ситуацій, визначення потреб у ресурсах, виконавцях і необхідних засобах по кожній з цих цілей.
Посада - визначена структурою і штатним розкладом первинна структурна одиниця апарату державного органу, що відображає встановлені нормативними актами зміст і обсяг повноважень особи, яка обіймає посаду.
Рівень якості вищої освіти - відносна характеристика якості вищої освіти, що грунтується на порівнянні значень показників якості, отриманих на підставі діагностичних екзаменів випускників вищого навчального закладу, із критеріально-орієнтованим еталоном, що репрезентується стандартом вищої освіти.
Сертифікація фахівця - процедура визначення відповідності професійно важливих якостей фахівця, його компетенції тощо до вимог, що зазначені у нормативно-кваліфікаційних документах.
Спеціальність - категорія, яка характеризує:
- у сфері праці - особливості спрямованості і специфіку роботи в межах професії (зміст завдань професійної діяльності, що відповідають кваліфікації);
- у сфері освіти - спрямованість і зміст навчання при підготовці фахівця (визначається за об'єктом діяльності або функцією та предметом діяльності фахівця і відображає, насамперед, вид його діяльності і сферу застосування його праці). Спеціальність у сфері освіти є адекватним відображенням наявної у сфері праці спеціальності (кваліфікації).
Спеціалізація за спеціальністю - категорія, що характеризує відмінності окремих завдань діяльності фахівця за ознаками різниці засобів або (та) продуктів, або (та) умов діяльності в межах спеціальності. Ці окремі завдання характерні для відносно невеликих груп фахівців у межах спеціальності.
Тип діяльності - характеристика професійної діяльності залежно від засобів і форм її здійснення. Визначається станом взаємодії фахівця з об'єктом діяльності - системою, що характеризується однаковою узагальненою метою (продуктом) діяльності.
Типове завдання діяльності - узагальнене завдання діяльності, що є характерним для більшості виробничих або соціальних ситуацій і не містить конкретних даних, а отже, не має конкретного розв'язання (можуть бути визначені тільки шляхи вирішення).
Узагальнений об'єкт діяльності фахівця з вищою освітою - природна чи штучна система, що розвивається. Характерні етапи цього розвитку визначають цикл взаємодії фахівця й системи.
Уміння - здатність людини виконувати певні дії під час тієї чи іншої діяльності на основі відповідних знань. Уміння поділяються на предметно-практичні, предметно-розумові, знаково-практичні та знаково-розумові.
Предметно-практичні уміння - уміння виконувати дії щодо переміщення об'єктів у просторі, зміни їх форми тощо.
Предметно-розумові уміння - уміння щодо виконання операцій з розумовими образами предметів. Ці дії вимагають наявності розвиненої системи уявлень і здатність до розумових дій.
Знаково-практичні уміння - уміння щодо виконання операцій зі знаками та знаковими системами. Прикладами цих дій є письмо, прокладання курсу по карті, одержання інформації від пристроїв тощо.
Знаково-розумові уміння - уміння щодо розумового виконання операцій зі знаками та знаковими системами.
Управління - функція організованих систем, що забезпечує збереження їх структури, підтримку режиму діяльності, досягнення їх мети.
4. Позначення і скорочення
4.1. В ОКХ для формування шифрів застосовуються такі скорочення назв:
а) видів виробничих функцій:
О - організаційна функція;
ПА - планувально-аналітична функція;
К - контрольна функція;
Т - технологічна функція;
б) видів типових завдань діяльності:
ПФ - професійне завдання;
СВ - соціально-виробниче завдання;
СП - соціально-побутове завдання;
в) класів завдань діяльності:
С - стереотипне завдання;
Д - діагностичне завдання;
Е - евристичне завдання;
г) видів уміння:
ПП - предметно-практичне уміння;
ПР - предметно-розумове уміння;
ЗП - знаково-практичне уміння;
ЗР - знаково-розумове уміння;
ґ) рівнів сформованості даного уміння:
О - уміння виконувати дію, спираючись на матеріальні носії інформації щодо неї;
Р - уміння виконувати дію, спираючись на постійний розумовий контроль без допомоги матеріальних носіїв інформації;
Н - уміння виконувати дію автоматично, на рівні навички;
д) здатностей:
З - здатність.
