1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ
Н А К А З
25.05.2004 N 89
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 червня 2004 р.
за N 716/9315
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів N 1223 від 30.09.2011 )
Про затвердження Порядку обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 226 від 28.12.2004 N 164 від 23.06.2006 N 337 від 20.12.2006 N 45 від 15.02.2007 N 114 від 04.06.2007 N 187 від 02.10.2007 N 129 від 16.04.2008 N 358 від 28.08.2008 N 60 від 13.02.2009 N 554 від 30.12.2009 N 501 від 23.12.2010 )
Відповідно до Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 N 1232 "Питання Державного казначейства України", інших нормативно-правових актів, що регулюють бюджетні відносини в Україні,
НАКАЗУЮ:
( Преамбула в редакції Наказу Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
1. Затвердити Порядок обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету, що додається.
( Пункт 1 в редакції Наказу Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
2. Наказ набирає чинності через десять днів після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України, розділи 3, 4 Порядку - з 01.01.2005, а розділи 6 та 7 Порядку - з 01.04.2005.
( Пункт 2 в редакції Наказу Державного казначейства N 226 від 28.12.2004 )
3. Управлінню інформаційних технологій (Ніколаєв О.Б.) забезпечити Державне казначейство України та територіальні органи відповідними програмними засобами.
4. З моменту набрання чинності цим наказом визнати такими, що втратили чинність, накази Державного казначейства України: від 22.01.2001 N 3 "Про затвердження Порядку касового виконання державного бюджету за видатками", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.02.2001 за N 104/5295, та від 10.08.2001 N 140 "Про затвердження Порядку виконання державного бюджету за видатками за умови функціонування внутрішньої платіжної системи", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.08.2001 за N 756/5947.
5. Управлінню методології по виконанню бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності (Сушко Н.І.) забезпечити державну реєстрацію зазначеного наказу в Міністерстві юстиції України.
6. Порядок обслуговування державного бюджету за видатками головні розпорядники бюджетних коштів доводять до відома підпорядкованих установ, а органи Державного казначейства - до установ, що ними обслуговуються.
7. Управлінню організації діловодства та контролю виконавської дисципліни (Ливун С.В.) довести вимоги цього наказу до відома та керівництва в роботі Управлінням Державного казначейства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
8. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова П.Г.Петрашко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного
казначейства України
25.05.2004 N 89
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 червня 2004 р.
за N 716/9315
ПОРЯДОК
обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету
( Назва Порядку в редакції Наказу Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 ) ( У тексті Порядку слово "управління" замінено словами "Головні управління" у відповідному відмінку; слово "відділення" замінено словом "управління" у відповідному відмінку згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок регламентує організаційні взаємовідносини між органами Державного казначейства, розпорядниками, одержувачами бюджетних коштів, а також розподіл обов'язків та відповідальності між ними в процесі обслуговування Державного бюджету України за видатками з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України.
1.2. При казначейському обслуговуванні Державного бюджету України за видатками застосовуються поняття та економічні категорії, які визначені Бюджетним кодексом України та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють бюджетні відносини в Україні.
Визначення термінів, які вживаються в цьому Порядку:
Відкриті асигнування - це право, надане головним розпорядникам та розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня, щодо розподілу виділених асигнувань загального та спеціального фондів державного бюджету підвідомчим установам (одержувачам бюджетних коштів) та використання бюджетних асигнувань з урахуванням прийнятих бюджетних зобов'язань. Відкриті асигнування забезпечуються ресурсами у порядку, визначеному Державним казначейством України.
( Абзац третій пункту 1.2 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
Код коштів - це деталізована ознака напряму спрямування коштів державного бюджету (загальний фонд; спеціальний фонд у частині надходжень, які направляються на здійснення спеціальних видатків; плата за послуги, що надаються бюджетними установами; інші джерела власних надходжень бюджетних установ тощо).
Кредитор - розпорядник бюджетних коштів відповідного рівня або одержувач бюджетних коштів, який отримує бюджетні асигнування з державного бюджету для здійснення операцій з надання кредитів з бюджету, бюджетних позичок та фінансової допомоги на поворотній основі позичальнику та забезпечує повернення цих коштів до бюджету.
Кредитування - це операції, пов'язані з наданням коштів з державного бюджету на умовах повернення, платності та строковості, у результаті яких з'являються зобов'язання позичальника перед бюджетом (надання кредитів, бюджетних позичок та фінансової допомоги на поворотній основі), та операції, пов'язані з поверненням цих коштів до бюджету.
Меморіальні документи - це документи, що використовуються органами Державного казначейства для безготівкових розрахунків з рахунку на рахунок без виходу в Систему електронних платежів Національного банку України та документально підтверджують зазначені операції, зокрема: меморіальні ордери, платіжні доручення, платіжні вимоги-доручення тощо.
Позичальник- юридична або фізична особа, яка отримує у тимчасове користування кошти державного бюджету на умовах повернення, платності та строковості на певну визначену мету відповідно до нормативно-правових актів.
( Пункт 1.2 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
2. Основні положення про формування єдиної бази даних мережі розпорядників бюджетних коштів
2.1. Головні розпорядники бюджетних коштів (далі - головні розпорядники) до початку бюджетного періоду визначають мережу розпорядників коштів бюджету нижчого рівня (далі - розпорядники нижчого рівня) та одержувачів бюджетних коштів за територіями (обласний рівень), чітко визначившись із статусом кожної установи, яка обслуговується у відповідному органі Державного казначейства України. Відповідальні виконавці визначають мережу розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів і подають головному розпоряднику для зведення мережі по головному розпоряднику.
До мережі включаються головний розпорядник, розпорядники нижчого рівня, які у своїй діяльності підпорядковані відповідному головному розпоряднику та/або діяльність яких координується через нього, та одержувачі бюджетних коштів, які уповноважені головним розпорядником на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримують на їх виконання кошти з державного бюджету.
Розпорядники нижчого рівня та одержувачі бюджетних коштів включаються до мережі головних розпорядників або розпорядників нижчого рівня, якщо вони отримують асигнування безпосередньо від них.
Підприємство (установа, організація) не може бути включено одночасно до мережі головного розпорядника та розпорядника нижчого рівня за однією бюджетною програмою.
Установа не може бути одночасно розпорядником бюджетних коштів та їх одержувачем.
Одержувач бюджетних коштів не може бути одночасно замовником і виконавцем робіт (надавачем послуг, постачальником товарів) при виконанні бюджетної програми за рахунок коштів державного бюджету.
Якщо підприємство (установа, організація) не є одержувачем бюджетних коштів, а відповідно до укладених договорів виконало власними силами для бюджетної установи (організації) або одержувача відповідні роботи (надало послуги, поставило товари), то таке підприємство (установа, організація) не включається до мережі відповідного розпорядника.
До мережі відповідних розпорядників бюджетних коштів уключаються підприємства (установи, організації), унесені до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, у порядку, встановленому Державним казначейством України, з урахуванням даних цього реєстру.
До мережі відповідних розпорядників бюджетних коштів можуть бути включені установи чи їх відокремлені структурні підрозділи, які розташовані на різних адміністративних територіях, до яких застосовуються вимоги бюджетного законодавства, визначені для розпорядників нижчого рівня.
Головний розпорядник бюджетних коштів (розпорядник нижчого рівня) включає до мережі установи, які на кінець попереднього бюджетного періоду перебували у його мережі і мали бюджетну заборгованість, та здійснює заходи щодо впорядкування заборгованості минулих років відповідно до бюджетних призначень поточного бюджетного періоду (з дотриманням вимог частини другої статті 57 Бюджетного кодексу України) .
