Директор Департаменту вищої освіти Міністерства освіти і науки України | Я.Я.Болюбаш |
З.09.03.04 |
Тоталітаризм та тоталітарний режим. Поняття. Основні риси |
З.09.03.05 |
Авторитаризм та авторитарний режим. Поняття. Основні риси |
З.09.04 |
Згідно з Конституцією держави, нормативно-правовими документами щодо формування та функціонування інститутів влади, політичних партій і суспільних об'єднань, використовуючи критерії класифікації політичних систем, визначити тип політичної системи конкретної держави |
З.09.04.01 | Політична система України |
З.09.04.02 | Поняття, структура та функції |
З.09.04.03 | Сутність і типи сучасних політичних систем |
З.09.05 |
На основі аналізу державних нормативно-правових документів, використовуючи критерії класифікації і типологію держави, визначати тип конкретної держави, форму державно-територіального устрою та форму правління |
З.09.05.01 | Формування української державності |
З.09.05.02 | Ознаки та функції держави |
З.09.05.03 | Механізм державної влади |
З.09.05.04 | Форма державного устрою |
З.09.05.05 | Форма правління |
З.09.06 |
На основі аналізу державних нормативно-правових документів, програмних документів політичних партій, використовуючи ознаки їх класифікації, а також ознаки конкретної ідеології, визначати тип політичної партії та її ідеологічну орієнтацію |
З.09.06.01 | Класифікація, функції політичних партій |
З.09.06.02 | Основні політичні течії та їх доктрини |
З.09.06.03 | Основні ознаки |
З.09.07 |
На основі аналізу державних нормативно-правових документів, літератури про розстановку політичних сил у парламенті, використовуючи критерії класифікації партійних систем та їх ознаки, визначати тип партійної системи |
З.09.07.01 |
Проблеми розвитку багатопартійності в Україні та її партійної системи |
З.09.07.02 | Партійні системи |
З.09.07.03 | Типологія сучасних партійних систем |
З.09.08 |
На основі аналізу державних нормативно-правових документів, використовуючи критерії класифікації та ознаки виборчих систем, визначати виборчу систему конкретної держави |
З.09.08.01 | Сутність виборчої системи |
З.09.08.02 | Типи виборчих систем |
З.09.08.03 | Технологія виборчого процесу |
З.09.09 |
За результатами аналізу державних нормативно-правових документів про суспільні об'єднання, програмних документів суспільних об'єднань, використовуючи критерії класифікації суспільних об'єднань і рухів, визначати тип конкретного суспільного об'єднання та його місце в політичному житті держави |
З.09.09.01 |
Громадські організації у політичній системі суспільства. Поняття |
З.09.09.02 | Мета, головні риси, структура, функції. Типологія |
З.09.09.03 | Громадські об'єднання в сучасній Україні |
З.09.10 |
На основі аналізу результатів самоспостережень, використовуючи ознаки конкретної ідеології, встановлювати власні політичні переконання |
З.09.10.01 | Методи психологічних досліджень |
З.09.10.02 | Основні політичні течії та їх доктрини |
З.09.11 |
На основі аналізу результатів власних спостережень, використовуючи ознаки конкретної ідеології, встановлювати політичні переконання учасників спільної діяльності |
З.09.11.01 | Методи психологічних досліджень |
З.09.11.02 | Основні політичні течії та їх доктрини |
З.10.01 | Здійснювати регламентування спілкування |
З.10.01.01 | Спілкування і його складові |
З.10.02 | Здійснювати ефективне слухання |
З.10.02.01 | Спілкування і його складові |
З.10.03 |
Доречно використовувати мовні моделі звертання, ввічливості, вибачення, погодження тощо |
З.10.03.01 |
Мовленнєвий етикет спілкування: мовні моделі звертання, ввічливості, вибачення, погодження тощо |
З.10.03.02 | Особливості професійного спілкування |
З.10.04 | Структурувати тексти |
З.10.04.01 | Специфіка мовлення фахівця |
З.10.04.02 |
Нормативність і правильність мовлення: орфоепічні норми, норми слововживання, граматичні норми |
З.10.04.03 |
Вимоги до професійних текстів: об'єктивність викладу, логіка, послідовність, повнота інформації, точність, лаконічність, стандартність |
З.10.04.04 |
Стиль і типи мовлення. Використання прийомів новизни, персоніфікації, проблемної ситуації у публічному виступі |
З.10.05 | Готуватися до публічного виступу |
З.10.05.01 | Види підготовки до виступу |
З.10.05.02 | Композиція мовлення |
З.10.06 |
Користуватися правилами спілкування мовця і слухача |
З.10.06.01 | Прийоми активізації уваги слухачів |
З.10.07 | Застосовувати певні форми проведення дискусії |
З.10.07.01 | Форми проведення дискусії |
