- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
3 червня 2003 р.
за N 430/7751
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Міністерства інфраструктури
N 18 від 30.01.2015 )
Про затвердження Порядку оформлення погодження проїзду великогабаритних та (або) великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами України
( Щодо втрати чинності Наказу додатково див. Наказ Державної
служби автомобільних доріг
N 64 від 12.03.2011 - Наказ скасовано на
підставі Наказу Державної служби автомобільних доріг
N 91 від 22.03.2011 )
З метою впорядкування процедури оформлення погодження проїзду великогабаритних та (або) великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок оформлення погодження проїзду великогабаритних та (або) великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами України.
2. Юридичному відділу здійснити в установленому порядку реєстрацію Порядку оформлення погодження проїзду великогабаритних та (або) великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами України в Міністерстві юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Укравтодору Гнатенка Г.Ф.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної служби
автомобільних доріг України
06.03.2003 N 92
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
3 червня 2003 р.
за N 430/7751
ПОРЯДОК
оформлення погодження проїзду великогабаритних та (або) великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами України
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає процедуру оформлення погодження проїзду великогабаритних та (або) великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами України. Порядок розроблено відповідно до вимог постанов Кабінету Міністрів України від 2 лютого 1993 року
N 83 "Про Порядок збору та використання коштів для фінансування витрат, пов'язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг загального користування", від 18 січня 2001 року
N 30 "Про проїзд великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами" та Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року
N 1306.
1.2. Метою впровадження Порядку є:
- збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів при проїзді транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні;
- недопущення руйнування доріг транспортними засобами;
- компенсація збитків за проїзд великогабаритних та великовагових транспортних засобів шляхом установлення плати за проїзд.
1.3. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
- автомобільний транспортний засіб - транспортний засіб
( далі - ТЗ), за допомогою якого здійснюється перевезення пасажирів і вантажів автомобільними дорогами чи виконання спеціальних робочих функцій, який складається з автомобіля (автомобілів) та (або) тягача (тягачів), та (або) напівпричепа (напівпричепів), та (або )
причепа (причепів);
- великогабаритний та (або) великоваговий транспортний засіб ( далі - ВТЗ) - транспортний засіб, габарити та (або) максимальна маса або осьова маса якого перевищують хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5
Правил дорожнього руху;
- вантаж - усі предмети з моменту їх прийняття для перевезень до видачі одержувачу;
- дорожні організації - організації та підприємства дорожньої галузі, що належать до сфери управління Державної служби автомобільних доріг України (Укравтодор) і вповноважені здійснювати визначення маршрутів руху великогабаритних та (або) великовагових транспортних засобів та проводити оформлення і видачу погодження;
- замовник (перевізник) - юридична або фізична особа, яка замовляє погодження на проїзд та надає послуги з перевезення пасажирів та (або) вантажів великогабаритним та (або) великоваговим транспортним засобом;
- маршрут руху - шлях проходження транспортного засобу між визначеними пунктами (далі - маршрут);
- індивідуальний проект перевезення - спеціальний проект навантаження, розташування та кріплення вантажу на транспортному засобі в залежності від особливостей маршруту при перевезенні небезпечних, великовагових та (або) великогабаритних вантажів, які потребують надійного кріплення.
2. Порядок оформлення погодження проїзду великогабаритних та (або) великовагових транспортних засобів
2.1. Маршрут визначається, виходячи з габаритних та вагових параметрів ВТЗ та відповідно до несучої здатності автомобільних доріг та мостів.
У разі коли маршрут проїзду великогабаритних та великовагових засобів проходить по автомобільних дорогах загального користування кількох областей або хоча б однієї області та Автономної Республіки Крим, перевізник зобов'язаний погодити його з Державною службою автомобільних доріг України "Укравтодор" або уповноваженими нею дорожніми організаціями, що входять до сфери управління (далі - дорожні організації).
Якщо маршрут не виходить за межі однієї області чи Автономної Республіки Крим, він погоджується з відповідною організацією, уповноваженою Укравтодором в області чи в Автономній Республіці Крим.
2.2. При оформленні погодження проїзду ВТЗ (додаток 2) назва доріг державного значення (магістральних та регіональних), якими проходить маршрут руху, наводиться згідно з класифікацією, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1998 року
N 455 "Про класифікацію автомобільних доріг та перелік автомобільних доріг України державного значення", назва автомобільних доріг місцевого значення (територіальних, районних та сільських) наводиться у відповідності до пункту 4 вказаної постанови.
2.3. Для отримання погодження проїзду ВТЗ замовник подає до Укравтодору або до уповноважених ним дорожніх організацій, що належать до сфери його управління, оформлений належним чином лист-заявку (додаток 1).
2.4. На підставі розгляду листа-заявки дорожня організація виконує роботи, які передбачають:
- визначення та аналіз технічних параметрів транспортних засобів;
- вивчення варіантів маршруту проїзду, технічних характеристик штучних споруд тощо;
- розрахунок плати за проїзд;
- розрахунок (згідно з пунктом 13 постанови КМУ від 18 січня 2001 року
N 30 додаткових витрат за спеціальні обстеження та (або) випробування будівель, споруд і мереж на маршруті та у разі потреби - укріплення штучних споруд та експертну оцінку пропускної спроможності автомобільних доріг та штучних споруд на них;
- здійснює видачу замовнику погодження проїзду ВТЗ (додаток 2) для отримання в органах ДАІ дозволу на проїзд великогабаритних та (або) великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами України після отримання вказаної в розрахунку плати за проїзд на розрахунковий рахунок організації, що здійснює погодження.
