- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 123 від 07.06.2001 | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22 червня 2001 р. за N 536/5727 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
економіки
N 295 від 14.09.2006 )
Про затвердження Порядку продажу активів у рахунок погашення податкового боргу боржника в процедурах банкрутства
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
економіки та з питань європейської інтеграції
N 147 від 16.04.2004 )
1. Затвердити Порядок продажу активів у рахунок погашення податкового боргу боржника в процедурах банкрутства, погоджений з Міністерством фінансів і Державною податковою адміністрацією, що додається.
2. Начальнику управління з питань власності та банкрутства Мельнику О.В. забезпечити в установленому порядку державну реєстрацію цього Порядку в Міністерстві юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Шлапака О.В.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
України
07.06.2001 N 123
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 червня 2001 р.
за N 536/5727
Порядок продажу активів у рахунок погашення податкового боргу боржника в процедурах банкрутства
( У тексті Порядку слова "арбітражного провадження", "арбітражним судом" замінено відповідно словами "провадження" та "господарським судом" згідно з Наказом Мінеономіки, європ.інтеграції
N 147 від 16.04.2004 )
1. Загальні положення
( Пункт 1.1 в редакції Наказу Мінекономіки, європ.інтеграції
N 147 від 16.04.2004 )
1.2. Наведені в Порядку терміни вживаються в такому значенні:
публічні торги (аукціон) - спосіб продажу активів платника податків, за яким їх власником стає покупець, який під час торгів запропонував за них найвищу ціну;
ліцитатор - ведучий публічних торгів, який призначається організатором прилюдних торгів. Ліцитатор повинен знати порядок і володіти технікою проведення торгів;
лот - одиниця активів платника податків, що виставляється для продажу на публічних торгах. Кожному лоту надається свій номер, який зазначається в інформаційній картці і оголошується ліцитатором під час проведення публічних торгів;
відкриті торги (тендер) - спосіб продажу активів платника податків, згідно з яким переможцем визнається учасник торгів за підсумками відритого розгляду і обговорення тендерних пропозицій;
конкурс - спосіб продажу активів платника податків, за яким їх власником стає покупець, що запропонував за нього найвищу ціну за письмовим поданням і взяв зобов'язання виконати всі фіксовані умови конкурсу;
учасник торгів, конкурсу - фізична чи юридична особа (резидент чи нерезидент), яка може бути покупцем відповідно до законодавства України, подала заяву на участь у торгах, конкурсі і була зареєстрована організатором торгів, конкурсу;
картка учасника торгів - картка з номером реєстрації учасника торгів, яка дає право на участь у публічних торгах певного виду активів;
тендерна, конкурсна комісія - створений організатором торгів, конкурсу колегіальний орган, що приймає рішення про визначення переможця торгів, конкурсу;
документація про торги, конкурс - пакет документів, який надається потенційному учаснику торгів, конкурсу для підготовки його тендерних, конкурсних пропозицій;
тендерна, конкурсна пропозиція - пакет документів, який учасник торгів, конкурсу подає тендерній, конкурсній комісії з метою придбання запропонованих до продажу активів платника податків;
правила торгів - обов'язковий порядок проведення торгів та перелік обов'язкових вимог для всіх учасників торгів;
гарантійний внесок - грошовий внесок у розмірі, що встановлюється організатором торгів, конкурсу в документації про торги або умовах конкурсу (але не більше 5% початкової ціни майна, що виставляється на продаж) і вноситься учасником торгів, конкурсу як засіб забезпечення добросовісності дотримання ним своїх пропозицій на період, установлений умовами торгів, конкурсу;
банківська гарантія - документ, виданий учаснику торгів банком, який гарантує оплату учасником у встановлений термін продажної ціни активів боржника;
початкова ціна продажу - визначена арбітражним керуючим вартість активів платника податків, погоджена у визначених
Законом випадках із комітетом кредиторів;
покупець - юридична або фізична особа, яка стала переможцем торгів або конкурсу з продажу активів платника податків.