310.07.02 | Культура мовлення під час дискусії |
З.10.08 |
Використовувати у виступі супралінгвістичні одиниці |
З.10.08.01 | Озвучене мовлення та його особливості |
З.10.09 |
В умовах усних ділових контактів з використанням прийомів і методів усного спілкування і відповідних комунікативних методів застосовувати прагматичну компетенцію з метою ефективного виконання професійних завдань |
З.10.09.01 |
Управління мовленням та його структурування за допомогою тематичної організації, зв'язності та злитості |
З.10.09.02 |
Вибір форми комунікації (співбесіда, нарада, засідання, семінар тощо) та визначення об'єкта, мети, виду іншомовного спілкування |
З.10.09.03 | Визначення стратегії іншомовного спілкування |
З.10.09.04 |
Набір відповідних тактичних та мовних засобів в межах конкретного виду усного вербального спілкування |
З.10.09.05 |
Елементи функціональної компетенції та компетенції інтерактивних схем |
З.11.01 |
Пошук нової текстової інформації (робота з джерелами навчальної, наукової та довідкової інформації) |
З.11.01.01 |
Методика пошуку нової інформації в іншомовних джерелах |
З.11.01.02 |
Ключові слова певної професійно-орієнтованої галузі |
З.11.01.03 | Аналітичне оброблення текстової інформації |
З.11.02 | Пошук нової графічної, звукової та відеоінформації |
З.11.02.01 |
Професійно-орієнтований лексичний матеріал для опису професійно-орієнтованої галузі графічної, звукової та відеоінформації |
З.12.01 |
На основі виробничих завдань, використовуючи методику складання фахової документації, термінологічні словники тощо, дотримуючись норм сучасної української літературної мови, складати професійні тексти та документи |
З.12.01.01 | Правила складання професійних документів |
З.12.01.02 |
Лексичні норми сучасної української літературної мови в професійному спілкуванні |
З.12.01.03 |
Орфографічні норми сучасної української літературної мови |
З.12.01.04 |
Морфологічні норми сучасної української літературної мови в професійному спілкуванні |
З.12.01.05 |
Синтаксичні норми сучасної української літературної мови в професійному спілкуванні |
З.12.02 |
Використовуючи принципи професійного спілкування, на рівні сучасної української літературної мови здійснювати спілкування з учасниками трудового процесу |
З.12.02.01 | Усне професійне мовлення |
З.12.02.02 |
Нормативність і правильність мовлення: орфоепічні норми, норми слововживання, граматичні норми |
З.12.02.03 |
Лексичні норми сучасної української літературної мови в професійному спілкуванні |
З.12.03 |
У виробничих умовах, працюючи з джерелами фахової інформації, здійснювати аналіз і коригувати тексти відповідно до норм української літературної мови |
З.12.03.01 |
Лексичні норми сучасної української літературної мови в професійному спілкуванні |
З.12.03.02 |
Орфографічні норми сучасної української літературної мови |
З.12.03.03 |
Морфологічні норми сучасної української літературної мови в професійному спілкуванні |
З.12.03.04 |
Синтаксичні норми сучасної української літературної мови в професійному спілкуванні |
З.12.04 |
Складаючи тексти фахової документації, використовувати слова іншомовного походження, на основі певних критеріїв добирати українські відповідники |
З.12.04.01 | Терміни, професіоналізми та фразеологізми |
З.12.04.02 | Номенклатурні назви в професійній мові |
З.12.04.03 |
Складноскорочені слова, абревіатури та графічні скорочення |
З.12.04.04 |
Географічні назви з номенклатурними словами та без них |
З.12.05 |
Працюючи з іншомовними фаховими текстами, використовуючи термінологічні двомовні словники, електронні словники, перекладати тексти українською мовою |
З.12.05.01 | Техніка перекладу. Комп'ютерний переклад текстів |
З.12.05.02 | Складні випадки слововживання |
З.12.05.03 | Синонімічний вибір слова |
З.12.05.04 | Багатозначні слова і контекст |
З.12.05.05 | Пароніми та омоніми |
З.12.06 |
Складаючи професійні тексти та спілкуючись на професійному рівні, використовувати українські виробничо-професійні фразеологізми та номенклатурні назви |
З.12.06.01 | Терміни, професіоналізми та фразеологізми |
З.12.06.02 | Номенклатурні назви в професійній мові |
З.12.06.03 |
Складноскорочені слова, абревіатури та графічні скорочення |
З.12.06.04 |
Географічні назви з номенклатурними словами та без них |
З.13.01 |
Пристосовуватися до нових умов (нових людей, нових мовних засобів, нових способів дії), мобілізувати інші власні компетенції (шляхом спостереження, інтерпретації результатів спостереження, індукції, запам'ятовування тощо) та поповнювати лексичний і граматичний матеріал |