У разі якщо до 1 березня поточного бюджетного періоду головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником нижчого рівня) не включені до мережі поточного бюджетного періоду установи, які на кінець попереднього бюджетного періоду перебували в його мережі і мали бюджетну заборгованість та для них у кошторисах (планах асигнувань, планах використання) не передбачені асигнування для погашення такої заборгованості, головний розпорядник бюджетних коштів (розпорядник нижчого рівня) несе відповідальність згідно з бюджетним законодавством.
Не пізніше ніж за 15 днів до початку бюджетного періоду головні розпорядники (крім Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій) подають Державному казначейству України на паперових та електронних носіях мережу установ та організацій, які отримують кошти з державного бюджету, за формою, наведеною в додатку 1. У разі виникнення протягом бюджетного періоду змін мережі головні розпорядники складають реєстр змін до мережі за формою згідно з додатком 2.
Державне казначейство України перевіряє подану інформацію на відповідність встановленим вимогам щодо складання мережі даним Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів (код розпорядника коштів за Єдиним реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ, повне та скорочене найменування, статус установи (розпорядник або одержувач), код та найменування органу Державного казначейства України) та вносить до єдиної бази даних мережі розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету, про що на документі ставиться відбиток штампа за формою, наведеною у додатку 3.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації подають інформацію щодо мережі розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів до Головних управлінь Державного казначейства України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Головні управління) для внесення до єдиної бази даних мережі розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету.
( Пункт 2.1 глави 2 в редакції Наказу Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
2.2. Розпорядники нижчого рівня, до сфери управління яких належать інші розпорядники нижчого рівня, складають мережу у порядку, визначеному для головних розпорядників. Ці розпорядники (крім районних державних адміністрацій) обслуговуються у відповідних Головних управліннях та включають до мережі розпорядників нижчого рівня та одержувачів, які обслуговуються в органах Державного казначейства України відповідної адміністративно-територіальної одиниці (Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя). Районні державні адміністрації обслуговуються у відповідних управліннях Державного казначейства України (далі - управління) та включають до мережі розпорядників та одержувачів, які обслуговуються у даному управлінні.
( Пункт 2.2 глави 2 доповнено новим абзацом першим згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
Розпорядники нижчого рівня (обласний рівень) подають Головним управлінням на паперових та електронних носіях дані про мережу розпорядників та одержувачів бюджетних коштів у територіальному розрізі (місто, район) не пізніше ніж за 10 днів до початку бюджетного періоду. Районні державні адміністрації подають мережу відповідним управлінням. Головні управління (управління) перевіряють подану інформацію державних адміністрацій та розпорядників нижчого рівня на відповідність встановленим вимогам щодо складання мережі даним Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів (код розпорядника коштів за Єдиним реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ, повне та за наявності скорочене найменування, статус установи (розпорядник або одержувач), код та найменування органу Державного казначейства). Головні управління (управління) отриману інформацію вносять до єдиної бази даних мережі розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету, про що на документі ставиться відбиток штампа за формою, наведеною у додатку 3.
( Абзац другий пункту 2.2 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )( Пункт 2.2 глави 2 в редакції Наказів Державного казначейства N 358 від 28.08.2008, N 554 від 30.12.2009 )
2.3. Складання мережі Міністерства оборони України, Адміністрації Державної прикордонної служби України, Міністерства внутрішніх справ України (далі - силові структури) має особливості, відмінні від інших головних розпорядників: розпорядники нижчого рівня, які обслуговуються в одному Головному управлінні (базовому), включають до мережі розпорядників нижчого рівня, які обслуговуються в іншому Головному управлінні (транзитному).
( Абзац перший пункту 2.3 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 164 від 23.06.2006, N 358 від 28.08.2008; в редакції Наказу Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
Базові Головні управління Державного казначейства - це Головні управління, на території яких перебувають розпорядники нижчого рівня, до мережі яких включені розпорядники бюджетних коштів, що розташовані на території іншого Головного управління (транзитного).
Транзитні Головні управління Державного казначейства - це Головні управління, на території яких перебувають розпорядники нижчого рівня, які включені до мережі розпорядників бюджетних коштів, розташованих на території іншого Головного управління (базового).
( Абзац четвертий пункту 2.3 глави 2 виключено на підставі Наказу Державного казначейства N 358 від 28.08.2008 )
Мережа силових структур вноситься до єдиної бази даних мережі розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету базовими Головними управліннями.
( Пункт 2.3 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )( Пункт 2.4 глави 2 виключено на підставі Наказу Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
2.4. Протягом бюджетного періоду можуть виникати зміни мережі розпорядників бюджетних коштів у разі внесення до мережі нової установи, виключення установи з мережі, уточнення реквізитів (найменуваннячи місця обслуговування) тощо.
Про зміни мережі головні розпорядники повідомляють Державне казначейство України, а розпорядники нижчого рівня - відповідні органи Державного казначейства України. Реєстр змін до мережі з відповідним обґрунтуванням подається на паперових та електронних носіях за формою згідно з додатком 2.
Після внесення змін до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів у частині даних, які використовуються при складанні мережі, головний розпорядник (розпорядник нижчого рівня) протягом трьох робочих днів подає відповідному органу Державного казначейства України реєстр змін до мережі.
Виключення з мережі установи (підприємства, організації), що ліквідується або реорганізується, проводиться лише після передання установі - правонаступнику (підприємству, організації) планових показників, обсягів відкритих асигнувань, показників проведених з початку бюджетного періоду касових видатків та непогашених бюджетних зобов'язань.
Державне казначейство України та Головні управління (управління) відповідно вносять зміни до єдиної бази даних мережі розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету на підставі поданих головними розпорядниками та розпорядниками нижчого рівня реєстрів змін до мережі, про що на документі ставиться відбиток штампа за формою, наведеною у додатку 3.
( Пункт 2.4 глави 2 в редакції Наказу Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
2.5. Відповідальність за достовірність даних, наведених у мережі, несуть розпорядники бюджетних коштів. Органи Державного казначейства є користувачами мережі розпорядників бюджетних коштів.
2.6. У разі недотримання розпорядником бюджетних коштів установлених вимог цього Порядку при складанні мережі та змін до неї, виявлення невідповідності даних мережі даним Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів документ повертається на доопрацювання з відповідною відміткою в нижній частині документа: зазначаються причини та дата повернення, ставиться підпис відповідальної особи.
( Пункт глави 2 в редакції Наказу Державного казначейства N 554 від 30.12.2009; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
2.7. Державне казначейство України надає головним розпорядникам бюджетних коштів (на їх звернення) інформацію з єдиної бази даних мережі розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету на паперових та електронних носіях.
Державне казначейство України щоденно надає Міністерству фінансів України інформацію з єдиної бази даних мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів державного бюджету відповідно до формату та регламенту обміну інформацією між Міністерством фінансів України та Державним казначейством України.
( Главу 2 доповнено пунктом згідно з Наказом Державного казначейства N 358 від 28.08.2008 )
3. Організація роботи органів Державного казначейства щодо забезпечення обліку бюджетних асигнувань та контролю за їх дотриманням
3.1. Міністерство фінансів України у визначений законодавством термін направляє Державному казначейству України на паперових та електронних носіях затверджений річний розпис асигнувань державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячний розпис асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), річний розпис витрат спеціального фонду державного бюджету з розподілом за видами надходжень, помісячний розпис спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), річний розпис повернення кредитів до державного бюджету та надання кредитів з державного бюджету, помісячний розпис повернення кредитів до загального фонду державного бюджету та надання кредитів із загального фонду державного бюджету.