5. Виробничі функції, типові завдання діяльності та уміння щодо їх вирішення
5.1. Відповідно до посад випускники вищого навчального закладу здатні виконувати виробничі функції (здійснення певних типів діяльності) та типові для даної функції завдання діяльності. Кожному завданню відповідає система умінь щодо вирішення цього типового завдання діяльності.
5.2. Виробничі функції, типові завдання діяльності та уміння, якими повинен володіти випускник вищого навчального закладу, визначені у додатку 1. Вищі навчальні заклади забезпечують опанування випускниками системи умінь вирішувати типові завдання діяльності під час здійснення вищезазначених виробничих функцій.
Примітка. У таблиці додатка 1, у графі 3 і графі 5, наведено шифри типових завдань діяльності і умінь за структурами:
а) шифр типового завдання діяльності
XX. X. XX
| | |
| | | номер завдання, наскрізний для даної
| | --------- виробничої функції
| |
| --------- клас типового завдання діяльності
|
------- вид типового завдання діяльності
б) шифр уміння
X. XX.X.XX. XX. X. XX.
| | | | |
| | | | | номер уміння, наскрізний для даної
| | | | --- виробничої функції
| | | |
| | | -- рівень сформованості уміння
| | |
| | -- вид уміння
| |
| -- шифр типового завдання діяльності
|
-- шифр виробничої функції
6. Здатність розв'язувати проблеми і завдання соціальної діяльності та уміння, що є відображенням наявності цих здатностей
6.1. Загальні вимоги до властивостей і якостей випускника вищого навчального закладу як соціальної особистості подаються у вигляді переліку здатностей розв'язувати певні проблеми і завдання соціальної діяльності та системи умінь, що є відображенням наявності цих здатностей.
6.2. Вищі навчальні заклади готують випускників як соціальних особистостей, здатних вирішувати певні проблеми і завдання соціальної діяльності відповідно до здатностей випускника вищого навчального закладу з кваліфікацією "бакалавр з туризму", що вимагаються, та системи умінь, що їх відображає, наведених у додатку 2.
Примітка. У додатку 2, у графі 2 і графі 4, шифри здатностей і умінь наведено за структурами:
а) шифр здатності
З. XX
| |
| ------ номер здатності
|
---------- здатність
б) шифр уміння
З.XX. XX. X. XX.
| | | |
| | | -- номер уміння, наскрізний для даної здатності
| | |
| | -- рівень сформованості уміння
| |
| -- вид уміння
|
-- шифр здатності
7. Вимоги до державної атестації випускників вищих навчальних закладів з відповідного напряму
7.1. Державна атестація осіб, які навчаються у вищих навчальних закладах, проводиться на основі аналізу успішності навчання, оцінювання якості вирішення випускниками завдань діяльності, що передбачені даною ОКХ, та рівня сформованості здатностей вирішувати завдання діяльності, які можуть виникнути.
7.2. Нормативна форма державної атестації встановлюється складовою галузевого стандарту вищої освіти України "Освітньо-професійна програма підготовки".
