- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЕКСПОРТНОГО КОНТРОЛЮ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 лютого 2004 р.
за N 211/8810
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної
служби експортного контролю
N 8 від 26.01.2010 )
Про затвердження Правил розгляду справ про порушення юридичними особами вимог законодавства в галузі державного експортного контролю
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державної служби
експортного контролю
N 273 від 13.09.2004
N 58 від 01.07.2009 )
1. Затвердити Правила розгляду справ про порушення юридичними особами вимог законодавства в галузі державного експортного контролю (далі - Правила), що додаються.
3. Заступнику Голови Держекспортконтролю відповідно до функціональних обов'язків:
1) забезпечити чітке дотримання з боку посадових осіб Держекспортконтролю законодавства у галузі державного експортного контролю при встановленні відповідальності юридичних осіб за порушення законодавства в галузі державного експортного контролю;
2) щоквартально здійснювати аналіз законності під час провадження у справах про порушення юридичними особами вимог законодавства в галузі державного експортного контролю, оперативно вживати заходів для усунення виявлених недоліків і порушень.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної служби
експортного контролю
N 273 від 13.09.2004 )
4. Заступнику Голови Держекспортконтролю відповідно до функціональних обов'язків, начальнику відділу політико-правової експертизи та попередження правопорушень Яковенку М.П.:
1) у десятиденний термін внести до функціональних обов'язків працівників відділу політико-правової експертизи та попередження правопорушень питання щодо організації та ведення відповідно до вимог Правил діловодства та звітності у справах про порушення юридичними особами вимог законодавства в галузі державного експортного контролю;
2) організувати протягом лютого-березня 2004 року вивчення працівниками відділу політико-правової експертизи та попередження правопорушень Закону України
"Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання", вимог цього наказу з прийняттям у всіх співробітників зазначеного відділу заліків, а також організувати та провести у I кварталі 2004 року навчально-методичні заняття з начальниками управлінь та відділів Держекспортконтролю з питань оформлення матеріалів про порушення юридичними особами вимог законодавства в галузі державного експортного контролю.
( Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної служби
експортного контролю
N 273 від 13.09.2004 )
5. Начальнику відділу забезпечення діяльності у міжнародних режимах експортного контролю та розробки нормативних актів Відзіговській Т.В. забезпечити подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України цього наказу в установленому порядку.
6. Начальнику загального відділу Кудрі Л.І. наказ довести до відома співробітників Держекспортконтролю у триденний термін з дня його державної реєстрації.
7. Начальнику відділу інформаційних технологій Галілейському Ф.Ф. забезпечити розміщення цього наказу та затверджених ним Правил у встановленому порядку на офіційній веб-сторінці Держекспортконтролю у десятиденний термін з дня його державної реєстрації.
8. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Держекспортконтролю Гришуткіна О.М.
Голова Державної служби експортного контролю України | О.Легейда |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держекспортконтролю
України
10.02.2004 N 38
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 лютого 2004 р.
за N 211/8810
ПРАВИЛА
розгляду справ про порушення юридичними особами вимог законодавства в галузі державного експортного контролю
1. Загальні положення
1.2. Правила визначають порядок розгляду Державною службою експортного контролю України справ про порушення суб'єктами здійснення міжнародних передач товарів - юридичними особами (далі - юридичними особами) вимог законодавства в галузі державного експортного контролю.
1.3. Завданням провадження у справах про порушення юридичними особами вимог законодавства у галузі державного експортного контролю (далі - справа) є своєчасне, повне та об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її відповідно до чинного законодавства, забезпечення виконання винесеного рішення, виявлення причин та умов, що сприяють учиненню порушень юридичними особами вимог законодавства у галузі державного експортного контролю (далі - порушення), а також запобігання порушенням.
1.4. Посадові особи Держекспортконтролю у межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення ознак порушення вжити усіх необхідних заходів для встановлення факту порушення та його документального закріплення, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством штрафи.
1.5. Відповідальним підрозділом Держекспортконтролю, який здійснює функції правозастосування, у цих Правилах визнається відділ правозастосування.
( Пункт 1.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної служби експортного контролю
N 58 від 01.07.2009 )
1.6. Профільним підрозділом у цих Правилах визнається управління, відділ Держекспортконтролю, які здійснюють функції за відповідним напрямом діяльності у галузі державного експортного контролю.
