- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
4 березня 2004 р.
за № 291/8890
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства культури та інформаційної політики
№ 1995 від 30.07.2020 )
Про затвердження Положення про спеціалізовану школу (школу-інтернат) системи Міністерства культури і мистецтв України
1. Затвердити Положення про спеціалізовану школу (школу-інтернат) системи Міністерства культури і мистецтв України (додається).
2. Вважати таким, що втратило чинність, Положення про середню спеціальну музичну школу-інтернат, затверджене наказом Міністерства культури України від 15.07.92 № 168.
3. Директорам Державної художньої середньої школи ім. Т.Г. Шевченка, Київського державного хореографічного училища, Київської, Львівської, Одеської та Харківської середніх спеціальних музичних шкіл-інтернатів забезпечити діяльність навчальних закладів відповідно до цього Положення.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра В.Г. Романчишина.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства культури
і мистецтв України
27.01.2004 № 35
(у редакції наказу
Міністерства культури України
)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
4 березня 2004 р.
за № 291/8890
ПОЛОЖЕННЯ
про державну середню спеціалізовану мистецьку школу (школу-інтернат), що належить до сфери управління Міністерства культури України
I. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає основні засади та регламентує діяльність державних середніх спеціалізованих мистецьких шкіл (шкіл-інтернатів), що належать до сфери управління Міністерства культури України (далі - Мінкультури України).
1.4. Школа є загальноосвітнім навчальним закладом державної форми власності і має статус державного навчального закладу, який забезпечує повну загальну середню освіту та фахову мистецьку (музичну, художню, хореографічну, хорову та іншу) допрофесійну підготовку творчо обдарованих учнів.
1.5. Школа є юридичною особою, має рахунки в установах банків, самостійний баланс, штамп, печатку.
1.7. Школа діє на підставі статуту, затвердженого Мінкультури України, який розробляється на основі цього Положення, та типового статуту, затвердженого Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (далі - МОНмолодьспорт України).
1.8. Статут Школи підлягає державній реєстрації у місцевих органах виконавчої влади або органах місцевого самоврядування.
1.9. Головним завданням Школи є забезпечення реалізації права громадян на загальну середню освіту та набуття виконавської та художньої майстерності в галузі фахової (мистецької) допрофесійної підготовки, поглиблене вивчення предметів мистецького напряму з метою вступу до профільних вищих навчальних закладів, формування і розвиток соціально зрілої творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, а також створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
1.10. Відповідно до освітнього рівня Школа є загальноосвітнім навчальним закладом I-III ступенів з поглибленим вивченням предметів та курсів відповідного мистецького напряму (музичного, художнього, хореографічного мистецтва):
I ступінь - початкова школа, строк навчання 4 роки (1-4 класи). Початкова школа надає початкову загальну середню освіту та початкову фахову мистецьку підготовку, основною метою якої є забезпечення всебічного розвитку нахилів, здібностей, талантів учнів, подальше становлення їх особистостей, залучення до джерел світової культури;
II ступінь - основна школа, строк навчання 5 років (5-9 класи). Основна школа забезпечує базову загальну середню освіту та фахову мистецьку допрофесійну підготовку на рівні вимог до вступника вищого мистецького навчального закладу I-II рівнів акредитації, розвиває індивідуальні здібності учнів, їх творче і теоретичне мислення, сприяє формуванню загальнолюдської моралі, гуманістичних основ світогляду, особистих якостей, професійному самовизначенню;
III ступінь - старша школа, строк навчання 2 роки (10-11 класи). Старша школа забезпечує повну загальну середню освіту, фахову мистецьку допрофесійну підготовку і є основним етапом, на якому завершується оволодіння учнями загальноосвітніми та професійними знаннями, уміннями та навичками, необхідними для подальшого навчання в мистецьких навчальних закладах культури і мистецтв I-IV рівнів акредитації.
Строк навчання в Школі I-III ступенів становить 11 років.
Школи всіх трьох ступенів можуть функціонувати разом або самостійно.
У Школі може здійснюватись навчання дітей у підготовчих групах (0 клас).