Директор Департаменту вищої освіти Міністерства освіти і науки України | Я.Я.Болюбаш |
Додаток 1
до пункту 5.2
Освітньо-кваліфікаційної
характеристики молодшого
спеціаліста за напрямом
0504 "Туризм" спеціальності
5.050403 "Організація
обслуговування в готелях і
туристичних комплексах"
ВИРОБНИЧІ ФУНКЦІЇ,
типові завдання діяльності та уміння, якими повинен володіти випускник вищого навчального закладу
Зміст виробничої функції |
Назва типового завдання діяльності |
Шифр типового завдання діяльності, що забезпечується |
Зміст уміння |
Шифр уміння (з визначенням його виду і рівня сформованості уміння) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Організаційна |
Організація функціонального процесу в підрозділах об'єктів туристичної інфраструктури (готелів, курортних закладів тощо) |
О.ПФ.С.01 |
Організовувати господарську діяльність підрозділу, ураховуючи методи науково обґрунтованого планування праці персоналу |
О.ПФ.С.01 ПР.Р.01 |
Організовувати розподіл праці функціональних працівників згідно з виконанням ними технологічних циклів та операцій з організації споживачів послуг, організації туристських подорожей |
О.ПФ.С.01 ПР.Р.02 |
Оперативно забезпечувати організацію технологічного обслуговування, використовуючи нормативно-правові та експлуатаційні документи |
О.ПФ.С.01 ПР.Р.03 |
Забезпечувати організацію виконання технологічних операцій з надання послуг у підрозділі на основі використання раціональних форм і методів праці |
О.ПФ.С.01 ПР.Р.04 |
Забезпечувати збалансованість дії основних, допоміжних та обслуговувальних служб |
О.ПФ.С.01 ПР.Р.05 |
Організовувати і вдосконалювати роботу підрозділу із задоволення потреб споживачів послуг шляхом спостереження персоналу за потребами та враженнями гостей |
О.ПФ.С.01 ПР.Р.06 |
Формувати культуру обслуговування в підрозділі, використовуючи механізм правового, організаційного та економічного забезпечення |
О.ПФ.С.01 ПР.Р.07 |
Організовувати облік надходження грошей, товарно- матеріальних цінностей і основних засобів |
О.ПФ.С.01 ПП.О.08 |
Здійснювати приймання та розміщення споживачів послуг відповідно до чинних законодавчо- нормативних актів України, правил обслуговування іноземних та вітчизняних громадян |
О.ПФ.С.01 ПП.О.09 |
Організовувати комфортні умови для працівників та споживачів послуг |
О.ПФ.С.01 ПП.О.10 |
Здійснювати розподіл обов'язків та визначати рівень відповідальності працівників згідно з посадовими інструкціями |
О.ПФ.С.01 ПП.О.11 |
Уносити пропозиції щодо організації і раціоналізації робочих місць згідно з нормативно- правовою та експлуатаційною документацією |
О.ПФ.С.01 ПП.О.12 |
Організація діяльності з охорони праці та безпеки життєдіяльності людини |
О.СВ.С.02 |
Організовувати навчання персоналу підрозділу з питань забезпечення відповідальності за шкоду, заподіяну життю, здоров'ю або майну споживача, з питань безпеки праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії та гігієни, боротьби зі СНІДом, профілактики інших інфекційних захворювань |
О.СВ.С.02 ПР.О.13 |
Проведення і організація виробничих інструктажів керівниками відповідних служб |
О.СВ.С.02 ПР.О.14 |
Організовувати роботу персоналу підрозділу з обов'язковим дотриманням правил техніки безпеки, електробезпеки, протипожежної безпеки і виробничої санітарії та гігієни, охорони праці, користуючись законодавчими актами України і нормативною документацією |
О.СВ.С.02 ПР.О.15 |
Забезпечувати відповідні дії персоналу під час нещасних випадків згідно з вимогами інструкції щодо дій в екстремальних умовах |
О.СВ.С.02 ПР.О.16 |
Організація рекламної діяльності |
О.ПФ.С.03 |