1.7. Підготовка справ до розгляду здійснюється уповноваженими посадовими особами відповідального та профільного підрозділів Держекспортконтролю (далі - уповноваженими особами).
Рішення про накладення штрафів приймається Головою Держекспортконтролю, першим заступником чи заступником Голови Держекспортконтролю (далі - керівник) відповідно до розподілу обов'язків чи доручення Голови Держекспортконтролю протягом десяти днів з дня отримання матеріалів, необхідних для вирішення справи.
1.8. Керівник зобов'язаний при розгляді справ вжити усіх передбачених законодавством заходів для всебічного, повного і об'єктивного дослідження обставин справи.
1.9. У разі виявлення ознак порушень чинного законодавства, розгляд яких не належить до компетенції Держекспортконтролю, уповноважена особа в установленому порядку інформує про це державні органи, до компетенції яких належить даний вид порушення.
1.10. Юридична особа може бути притягнена до відповідальності протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше як через рік з дня порушення цим суб'єктом установлених
Законом вимог.
1.11. Якщо порушення вчинено внаслідок спільних дій кількох юридичних осіб, то справи щодо цих осіб передаються за дорученням керівника одній уповноваженій особі для їх одночасної підготовки до спільного розгляду.
1.12. Об'єднання справ відносно юридичних осіб в одне провадження і виділення справи відносно юридичної особи в окреме провадження допускається лише у випадку, якщо це сприятиме всебічному, повному та об'єктивному дослідженню обставин справи та прийняттю рішення за справою.
2. Загальні положення провадження у справі
2.1. Уповноважена особа Держекспортконтролю складає протокол та готує проект відповідної постанови за справою відповідно до чинного законодавства.
2.2. Справа не підлягає розгляду в Держекспортконтролі за таких умов:
відсутність події порушення;
відсутність у діях особи складу порушення;
справа не підлягає розгляду у Держекспортконтролі;
є постанова, прийнята посадовими особами Держекспортконтролю в установленому порядку, яка не скасована, або рішення суду за тим самим фактом;
припинення юридичної особи, щодо якої порушено справу;
унаслідок змін законодавства вчинені дії втратили ознаки порушення.
2.3. Розгляд справи може бути відкладено у зв'язку з необхідністю отримання додаткових доказів, залучення до участі у справі експертів та (чи) інших осіб, а також у інших випадках, коли розглянути справу та винести рішення за нею неможливо у визначені в
Законі терміни.
2.4. Про відкладення розгляду справи уповноваженою особою виноситься постанова, у якій зазначаються причини відкладення та дата наступного розгляду (додаток 2).
2.5. Копії постанови про відкладення розгляду справи протягом трьох робочих днів у встановленому порядку надсилаються усім учасникам розгляду справи.
2.6. При відкладенні розгляду справи строк розгляду справи не переривається.
3. Порушення справи
3.1. При вчиненні юридичною особою порушення уповноваженою особою складається протокол про порушення юридичною особою вимог законодавства у галузі державного експортного контролю (далі - протокол) (додаток 1) по відношенню до юридичної особи та відповідна кількість протоколів про вчинення адміністративного правопорушення щодо посадових осіб, причетних до виявлених порушень, якщо за таке порушення передбачено адміністративну відповідальність.
Протокол про вчинення адміністративного правопорушення щодо посадових осіб складається згідно з вимогами Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в галузі державного експортного контролю, затвердженої наказом Держекспортконтролю
N 4 від 09.01.2004 та зареєстрованої в Мін'юсті 21 січня 2004 року за N 89/8688.
3.2. Якщо юридичною особою вчинено декілька порушень, то уповноважена особа складає окремий протокол щодо кожного порушення.
3.3. У протоколі зазначаються:
номер, дата, місце його складання;
посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол (у разі надання повноважень за дорученням - реквізити доручення);
повна назва юридичної особи - порушника, місцезнаходження, код за ЄДРПОУ, банківські реквізити, телефон, факс;
виклад суті та обставин порушення;
нормативний акт, вимоги якого порушено;
пояснення керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, щодо якої складено протокол;
документ, що підтверджує повноваження представника юридичної особи;
відомості про повторне вчинення порушень юридичною особою, щодо якої складено протокол;
інші відомості, необхідні для вирішення справи.
Пояснення керівника або представника юридичної особи, щодо якої складено протокол, викладаються у довільній формі та приєднуються до протоколу у вигляді додатка.