З.13.01.01 |
Дослідження друкованої іншомовної оригінальної літератури та розширення лексико-граматичних навичок |
З.13.01.02 |
Структура складнопідрядного речення. Формальні ознаки: побудовчі слова - сполучники, сполучні слова, відносні займенники |
З.13.02 |
Використовуючи інформаційні технології (інформативні бази даних, гіпертексти, системи навігації, пошуку інформації тощо) та іншомовну інформацію (текст, звук, відео) на електронних носіях (включаючи CD-RОМ носії та мережу Internet), розширювати лексичний та граматичний мінімум |
З.13.02.01 | Електронні іншомовні джерела |
З.13.02.02 |
Лексичний мінімум комп'ютерних (інформаційних) технологій |
З.13.02.03 | Рецептивні й продуктивні навички словотворення |
З.14.01 |
Проводити обговорення проблем загальнонаукового та професійно-орієнтованого характеру, що має на меті досягнення порозуміння |
З.14.01.01 | Структура діалогу загальнонаукового характеру |
З.14.01.02 |
Особливості діалогу професійно-орієнтованого характеру |
З.14.02 |
Проводити усний обмін інформацією в процесі повсякденних і ділових контактів (ділових зустрічей, нарад тощо) з метою отримання інформації, необхідної для вирішення певних завдань діяльності |
З.14.02.01 |
Лексичний мінімум ділових контактів, ділових зустрічей, нарад |
З.14.02.02 |
Мовленнєвий етикет спілкування: мовні моделі звертання, ввічливості, вибачення, погодження тощо |
З.14.02.03 |
Граматичні форми й конструкції, що означають суб'єкт дії, дію, об'єкт дії, характеристику дії, необхідність, бажаність, можливість дії, умовні дії, логіко-смислові зв'язки |
З.14.03 |
Здійснювати супроводження власної (колективної) оригінальної розробки на міжнародній виставці |
З.14.03.01 |
Лексичний мінімум для характеристики оригінальних розробок |
З.14.03.02 |
Мовно-культурологічний аспект проведення міжнародних виставок |
З.14.03.03 |
Граматичні форми й конструкції, що характерні для усних повідомлень за власною спеціальністю |
З.14.04 |
Готувати доповідь-презентацію у певній професійно-орієнтованій галузі |
З.14.04.01 | Методика та порядок презентації |
З.14.04.02 |
Лексико-граматичний мінімум забезпечення презентацій |
З.14.04.03 | Мовно-комунікативний рівень проведення презентацій |
З.14.05 |
Розуміти монологічне повідомлення в рамках визначеної сфери й ситуації спілкування |
З.14.05.01 |
Професійно-орієнтований лексико-граматичний мінімум |
З.14.05.02 | Аудіювання та говоріння |
З.14.05.03 |
Монологічне повідомлення професійного характеру з визначеним терміном мовлення |
З.14.06 | Будувати діалог за змістом тексту |
З.14.06.01 |
Професійно-орієнтований лексико-граматичний мінімум |
З.14.06.02 | Аудіювання та говоріння |
З.14.06.03 |
Елементи усного перекладу інформації іноземною мовою в процесі ділових контактів, ділових зустрічей, нарад |
З.14.06.04 |
Граматика для усного мовлення та письмового викладу інформації |
З.14.06.05 |
Вивчення і використання форм і конструкцій, що характерні для мови ділового професійного спілкування у конкретній галузі |
З.15.01 |
Робити записи, виписки, складання плану тексту, письмове повідомлення, що відображає певний комунікативний намір |
З.15.01.01 |
Лексико-граматичні засоби релевантного відтворення комунікативних намірів на письмі |
З.15.02 |
Вести ділове листування, використовуючи фонові культурологічні та країнознавчі знання |
З.15.02.01 |
Мовні особливості ділового листування: лексика, граматика, синтаксис, діловий етикет, культурологічний аспект |
З.15.03 | Заповнювати анкети |
З.15.03.01 | Правила та методика складання анкет |
З.15.03.02 | Правила та методика заповнення анкет |
З.15.04 | Проводити анотування |
З.15.04.01 | Методи анотування та реферування іншомовних джерел |
З.15.04.02 |
Лінгвістичні особливості анотування та реферування іншомовних джерел |
З.15.05 |
Фіксувати інформацію, отриману під час читання тексту |
З.15.05.01 |
Абревіатури фахових термінів у певній професійно-орієнтованій галузі |
З.15.06 | Реалізувати комунікативні наміри на письмі |
З.15.06.01 |
Методи реалізації на письмі комунікативних намірів (установлення ділових контактів, нагадування, вираження прохання, згоди/незгоди, відмови, вибачення, подяки) |
З.16.01 |
У виробничих умовах, на основі лексико-граматичного мінімуму, користуючись професійно-орієнтованими іншомовними (друкованими та електронними) джерелами, за допомогою відповідних методів здійснювати ознайомче, пошукове та вивчаюче читання |