( Абзац перший пункту 3.1 розділу 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
Державне казначейство України реєструє дані зазначених документів, про що на оригіналі документів ставиться відбиток штампа за формою, наведеною в додатку 3. Дані річного розпису асигнувань державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячного розпису асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), річного розпису витрат спеціального фонду державного бюджету з розподілом за видами надходжень та помісячного розпису спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), річного розпису повернення кредитів до державного бюджету та надання кредитів з державного бюджету, помісячного розпису повернення кредитів до загального фонду державного бюджету та надання кредитів із загального фонду державного бюджету Державне казначейство України відображає на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку. Зазначені рахунки по обліку планових показників відкриваються на підставі документів, отриманих від Міністерства фінансів України, та закриваються по закінченні бюджетного періоду в автоматизованому режимі.
( Абзац другий пункту 3.1 розділу 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
Державне казначейство України протягом трьох робочих днів після отримання від Міністерства фінансів України зазначених документів доводить до головних розпорядників витяги з річного розпису асигнувань державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячного розпису асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), річного розпису витрат спеціального фонду державного бюджету з розподілом за видами надходжень та помісячного розпису спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), річного розпису повернення кредитів до державного бюджету та надання кредитів з державного бюджету, помісячного розпису повернення кредитів до загального фонду державного бюджету та надання кредитів із загального фонду державного бюджету ( додатки 4, 5, 6 та 7) . Отримані головними розпорядниками від Державного казначейства України витяги є підставою для затвердження в установленому порядку кошторисів, планів асигнувань загального фонду державного бюджету, планів спеціального фонду державного бюджету, планів надання кредитів із загального фонду державного бюджету розпорядників та планів використання бюджетних коштів одержувачів.
( Абзац третій пункту 3.1 розділу 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
Підприємства (установи, організації) затверджують кошториси, плани асигнувань загального фонду державного бюджету, плани спеціального фонду державного бюджету, плани надання кредитів із загального фонду державного бюджету своїм підвідомчим установам та організаціям, діяльність яких координується через них.
( Абзац четвертий пункту 3.1 розділу 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
3.2. Головні розпорядники (крім державних адміністрацій) протягом трьох робочих днів після отримання витягів з розписів бюджету подають Державному казначейству України розподіл показників зведених кошторисів, розподіл показників зведених планів асигнувань загального фонду державного бюджету, розподіл показників зведених планів спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ і відповідних видатків), розподіл показників зведених планів надання кредитів із загального фонду державного бюджету та зведення показників спеціального фонду в розрізі розпорядників нижчого рівня і одержувачів за територіями відповідно до мережі та отриманого витягу на паперових і електронних носіях за формами, наведеними в додатках 8, 9, 10 та 11.
( Абзац перший пункту 3.2 в редакції Наказу Державного казначейства N 164 від 23.06.2006; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
Державне казначейство України перевіряє зазначені документи на відповідність даним мережі, показникам розпису державного бюджету, обсягам відкритих з початку року асигнувань, правильність застосування економічної класифікації видатків бюджету (щодо одержувачів бюджетних коштів здійснюється перевірка наявних кодів економічної класифікації видатків бюджету його статусу).
( Пункт 3.2 глави 3 доповнено абзацом другим згідно з Наказом Державного казначейства N 554 від 30.12.2009; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )( Абзац другий пункту 3.2 виключено на підставі Наказу Державного казначейства N 164 від 23.06.2006 )
У разі невідповідності зазначені документи повертаються головному розпоряднику на доопрацювання з відповідною відміткою в нижній частині документа: зазначаються причини та дата повернення, ставиться підпис відповідальної особи. Відповідальність за достовірність поданих даних несуть головні розпорядники.
( Абзац третій пункту 3.2 глави 3 в редакції Наказу Державного казначейства N 554 від 30.12.2009 )
Дані розподілів показників зведених кошторисів, зведених планів асигнувань загального фонду державного бюджету, зведених планів спеціального фонду державного бюджету, зведених планів надання кредитів із загального фонду державного бюджету, зведення показників спеціального фонду головних розпорядників, у розрізі розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів обліковуються в Державному казначействі України на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку, про що на документах ставиться відбиток штампа за формою, наведеною у додатку 3.
( Абзац пункту 3.2 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 129 від 16.04.2008, N 554 від 30.12.2009, N 501 від 23.12.2010 )
3.3. Державне казначейство України протягом п'яти робочих днів узагальнює одержані від головних розпорядників дані, формує річний розпис асигнувань державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячний розпис асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячний розпис спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) та річний розпис витрат спеціального фонду державного бюджету з розподілом за видами надходжень, річний розпис повернення кредитів до державного бюджету та надання кредитів з державного бюджету, помісячний розпис надання кредитів із загального фонду державного бюджету ( додатки 12, 13, 14 та 15) за територіями, у розрізі розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів для кожного Головного управління. Зазначені документи доводяться до Головних управлінь на паперових та електронних носіях. Оригінали зазначених документів надсилаються відповідним Головним управлінням, копії залишаються у Державному казначействі України.
( Абзац перший пункту 3.3 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 164 від 23.06.2006, N 129 від 16.04.2008 )
Доведення річного розпису асигнувань державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячного розпису асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячного розпису спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) та річного розпису витрат спеціального фонду державного бюджету з розподілом за видами надходжень, річного розпису повернення кредитів до державного бюджету та надання кредитів з державного бюджету, помісячного розпису надання кредитів із загального фонду державного бюджету за силовими структурами до транзитних Головних управлінь проводиться через базові Головні управління протягом трьох робочих днів після отримання розпису від Державного казначейства України.
( Абзац другий пункту 3.3 в редакції Наказу Державного казначейства N 164 від 23.06.2006; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
Зазначені документи повинні бути підписані керівником відповідного структурного підрозділу Державного казначейства України.
( Абзац третій пункту 3.3 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 554 від 30.12.2009 )
Головне управління реєструє отримані документи, про що на оригіналі ставиться відбиток штампа (за формою згідно з додатком 3) , та відображає зазначену інформацію на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку. Протягом трьох робочих днів витяги з річного розпису асигнувань державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячного розпису асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячного розпису спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) та річного розпису витрат спеціального фонду державного бюджету з розподілом за видами надходжень, річного розпису повернення кредитів до державного бюджету та надання кредитів з державного бюджету, помісячного розпису надання кредитів із загального фонду державного бюджету за територіями доводяться до розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, які обслуговуються в Головному управлінні ( додатки 4, 5, 6 та 7) .
( Абзац четвертий пункту 3.3 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 164 від 23.06.2006, N 129 від 16.04.2008, N 554 від 30.12.2009 )
Управління на підставі бази даних формують витяги з річного розпису асигнувань державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячного розпису асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячного розпису спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) та річного розпису витрат спеціального фонду державного бюджету з розподілом за видами надходжень, річного розпису повернення кредитів до державного бюджету та надання кредитів з державного бюджету, помісячного розпису надання кредитів із загального фонду державного бюджету і доводять до розпорядників та одержувачів, що обслуговуються в управлінні.