3.4. У разі неявки до Держекспортконтролю керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, яка притягується до відповідальності, протокол може бути складено за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про час та місце підписання протоколу. У цьому випадку протокол складається у той самий день, на який було викликано керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, яка притягується до відповідальності, та робиться відповідний запис у протоколі про те, що представник юридичної особи, яка притягується до відповідальності, на підписання протоколу не з'явився.
3.5. Один примірник протоколу після його підписання надається керівнику (уповноваженому представнику) юридичної особи, щодо якої його складено. Якщо керівник (уповноважений представник) юридичної особи, щодо якої порушено справу, не з'явився для підписання протоколу, то один його примірник надсилається на адресу юридичної особи одночасно з викликом на розгляд справи.
3.6. Протокол разом з поясненням керівника (уповноваженого представника) юридичної особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів після його складення разом з проектом відповідної постанови передається посадовими особами відповідального підрозділу керівнику для розгляду справи.
Якщо протокол був складений посадовими особами профільного підрозділу, то цей протокол разом з іншими матеріалами справи надається начальнику відповідального підрозділу або його заступнику для обліку та передавання керівнику.
4. Підготовка справи до розгляду
4.1. Керівник при підготовці справи до розгляду вирішує такі питання:
чи дотримано вимоги законодавства при складанні протоколу;
чи витребувано необхідні додаткові матеріали;
чи підлягають задоволенню клопотання осіб, які беруть участь у розгляді справ.
4.2. Після вирішення питань, зазначених у п. 4.1 цих Правил керівник визначає дату розгляду справи. За дорученням керівника начальник відповідального підрозділу чи його заступник повідомляє юридичну особу та зацікавлених осіб про дату розгляду справи.
4.3. Якщо юридична особа, щодо якої застосовувався штраф за порушення у галузі державного експортного контролю, протягом року з дня сплати штрафу не вчинила нового порушення при здійсненні цього виду діяльності, то ця особа вважається такою, щодо якої не застосовувався штраф за вчинення порушення.
4.4. У разі потреби керівник може витребувати додаткові матеріали, висновки та інші докази, наявність яких є необхідною для прийняття обґрунтованого рішення за справою.
4.5. Держекспортконтроль до розгляду справ має право залучати: експертів, фахівців з необхідних напрямків діяльності, третіх осіб, а також використовувати їх письмові висновки та пояснення, що стосуються справи.
5. Розгляд справи
5.1. Справа розглядається у присутності керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, яка притягується до відповідальності.
Повноваження особи представника юридичної особи, що притягується до відповідальності, засвідчуються довіреністю.
У разі відсутності керівника (уповноваженого представника) юридичної особи справу може бути розглянуто лише у разі, якщо є дані про своєчасне повідомлення даної юридичної особи про місце і дату розгляду справи і якщо від юридичної особи не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
5.2. У разі якщо керівник дійде висновку, що присутність керівника або представника юридичної особи при розгляді справи є необхідною, чи якщо надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, він виносить постанову про відкладення розгляду справи (додаток 2). Якщо зазначене клопотання не надійшло або якщо причини для перенесення не є поважними, керівник приймає рішення про розгляд справи у відсутності керівника (уповноваженого представника) юридичної особи. Про прийняте рішення письмово повідомляється особа, яка заявила клопотання.
5.3. Керівник (уповноважений представник) юридичної особи має право: бути заслуханим, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання, оскаржувати рішення уповноваженої особи за справою. Керівник (уповноважений представник) юридичної особи також має право висловлюватися рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо він не володіє мовою, якою ведеться провадження.
5.4. Розгляд справи починається з представлення керівника, який розглядає дану справу.
Зазначений керівник:
оголошує справу, яка підлягає розгляду;
особу, яка притягується до відповідальності;
здійснює перевірку повноважень осіб, що беруть участь у розгляді справи шляхом витребування необхідних документів;
ознайомлює всіх присутніх із протоколом, що був складений відносно юридичної особи;
заслуховує осіб, які беруть участь у розгляді справи;
досліджує докази;
розглядає клопотання;
приймає рішення за справою шляхом прийняття відповідної постанови.
5.5. У розгляді справи беруть участь начальник чи заступник начальника відповідального підрозділу та у разі потреби відповідні працівники профільних підрозділів Держекспортконтролю.
5.6. Керівник при розгляді справи зобов'язаний з'ясувати відомості щодо наявності або відсутності:
факту вчинення порушення;
вини юридичної особи у вчиненні порушення;
відповідальності за вчинене юридичною особою порушення;
інших обставин, що мають значення для прийняття законного, об'єктивного та обґрунтованого рішення за справою.