1.3. Продаж активів платника податків може здійснюватися у формі відкритих торгів, публічних торгів (аукціону) або конкурсу, якщо в них беруть участь не менше двох учасників. Активи, не продані на перших торгах, конкурсі, можуть виставлятися на повторні торги, конкурс.
Продаж активів платника податків, щодо обігу яких установлено обмеження, здійснюється на закритих торгах, закритому конкурсі за участю осіб, які відповідно до законодавства можуть мати зазначені активи у власності чи на підставі іншого речового права.
Якщо на торги, конкурс з продажу активів платника податків надійшла заява лише від одного учасника, то такі активи можуть бути продані за згодою боржника, комітету кредиторів на підставі договору купівлі-продажу без проведення торгів, конкурсу безпосередньо цьому учаснику за умови забезпечення ним реалізації визначених умов продажу.
1.4. Відповідно до цього Порядку організатором торгів, конкурсу в процедурах розпорядження майном, санації чи ліквідації боржника виступає державна госпрозрахункова установа України з питань банкрутства - Агентство з питань банкрутства, утворена відповідно до Указу Президента України від 15 грудня 1999 року
N 1573/99 "Про зміни у структурі центральних органів виконавчої влади" (далі - організатор торгів, конкурсу), на яку покладаються обов'язки щодо забезпечення захисту інтересів держави на різних стадіях провадження у справі про банкрутство при продажу активів платника податків для погашення його зобов'язань перед бюджетами і державними цільовими фондами та іншими кредиторами.
1.5. Дія цього Порядку поширюється на активи платника податків, щодо якого порушено справу про банкрутство, з урахуванням обмежень, установлених законодавством, склад і умови продажу яких:
( Абзац перший пункту 1.5 із змінами, внесеним згідно з Наказом Мінекономіки, європ.інтеграції
N 147 від 16.04.2004 )
погоджені боржником у процедурі розпорядження його майном;
визначені планом санації боржника;
уключені до складу ліквідаційної маси в процедурі ліквідації боржника.
( Пункт 1.5 доповнено абзацом згідно з Наказом Мінекономіки, європ.інтеграції
N 147 від 16.04.2004 )
У разі виявлення в процедурі розпорядження майном чи санації боржника доцільності передачі в оренду окремих основних засобів платника податків така оренда здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством.
1.6. Торги, конкурс починаються з дати опублікування організатором оголошення і закінчуються датою підписання договору купівлі-продажу активів платника податків або датою прийняття рішення про відміну торгів, конкурсу чи про визнання їх такими, що не відбулися. Тривалість торгів, конкурсу не може бути більше ніж 90 календарних днів.
2. Підготовка до продажу активів платника податків
2.1. Підготовка до проведення продажу майна на торгах, за конкурсом здійснюється організатором торгів, конкурсу за участю арбітражного керуючого та боржника і включає:
визначення складу, стану та інших особливих ознак активів, які можуть бути запропоновані для продажу;
розробку документації про торги, фіксованих умов конкурсу, погодження умов продажу.
2.2. Документація про торги, конкурс складається з:
оголошення;
обгрунтування розміру початкової ціни предмета продажу і розміру завдатку;
проекту договору купівлі-продажу;
правил торгів.
2.3. Оголошення про торги, конкурс повинно містити таку інформацію:
назву, технічні чи інші характеристики активів боржника і їх місцезнаходження;
обмеження щодо обігу активів, передбачені чинним законодавством;
початкову ціну продажу, розмір гарантійного внеску, строк і порядок унесення цього внеску;
вартість документації про торги, конкурс;
порядок оформлення участі в торгах, конкурсі;
кінцевий термін прийняття заяви про участь у торгах;
час, місце та форма проведення продажу;
порядок оформлення результатів продажу;
адресу, номер телефону, час роботи служби організації торгів.
У разі продажу цілісного майнового комплексу підприємства додатково зазначається порядок ознайомлення з ним.
Якщо, відповідно до вимог антимонопольного законодавства, при продажу цілісного майнового комплексу боржника необхідна згода органу Антимонопольного комітета, в оголошенні зазначається порядок отримання і представлення такої згоди у складі тендерної, конкурсної пропозиції.