Упроваджувати заходи з рекламної діяльності залежно від сегмента ринку гостинності (для підприємств без апарату управління), ураховуючи дані маркетингових досліджень послуг |
О.ПФ.С.03 ПР.О.17 |
Організовувати надання інформації потенційним споживачам послуг, виходячи з посадових обов'язків |
О.ПФ.С.03 ПР.Р.18 |
Організація роботи з кадрами |
О.СВ.Д.04 |
Брати участь у підборі персоналу для виконання конкретних робіт підрозділу згідно з кваліфікацією, дотримуючись вимог трудового законодавства |
О.СВ.Д.04 ПР.Р.19 |
Рекомендувати форми підвищення кваліфікації працівників згідно з кваліфікацією робітника та його професійним рівнем |
О.СВ.Д.04 ПР.Р.20 |
Організовувати підготовку та перепідготовку кадрів з метою формування необхідного кваліфікаційного складу працівників |
О.СВ.Д.04 ПР.Р.21 |
Використовувати ефективні системи мотивації праці відповідно до професійних та ділових якостей, складності робіт та умов праці, ураховуючи результати діяльності підрозділу |
О.СВ.Д.04 ПР.Р.22 |
Ознайомлювати персонал з усіма видами відповідальності за порушення основ трудового законодавства, правилами внутрішнього трудового розпорядку та іншими нормативними документами підприємства |
О.СВ.Д.04 ПР.О.23 |
Організовувати контроль за станом трудової та виконавчої дисципліни співробітників підрозділу, виходячи з правил внутрішнього трудового розпорядку та інших внутрішніх нормативних документів підприємства |
О.СВ.Д.04 ПР.О.24 |
Здійснення заходів щодо комплектування колективу |
О.СВ.Д.05 |
Забезпечувати єдність вимог до культури обслуговування, культури праці та особистої культури обслуговувального персоналу із забезпеченням дотримання медичних вимог |
О.СВ.Д.05 ПР.Р.25 |
Володіти методами профілактики конфліктних ситуацій і технікою роботи зі споживачами у розв'язанні виробничих проблем |
О.СВ.Д.05 ПР.Р.26 |
Дотримуватись вимог надання послуг відповідно до правил міжнародного етикету і стандартів обслуговування |
О.СВ.Д.05 ПР.Н.27 |
Розглядати згідно із своєю компетенцією конфліктні ситуації між персоналом, споживачами і персоналом та вживати необхідних заходів для їх розв'язання |
О.СВ.Д.05 ПР.Р.28 |
Добирати склад первинних колективів з урахуванням індивідуальних особливостей виконавців, трудової поведінки, сумісності |
О.СВ.Д.05 ПР.Р.29 |
Підтримувати належні соціально- економічні відносини між членами трудового колективу, ураховуючи правові аспекти та демократичні принципи |
О.СВ.Д.05 ПР.О.30 |
Створювати власний імідж, удосконалюючи його складові: зовнішній вигляд, манери, ораторське мистецтво тощо |
О.СВ.Д.05 ПР.Н.31 |
Організація господарської діяльності |
О.ПФ.С.06 |
Організовувати роботу щодо матеріально- технічного забезпечення надання послуг |
О.ПФ.С.06 ЗП.О.32 |
Організовувати співпрацю з іншими господарськими підрозділами, використовуючи нормативно-правові акти та враховуючи умови обслуговування |
О.ПФ.С.06 ПР.О.33 |
Організація та удосконалення матеріально- технічної бази об'єктів туристичної інфраструктури (готелів, курортних закладів тощо) |
О.ПФ.С.07 |
Організовувати раціональне та ефективне використання матеріально- технічної бази, ураховуючи діючі нормативи та технологію обслуговування в об'єктах туристичної інфраструктури (готелях, курортних закладах тощо) відповідно до вимог стандартів та технічних умов |
О.ПФ.С.07 ПП.О.34 |
Уміти перевіряти стан охорони праці, техніки безпеки і їх відповідність вимогам охорони навколишнього середовища, використовуючи конкретні дані роботи підрозділу та досягнення науково-технічного прогресу |
О.ПФ.С.07 ПП.О.35 |
Забезпечувати роботу підрозділу необхідними трудовими ресурсами, обладнанням, матеріалами, механізмами, технічними засобами зв'язку, засобами захисту та приладами контролю, виходячи з потреб обслуговування, нормативів праці |