( Абзац п'ятий пункту 3.3 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 164 від 23.06.2006, N 129 від 16.04.2008, N 554 від 30.12.2009 )
3.4. Розпорядники нижчого рівня, які мають свою мережу та обслуговуються в Головному управлінні, а також державні адміністрації протягом трьох робочих днів після отримання витягів з розписів бюджету подають відповідному Головному управлінню (управлінню) на паперових та електронних носіях розподіл показників зведених кошторисів, розподіл показників зведених планів асигнувань загального фонду державного бюджету, розподіл показників зведених планів спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ і відповідних видатків), розподіл показників зведених планів надання кредитів із загального фонду державного бюджету та зведення показників спеціального фонду в розрізі розпорядників нижчого рівня і одержувачів бюджетних коштів ( додатки 8, 9, 10 та 11).
( Абзац перший пункту 3.4 в редакції Наказу Державного казначейства N 164 від 23.06.2006; із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 129 від 16.04.2008, N 554 від 30.12.2009 )( Абзац другий пункту 3.4 виключено на підставі Наказу Державного казначейства N 164 від 23.06.2006 )
Головні управління (управління) протягом двох робочих днів перевіряють зазначені документи на відповідність даним мережі, показникам розпису державного бюджету за територіями, обсягам відкритих з початку року асигнувань, правильність застосування економічної класифікації видатків бюджету (щодо одержувачів бюджетних коштів здійснюється перевірка наявних кодів економічної класифікації видатків бюджету його статусу). У разі невідповідності зазначені документи повертаються відповідному розпоряднику на доопрацювання з відповідною відміткою в нижній частині документа: зазначаються причини та дата повернення, ставиться підпис відповідальної особи.
( Абзац другий пункту 3.4 глави 3 в редакції Наказу Державного казначейства N 554 від 30.12.2009; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
Показники зазначених документів обліковуються в Головному управлінні (управлінні) на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку, в автоматизованому режимі, про що на документах ставиться відбиток штампа за формою, наведеною в додатку 3.
( Абзац третій пункту 3.4 глави 3 в редакції Наказу Державного казначейства N 554 від 30.12.2009 )
3.5. Розпорядники бюджетних коштів подають відповідним органам Державного казначейства на паперових та електронних носіях затверджені кошториси, плани асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), плани спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), плани надання кредитів із загального фонду державного бюджету, зведення показників спеціального фонду. Вищі навчальні заклади та наукові установи подають також затверджені плани використання бюджетних коштів і помісячні плани використання бюджетних коштів.
( Абзац перший пункту 3.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
Одержувачі бюджетних коштів подають відповідним органам Державного казначейства на паперових та електронних носіях плани використання бюджетних коштів.
( Абзац другий пункту 3.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 164 від 23.06.2006 )
Зазначені документи звіряються з даними бухгалтерського обліку показників, про що на оригіналі цих документів ставиться відбиток штампа за формою згідно з додатком 3. Дані зведення показників спеціального фонду кошторису на всіх рівнях органів Державного казначейства України повинні звірятися з даними спеціального фонду кошторису відповідного розпорядника.
( Пункт 3.5 доповнено абзацом третім згідно з Наказом Державного казначейства N 164 від 23.06.2006 )
У разі невідповідності даних зазначених документів даним бухгалтерського обліку орган Державного казначейства повертає зазначені документи на доопрацювання розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів. Розпорядники та одержувачі бюджетних коштів приводять зазначені документи у відповідність до даних розпису. Оригінали документів повертаються розпорядникам бюджетних коштів, а копії, завірені в установленому порядку, залишаються в органах Державного казначейства України.
( Абзац четвертий пункту 3.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 164 від 23.06.2006 )
Показники кошторисів, планів асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), планів спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), планів надання кредитів із загального фонду державного бюджету, зведення показників спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів обліковуються в органах Державного казначейства на відповідних рахунках позабалансового обліку.
( Абзац п'ятий пункту 3.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
3.6. Доведені обсяги бюджетних асигнувань є підставою для прийняття розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів бюджетних зобов'язань.
3.7. У період до затвердження кошторисів, планів асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), планів спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) та планів використання бюджетних коштів видатки бюджетних установ (організацій) та одержувачів бюджетних коштів здійснюються відповідно до чинного законодавства.
3.8. Якщо розпис державного бюджету не затверджено до початку бюджетного періоду і Державне казначейство України отримує від Міністерства фінансів України тимчасовий розпис на певний період, то витяги з нього доводяться до головних розпорядників у порядку та терміни, що визначені у пункті 3.1. Бюджетні установи складають на цей період тимчасові індивідуальні кошториси, які затверджуються у встановленому законодавством порядку, а вищі навчальні заклади та наукові установи також тимчасові індивідуальні плани використання бюджетних коштів і тимчасові індивідуальні помісячні плани використання бюджетних коштів, які затверджуються їх керівниками. Одержувачі коштів складають на цей період тимчасові плани використання коштів.
( Абзац перший пункту 3.8 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 129 від 16.04.2008, N 501 від 23.12.2010 )
У разі необхідності до зазначених документів вносяться зміни, які оформляються аналогічно до порядку, визначеного для внесення змін до кошторисів та планів використання бюджетних коштів.
( Пункт 3.8 доповнено абзацом другим згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
Головними розпорядниками та розпорядниками нижчого рівня зведений тимчасовий кошторис не складається, розподіл показників зведених тимчасових кошторисів, зведених планів асигнувань загального фонду державного бюджету та зведених планів спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) та зведених планів надання кредитів із загального фонду державного бюджету органам Державного казначейства не подається.
( Абзац третій пункту 3.8 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
Тимчасовий розпис за територіями Державним казначейством України не складається.
Під час складання річного розпису асигнувань бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячного розпису асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячного розпису спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), кошторисів, планів асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), планів спеціального фонду державного бюджету (за винятком надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), зведення показників спеціального фонду установ на наступний рік ураховуються видатки, проведені згідно з тимчасовим розписом бюджету та тимчасовими кошторисами.
3.9. Видатки, здійснені у період до затвердження кошторисів, планів асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), планів спеціального фонду державного бюджету (за винятком надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), зведення показників спеціального фонду та планів використання бюджетних коштів, в обов'язковому порядку повинні бути враховані у кошторисі, плані асигнувань загального фонду державного бюджету, плані спеціального фонду державного бюджету (за винятком надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), зведенні показників спеціального фонду розпорядників бюджетних коштів та плані використання бюджетних коштів одержувачів, у всіх зведених планових показниках.
У разі невідповідності показників зазначених документів проведеним видаткам здійснення видатків тимчасово призупиняється, а документи повертаються на доопрацювання. Надалі після законодавчо визначеного терміну органи Державного казначейства здійснюють оплату рахунків розпорядників та одержувачів бюджетних коштів у встановленому Державним казначейством України порядку тільки відповідно до затверджених та взятих на облік кошторисів, планів асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), планів спеціального фонду державного бюджету (за винятком надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), зведення показників спеціального фонду та планів використання бюджетних коштів.
4. Оформлення змін планових показників, що виникають у процесі виконання державного бюджету
4.1. Унесення змін до розпису Державного бюджету України можливе у випадках та порядку, установлених Бюджетним кодексом України, законом України про Державний бюджет України на відповідний рік та іншими нормативно-правовими актами.
( Пункт 4.1 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
4.2. Державне казначейство України отримує від Міністерства фінансів України в установленому порядку оригінал та одну копію довідок про зміни до річного розпису державного бюджету, помісячного розпису асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячного розпису спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), помісячного розпису повернення кредитів до загального фонду державного бюджету та надання кредитів із загального фонду державного бюджету.