2.4. Оголошення про продаж активів платника податків опубліковується в офіційних друкованих органах не пізніше ніж за 30 календарних днів до дати їх проведення.
2.5. З дня опублікування оголошення організатор торгів, конкурсу зобов'язаний:
забезпечити конфіденційний режим зберігання поданих пропозицій та інформації щодо учасників;
надавати відповіді на запити потенційних учасників торгів, конкурсу;
забезпечити безоплатно рівний доступ усім потенційним учасникам для ознайомлення з документацією про торги, конкурс.
Додаткова інформація щодо предмета продажу, яка письмово надається на запит одного із зареєстрованих учасників, обов'язково доводиться до відома всіх інших зареєстрованих учасників.
2.6. У процедурі розпорядження майном боржника розпорядник майна, реалізуючи свої повноваження щодо розробки пропозицій з відновлення платоспроможності боржника, аналізує склад і стан активів платника податків з метою виявлення можливості реалізації чи передачі в оренду частини активів платника податків для одночасного задоволення податкового боргу та вимог усіх інших кредиторів пропорційно до визнаних господарським судом розмірів вимог кредиторів боржника.
2.7. У процедурі розпорядження майном боржника не можуть бути предметом продажу майно, що входить до складу цілісного майнового комплексу платника податків і безпосередньо забезпечує ведення його основної виробничої діяльності (окрім випадків, коли такі об'єкти визначені для продажу самим боржником у встановленому порядку), а також активи, які належать на правах власності іншим особам та перебувають у тимчасовому розпорядженні або користуванні платника податків, у тому числі:
майно, передане платнику податків у лізинг (оренду), схов (відповідальне зберігання), у тому числі ломбардний схов, комісію (консигнацію);
давальницька сировина, надана підприємству для переробки, крім її частини, що надається платнику податків як оплата за такі послуги, а також активи інших осіб, прийняті платником податків у заставу чи заклад, довірче та будь-які інші види агентського управління;
майнові права інших осіб, надані платнику податків у тимчасове користування або розпорядження, а також немайнові права інших осіб, у тому числі права інтелектуальної (промислової) власності, передані в користування такому платнику податків без права їх відчуження.
Уступка вимоги може бути здійснена боржником за пропозицією розпорядника його майна шляхом продажу вимог на відкритих торгах або аукціоні за згодою комітету кредиторів.
2.8. У разі отримання згоди платника податків на реалізацію виявлених відповідно до пункту 2.6 цього Порядку активів розпорядник майна боржника в установленому порядку вирішує питання щодо укладення боржником договору про організацію продажу його активів з організатором торгів, конкурсу та пропорційного задоволення вимог усіх кредиторів у межах коштів, що будуть отримані від продажу зазначених активів за вирахуванням витрат на організацію їх продажу.
У разі ненадання платником податків згоди на реалізацію виявлених активів розпорядник майна боржника може за рішенням комітету кредиторів порушити перед господарським судом клопотання щодо забезпечення їх інтересів у встановленому порядку.
2.9. Якщо пропозиції щодо санації боржника - державного підприємства або підприємства, у статутному фонді якого частка державної власності перевищує двадцять п'ять відсотків, передбачають продаж активів, то продаж активів такого боржника організовує Агентство з питань банкрутства відповідно до умов укладеного договору з керуючим санацією. У цьому випадку за дорученням керуючого санацією Агентство з питань банкрутства проводить розроблення плану санації або його експертизу, надає висновки щодо відновлення платоспроможності (виконання плану санації) боржника.
( Абзац перший пункту 2.9 в редакції Наказу Мінекономіки, європ.інтеграції
N 147 від 16.04.2004 )
В інших випадках розроблення плану санації або його експертиза, надання висновків щодо відновлення платоспроможності (виконання плану санації) боржника здійснюється керуючим санацією самостійно або за договором з Агентством з питань банкрутства чи іншою спеціалізованою організацією, а продаж активів боржника організовує Агентство з питань банкрутства відповідно до умов укладеного договору з керуючим санацією.
