1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
27.02.2004 N 112
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 березня 2004 р.
за N 366/8965
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної податкової адміністрації N 395 від 18.06.2008 )
Щодо затвердження Положення про порядок розгляду звернень громадян в органах державної податкової служби України
З метою забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів, своєчасного реагування на проблемні питання, зміцнення і розширення зв'язків з громадськістю та на виконання ст. 40 Конституції України, Закону України від 2 жовтня 1996 року N 393/96-ВР (із змінами та доповненнями) "Про звернення громадян", Закону України від 4 грудня 1990 року N 509-XII (із змінами та доповненнями) "Про державну податкову службу в Україні", Закону України від 17 листопада 1992 року N 2790-XII "Про статус народного депутата України", Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" (із змінами та доповненнями) від 11.07.2002 N 93-IV, Указу Президента України від 13 серпня 2002 року N 700/2002 "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення", наказу ДПА України від 01.03.2002 N 88 "Про внесення змін до наказу ДПА України від 20.10.2000 N 542 "Про затвердження Регламенту роботи Державної податкової адміністрації України", Типової інструкції з діловодства в органах державної податкової служби, затвердженої наказом ДПА України від 01.07.98 N 315, та на виконання п. 4 наказу ДПА України від 28.07.2003 N 369 "Щодо організації роботи зі зверненнями громадян в органах державної податкової служби України"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок розгляду звернень громадян в органах державної податкової служби України (додається).
2. Департаменту громадських зв'язків та масово-роз'яснювальної роботи (Косарчук В.П.) подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Департаменту організаційно-розпорядчої роботи (Скічко О.О.) привести у відповідність до норм цього Положення наказ ДПА України від 01.03.2002 N 88 "Про внесення змін до наказу ДПА України від 20.10.2000 N 542 "Про затвердження Регламенту роботи Державної податкової адміністрації України".
4. Управлінню справами (Ніку В.О.):
4.1. У 10-денний термін після державної реєстрації цього наказу забезпечити тиражування його та надсилання державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
4.2. Привести у відповідність до норм цього Положення Типову інструкцію з діловодства в органах державної податкової служби України, затверджену наказом ДПА України від 01.07.98 N 315.
5. Заступникам Голови ДПА України, директорам департаментів, начальникам головних управлінь (управлінь) ДПА України, головам державних податкових адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі забезпечити безумовне виконання посадовими особами органів державної податкової служби норм цього Положення.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Ю.Ф.Кравченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДПА України
27.02.2004 N 112
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 березня 2004 р.
за N 366/8965
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок розгляду звернень громадян в органах державної податкової служби України
1. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено відповідно до ст. 40 Конституції України та на підставі Закону України "Про звернення громадян", Закону України "Про державну податкову службу в Україні", Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", Указу Президента України "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення", Регламенту роботи Державної податкової адміністрації України, затвердженого наказом ДПА України від 01.03.2002 N 88, та Типової інструкції з діловодства в органах державної податкової служби, затвердженої наказом ДПА України від 01.07.98 N 315.
1.2. Громадяни можуть звертатись до ОДПС із зауваженнями і пропозиціями щодо діяльності державних податкових органів, заявою про сприяння реалізації своїх прав і законних інтересів чи скаргою на їх порушення.
1.3. У роботі з письмовими та усними зверненнями громадян потрібно забезпечувати кваліфікований, неупереджений, об'єктивний і своєчасний розгляд звернень громадян з метою оперативного розв'язання порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання надалі таким порушенням.
1.4. Усі звернення громадян, що надходять до ОДПС, підлягають обов'язковій класифікації за встановленими статтею 3 Закону України "Про звернення громадян" видами: пропозиції, заяви та скарги. Подальший розгляд пропозицій, заяв і скарг громадян проводиться з урахуванням особливостей їх розгляду, встановлених статтями 14, 15 та 16 названого Закону.
1.5. Звернення - це викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Вимоги до форми звернення:
Звернення повинно містити:
прізвище, ім'я та по батькові громадянина;
місце проживання громадянина;
суть порушеного питання (зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимог);
підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати;
надруковано або написано від руки розбірливо і чітко.
Письмові звернення - це викладені у письмовій формі пропозиції, заяви, скарги, надіслані поштою або передані громадянином особисто або через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства.
Усні звернення - це викладені в усній формі пропозиції, заяви, скарги, що записані посадовою особою ДПА України під час особистого прийому.
Звернення може бути:
індивідуальне - звернення, що подано окремою особою;
колективне - звернення, що надане групою осіб.
Анонімне звернення - письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство.
Повторне звернення - викладені у письмовій формі пропозиції, заяви, скарги, зауваження винятково з тих питань, що вже були порушені громадянином у попередньому зверненні і на які громадянин отримав відповідь (по суті) від ОДПС і при цьому відсутні нові дані чи факти, що потребують додаткової перевірки.
Дублетне звернення - пропозиції, заяви і скарги одного і того ж самого громадянина з одного й того ж самого питання, що надіслані за адресами різним адресатам і надійшли на розгляд від державних органів вищого рівня чи іншими установами, організаціями, підприємствами, ЗМІ за належністю до ОДПС для їх вирішення по суті, якщо останніми вже отримані звернення відповідного змісту.
2. Розгляд звернень громадян
2.1. Усні звернення громадян безпосередньо розглядаються та порушені в них питання, по можливості, вирішуються посадовими особами ОДПС під час особистого прийому громадян, який проводиться згідно з затвердженим графіком. Порядок особистого прийому громадян посадовими особами ОДПС та графік особистого прийому громадян визначаються та затверджуються керівниками ОДПС. Про результати розгляду звернення громадянинові повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина.