Зміни щодо зменшення планових показників можуть вноситися тільки в межах залишку невикористаних планових показників. Зміни до річного розпису державного бюджету, помісячного розпису асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячного розпису спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), помісячного розпису повернення кредитів до загального фонду державного бюджету та надання кредитів із загального фонду державного бюджету, оформлені іншими документами, Державним казначейством України не приймаються.
( Пункт 4.2 глави 4 в редакції Наказу Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
4.3. Державне казначейство України після перевірки показників зазначених документів з даними позабалансового обліку здійснює реєстрацію довідок та відображає інформацію про суми змін на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку в автоматизованому режимі, про що на оригіналі та копії довідки ставиться відбиток штампа за формою згідно з додатком 3. Копія довідки протягом одного робочого дня з моменту реєстрації надсилається головному розпоряднику і є підставою для внесення в установленому порядку змін до кошторисів, планів асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), планів спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень та відповідних видатків), планів надання кредитів із загального фонду державного бюджету, зведених кошторисів, зведених планів асигнувань загального фонду державного бюджету, зведених планів спеціального фонду, зведених планів надання кредитів із загального фонду державного бюджету та зведення показників спеціального фонду кошторису установ, які утримуються за рахунок коштів державного бюджету.
( Абзац перший пункту 4.3 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 554 від 30.12.2009, N 501 від 23.12.2010 )
Державне казначейство України щоденно формує базу даних уточнених показників річного розпису асигнувань державного бюджету, помісячного розпису асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячного розпису спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), річного розпису витрат спеціального фонду державного бюджету з розподілом за видами надходжень, річного розпису повернення кредитів до державного бюджету та надання кредитів з державного бюджету, помісячного розпису повернення кредитів до загального фонду державного бюджету та надання кредитів із загального фонду державного бюджету з урахуванням отриманих від Міністерства фінансів України довідок.
( Абзац другий пункту 4.3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 164 від 23.06.2006; в редакції Наказу Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
4.4. Протягом трьох робочих днів після отримання довідок головні розпорядники надають Державному казначейству України реєстр змін розподілу показників зведених кошторисів, реєстр змін розподілу показників зведених планів асигнувань загального фонду державного бюджету, реєстр змін розподілу показників зведених планів спеціального фонду (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) та реєстр змін зведення показників спеціального фонду, реєстр змін зведених планів надання кредитів із загального фонду державного бюджету в розрізі розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів ( за формою, наведеною в додатках 16, 17, 18 та 19) на паперових та електронних носіях.
( Абзац перший пункту 4.4 в редакції Наказу Державного казначейства N 164 від 23.06.2006; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
Якщо зазначені зміни викликані змінами в підпорядкуванні та/або розташуванні установ чи іншими змінами мережі головного розпорядника, то головний розпорядник реєстри змін розподілу показників зведеного кошторису, зведеного плану асигнувань загального фонду державного бюджету, зведеного плану спеціального фонду (за винятком власних надходжень та відповідних видатків), реєстр змін зведених планів надання кредитів із загального фонду державного бюджету та зведення показників спеціального фонду подає одночасно із змінами до мережі відповідних розпорядників.
( Абзац другий пункту 4.4 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 164 від 23.06.2006, N 129 від 16.04.2008 )
Зміни до розподілів показників зведених кошторисів, зведених планів асигнувань загального фонду державного бюджету, зведених планів спеціального фонду (за винятком власних надходжень та відповідних видатків), зведених планів надання кредитів із загального фонду державного бюджету та зведення показників спеціального фонду можуть вноситися головним розпорядником як на підставі відповідної довідки Міністерства фінансів України, так і в межах установлених у законодавством прав, наданих головному розпоряднику. До Державного казначейства України в обов'язковому порядку подаються реєстри змін, внесених на підставі довідки Міністерства фінансів України, та реєстри змін, що вносяться в межах установлених законодавством прав, наданих головному розпоряднику, та внесення яких не потребує довідки Міністерства фінансів України.
( Абзац третій пункту 4.4 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 164 від 23.06.2006, N 129 від 16.04.2008, N 358 від 28.08.2008, N 501 від 23.12.2010 )
Унесення змін до зведення показників спеціального фонду проводиться лише в разі внесення змін до розпису витрат спеціального фонду бюджету та/або перерозподілу планових показників спеціального фонду між територіями в межах призначення розпорядника бюджетних коштів.
( Пункт 4.4 глави 4 доповнено новим абзацом четвертим згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
Дані про зміни подаються Державному казначейству не пізніше 25 числа поточного місяця. Відповідальність за достовірність даних несуть головні розпорядники.
( Абзац пункту 4.4 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 358 від 28.08.2008 )
Головний розпорядник у триденний термін після отримання копії затвердженої довідки доводить зазначені зміни до розпорядників нижчого рівня та затверджує зміни до кошторисів, планів асигнувань загального фонду, планів спеціального фонду, планів надання кредитів із загального фонду державного бюджету в установленому порядку.
( Абзац пункту 4.4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
4.5. Подані реєстри змін Державне казначейство України протягом двох робочих днів перевіряє на відповідність даним мережі, позабалансового обліку (показникам довідки про зміни до розпису державного бюджету, розпису державного бюджету (з урахуванням внесених змін), зведеним кошторисам, зведеним планам асигнувань загального фонду державного бюджету, зведеним планам спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ і відповідних видатків), зведеним планам надання кредитів із загального фонду державного бюджету та зведення показників спеціального фонду кошторису (з урахуванням внесених змін), залишкам невикористаних асигнувань), правильність застосування економічної класифікації видатків бюджету (щодо одержувачів бюджетних коштів здійснюється перевірка наявних кодів економічної класифікації видатків бюджету його статусу). У разі невідповідності реєстри повертаються головному розпоряднику на доопрацювання з відповідною відміткою в нижній частині документа: зазначаються причини та дата повернення, ставиться підпис відповідальної особи. Показники реєстрів змін обліковуються в Державному казначействі України на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку, про що на документах ставиться відбиток штампа за формою, наведеною в додатку 3.
( Абзац перший пункту 4.5 в редакції Наказу Державного казначейства N 164 від 23.06.2006; із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 129 від 16.04.2008, N 358 від 28.08.2008; в редакції Наказу Державного казначейства N 554 від 30.12.2009; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
На підставі отриманих реєстрів змін формуються повідомлення про зміни річного розпису асигнувань державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячного розпису асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), помісячного розпису спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), річного розпису повернення кредитів до державного бюджету та надання кредитів з державного бюджету, помісячного розпису надання кредитів із загального фонду державного бюджету та річного розпису витрат спеціального фонду державного бюджету з розподілом за видами надходжень ( додатки 20, 21, 22 та 23) у розрізі розпорядників нижчого рівня і одержувачів бюджетних коштів для кожного Головного управління, які підписуються керівником відповідного структурного підрозділу і передаються Головним управлінням на паперових та електронних носіях. Оригінали повідомлень надсилаються відповідним Головним управлінням на паперових носіях наступного робочого дня після перевірки реєстрів змін головним розпорядником, копія залишається у Державному казначействі України.
( Абзац пункту 4.5 глави 4 в редакції Наказу Державного казначейства N 554 від 30.12.2009 )
Після отримання зазначених документів Головні управління обліковують їх дані на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку, про що на оригіналі документів ставиться відбиток штампа за формою, наведеною в додатку 3.
