1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
19.12.2003 № 21-2
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 січня 2004 року
за № 81/8680
Про затвердження Порядку розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені
( Заголовок в редакції Постанови Пенсійного фонду № 14-1 від 17.04.2025 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Пенсійного фонду № 27-1 від 21.11.2017 № 14-1 від 17.04.2025 )
Відповідно до статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", пункту 12 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121, правління Пенсійного фонду України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені, що додається.
( Пункт 1 в редакції Постанови Пенсійного фонду № 14-1 від 17.04.2025 ) ( Пункт 2 виключено на підставі Постанови Пенсійного фонду № 14-1 від 17.04.2025 ) ( Пункт 3 виключено на підставі Постанови Пенсійного фонду № 14-1 від 17.04.2025 ) ( Пункт 4 виключено на підставі Постанови Пенсійного фонду № 14-1 від 17.04.2025 )
2. Юридичному управлінню та управлінню надходження доходів подати цю постанову до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
( Пункт 6 виключено на підставі Постанови Пенсійного фонду № 14-1 від 17.04.2025 ) ( Пункт 7 виключено на підставі Постанови Пенсійного фонду № 14-1 від 17.04.2025 )

Голова правління

Б. Зайчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова правління
Пенсійного фонду України
19 грудня 2003 року № 21-2
(у редакції постанови правління
Пенсійного фонду України
від 17 квітня 2025 року № 14-1
)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 січня 2004 року
за № 81/8680
ПОРЯДОК
розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду органами Пенсійного фонду України (далі - органи Пенсійного фонду) скарг страхувальників при оскарженні рішень про нарахування пені та накладення фінансових санкцій, передбачених частиною дев’ятою статті 106 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" (у редакції, що діяла до набрання чинності Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування") (далі - Закон), скарг банків на рішення про накладення фінансових санкцій, передбачених частиною десятою статті 106 Закону, та банків, організацій, які здійснюють виплату і доставку пенсій, на рішення про накладення штрафів, передбачених частиною одинадцятою статті 106 Закону.
2. Відмова в прийнятті скарги страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, крім випадків, зазначених у цьому розділі, забороняється.
3. У скарзі має бути зазначено:
1) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), адреса задекларованого / зареєстрованого місця проживання (перебування) фізичної особи, а для юридичної особи - її найменування, адреса місцезнаходження;
2) реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта / унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті), а для юридичної особи - код за ЄДРПОУ;
3) найменування органу Пенсійного фонду, яким видано рішення, що оскаржується, дата і номер;
4) суть порушеного питання, прохання чи вимога;
5) інформація про оскарження рішення органу Пенсійного фонду в суді;
6) дата складення скарги.
4. Скарга підписується скаржником або його представником власноручно або з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Скарга повинна бути викладена в письмовій формі та подана шляхом особистого звернення, надіслана поштовим відправленням або подана в електронній формі, у тому числі з використанням вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України.
Скарга, що подається в електронній формі, повинна відповідати вимогам Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг".
Якщо скарга в інтересах фізичної або юридичної особи подається її представником, то до скарги додається копія довіреності або іншого документа, що підтверджує повноваження представника.
5. Скарга, оформлена без дотримання вимог, встановлених пунктами 3, 4 цього розділу, що не дає можливості розглянути скаргу по суті, залишається без руху. Письмове повідомлення про залишення скарги без руху з відповідними обґрунтуваннями виявлених недоліків з посиланням на порушені вимоги законодавства, спосіб та строк усунення недоліків, який має становити не менше трьох робочих днів від дня отримання повідомлення про залишення скарги без руху, а також способи, порядок та строки оскарження рішення про залишення скарги без руху надсилається особі, яка її подала, протягом трьох робочих днів з дня отримання скарги, а в разі особистого звернення із скаргою - таке повідомлення негайно (за можливості) вручається під розписку особі, яка подала скаргу. Необґрунтоване залишення скарги без руху не допускається.
У разі усунення виявлених недоліків у строк, встановлений у повідомленні, скарга вважається поданою в день її первинного подання. При цьому строк розгляду скарги продовжується на строк залишення її без руху.
Не допускається повторне залишення без руху скарги, в якій усунуто виявлені недоліки, зазначені в повідомленні про залишення скарги без руху.
6. Якщо питання, порушені у скарзі, одержаній органом Пенсійного фонду / Пенсійним фондом України, не належать до його повноважень, то така скарга невідкладно, а за наявності обґрунтованих причин - не пізніше п’яти робочих днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі для розгляду по суті, про що в той самий день письмово повідомляється особі, яка подала скаргу. У такому разі днем подання скарги вважається день отримання скарги органом чи посадовою особою, до повноважень якого / якої належить розгляд цієї скарги по суті.
7. Не підлягає розгляду:
повторна скарга, подана до того самого органу Пенсійного фонду / Пенсійного фонду України тим самим скаржником з того самого питання, за умови, що попередня скарга була вирішена по суті, крім випадку зміни істотних для вирішення справи обставин (умов);
скарга, в якій порушено питання, яке станом на день подання скарги розглядається судом або щодо якого ухвалено судове рішення про відмову в задоволенні вимог скаржника, крім випадків зміни істотних для вирішення справи обставин (умов).
Рішення про відмову у прийнятті скарги до розгляду у випадках, передбачених абзацами другим, третім цього пункту, приймає посадова особа, визначена відповідно до пункту 1 розділу IV цього Порядку, про що невідкладно повідомляється особа, яка подала скаргу.
II. Подання скарги
1. Скарга на рішення головного управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - головне управління) подається до керівника цього органу, посадовою особою якого винесено оскаржуване рішення. Страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення в судовому порядку.
2. У разі, якщо оскаржуване рішення головного управління винесене керівником цього органу, страхувальник, банк, організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право на оскарження такого рішення в адміністративному порядку до Пенсійного фонду України та/або до адміністративного суду.

................
Перейти до повного тексту