2.5. Погодження проїзду ВТЗ дорожньою організацією здійснюється на підставі вивчення маршруту руху та експертної його оцінки у термін не пізніше 10 днів після оплати за проїзд.
2.6. Заявки на проїзд ВТЗ в екстреному порядку (ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій, аварій тощо) розглядаються поза чергою.
2.7. Якщо маршрут проїзду ВТЗ неможливо визначити або для його руху необхідні додаткове обстеження маршруту і розробка спеціального проекту, дорожня організація, яка розглядає заявку, повинна письмово проінформувати про це заявника.
2.8. У тому разі, коли вагові та (або) габаритні параметри транспортних засобів такі, що при виборі маршруту потребують обстеження та випробування штучних споруд, а також розробки і виконання заходів для їх посилення, термін погодження збільшується на термін проведення спеціалізованих робіт. План спеціалізованих робіт узгоджується з замовником.
2.9. Якщо загальна маса великовагового транспортного засобу перевищує 60 тонн, власник автомобільних доріг чи вулиць або уповноважена ним організація, яка відповідає за їх експлуатаційне утримання, приймає рішення про проведення (за рахунок замовника) спеціального обстеження та (або) випробування будівель, споруд і мереж на маршруті та у разі потреби про укріплення штучних споруд спеціалізованими організаціями, які мають відповідну ліцензію на його проведення.
2.10. При виконанні міжнародних перевезень оформлення погодження проїзду ВТЗ по території України (при в'їзді) власникові ТЗ здійснюється Державною службою автомобільних доріг України (Укравтодор) або уповноваженими нею дорожніми організаціями, що належать до сфери її управління згідно з пунктом 2 цього Порядку.
2.11. Якщо маршрут проходить вулицями або дорогами населених пунктів, перевізник погоджує його з власниками автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів або уповноваженими ними організаціями, які відповідають за експлуатаційне утримання цих доріг, вулиць та залізничних переїздів. Власник або уповноважені організації при погодженні вказують назви вулиць та доріг, по яких буде здійснюватися перевезення в межах населеного пункту, з обов'язковим зазначенням в'їзду та виїзду з міст чи інших населених пунктів.
2.12. У тому разі, коли висота великогабаритного транспортного засобу з вантажем або без нього від поверхні дороги перевищує 4,5 метра, замовник додатково погоджує маршрут з відповідними службами електротранспорту, електромережі, електрифікації, електрозв'язку, мостового господарства.
2.13. Для визначення маси транспортних засобів та їх осьових навантажень повинні застосовуватися ваги для зважування у русі класів точності 0,5 або 1,0, які занесені до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки, допущених до застосування в Україні, або такі, що пройшли державну метрологічну атестацію і повірку в територіальних органах Держстандарту.
Під час визначення маси транспортних засобів та їх осьових навантажень одноразовим зважуванням з результату зважування необхідно віднімати абсолютне значення допустимої похибки ваг, що застосовувались для зважування.
Допустиме максимальне перевищення показників похибки мас автотранспортних засобів має становити при зважуванні:
- не більше +-0,5% для загальної маси (але не більше 340 кг);
- не більше +-1,0% для навантаження на вісь (але не більше 150 кг).
У разі виникнення спірних питань проводиться повторне зважування.
За відсутності можливості зважування великовагового транспортного засобу вага ВТЗ визначається, як сума ваги відповідно до паспортних даних заводу-виробника ТЗ та маси вантажу.
2.14. Загальна похибка вимірювання габаритів не повинна перевищувати:
+-30 мм - для висоти; +-30 мм - для ширини; +-100 мм - для довжини.
Для проведення вимірювання транспортний засіб установлюється на опорну поверхню, яка повинна мати рівне і тверде покриття.
Тиск повітря в шинах транспортного засобу повинен відповідати вимогам, викладеним у керівництві з експлуатації.
При проведенні вимірювання застосовуються такі засоби вимірювань:
- металеві рулетки з довжиною шкали - 5, 10, 20, 30 м;
- металеві телескопічні рейки (універсальні пристрої) з довжиною шкали до - 5,5 м;
- металева лінійка з межею вимірювань - 1000 мм;
- висок прямовисний.
Засоби вимірювання габаритів ВТЗ повинні мати свідоцтва або тавро (клеймо) про метрологічну атестацію або повірку, які проведені територіальними органами Держстандарту (крім виска прямовисного).
2.15. У разі виявлення працівниками Державтоінспекції МВС України порушення перевізником Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2001 року
N 30, або параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року
N 1306, оформлення і видача погодження здійснюються згідно з пунктами 2.1 - 2.12 цього Порядку.
2.16. Дорожні організації, які здійснюють оформлення погодження проїзду ВТЗ, ведуть журнали реєстрації оформлення та видачі погоджень проїзду великогабаритних та (або) великовагових транспортних засобів (додаток 3).
3. Визначення терміну дії погодження проїзду великогабаритних та (або) великовагових транспортних засобів
................Перейти до повного тексту