( Абзац пункту 4.5 глави 4 в редакції Наказу Державного казначейства N 554 від 30.12.2009 )
Органи Державного казначейства України протягом одного робочого дня після отримання повідомлень про зміни розписів доводять витяги із зазначених документів до розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, які в них обслуговуються.
( Пункт 4.5 доповнено абзацом згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
Розпорядники бюджетних коштів доводять зазначені зміни до розпорядників нижчого рівня.
Розпорядники нижчого рівня, які мають свою мережу та обслуговуються в Головному управлінні, а також державні адміністрації протягом трьох робочих днів після отримання витягу з повідомлення про зміни розписів подають відповідному Головному управлінню (управлінню) реєстр змін розподілу показників зведених кошторисів, реєстр змін розподілу показників зведених планів асигнувань загального фонду державного бюджету, реєстр змін розподілу показників зведених планів спеціального фонду (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), реєстр змін розподілу показників зведених планів надання кредитів із загального фонду державного бюджету та реєстр змін зведення показників спеціального фонду в розрізі розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів (за формою, наведеною в додатках 16, 17, 18 та 19) на паперових та електронних носіях.
( Пункт 4.5 доповнено абзацом згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 554 від 30.12.2009 )
Подані реєстри змін Головне управління (управління) протягом двох робочих днів перевіряє на відповідність даним мережі, позабалансового обліку (показникам повідомлення про зміни до розпису державного бюджету за територією, розпису державного бюджету за територією (з урахуванням внесених змін), зведеним кошторисам, зведеним планам асигнувань загального фонду державного бюджету, зведеним планам спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ і відповідних видатків), зведеним планам надання кредитів із загального фонду державного бюджету та зведення показників спеціального фонду кошторису (з урахуванням внесених змін), залишкам невикористаних асигнувань), правильність застосування економічної класифікації видатків бюджету (щодо одержувачів бюджетних коштів здійснюється перевірка наявних кодів економічної класифікації видатків бюджету його статусу). У разі невідповідності реєстри повертаються відповідному розпоряднику на доопрацювання з відповідною відміткою в нижній частині документа: зазначаються причини та дата повернення, ставиться підпис відповідальної особи.
( Пункт 4.5 глави 4 доповнено абзацом згідно з Наказом Державного казначейства N 554 від 30.12.2009; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
Показники зазначених документів обліковуються в Головному управлінні (управлінні) на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку, про що на документах ставиться відбиток штампа за формою, наведеною в додатку 3.
( Пункт 4.5 глави 4 доповнено абзацом згідно з Наказом Державного казначейства N 554 від 30.12.2009 )
4.6. Зміни до кошторисів, планів асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України), планів надання кредитів із загального фонду державного бюджету та планів спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) оформляються довідками про зміни кошторису, плану асигнувань загального фонду державного бюджету, плану надання кредитів із загального фонду державного бюджету, плану спеціального фонду в законодавчо встановленому порядку.
( Абзац перший пункту 4.6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )( Абзац другий пункту 4.6 глави 4 виключено на підставі Наказу Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
Бюджетна установа протягом наступного робочого дня після затвердження довідки, але не пізніше останнього робочого дня поточного місяця, подає її на паперових та електронних носіях відповідному органу Державного казначейства. Орган Державного казначейства у свою чергу звіряє дані, що наведені в довідці, та обліковує їх на рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку. На оригіналі довідки ставиться відбиток штампа за формою згідно з додатком 3. Довідка, взята на облік органом Державного казначейства, є невід'ємною частиною кошторису, плану асигнувань загального фонду (за винятком надання кредитів з Державного бюджету України) та плану спеціального фонду (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) бюджетної установи.
( Абзац пункту 4.6 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 554 від 30.12.2009 )
Розпорядники одночасно з довідкою про зміни кошторису, плану асигнувань загального фонду державного бюджету, плану спеціального фонду (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), плану надання кредитів із загального фонду державного бюджету при необхідності подають відповідному органу Державного казначейства в установленому порядку інформацію щодо коригування обсягів взятих бюджетних зобов'язань.
( Абзац пункту 4.6 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 129 від 16.04.2008, N 501 від 23.12.2010 )
Зміни до спеціального фонду кошторису вносяться у разі, коли загальний обсяг фактичних надходжень до цього фонду разом з обсягом залишків коштів на його рахунках на початок року буде більший, ніж відповідні надходження, враховані у кошторисі на відповідний рік. При цьому в спеціальному фонді кошторису уточнений обсяг видатків повинен дорівнювати сумі уточненого обсягу доходів і залишків коштів на початок року.
Протягом бюджетного періоду розпорядники вносять зміни до спеціального фонду кошторису за власними надходженнями на підставі довідки про внесення змін до кошторису, яка затверджується керівником установи, що затвердив кошторис без внесення відповідних змін до бюджетного розпису за спеціальним фондом бюджету. Розпорядники нижчого рівня в обов'язковому порядку подають відповідним розпорядникам завірені органом Державного казначейства копії затверджених довідок про внесення змін до спеціального фонду кошторису за власними надходженнями.
( Абзац п'ятий пункту 4.6 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
4.7. Зміни до планів використання бюджетних коштів вносяться одержувачами бюджетних коштів в порядку, встановленому для їх затвердження, за формою, що відповідає плану використання бюджетних коштів.
У разі зменшення або збільшення загальної суми плану використання бюджетних коштів одержувач бюджетних коштів подає в установленому порядку до відповідного органу Державного казначейства інформацію щодо внесення змін до обліку бюджетних зобов'язань.
( Абзац другий пункту 4.7 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
5. Організація роботи органів Державного казначейства щодо обліку та консолідації інформації за бюджетними зобов'язаннями
( Заголовок глави 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
5.1. Органи Державного казначейства обліковують бюджетні зобов'язання відповідно до Порядку обліку зобов'язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України, затвердженого наказом Державного казначейства України від 09.08.2004 N 136, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.08.2004 за N 1068/9667.
( Пункт 5.1 глави 5 в редакції Наказу Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
5.2. Органи Державного казначейства України на підставі даних обліку узагальнюють інформацію щодо бюджетних зобов'язань, які підлягають оплаті, і подають її у встановлений термін за встановленими формами Державному казначейству України для надання відповідної інформації головним розпорядникам та Міністерству фінансів України з метою прийняття ними управлінських рішень.
( Пункт 5.2 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 358 від 28.08.2008, N 501 від 23.12.2010 )
5.3. Державне казначейство України при виконанні державного бюджету згідно з чинним законодавством обліковує боргові зобов'язання держави та перед державою на відповідних балансових рахунках.
( Розділ 5 доповнено пунктом 5.3 згідно з Наказом Державного казначейства N 164 від 23.06.2006 )
6. Організація роботи органів Державного казначейства з проведення операцій щодо відкриття асигнувань за загальним фондом державного бюджету
6.1. Відкриття асигнувань із загального фонду державного бюджету за видатками, не віднесеними до захищених видатків, та наданням кредитів здійснюється на підставі пропозицій щодо відкриття асигнувань із загального фонду Державного бюджету, складених Державним казначейством України та затверджених Міністерством фінансів України ( додатки 24, 25) .
( Пункт 6.1 глави 6 доповнено абзацом першим згідно з Наказом Державного казначейства N 60 від 13.02.2009; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
Пропозиції складаються в розрізі головних розпорядників коштів з урахуванням ресурсної забезпеченості загального фонду державного бюджету, тобто очікуваних надходжень до бюджету та обсягів відкритих невикористаних асигнувань, а також наявних та прогнозних залишків коштів на рахунках державного бюджету єдиного казначейського рахунку.