О.ПФ.С.07 ПП.О.36 |
Упроваджувати еколого- зберігальні та ресурсо- зберігальні заходи у підборі і використанні обладнання, оснащення, матеріалів у підрозділі |
О.ПФ.С.07 ПП.О.37 |
Забезпечувати запобігання негативним явищам (пожежа, аварія тощо) та заходи щодо усунення порушень |
О.ПФ.С.07 ПП.О.38 |
Забезпечувати облік та збереження матеріально- товарних цінностей підрозділу |
О.ПФ.С.07 ПП.О.39 |
Організовувати забезпечення належного стану обладнання, меблів номерного фонду та інших приміщень |
О.ПФ.С.07 ПП.О.40 |
2. Планувально- аналітична |
Унесення пропозицій щодо складання перспективних та оперативних планів діяльності підрозділів об'єктів туристичної інфраструктури (готелів, курортних закладів тощо) |
ПА.ПФ.Д.01 |
Складати оперативні плани та вносити пропозиції щодо перспективних планів діяльності відповідного підрозділу, користуючись стандартними методиками |
ПА.ПФ.Д.01 ЗР.О.01 |
Здійснювати реалізацію послуг підрозділу |
ПА.ПФ.Д.01 ЗР.О.02 |
Уносити пропозиції щодо коригування номенклатури та обсягів надання послуг з урахуванням попиту за показниками економічної діяльності |
ПА.ПФ.Д.01 ЗР.О.03 |
Уносити пропозиції щодо проведення ремонтних робіт та реконструкції, ураховуючи нормативно- технічну документацію наявного обладнання та санітарно- гігієнічні вимоги до утримання приміщень об'єктів туристичної інфраструктури (готелів, курортних закладів тощо) |
ПА.ПФ.Д.01 ЗР.О.04 |
Планувати впровадження нових технологій обслуговування, інформаційних та інших додаткових послуг у підрозділі з метою підвищення рівня комфорту обслуговування, ураховуючи умови діяльності |
ПА.ПФ.Д.01 ЗР.О.05 |
Визначати потреби в матеріально- технічному забезпеченні обслуговування споживачів з урахуванням конкретних умов технології обслуговування, технічної характеристики обладнання, правил виробничої санітарії |
ПА.ПФ.Д.01 ЗР.О.06 |
Планувати чисельність працівників підрозділу, робочий час та фонд їх заробітної плати |
ПА.ПФ.Д.01 ЗР.О.07 |
Аналіз діяльності підрозділу об'єктів туристичної інфраструктури (готелів, курортних закладів тощо) |
ПА.ПФ.С.02 |
Здійснювати економічний аналіз діяльності підрозділу за певний звітний період, використовуючи планові та звітні показники, стандартні методики та інструментарії аналітичної роботи |
ПА.ПФ.С.02 ЗР.О.08 |
Аналізувати ефективність технології обслуговування |
ПА.ПФ.С.02 ЗР.О.09 |
Аналізувати ефективність використання фондів трудових, матеріальних і фінансових ресурсів у підрозділі |
ПА.ПФ.С.02 ЗР.О.10 |
Аналізувати обсяг реалізації послуг у підрозділі з метою прогнозування отримання прибутків |
ПА.ПФ.С.02 ЗР.О.11 |
Аналізувати продуктивність праці в підрозділі і розробляти заходи щодо її підвищення відповідно до нормативно- правових документів |
ПА.ПФ.С.02 ЗР.О.12 |
Розробляти заходи щодо поліпшення якості надання послуг на основі постійного аналізу з урахуванням потенціалу підрозділу та систематизованої інформації від замовників |
ПА.ПФ.С.02 ЗР.О.13 |
3. Технологічна |
Забезпечення технології обслуговування об'єктів туристичної інфраструктури (готелів, курортних закладів тощо) |
Т.ПФ.С.01 |
Застосовувати відповідні технології для комплексного обслуговування споживачів послуг, ураховуючи форми організації туристських подорожей |
Т.ПФ.С.01 ПР.Р.01 |
Уміти надавати послуги згідно з вимогами до певної категорії об'єктів туристичної інфраструктури (готелів, курортних закладів тощо) та класу обслуговування |
Т.ПФ.С.01 ПР.Р.02 |
Здійснювати технологічні цикли та операції в підрозділі, ураховуючи призначення підприємства |
Т.ПФ.С.01 ПР.Н.03 |
Володіти технологічними операціями з оформлення та розрахунку зі споживачами послуг |
