1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 1937 від 23.10.2001


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 грудня 2001 р.
за N 1090/6281
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду державного майна N 1336 від 26.07.2002 )
Про затвердження Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави чи займають монопольне становище на загальнодержавному ринку
На виконання Державної програми приватизації на 2000-2002 роки, затвердженої Законом України від 18.05.2000 N 1723-III "Про Державну програму приватизації",
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави чи займають монопольне становище на загальнодержавному ринку, що додається.
2. Начальнику Управління індивідуального продажу Зеленському В.В. забезпечити:
2.1.Подання Положення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
2.2.Подання Положення для опублікування в "Державному інформаційному бюлетені про приватизацію" у десятиденний термін від його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду Кальніченка Л.Ф.
Голова Фонду О.Бондар
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
23.10.2001 N 1937,
Розпорядження
Антимонопольного комітету
України
29.10.2001 N 140-р,
( za090-01 )
Рішення Державної комісії
з цінних паперів та
фондового ринку
13.12.2001 N 368
( zb090-01 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 грудня 2001 р.
за N 1090/6281
Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави чи займають монопольне становище на загальнодержавному ринку
1. Загальні положення
1.1. Терміни, що вживаються в цьому Положенні, мають такі значення:
цілісний майновий комплекс або такий структурний підрозділ, який в установленому порядку відокремлюється в цілісний майновий комплекс (далі - ЦМК) - об'єкт, сукупність активів якого забезпечує провадження окремої господарської діяльності, яка визначає підприємство як таке, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави або займає монопольне становище на загальнодержавному ринку;
інструкція - деталізована процедура послідовності дій у процесі продажу ЦМК, обов'язкова для виконання учасниками аукціону, конкурсу;
інформаційне повідомлення - офіційне оголошення державного органу приватизації про проведення аукціону, конкурсу, метою якого є запрошення потенційних покупців узяти участь в аукціоні, конкурсі, опубліковане в додатку до "Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію" - газеті "Відомості приватизації", що містить основну інформацію щодо проведення аукціону, конкурсу;
комісія з продажу (далі - комісія) - створений державним органом приватизації колегіальний орган для відбору учасників аукціону, конкурсу (на підставі їх відповідності кваліфікаційним вимогам) та розгляду конкурсних пропозицій з метою визначення переможця;
кваліфікаційні вимоги - критерії, яким повинен відповідати претендент для того, щоб бути визнаним комісією учасником аукціону, конкурсу та бути допущеним до участі в аукціоні, конкурсі;
кваліфікаційні документи - пакет документів, що подається претендентом до державного органу приватизації згідно з інформаційним повідомлення та підтверджує відповідність претендента кваліфікаційним вимогам. На підставі цих документів комісією приймається рішення щодо визнання претендента учасником аукціону, конкурсу;
гарантія - грошовий внесок, що вноситься учасником аукціону, конкурсу на рахунок державного органу приватизації, або банківська гарантія на користь державного органу приватизації, яка надається для участі в аукціоні, конкурсі як засіб забезпечення дотримання учасником аукціону, конкурсу правил, визначених інструкцією;
конкурсна пропозиція - безумовна та незмінна пропозиція учасника щодо ціни придбання ЦМК на умовах остаточного проекту договору купівлі-продажу та, при необхідності, бізнес-план або техніко-економічне обґрунтування післяприватизаційного розвитку ЦМК, що включає план зайнятості працівників ЦМК, пропозицію інвестора із зазначенням максимального розміру інвестицій, строків та порядку їх унесення, а також відомості про суб'єктів господарювання, пов'язаних відносинами контролю з покупцем активів ЦМК;
остаточний проект договору купівлі-продажу - проект договору купівлі-продажу, визначений державним органом приватизації з урахуванням зауважень та пропозицій учасників аукціону, конкурсу до проекту договору купівлі-продажу, який підлягає підписанню з переможцем аукціону, конкурсу;
пакет конкурсної документації - пакет документів, який надається учасникам конкурсу та містить розширену інформацію щодо умов, правил та інструкцій процесу продажу та детальні характеристики ЦМК;
початкова ціна - ціна ЦМК, визначена відповідно до чинного законодавства України;
претендент - покупець, у якого державний орган приватизації прийняв заяву про участь в аукціоні, конкурсі та кваліфікаційну документацію;
учасник аукціону, конкурсу - претендент, кваліфікаційні документи якого визнані такими, що відповідають кваліфікаційним вимогам.