( Пункт 6.1 глави 6 доповнено абзацом другим згідно з Наказом Державного казначейства N 60 від 13.02.2009 )
Державне казначейство України обліковує пропозиції про відкриті асигнування із загального фонду державного бюджету за видатками, не віднесеними до захищених видатків, у розрізі головних розпорядників на рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку в автоматизованому режимі.
( Абзац третій пункту 6.1 глави 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
При внесенні змін до пропозицій складається довідка за формою пропозицій та проводиться облік цих змін на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку.
( Абзац четвертий пункту 6.1 глави 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 60 від 13.02.2009 )
Асигнування за захищеними видатками відкриваються на підставі помісячного розпису асигнувань загального фонду державного бюджету.
( Абзац п'ятий пункту 6.1 глави 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )( Пункт 6.1 в редакції Наказу Державного казначейства N 164 від 23.06.2006 )
6.2. На підставі затверджених пропозицій Державне казначейство України готує в автоматизованому режимі розпорядження щодо зарахування асигнувань на узагальнені рахунки відкритих асигнувань загального фонду державного бюджету ( додаток 26) у розрізі головних розпорядників, яке підписується керівником відповідного структурного підрозділу Державного казначейства України.
( Абзац перший пункту 6.2 глави 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 554 від 30.12.2009 )
Розпорядження щодо зарахування асигнувань на узагальнені рахунки відкритих асигнувань загального фонду державного бюджету за захищеними видатками готується в автоматизованому режимі на підставі помісячного розпису в перший робочий день місяця.
( Пункт 6.2 доповнено абзацом згідно з Наказом Державного казначейства N 164 від 23.06.2006; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
Якщо при відкритті асигнувань визначається конкретний напрям їх використання, то цей напрям зазначається у примітці. При цьому Державне казначейство України обліковує відкриті асигнування за напрямами їх використання з метою контролю за виконанням розподілів відкритих асигнувань головних розпорядників.
( Пункт 6.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 164 від 23.06.2006 )
6.3. На підставі розпорядження суми відкритих асигнувань зараховуються на рахунки, передбачені для обліку відкритих асигнувань головним розпорядникам.
Виписка з рахунку відкритих асигнувань за узагальненими показниками (з обов'язковим урахуванням примітки щодо цільового спрямування відкритих асигнувань) друкується у двох примірниках за формою, наведеною в додатку 27, один з яких залишається в Державному казначействі України, другий надається головному розпоряднику (крім державних адміністрацій) наступного робочого дня після зарахування асигнувань.
( Абзац другий пункту 6.3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 164 від 23.06.2006; в редакції Наказу Державного казначейства N 554 від 30.12.2009 )
Головні розпорядники протягом наступного робочого дня після отримання виписки про відкриття асигнувань подають відповідному структурному підрозділу Державного казначейства України розподіли відкритих асигнувань за кодами програмної і економічної класифікації видатків та за територіями у розрізі розпорядників нижчого рівня і одержувачів бюджетних коштів на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях та з урахуванням наявних фінансових зобов'язань за формою, наведеною у додатку 28.
( Абзац третій пункту 6.3 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 164 від 23.06.2006, N 554 від 30.12.2009 )
Відповідальність за несвоєчасне надання розподілу відкритих асигнувань несуть головні розпорядники.
Отримані розподіли за підписом керівника та головного бухгалтера установи або осіб, яким відповідно до чинного законодавства та установчих документів надано право підписання меморіальних, у тому числі розпорядчих та розрахункових, документів, перевіряються в автоматизованому режимі щодо відповідності вказаних у них сум залишкам на відповідних рахунках, передбачених для обліку відкритих асигнувань, наданій мережі, відповідності напряму цільового спрямування асигнувань, розподілу показників зведених кошторисів, зведених планів асигнувань загального фонду.
У разі невідповідності цим даним розподіл повертається головному розпоряднику на доопрацювання з відповідною відміткою разом з протоколом розбіжностей за підписом виконавця, який перевіряв розподіл. Розподіли, в яких не виявлено помилок та відхилень, реєструються у журналі реєстрації розподілу відкритих асигнувань в автоматизованому режимі ( додаток 29) . При цьому на розподілах ставиться відбиток штампа за формою, наведеною в додатку 3. Другий примірник розподілу повертається головному розпоряднику. Дані розподілів відображаються на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку.
( Абзац шостий пункту 6.3 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 164 від 23.06.2006, N 554 від 30.12.2009 )
Перевірені розподіли групуються Державним казначейством України за територіями, і на їх підставі складаються реєстри на відкриття асигнувань за формою згідно з додатком 30, які засобами електронного зв'язку передаються Головним управлінням. На підставі реєстрів складається зведення реєстрів відкритих асигнувань загального фонду державного бюджету за формою, наведеною в додатку 31, та формується аналітична база даних Державного казначейства України. На підставі зведення реєстрів відкритих асигнувань суми переданих асигнувань відображаються на відповідних рахунках управлінського обліку.
( Абзац сьомий пункту 6.3 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 164 від 23.06.2006, N 554 від 30.12.2009 )
6.4. Зміни до сум відкритих асигнувань вносяться на підставі довідки про зміни пропозицій або довідки про зміни до помісячного розпису асигнувань (у частині захищених видатків). У такому разі готується нове розпорядження із зазначенням суми про збільшення (+) чи зменшення (-) асигнувань головному розпоряднику та, при потребі, із зазначенням кодів програмної класифікації.
( Абзац перший пункту 6.4 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 164 від 23.06.2006, N 501 від 23.12.2010 )
За умови прийняття головним розпорядником рішення про перерозподіл раніше відкритих (невикористаних) асигнувань або у разі помилково здійснених операцій головним розпорядником, до Державного казначейства України подається лист з обгрунтуванням необхідності здійснення перерозподілу виділених асигнувань та коригувальний розподіл на паперових та електронних носіях, у якому зазначаються реквізити підвідомчих установ та суми, на які проводиться коригування.
( Абзац другий пункту 6.4 глави 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 554 від 30.12.2009 )
Державне казначейство України після отримання від головного розпорядника коригувального розподілу здійснює запит щодо наявності на рахунках розпорядника, стосовно якого прийняте рішення про зменшення асигнувань, залишків невикористаних відкритих асигнувань та зареєстрованих фінансових зобов'язань. Орган Державного казначейства, який отримав запит щодо можливості коригування відкритих асигнувань, направляє зазначену інформацію Державному казначейству України і не здійснює операції з відкритими асигнуваннями на зазначену суму до моменту отримання коригувального реєстру або листа Державного казначейства України щодо відновлення операцій з відкритими асигнуваннями.
( Абзац третій пункту 6.4 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 164 від 23.06.2006, N 554 від 30.12.2009 )
У разі відсутності на рахунках розпорядника (одержувача), стосовно якого прийняте рішення про зменшення асигнувань, залишків невикористаних відкритих асигнувань, необхідних для проведення коригування відповідно до листа та коригувального розподілу головного розпорядника, або наявності в обліку зареєстрованих фінансових зобов'язань Державне казначейство України направляє головному розпоряднику коштів лист з обґрунтуванням причин повернення коригувального розподілу без виконання.