Т.ПФ.С.01 ПР.Р.04 |
Забезпечувати організацію технологічних циклів та операцій, уносити зміни в здійснення технології обслуговування, використовуючи нові види обладнання і устаткування |
Т.ПФ.С.01 ПР.Н.05 |
Запроваджувати раціональні прийоми і методи технологічних циклів резервування, бронювання і тимчасового розміщення (проживання) споживачів послуг |
Т.ПФ.С.01 ПР.Н.06 |
Забезпечувати технологічний зв'язок служби прийому зі службою на поверсі |
Т.ПФ.С.01 ПР.Н.07 |
Упроваджувати раціональні методи обслуговування, нові технології підготовки номерного фонду до експлуатації |
Т.ПФ.С.01 ПР.Н.08 |
Сприяти забезпеченню персональними комп'ютерами, оргтехнікою та іншими технічними засобами для здійснення технологічного процесу в підрозділі |
Т.ПФ.С.01 ЗП.Н.09 |
Оволодіння прикладними програмами, які забезпечують зв'язок між технологічними процесами |
Т.ПФ.С.02 |
Володіти технікою використання прикладних програм для забезпечення технологічних операцій |
Т.ПФ.С.02 ПП.Р.10 |
Уміти складати експлуатаційні документи, що забезпечують технологічний процес підрозділу, використовуючи оргтехніку, автоматизоване робоче місце |
Т.ПФ.С.02 ЗП.Н.11 |
Оволодіння навичками користування механізмами, обладнанням |
Т.ПФ.С.03 |
Уміти використовувати механізми та обладнання під час обслуговування, дотримуючись правил безпеки |
Т.ПФ.С.03 ЗП.Н.12 |
4. Контрольна |
Оперативний контроль за діяльністю відповідно до виробничих програм та графіка роботи |
К.ПФ.С.01 |
Здійснювати контроль за додержанням установлених норм обслуговування шляхом ведення супроводжувальної документації, правил безпеки життєдіяльності, охорони праці, протипожежної безпеки, виробничої санітарії, особистої гігієни, використовуючи інформацію обліку та аналізу |
К.ПФ.С.01 ПР.О.01 |
Контролювати здійснення виробничого процесу з надання послуг у підрозділі відповідно до технічних, технологічних, економічних показників підприємства |
К.ПФ.С.01 ПР.О.02 |
Контролювати ведення обліку та зберігання матеріальних цінностей підрозділу |
К.ПФ.С.01 ПР.О.03 |
Здійснювати контроль за дотриманням культури обслуговування у підрозділі |
К.ПФ.С.01 ПР.О.04 |
Контролювати своєчасність здійснення розрахунків і надходження платежів |
К.ПФ.С.01 ПР.О.05 |
Контролювати своєчасне виконання співробітниками підрозділу організаційно- розпорядчих рішень, використовуючи принципи зворотного зв'язку |
К.ПФ.С.01 ПР.О.06 |
Контролювати параметри мікроклімату службових і житлових приміщень, уміти їх змінювати відповідно до існуючих норм, користуючись відповідними приладами |
К.ПФ.С.01 ПП.О.07 |
Контроль ефективності запровадження технологій, обладнання, форм організації праці |
К.ПФ.С.02 |
Контролювати хід виконання заходів щодо забезпечення ефективного використання фінансових, трудових, матеріальних ресурсів підрозділу |
К.ПФ.С.02 ПР.О.08 |
Контроль забезпечення підрозділу підприємства необхідними трудовими, матеріальними ресурсами, транспортом та їх ефективного використання |
К.ПФ.С.03 |
Контролювати забезпеченість виробничого процесу кваліфікованими працівниками, виходячи з потреб технологічного процесу, нормативів праці |
К.ПФ.С.03 ПР.О.09 |
Контролювати стан незавершеного виробництва, забезпечення ресурсами, технічними засобами та транспортом |
К.ПФ.С.03 ПР.О.10 |
Контроль якості наданих послуг |
К.ПФ.С.04 |
Використовувати міжнародні, національні стандарти та діючі нормативно-правові документи, що регламентують якість надання послуг |
К.ПФ.С.04 ПР.О.11 |
Брати участь у підготовці до атестації або переатестації готельного підприємства за рівнем комфорту |
К.ПФ.С.04 ПП.О.12 |
................Перейти до повного тексту