З.16.01.01 |
Ознайомче читання з визначеною швидкістю без словника |
З.16.01.02 |
Пошукове читання з визначеною швидкістю без словника |
З.16.01.03 |
Вивчаюче читання з визначеною кількістю невідомих слів (з використанням словника) |
З.16.02 |
Аналітичне опрацювання іншомовних джерел з метою отримання інформації, що необхідна для вирішення певних завдань професійно-виробничої діяльності |
З.16.02.01 |
Лексико-граматичні особливості оглядів наукової літератури |
З.16.02.02 | Професійно-орієнтовані іншомовні джерела |
З.16.02.03 |
Лінгвістичні методи аналітичного опрацювання іншомовних джерел |
З.16.02.04 |
Робота з іншомовними джерелами наукового характеру (статті, монографії, реферати, трактати, дисертації тощо) |
З.16.03 |
Працювати з контрактами, релізами про партнерство, результатами патентного пошуку, рекламою з метою врегулювання виробничих питань |
З.16.03.01 |
Робота з іншомовними джерелами професійно-виробничого характеру |
З.17.01 |
Під час виконання професійних обов'язків, використовуючи комп'ютерні системи автоматизованого перекладу та електронні словники, робити переклад іншомовної інформації |
З.17.01.01 |
Основи перекладу професійно-орієнтованих іншомовних джерел |
З.17.01.02 | Комп'ютерний переклад іншомовної інформації |
З.18.01 |
У виробничих умовах під час усного та письмового спілкування за допомогою відповідних методів застосовувати компоненти соціолінгвістичної компетенції для досягнення взаємного порозуміння |
З.18.01.01 |
Лексичний мінімум найменувань установ, організацій, назв керівних посадових осіб, назв предметів, процесів та операцій, фактів тощо у різних сферах життя |
З.18.01.02 |
Лексичний мінімум (категорії буття, їх властивості та відносини; географічні, демографічні, економічні та політичні дані) конкретної країни світу, мова якої вивчається |
З.18.01.03 |
Лексичний мінімум основ міжкультурної свідомості з визначенням взаємостосунків і взаємовідносин |
З.18.01.04 |
Лексичний мінімум регіональних та соціальних відмінностей між Україною та країною, мову якої вивчають |
З.19.01 |
Прогнозувати оптимальні витрати на виробництві та максимальні прибутки за короткотерміновий та довготерміновий періоди |
З.19.01.01 | Попит та пропозиція |
З.19.01.02 |
Раціональний споживчий вибір та формування ринкового попиту |
З.19.01.03 | Витрати виробництва і ціна товару |
З.19.01.04 | Прибуток і його норма |
З.19.01.05 | Фактори, що впливають на норму прибутку |
З.19.02 |
Визначати ціну та обсяг виробництва в умовах конкуренції |
З.19.02.01 | Сутність, види і функції цін |
З.19.02.02 | Зміст, види і форми конкуренції |
З.19.03 |
На основі аналізу потреб та сімейного бюджету господарств, використовуючи моделі поведінки споживача, здійснювати прогноз максимізаціі загальної корисності та платоспроможності домашнього господарства за фактичних бюджетних обмежень |
З.19.03.01 |
Домогосподарства як постачальники ресурсів виробництва |
З.19.03.02 | Сімейний бюджет: доходи - видатки |
З.19.03.03 | Домогосподарства як сфера споживання |
З.19.04 |
На основі аналізу наявних споживчих благ, використовуючи класифікаційні ознаки, класифікувати та визначати потреби суспільства |
З.19.04.01 | Економічні потреби, їх сутність і класифікація |
З.19.04.02 | Закон зростання потреб |
З.19.04.03 | Взаємозв'язок потреб і споживання |
З.19.04.04 | Гранична корисність продукту |
З.19.04.05 | Основи економіки природокористування |
З.19.05 |
На основі аналізу наявних економічних та природних ресурсів, використовуючи моделі альтернативних витрат, за допомогою зіставлення та порівняння визначати альтернативні варіанти використання економічних ресурсів |
З.19.05.01 | Фактори, процес і результати виробництва |
З.19.05.02 | Економічний розвиток: рушійні сили та фактори |
З.19.05.03 | Ринок факторів виробництва і розподіл доходів |
З.19.05.04 | Зайнятість, безробіття й інфляція |
З.19.05.05 |
Закони обмеження природних ресурсів, зниження енергетичної ефективності природокористування, падіння природно-ресурсного потенціалу |
З.19.06 |
За результатами аналізу законодавчих та нормативних актів України, використовуючи макроекономічні моделі, за допомогою зіставлення та порівняння приймати професійні рішення, адекватні державній економічній політиці |
З.19.06.01 |
Власність та її роль в економічному розвитку суспільства |
З.19.06.02 | Економічний розвиток: рушійні сили та ступені |
З.19.06.03 | Мікроекономіка суспільного сектору |
З.19.06.04 |
Особливості переходу від директивно-планової до ринкової економіки |