Якщо розв'язати порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, то вони розглядаються в тому самому порядку, що й при письмовому зверненні.
2.2. Письмові звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду. Письмові звернення громадян підлягають обов'язковому первинному розгляду з метою визначення їх належності до компетенції ОДПС та призначення за ними конкретного виконавця.
2.3. Звернення може бути подане особисто як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне) чи надіслано по пошті. Громадянин може подати звернення також через уповноважену на це іншу особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Колективні звернення розглядаються в тому ж порядку, як і письмові звернення.
2.4. Звернення Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни розглядаються першими керівниками державних податкових органів особисто.
2.5. Особлива увага приділяється розв'язанню проблем, порушених у зверненнях ветеранів війни та праці, інвалідів та інших непрацездатних осіб, а також осіб, що постраждали від аварії на Чорнобильський АЕС, багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.
2.6. Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями у термін не пізніше ніж через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України "Про звернення громадян". Копія такого звернення залишається у впровадженні того органу чи установи, до яких звернувся заявник.
Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення органом чи посадовою особою ОДПС, воно у термін не більше п'яти днів повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями. Рішення про визнання звернення необгрунтованим приймає посадова особа, яка прийняла резолюцію щодо виконання конкретного звернення.
Не розглядаються й повторні звернення до одного й того ж самого органу від одного й того ж самого громадянина з одного й того ж самого питання, якщо перше питання вирішено по суті, а також ті скарги, які подані з порушенням термінів, передбачених статтею 17 Закону України "Про звернення громадян", та звернення осіб, визнаних судом недієздатними. Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.
2.7. Повторними вважаються звернення, в яких:
2.7.1. Оскаржується рішення, прийняте за попереднім зверненням, що надійшло до ОДПС.
2.7.2. Повідомляється про несвоєчасний розгляд питань попереднього звернення, якщо з часу надходження останнього минув установлений законодавством термін розгляду і відповідь громадянину не надавалась.
2.7.3. Невирішене по суті або вирішене не в повному обсязі питання, порушене у попередньому зверненні.
2.8. Керівник ОДПС зобов'язаний ретельно розібратися в причинах повторного звернення громадянина. Якщо воно викликано порушенням установленого порядку розгляду, то до посадових осіб, які припустилися порушення прав громадянина, вживаються відповідні заходи реагування.
Невирішення порушених у зверненні громадянина обґрунтованих питань, які належать до компетенції ОДПС, посадової чи службової особи, що призвело до повторного звернення чи звернення до органу вищого рівня, має глибоко аналізуватись і, у разі виявлення ознак тяганини, формалізму та бюрократизму мати наслідком невідворотне притягнення відповідних осіб до встановленої законом відповідальності.
2.9. Якщо у черговому зверненні громадянин (поряд з питаннями, що вже розглядались і на які була надана вичерпна відповідь або за якими прийняте відповідне рішення) звертається з іншими питаннями, новими фактами, то звернення не вважається повторним і розглядається ОДПС у встановленому порядку.
2.10. Посадові особи ОДПС при розгляді звернень громадян зобов'язані уважно вникати в їх суть, у разі потреби вимагати у виконавців матеріали їх перевірки, направляти працівників на місця для перевірки викладених у зверненні обставин, уживати інших заходів для об'єктивного вирішення поставлених автором звернення питань, з'ясовувати і усувати причини та умови, які спонукають громадян скаржитись, якщо це не суперечить чинному законодавству.
2.11. Якщо питання, порушені в одержаному зверненні, не входять до повноважень ОДПС, воно в термін не більше 5 днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.
Якщо порушені у зверненні питання частково належать до повноважень ОДПС - відповідь з питань у межах компетенції ОДПС надається громадянину в установленому порядку, а за рештою питань, які підлягають вирішенню в інших органах державної влади чи місцевого самоврядування, при наданні відповіді на звернення роз'яснюється порядок вирішення цих питань.
2.12. Органи ДПС та посадові особи ОДПС розглядають звернення громадян без стягнення за це плати.
3. Розгляд звернень громадян, які надійшли від народних депутатів України, терміни їх виконання
3.1. Відповідно до статті 15 Закону України "Про статус народного депутата України" депутатський запит - це вимога народного депутата України, яка заявляється на сесії Верховної Ради України, до органів Верховної Ради України, до Кабінету Міністрів України, до керівників інших органів державної влади та місцевого самоврядування, а також до керівників підприємств, установ і організацій, розташованих на території України, незалежно від їх підпорядкування і форми власності, дати офіційне роз'яснення з питань, віднесених до їх компетенції. Орган або посадова особа, до яких звернувся заявник, зобов'язані дати офіційну відповідь не пізніше ніж у 15-денний термін або в інший термін, установлений Верховною Радою України.
Відповідь на депутатський запит надсилається Голові Верховної Ради України та депутату, який його вніс.
3.2. Відповідно до статті 16 Закону України "Про статус народного депутата України" депутатське звернення - це викладена в письмовій формі пропозиція народного депутата, звернена до посадових осіб державних органів, керівників підприємств, установ та організацій, здійснити певні дії, дати офіційне роз'яснення чи викласти позицію з питань, віднесених до їх компетенції. Депутатське звернення є обов'язковим для розгляду посадовими особами, яким воно адресовано, протягом не більше 10 днів з моменту одержання.

................
Перейти до повного тексту