( Абзац другий пункту 2.9 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінекономіки, європ.інтеграції
N 147 від 16.04.2004 )
2.10. У процедурі ліквідації боржника підготовка пропозицій щодо порядку продажу активів платника податків (ліквідаційної маси боржника), черговості виставлення активів на продаж, розміру початкової ціни та строків їх продажу покладається арбітражним керуючим на організатора торгів, конкурсу з наступним погодженням з комітетом кредиторів. Продаж активів боржника організовує Агентство з питань банкрутства відповідно до умов укладеного договору з арбітражним керуючим.
( Пункт 2.10 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінекономіки, європ.інтеграції
N 147 від 16.04.2004 )
3. Умови участі покупців у торгах, конкурсі
3.1. Фізична особа або представник юридичної особи, яка бажає зареєструватись як учасник торгів, конкурсу при особистому поданні заявки і пропозиції повинна мати при собі:
документ, що посвідчує фізичну особу або повноваження представника юридичної особи;
документ про сплату гарантійного внеску;
Заявка на участь у торгах, конкурсі повинна містити назву предмета продажу, відомості про юридичну або фізичну особу, що подає заявку, документ, який підтверджує можливість володіння предметом продажу, щодо обігу якого законодавством установлені певні обмеження.
Заявка, копія документа про сплату гарантійного внеску і тендерна, конкурсна пропозиції можуть бути надіслані рекомендованим листом організатору торгів. Відповідальність за своєчасність доставки і форму надісланих поштою заявки і пропозицій та пов'язаний з цим ризик несе учасник торгів.
3.2. Приймання заявок на участь у торгах здійснюється організатором торгів, конкурсу з моменту опублікування оголошення. Усі заявки підлягають обов'язковій реєстрації організатором торгів.
3.3. Відомості про учасників торгів, конкурсу заносяться до книги реєстрації окремо щодо кожного предмета продажу і повинні містити:
порядковий номер відповідно до реєстрації;
прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи або представника юридичної особи (назву юридичної особи);
номер та дату платіжного доручення про внесення гарантійного внеску.
3.4. Участь у торгах, конкурсі відповідно до цього Порядку не можуть брати учасники, щодо яких порушено справу про банкрутство, які повідомили про себе недостовірну інформацію, не подали передбачених цим Порядком оформлених належним чином документів або не подали їх у встановлені терміни.
3.5. Організатор торгів, конкурсу видає кожному учаснику письмове підтвердження про отримання тендерної, конкурсної пропозиції за підписом особи, що їх прийняла, із зазначенням адреси, дати, часу прийняття відповідних документів, а також із зазначенням наявних пошкоджень пакетів з документами.
3.6. Учасник торгів, конкурсу може до моменту їх відкриття відкликати свою заяву і пропозицію за умови письмового повідомлення про це організатора торгів, конкурсу не пізніше ніж за один робочий день до їх початку. У такому разі гарантійний внесок повертається учаснику протягом п'яти банківських днів з моменту отримання заяви про відмову в участі в торгах, конкурсі за вирахуванням платежів за банківські перекази.
3.7. Учасникам торгів, конкурсу, які не були визнані переможцями, гарантійний внесок повертається протягом десяти банківських днів з моменту підписання протоколу про проведення торгів, конкурсу за вирахуванням платежів за банківські перекази.
4. Порядок проведення відкритих (закритих) торгів
4.1. Для проведення торгів організатором створюється тендерна комісія, до складу якої входять арбітражний керуючий, представник організатора торгів, представник комітету кредиторів, представник боржника (при продажу в процедурі розпорядження майном боржника), представник державного органу з питань банкрутства (при продажу активів державних підприємств або підприємств, у статутному фонді яких частка державної власності перевищує двадцять п'ять відсотків) та представники інших учасників провадження у справі про банкрутство, але не більше 7 чоловік. У разі проведення продажу активів державного, комунального підприємства до складу тендерної комісії включається представник відповідного органу.
................Перейти до повного тексту