З.19.06.05 | Формування економічної системи України |
З.19.07 |
На основі співвідношення механізмів державного та ринкового регулювання, державної та приватної власності, використовуючи класифікаційні ознаки, класифікувати та визначати типи економічних систем |
З.19.07.01 | Теорія ринкових структур |
З.19.07.02 |
Сукупний попит та його регулювання. Фіскальна політика |
З.19.07.03 | Сукупна пропозиція та її динаміка |
З.19.07.04 | Бюджетний дефіцит і державний борг |
З.19.07.05 | Економічне зростання та його чинники |
З.19.08 |
На основі аналізу макроекономічних показників, використовуючи моделі загальної економічної рівноваги, здійснювати прогноз можливих наслідків порушення макроекономічної рівноваги та їх впливу на поведінку економічних суб'єктів |
З.19.08.01 | Теорія фірми та ринкова пропозиція |
З.19.08.02 |
Сукупний попит та його регулювання. Фіскальна політика |
З.19.08.03 | Сукупна пропозиція та її динаміка |
З.19.08.04 | Зайнятість, безробіття й інфляція |
З.19.09 |
На основі аналізу показників світових ринків зовнішньоекономічної діяльності, використовуючи моделі абсолютних відносин та конкурентних переваг, визначити систему можливих конкурентних переваг і пріоритетів розвитку національної економіки України |
З.19.09.01 | Зовнішньоекономічні зв'язки |
З.19.09.02 |
Закономірності переходу від директивно-планової до ринкової економіки |
З.19.09.03 | Формування економічної системи України |
З.20.01 |
Враховувати права, свободи та обов'язки людини і громадянина, що закріплені Конституцією України |
З.20.01.01 | Права, свободи та обов'язки людини і громадянина |
З.20.01.02 | Конституція України - Основний Закон держави |
З.20.02 |
Враховувати правовий статус і повноваження державних органів законодавчої влади та органів виконавчої влади різних рівнів, що закріпленіКонституцією України |
З.20.02.01 |
Правовий статус і повноваження Верховної Ради України |
З.20.02.02 | Президент України, його повноваження |
З.20.02.03 | Кабінет Міністрів України, його повноваження |
З.20.02.04 |
Органи виконавчої влади різних рівнів, їх повноваження |
З.20.03 |
Враховувати правовий статус і повноваження органів місцевого самоврядування, з якими виникають юридичні стосунки |
З.20.03.01 | Поняття про самоврядування |
З.20.0З.02 |
Органи місцевого самоврядування в Україні, їх повноваження |
З.20.04 |
Використовуючи нормативно-правові та інші документи галузі та конкретного підприємства (установи), проводити їх аналіз щодо відповідності положенням цивільного права |
З.20.04.01 |
Громадяни та юридичні особи як суб'єкти цивільного права |
З.20.04.02 | Відносини, які регулюються цивільним правом |
З.20.04.03 |
Поняття і загальна характеристика цивільної правоздатності і цивільної дієздатності |
З.20.05 |
Використовувати положення цивільного права при підготовці нормативних та інших документів конкретного підприємства (установи) |
З.20.05.01 |
Громадяни та юридичні особи як суб'єкти цивільного права |
З.20.05.02 | Відносини, які регулюються цивільним правом |
З.20.05.03 |
Поняття і загальна характеристика цивільної правоздатності і цивільної дієздатності |
З.20.06 |
Використовувати положення цивільного права при регулюванні майнових стосунків |
З.20.06.01 | Право власності та його конституційний захист |
З.20.06.02 | Форми та види власності |
З.20.06.03 | Поняття цивільної угоди і цивільного договору |
З.20.06.04 |
Поняття цивільної угоди і цивільного договору купівлі-продажу |
З.20.06.05 |
Поняття цивільної угоди і цивільного договору майнового найму (оренди) |
З.20.06.06 | Договір позики |
З.20.07 |
Використовувати положення цивільного права при регулюванні сімейних стосунків |
З.20.07.01 |
Поняття спадщини. Спадкування за законом і за заповітом. Перша та друга черга спадкоємців за законом |
З.20.07.02 | Поняття шлюбу, умови і порядок його укладення |
З.20.07.03 |
Підстави і порядок розірвання шлюбу. Визнання шлюбу недійсним |
З.20.07.04 | Майнові права подружжя |
З.20.07.05 | Опіка й піклування |
З.20.08 |
Використовувати положення цивільного права при регулюванні (здійсненні) трудових відносин на виробництві |
З.20.08.01 | Поняття, сторони та зміст трудового договору |
З.20.08.02 |
Порядок припинення трудового договору з ініціативи працівника, власника або уповноваженого ним органу |
З.20.08.03 | Робочий час і час відпочинку неповнолітніх |
З.20.09 |
Використовувати основні положення законодавства з охорони праці, цивільного захисту населення від надзвичайних ситуацій та екологічного права |