1.11. Громадяни України здобувають повну загальну середню освіту та фахову (мистецьку) допрофесійну підготовку на безоплатній основі.
1.12. Іногородні учні Школи забезпечуються проживанням і харчуванням в інтернаті Школи.
1.13. Учні 1-4 класів Школи забезпечуються безкоштовним харчуванням відповідно до
постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 року № 116 "Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладання податком на додану вартість".
Організацію харчування вихованців у Школі забезпечує Мінкультури України та керівник цього закладу.
1.14. Іноземці та особи без громадянства здобувають повну загальну середню освіту та фахову (мистецьку) допрофесійну підготовку в Школі відповідно до чинного законодавства України та міжнародних договорів України.
1.15. Навчання у Школі здійснюється у класах. Класи у Школі формуються за погодженням із Мінкультури України згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення навчально-виховного процесу, та відповідно до виконання плану прийому.
Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів загальноосвітнього та фахового мистецького циклів у Школі здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОНмолодьспортом України.
II. Зарахування учнів до Школи та їх відрахування
2.1. Зарахування учнів до Школи здійснюється на конкурсній основі.
2.2. Директор Школи зобов’язаний вжити заходів щодо ознайомлення дітей та батьків або осіб, які їх замінюють, із статутом Школи, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію навчально-виховного процесу у Школі.
2.3. Учні, які пройшли конкурс, зараховуються до Школи наказом директора на підставі рішення приймальної комісії. Зарахування учнів проводиться протягом 5 робочих днів після оголошення результатів конкурсу.
План прийому до Школи затверджується щороку.
2.4 Учні, які зараховані до Школи, але не приступили до занять без поважних причин протягом 10 робочих днів від їх початку, відраховуються зі Школи. На звільнені місця проводиться додатковий конкурсний прийом.
У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву із зазначенням причини вибуття.
У разі переходу учня до іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти у межах населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування учня до іншого навчального закладу.
2.6. Учні, які мають за підсумками річного (семестрового) оцінювання початковий рівень досягнень у навчанні з предметів загальноосвітнього та фахового (мистецького) циклів, згідно зі статутом Школи за рішенням педагогічної ради та відповідного наказу директора можуть відраховуватися зі Школи.
За рішенням педагогічної ради Школи як виключний засіб педагогічного впливу за неодноразові порушення правил внутрішнього розпорядку Школи допускається відрахування учнів зі Школи та переведення їх до закладу за місцем проживання.
III. Організація навчально-виховного процесу
3.1. Навчально-виховний процес у Школі здійснюється за двома циклами: загальноосвітнім та фаховим (мистецьким).
Для організації і здійснення навчального процесу в Школі діють методичні об’єднання на обох циклах та відділи (відділення) на фаховому (мистецькому) циклі.
3.2. Навчально-виховний процес у Школі здійснюється відповідно до робочих навчальних планів, складених на основі типових навчальних планів, затверджених МОНмолодьспортом України. Робочі навчальні плани затверджуються Мінкультури України за погодженням МОНмолодьспорту України.
Індивідуалізація й диференціація навчання у Школі забезпечуються реалізацією інваріантної та варіативної частин державних стандартів освіти. Варіативна частина формується Школою з урахуванням спеціалізації, профілю навчання та багаторічного досвіду допрофесійної фахової (мистецької) підготовки творчо обдарованих учнів у державних середніх спеціалізованих мистецьких школах (школах-інтернатах), що належать до сфери управління Мінкультури України.
Робочі навчальні плани Школи підлягають оновленню та перезатвердженню при зміні типових навчальних планів МОНмолодьспорту України.
Експериментальні навчальні плани, нові освітні програми, педагогічні новації і технології впроваджуються Мінкультурою України за погодженням з МОНмолодьспортом України.
3.3. Школа забезпечує надання рівня загальної середньої освіти відповідно до державних стандартів освіти, єдність навчання і виховання.
3.4. Школа працює на загальноосвітньому циклі за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф МОНмолодьспорту України, і забезпечує виконання навчально-виховних завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей учнів.