( Пункт 6.4 глави 6 доповнено абзацом четвертим згідно з Наказом Державного казначейства N 554 від 30.12.2009 )
У разі внесення змін до річного розпису державного бюджету при реорганізації (злитті, приєднанні, поділі, перетворенні, виділенні) розпорядників (одержувачів) чи переходу розпорядників (одержувачів) на обслуговування до іншого органу Державного казначейства (внесення змін до мережі) відповідні головні розпорядники приймають рішення про коригування відкритих з початку року асигнувань. Для коригування відкритих асигнувань, за якими проведені касові видатки, та залишків невикористаних відкритих асигнувань головний розпорядник подає до Державного казначейства України окремі коригувальні розподіли відкритих асигнувань. Державне казначейство України після отримання від головного розпорядника коригувального розподілу направляє запит до Головних управлінь щодо суми відображених в бухгалтерському обліку касових видатків та залишків невикористаних відкритих асигнувань, які підлягають перерозподілу, у розрізі розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів, кодів програмної та економічної класифікації.
( Пункт 6.4 глави 6 доповнено абзацом п'ятим згідно з Наказом Державного казначейства N 554 від 30.12.2009 )
На підставі листа головного розпорядника та інформації, отриманої від органу Державного казначейства, в якому обслуговується зазначений розпорядник, відповідний структурний підрозділ Державного казначейства України приймає рішення щодо можливості коригування суми відкритих асигнувань і, за умови прийняття позитивного рішення, готує коригувальні реєстри та зведення реєстрів відкритих асигнувань з приміткою "коригування асигнувань" або "коригування асигнувань, за якими проведені касові видатки". Примітка "коригування асигнувань" застосовується у випадках коригування обсягів відкритих асигнувань, за якими ще не проведені касові видатки. Примітка "коригування асигнувань, за якими проведені касові видатки" застосовується у випадках необхідності коригування відкритих асигнувань і проведених касових видатків.
( Абзац шостий пункту 6.4 глави 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 554 від 30.12.2009 )
У порядку, встановленому для виконання реєстрів, коригувальні реєстри передаються засобами електронного зв'язку відповідним Головним управлінням для подальшого їх виконання.
6.5. Головні управління реєструють отримані реєстри на відкриття асигнувань в журналі реєстрації реєстрів на відкриття асигнувань ( додаток 32) . Суми відкритих асигнувань в автоматизованому режимі відображаються на рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку, про що на реєстрах ставиться відбиток штампа за формою, наведеною в додатку 3. Органи Державного казначейства надають розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів виписку про відкриті асигнування за результатами попереднього операційного дня.
( Абзац перший пункту 6.5 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 164 від 23.06.2006, N 554 від 30.12.2009 )
Інші дії з розподілу відкритих асигнувань проводяться аналогічно діям, які здійснюються на рівні Державного казначейства України.
6.6. Відкриття асигнувань розпорядникам, які обслуговуються транзитними Головними управліннями, здійснюється через базові Головні управління.
( Абзац перший пункту 6.6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
Розпорядники коштів (обласний рівень) на підставі виписки про відкриті асигнування, отриманої від органів Державного казначейства, складають та подають безпосередньо до базового Головного управління розподіли відкритих асигнувань у розрізі транзитних Головних управлінь і підвідомчих розпорядників нижчого рівня (районний рівень) на паперових і електронних носіях та з урахуванням наявних бюджетних зобов'язань ( додаток 28) .
( Абзац другий пункту 6.6 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 164 від 23.06.2006; N 129 від 16.04.2008, N 501 від 23.12.2010 )
Базове Головне управління на підставі розподілів асигнувань, поданих розпорядниками (обласний рівень), формує реєстри в розрізі територій та підпорядкованих установ і направляє їх відповідним транзитним Головним управлінням за місцезнаходженням розпорядників нижчого рівня.
( Абзац третій пункту 6.6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
6.7. Державне казначейство України (центральний рівень) формує самостійно розподіли відкритих асигнувань та коригувальні розподіли державних адміністрацій за скороченою економічною класифікацією видатків за формою відповідно до додатка 28. У розподілі замість підписів керівника та головного бухгалтера ставиться відмітка "Сформовано ДКУ: виконавець _____".
( Абзац перший пункту 6.7 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 164 від 23.06.2006 )
При цьому виписка про відкриті асигнування зазначеним головним розпорядникам не надається. Асигнування цим головним розпорядникам зараховуються на рахунки, відкриті за рахунками позабалансового обліку, відкриті в Головних управліннях за місцем обслуговування.
Інші дії щодо організації роботи з виконання державного бюджету за видатками державних адміністрацій здійснюються у порядку, визначеному в пунктах 6.3-6.5.
7. Організація роботи органів Державного казначейства з проведення операцій щодо відкриття асигнувань у частині інших надходжень спеціального фонду державного бюджету
7.1. Кошти спеціального фонду державного бюджету, які є джерелом для здійснення головними розпорядниками цільових видатків державного бюджету в регламентованому режимі, акумулюються на відповідних рахунках з урахуванням вимог, встановлених законом України про Державний бюджет України на відповідний рік.
( Пункт 7.1 в редакції Наказу Державного казначейства N 164 від 23.06.2006; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 358 від 28.08.2008 )
7.2. На підставі виписки з вищезазначених рахунків, помісячного розпису спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) Державне казначейство України готує в автоматизованому режимі розпорядження про відкриті асигнування за узагальненими показниками спеціального фонду державного бюджету в розрізі головних розпорядників, коштів та видів надходжень ( додаток 33) на паперових та електронних носіях.
( Абзац перший пункту 7.2 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 164 від 23.06.2006, N 129 від 16.04.2008, N 60 від 13.02.2009 )
Пропозиції щодо відкриття асигнувань із спеціального фонду державного бюджету не складаються.
( Пункт 7.2 глави 7 доповнено абзацом другим згідно з Наказом Державного казначейства N 554 від 30.12.2009; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 501 від 23.12.2010 )
Якщо відкриті асигнування мають цільове призначення, про це зазначається у примітці.
Одночасно з підготовкою розпорядження про відкриті асигнування за узагальненими показниками спеціального фонду державного бюджету Державне казначейство України на суму цього розпорядження готує на електронних та паперових носіях розпорядження на перерахування коштів спеціального фонду державного бюджету з рахунків, відкритих за балансовим рахунком "Кошти спеціального фонду державного бюджету для здійснення видатків за відомчою ознакою", на рахунок, відкритий за балансовим рахунком "Кошти спеціального фонду державного бюджету, які направляються на спеціальні видатки" (додаток 34).
( Пункт 7.2 доповнено абзацом згідно з Наказом Державного казначейства N 129 від 16.04.2008 )
Одночасно з підготовкою розпорядження про відкриті асигнування за узагальненими показниками спеціального фонду державного бюджету Державне казначейство України готує на електронних та паперових носіях розпорядження на перерахування коштів спеціального фонду державного бюджету ( додаток 34) .
( Абзац пункту 7.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 164 від 23.06.2006 )
7.3. На підставі розпорядження про відкриті асигнування суми відкритих асигнувань зараховуються на рахунки, відкриті за рахунками позабалансового обліку, передбачені головним розпорядникам для обліку відкритих асигнувань за узагальненими показниками спеціального фонду державного бюджету.
Виписка щодо відкритих асигнувань (з обов'язковим урахуванням примітки щодо цільового спрямування відкритих асигнувань) друкується у двох примірниках за формою, наведеною в додатку 27, один з яких залишається в Державному казначействі України, другий надається головному розпоряднику (крім державних адміністрацій) наступного робочого дня після зарахування асигнувань.

................
Перейти до повного тексту