6. Постанова за справою
6.1. Розглянувши справу, керівник приймає рішення за справою, яке оформлюється у вигляді постанови про накладення на юридичну особу штрафу за порушення вимог законодавства у галузі державного експортного контролю (додаток 3).
6.2. Постанова складається із вступної, описової, мотивувальної та резолютивної частин.
У вступній частині постанови зазначаються: номер постанови; дата та місце розгляду справи; прізвище, ім'я та по батькові керівника, що виніс постанову; документ, на підставі якого він діє; відомості про юридичну особу, щодо якої розглядається справа (повна назва, місцезнаходження, код за ЄДРПОУ, банківські реквізити).
Описова частина має містити викладення обставин справи, установлених при розгляді справи та посилання на нормативний акт, вимоги якого порушено.
У мотивувальній частині наводяться посилання на докази, що підтверджують або спростовують наявність факту порушення.
У резолютивній частині має бути зазначене прийняте за справою рішення із посиланням на відповідні статті (пункти) нормативного акта, який передбачає наявність або відсутність відповідальності за вчинені юридичною особою дії. За наявності відповідальності указується розмір штрафу, що застосовується до юридичної особи.
Постанова за справою має містити вказівку про порядок її оскарження і підписується керівником, що розглядав справу.
6.3. Рішення за справою оголошується негайно після закінчення розгляду справи та набирає чинності відразу після її оголошення.
Перший примірник постанови вручається під розписку керівнику (уповноваженому представнику) юридичною особи, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику постанови, що залишається у справі у Держекспортконтролі), або надсилається поштою протягом трьох робочих днів.
6.4. За результатами розгляду справи керівник приймає одне з таких рішень:
1) про накладення штрафу;
2) про закриття справи.
6.5. При накладенні штрафу на юридичну особу - державне підприємство Держекспортконтроль у триденний строк письмово інформує центральний орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить юридична особа.
6.6. Усі додаткові матеріали, які були надані під час розгляду, долучаються до справи.
6.7. Другий та третій примірники постанови про накладення на юридичну особу штрафу за порушення вимог законодавства у галузі державного експортного контролю, яка розглядалась за місцезнаходженням Держекспортконтролю, разом з усіма матеріалами у справі протягом п'яти робочих днів подається відповідальному підрозділу для підготовки до зберігання, обліку, нагляду за дотриманням вимог законодавства при розгляді справи і винесенні рішення та контролю за виконанням рішення про накладення штрафу.
Завершена справа у встановленому порядку передається зазначеним підрозділом до архіву Держекспортконтролю.
6.8. Накладення штрафу на юридичну особу за порушення законодавства в галузі державного експортного контролю не звільняє дану юридичну особу від обов'язку усунути порушення законодавства.
7. Оскарження постанови за справою
7.1. У разі якщо постанову про накладення на юридичну особу штрафу за порушення вимог законодавства у галузі державного експортного контролю було винесено першим заступником чи заступником Голови Держекспортконтролю, її може бути оскаржено до Голови Держекспортконтролю юридичною особою, щодо якої її винесено, протягом десяти робочих днів з дня винесення постанови.
Пропуск терміну без поважних причин є підставою для відмови у розгляді скарги.
У разі винесення постанови про накладення на юридичну особу штрафу за порушення вимог законодавства у галузі державного експортного контролю Головою Держекспортконтролю її може бути оскаржено в суді.
7.2. Подання в установлений строк скарги зупиняє виконання постанови про накладення на юридичну особу штрафу за порушення вимог законодавства у галузі державного експортного контролю на період її розгляду до прийняття відповідного рішення за справою.
7.3. Скарга на постанову про накладення на юридичну особу штрафу за порушення вимог законодавства у галузі державного експортного контролю має містити:
вихідний номер скарги юридичної особи, щодо якої винесено рішення та дату її відправлення;
дату та номер оскаржуваної постанови про накладення на юридичну особу штрафу за порушення вимог законодавства у галузі державного експортного контролю;
найменування юридичної особи, від якої надійшла скарга;
прізвище, ім'я та по батькові особи, що була уповноважена підписати скаргу;
підстави, за яких оскаржується постанова про накладення на юридичну особу штрафу за порушення вимог законодавства у галузі державного експортного контролю, з посиланням на законодавство;
................Перейти до повного тексту