З.20.09.01 |
Законодавчо-нормативна база України з питань цивільної оборони та захисту населення і території від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру |
З.20.09.02 |
Законодавчо-нормативна база України з питань охорони праці |
З.20.09.03 |
Відшкодування шкоди, заподіяної працівникові ушкодженням його здоров'я |
З.20.09.04 |
Права й обов'язки роботодавця та працівника з питань охорони праці |
З.20.09.05 | Природоресурсне та природоохоронне право |
З.20.10 |
Використовувати основні положення законодавства України з інтелектуальної власності |
З.20.10.01 |
Набуття та здійснення прав інтелектуальної власності |
З.20.10.02 | Система інтелектуальної власності |
З.20.10.03 | Авторське право і суміжні права |
З.20.10.04 | Право промислової власності |
З.20.10.05 |
Право на нетрадиційні об'єкти інтелектуальної власності |
З.20.11 |
Використовувати основні положення міжнародних конвенцій, угод тощо, до яких приєдналася Україна |
З.20.11.01 |
Міжнародні конвенції та угоди, до яких приєдналася Україна |
З.20.12 |
Використовувати основні положення міжнародних конвенцій, угод тощо, до яких приєдналась Україна |
З.20.12.01 |
Загальна характеристика Кримінального кодексу України |
З.20.12.02 | Поняття про ознаки злочину |
З.20.12.03 | Види кримінальних покарань |
З.20.12.04 | Поняття неосудності |
З.20.12.05 | Кримінальна відповідальність неповнолітніх |
З.21.01 |
За результатами аналізу історичних джерел та історіографічної літератури, використовуючи ознаки соціально-історичних епох та критерії причинно-наслідкових зв'язків історичних процесів, визначати періоди, закономірності формування та розвитку етнополітичних процесів в Україні |
З.21.01.01 |
Історіософські концепції щодо формування та розвитку українського етносу |
З.21.01.02 |
Основні закономірності, суть і наслідки етапів та процесів українського державотворення |
З.21.01.03 |
Історичні особливості пошуку оптимальних моделей побудови незалежної України |
З.21.02 |
Аналізуючи сучасні документи та історичні матеріали, що відтворюють закономірності попереднього життя українського народу, визначати особливості сучасного соціально-політичного розвитку українського суспільства та його перспективу |
З.21.02.01 |
Історичні аспекти появи чисельності етносів в Україні, найбільш характерні риси їх спілкування між собою, в рамках держави |
З.21.02.02 |
Зародження історично української соціальної системи, наявність у ній ознак міжнародного впливу, поєднання історичного і сучасного |
З.21.02.03 |
Об'єктивні умови і суб'єктивні фактори в процесах гуманітарного, політичного життя народу |
З.21.03 |
Узагальнюючи наукову інформацію історичного, політичного, гуманітарного характеру, використовуючи методи соціальних досліджень, визначати належність себе та учасників спільної діяльності до певного етносу |
З.21.03.01 |
Формування і розвиток історико-етнографічних регіонів України |
З.21.03.02 |
Історичні процеси в міграційних та еміграційних явищах українців |
З.21.03.03 |
Історія та історіографія в еволюції, їх місце і роль в гуманізації діяльності людини, громадянина |
З.21.03.04 |
Етнополітика та її особливості в різні періоди життя народу |
З.21.03.05 |
Історія формування соціальних груп та їх роль в створенні оригінальної форми державності |
З.21.04 |
З врахуванням визначеної належності себе та оточуючих до певного етносу підтримувати сприятливий психологічний клімат при здійсненні спільної діяльності |
З.21.04.01 |
Основні закономірності розвитку державності, етносів в Україні |
З.21.04.02 |
Визначальні тенденції розвитку освіти, науки, техніки як фундаментальних основ рівня життя українського етносу |
З.21.04.03 |
Історія формування та діяльності громадських, культурологічних, освітніх, політичних організацій українського народу |
З.21.04.04 |
Еволюція, закономірність, ефективність розвитку (за періодами) державності України |
З.22.01 |
На основі власних спостережень за реальними процесами, використовуючи категоріальний апарат та рефлексивні навички, типологізувати результати спостережень |
З.22.01.01 |
Людське усвідомлення об'єктивної й суб'єктивної реальності |
З.22.01.02 | Основний зміст пізнавальної діяльності |
З.22.02 |
Використовуючи типологізовані результати спостережень, за допомогою методологічних принципів формалізації подавати результати спостережень у визначеній знаковій системі |
З.22.02.01 | Практичний спосіб людського буття |