На фаховому мистецькому циклі Школа працює за навчальними програмами, які забезпечують підготовку виконавської майстерності на кожному ступені навчання відповідно до вікових та природних здібностей учнів.
3.5. Школа обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України
"Про освіту",
"Про загальну середню освіту" та статуту Школи, з урахуванням специфіки Школи, профілю та інших особливостей організації навчально-виховного процесу.
3.6. Навчально-виховний процес у Школі здійснюється за груповою та індивідуальною формами навчання. З метою якісної реалізації фахової (мистецької) підготовки Школа працює в режимі "повного дня" для оптимального поєднання загальноосвітньої та фахової мистецької (музичної, художньої, хореографічної, хорової та іншої) допрофесійної підготовки творчо обдарованих учнів.
3.7. У Школі поглиблене вивчення предметів фахового мистецького циклу поєднується з творчою, науково-методичною та науково-дослідною роботою.
3.10. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
3.11. Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на чверті, семестри (триместри)) та режим роботи встановлюються Школою у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, який щороку затверджується Мінкультури України за погодженням МОНмолодьспорту України до початку навчального року.
Структура навчального року та графік учнівських канікул можуть змінюватись з урахуванням місцевих особливостей та кліматичних умов за погодженням з Мінкультури України. При цьому залишається незмінною загальна тривалість навчального року, що встановлена
Законом України "Про загальну середню освіту".
3.12. Тривалість уроків у Школі становить: у 1-х класах - 35 хвилин, у 2-4-х класах - 40 хвилин, у 5-11-х класах - 45 хвилин.
Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідними органами управління освітою та органами державної санітарно-епідемілогічної служби.
3.13. Школа може обрати інші, крім уроку, форми організації навчально-виховного процесу.
3.14. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви - не менш як 20 хвилин.
3.15. Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану Школи з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором Школи.
3.16. Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється, крім випадків, передбачених законодавством України.
3.17. Залучення учнів до діяльності, не передбаченої навчальною програмою та робочим навчальним планом Школи, дозволяється лише за згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
3.18. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем (викладачем) відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.
IV. Оцінювання навчальних досягнень учнів
4.2. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОНмолодьспортом України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
4.3. У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. За рішенням педагогічної ради Школи може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів другого класу.
У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
4.4. Школа може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів на фаховому (мистецькому) циклі, затверджені Мінкультури України. При цьому оцінки з навчальних предметів за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
4.5. Доцільність виставлення учням оцінки з поведінки, за участь у суспільно корисній, громадській діяльності та критерії виставлення такої оцінки визначаються статутом Школи. До додатків до документів про освіту (свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту) зазначені оцінки не виставляються.
4.7. Доцільність та кількість перевідних (конкурсних) іспитів із предметів фахового мистецького циклу у випускних (4-х, 9-х і 11-х) та інших класах визначаються статутом Школи.
4.8. За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту). Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджені
постановою Кабінету Міністрів України від 12 листопада 1997 року № 1260 "Про документи про освіту та вчені звання".
4.9. Учням, які закінчили основну школу (9-й клас), видається свідоцтво про базову загальну середню освіту.
Свідоцтво про базову загальну середню освіту дає право на вступ до Школи III ступеня та вищого навчального закладу I-II рівнів акредитації.
4.10. Учням, які закінчили старшу школу (11-й клас), видається атестат про повну загальну середню освіту.
Атестат про повну загальну середню освіту дає право на вступ до вищих навчальних закладів усіх типів і форм власності.
4.11. Випускникам 9-х, 11-х класів, які не атестовані хоча б з одного предмета загальноосвітнього циклу, видається табель успішності.
4.13. За відмінні успіхи в навчанні з предметів загальноосвітнього та фахового (мистецького) циклів учні 2-8-х та 10-х класів можуть нагороджуватися похвальним листом "За високі досягнення у навчанні", а випускники Школи III ступеня - похвальною грамотою "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів", медалями - золотою "За високі досягнення у навчанні" або срібною "За досягнення у навчанні". За відмінні успіхи в навчанні випускникам Школи II ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою.
................Перейти до повного тексту