З.22.02.02 | Основний зміст пізнавальної діяльності |
З.22.02.03 | Форми й методи наукового пізнання |
З.22.03 |
Використовуючи формалізовані результати спостережень за допомогою наданих критеріїв оцінювання, накопичувати необхідний для структурування обсяг розрізненого інформаційного матеріалу |
З.22.03.01 | Форми й методи наукового пізнання |
З.22.03.02 | Основний зміст пізнавальної діяльності |
З.22.04 |
На основі аналізу розрізненого інформаційного матеріалу за допомогою методологічних принципів розподілу та класифікації структурувати інформацію |
З.22.04.01 | Форми й методи наукового пізнання |
З.22.04.02 | Основний зміст пізнавальної діяльності |
З.23.01 |
У процесі роботи зі структурованою інформацією, відповідно до визначеної мети діяльності, виявляти зв'язки між елементами інформаційного матеріалу |
З.23.01.01 |
Людське усвідомлення об'єктивної й суб'єктивної реальності |
З.23.01.02 | Основний зміст пізнавальної діяльності |
З.23.02 |
У процесі роботи зі структурованою інформацією на основі відомостей про зв'язки між елементами інформаційного матеріалу визначати наявність системи |
З.23.02.01 | Система філософських категорій |
З.23.02.02 | Форми й методи наукового пізнання |
З.23.03 |
На основі результатів порівняльного аналізу визначеної системи з існуючими моделями систем установлювати її тип та характеристики |
З.23.03.01 | Моделювання філософських проблем |
З.23.03.02 | Типологія філософських систем |
З.23.04 |
На підставі відомостей про тип та характеристики визначеної системи встановлювати їх відповідність (невідповідність) меті діяльності |
З.23.04.01 | Моделювання філософських проблем |
З.23.04.02 | Основний зміст пізнавальної діяльності |
З.23.05 |
З урахуванням мети діяльності та визначених критеріїв ефективності синтезувати схему функціонування оптимальної системи |
З.23.05.01 | Моделювання філософських проблем |
З.23.05.02 | Філософське вчення про розвиток |
З.23.06 |
Відповідно до мети діяльності та визначених критеріїв ефективності, використовуючи правила генетичної логіки, встановлювати зв'язки між елементами оптимальної системи |
З.23.06.01 | Моделювання філософських проблем |
ЗЗ.23.06.02 | Філософське вчення про розвиток |
З.23.07 |
Використовуючи методи діалектики, здійснювати переведення ієрархічно структурованої інформації до вигляду синтетичної системної цілісності з теоретично визначеними правилами функціонування |
З.23.07.01 | Філософське вчення про розвиток |
З.23.07.02 | Закони діалектики |
З.24.01 |
Використовуючи теоретично визначені правила функціонування системи, за певними методиками розробляти практичні рекомендації щодо здійснення безпечної та ефективної діяльності |
З.24.01.01 |
Практичний спосіб людського буття в природному та соціально-культурному просторі |
З.24.01.02 | Мета і цінність людської життєдіяльності |
З.24.02 |
Виконуючи практичні рекомендації щодо здійснення безпечної та ефективної діяльності, здійснювати діяльність |
З.24.02.01 | Мета і цінність людської життєдіяльності |
З.24.02.02 | Глобальні проблеми сучасності |
З.24.02.03 | Соціально-екологічні наслідки глобалізації |
З.24.03 |
На основі аналізу результатів виконання практичних рекомендацій щодо здійснення безпечної та ефективної діяльності встановлювати ступінь істинності теоретично визначених правил |
З.24.03.01 | Форми й методи наукового пізнання |
З.24.03.02 |
Практичний спосіб людського буття в природному та соціально-культурному просторі |
З.25.01 |
За результатами аналізу релігійної літератури та інших джерел інформації, використовуючи критерії і типології релігійних доктрин, визначати тип конкретної релігійної доктрини |
З.25.01.01 | Еволюція та типи релігій |
З.25.01.02 | Локальні релігії. Світові релігії |
З.25.02 |
На основі аналізу релігійної літератури, державних нормативно-правових документів про релігійні конфесії (суспільні об'єднання), програмних документів релігійної конфесії, використовуючи критерії класифікації релігійних конфесій, а також ознаки конкретної релігійної доктрини, визначати тип конкретної релігійної конфесії, її релігійну орієнтацію та місце в державному устрої та суспільному житті держави |
З.25.02.01 | Релігійні конфесії та напрями |
З.25.02.02 | Локальні релігії. Світові релігії |
З.25.02.03 | Соціальні інститути та спільності |
З.25.03 |
На основі аналізу джерел інформації, нормативно-правових документів релігійних конфесій (суспільних об'єднань), довідників, релігійної літератури тощо, використовуючи ознаки та критерії класифікації релігійних доктрин та течій, визначати форми та типи релігії в конкретній державі |
З.25.03.01 | Релігійні конфесії та напрями в Україні |
З.25.04 |
Згідно з Конституцією держави, державними нормативно-правовими документами щодо формування та функціонування суспільних об'єднань, використовуючи критерії і типологію держави, визначати місце релігії в державному устрої конкретної держави |
З.25.04.01 | Релігійні конфесії та напрями |
З.25.04.02 | Соціальні інститути та спільності |
З.25.05 |
На основі аналізу джерел інформації, результатів соціологічних опитувань населення щодо релігійних уподобань, довіри до конкретних релігійних лідерів тощо, за допомогою відповідних критеріїв визначити наявність та характер впливу релігійної ідеології на владу та суспільне життя в конкретній державі |
З.25.05.01 | Соціальні інститути та спільності |
З.25.06 |
На основі аналізу результатів самоспостережень, використовуючи ознаки конкретної релігійної доктрини, визначати власні релігійні переконання |
З.25.06.01 | Спрямованість особистості |
З.25.06.02 | Релігійні конфесії та напрями в Україні |
З.25.07 |
На основі аналізу результатів власних спостережень, використовуючи ознаки конкретної релігійної доктрини, визначати релігійні переконання учасників спільної діяльності |
З.25.07.01 | Спрямованість особистості |
З.25.07.02 | Релігійні конфесії та напрями в Україні |
З.26.01 |
На основі аналізу джерел інформації, використовуючи ознаки моральних переконань та смакових уподобань, визначати тип етико-естетичної теорії |
З.26.01.01 | Етико-естетичні теорії |
З.26.01.02 | Категорії етики |
З.26.01.03 | Категорії естетики |
З.26.01.04 |
Етико-естетичні імперативи в природному та соціально-культурному просторах |
З.26.02 |
На основі аналізу результатів самоспостережень, використовуючи етико-естетичну теорію, встановлювати власні моральні переконання та смакові уподобання |
З.26.02.01 | Етико-естетичні теорії |
З.26.02.02 |
Етико-естетичні імперативи в природному та соціально-культурному просторах |
З.26.03 |
На основі аналізу результатів власних спостережень, використовуючи етико-естетичну теорію, встановлювати моральні переконання та смакові уподобання учасників спільної діяльності |
З.26.03.01 | Етико-естетичні теорії |
З.26.03.02 | Етико-естетичні імперативи |
З.26.04 |
З урахуванням визначених моральних переконань та смакових уподобань знаходити компромісні рішення при здійсненні спільної діяльності |
З.26.04.01 | Реалізація оцінкових форм свідомості |
З.27.01 |
За допомогою формальних логічних процедур проводити аналіз наявної інформації на її відповідність умовам необхідності та достатності для забезпечення ефективної діяльності |
З.27.01.01 | Основні закони правильного мислення |
З.27.01.02 | Поняття, судження, умовиводи |
З.27.01.03 | Доведення і спростування |
З.27.01.04 | Гіпотеза |
З.27.02 |
За допомогою формальних логічних процедур проводити аналіз наявної інформації на її відповідність вимогам внутрішньої несуперечності |
З.27.02.01 | Основні закони правильного мислення |
З.27.02.02 | Поняття, судження, умовиводи |
З.27.02.03 | Доведення й спростування |
З.27.02.04 | Гіпотеза |
З.27.03 |
За допомогою формальних логічних процедур проводити структурування інформації |
З.27.03.01 | Основні закони правильного мислення |
З.27.03.02 | Поняття, судження, умовиводи |
З.27.03.03 | Доведення й спростування |
З.27.03.04 | Гіпотеза |
З.27.04 |
За результатами структурно-логічної обробки інформації робити висновок щодо її придатності для здійснення заданих функцій |
З.27.04.01 | Дедуктивні умовиводи |
З.27.04.02 | Індуктивні умовиводи |
З.27.04.03 | Аналогія |
З.27.04.04 | Доведення й спростування |
З.27.05 |
На основі результатів здійсненої діяльності за допомогою певних критеріїв встановлювати якість попередньо виконаних логічних операцій |
З.27.05.01 | Індуктивні міркування |
З.27.05.02 | Доведення й спростування |
З.27.06 |
За умов негативного результату діяльності знаходити помилки в структурі логічних операцій |
З.27.06.01 | Індуктивні міркування |
З.27.06.02 | Доведення й спростування |
З.28.01 |
За певними методиками проводити спостереження за діяльністю людини |
З.28.01.01 | Діяльнісний підхід у культурології |
З.28.01.02 | Культура та природа |
З.28.01.03 | Культура та цивілізація |
З.28.02 |
Використовуючи ознаки синхронічних та діахронічних зв'язків в природному та соціально-культурному просторах, за певними методиками класифікувати результати спостережень за діяльністю |