1.2. Це Положення, розроблене відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна", Державної програми приватизації на 2000-2002 роки, затвердженої Законом України "Про Державну програму приватизації" від 18.05.2000 (далі - Державна програма приватизації), Указу Президента України від 29.12.99 N 1626 "Про невідкладні заходи щодо прискорення приватизації майна в Україні", визначає механізм приватизації ЦМК державних підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави чи займають монопольне становище на загальнодержавному ринку шляхом продажу на аукціоні, за конкурсом.
1.3. Перелік підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, визначений постановою Кабінету Міністрів України від 29.08.2000 N 1346.
1.4. Перелік підприємств, що займають монопольне становище на загальнодержавному та регіональному товарних ринках, відповідно до вимог п.42 Державної програми приватизації складає та переглядає Антимонопольний комітет України, його територіальні відділення. Перелік конкретних підприємств, що займають монопольне становище на загальнодержавному ринку та виставлятимуться на продаж ЦМК відповідно до цього Положення, визначає Фонд державного майна та Антимонопольний комітет України в порядку, встановленому цими органами.
1.5. Положення встановлює загальні правила проведення конкурсів, аукціонів з продажу ЦМК державних підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави чи займають монопольне становище на загальнодержавному ринку, процедуру укладання договору купівлі-продажу, регулює правовідносини, що виникають між суб'єктами при конкурентному продажу.
1.6. Фонд державного майна України, його регіональні відділення (далі - державний орган приватизації) забезпечують прозору та гласну підготовку ЦМК до продажу та його продаж.
1.7. Для потенційних покупців окремо для кожного ЦМК установлюються кваліфікаційні вимоги, які мають забезпечити участь у придбанні об'єкта інвесторам, у тому числі промисловому інвестору, здатних забезпечити належне функціонування та стабільний розвиток підприємств, що пропонуються до продажу.
1.8. Покупцями ЦМК державних підприємств можуть бути суб'єкти, які визначені ст. 8 Закону України "Про приватизацію державного майна" та відповідають критеріям промислового інвестора.
1.9. Порядок і терміни внесення, використання та повернення конкурсної гарантії, а також випадки, за яких конкурсна гарантія не повертається учаснику конкурсу, визначаються інструкцією.
2. Підготовка до проведення аукціону, конкурсу
2.1. Рішення про продаж об'єкта - ЦМК державного підприємства, яке має стратегічне значення для економіки та безпеки держави чи займає монопольне становище на загальнодержавному ринку на конкурентних засадах, приймається державним органом приватизації на підставі плану приватизації, затвердженого в установленому порядку.
2.2. На підставі рішення про продаж ЦМК на аукціоні, за конкурсом державний орган приватизації розпочинає здійснення заходів щодо підготовки до проведення аукціону, конкурсу, а саме:
готує та затверджує пакет конкурсної документації, інструкцію та інформаційне повідомлення;
забезпечує здійснення рекламних та маркетингових заходів, щодо ЦМК, який пропонується до продажу;
не пізніше ніж за 7 календарних днів до кінцевої дати подання заяв щодо участі в аукціоні, конкурсі затверджує склад комісії з продажу.
2.3. Пакет конкурсної документації включає (але не обмежується ними) такі документи:
копії установчих документів;
копії фінансових звітів підприємства за останні два роки та за останній звітний період;
зразок заяви про відвідання підприємства;
інструкцію;
проект договору купівлі-продажу.
2.4. Інформаційне повідомлення повинно містити таку інформацію:
основні характеристики ЦМК, який пропонується до продажу;
кінцеву дату подання заяв про участь в аукціоні, конкурсі;
кваліфікаційні вимоги;
контактні телефони, факс, адресу електронної пошти державного органу приватизації і радника та іншу інформацію.
2.5. Офіційним опублікуванням інформаційного повідомлення вважається повідомлення, надруковане українською мовою в додатку до "Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію" - газеті "Відомості приватизації". З метою розширеного інформування потенційних покупців державний орган приватизації може здійснити опублікування повідомлення за допомогою глобальної електронної мережі "Інтернет" та в інших вітчизняних та іноземних засобах масової інформації українською та іншими мовами.
2.6. З моменту офіційного опублікування інформаційного повідомлення і до визначення державним органом приватизації остаточного проекту договору купівлі-продажу державний орган приватизації забезпечує можливість рівного доступу учасників до інформації про ЦМК шляхом обладнання інформаційних кімнат, відвідання підприємства з метою безпосереднього ознайомлення з ним тощо.
3. Державний орган приватизації
3.1. Підготовка та проведення аукціону, конкурсу здійснюється державним органом приватизації.
3.2. Відповідно до цього Положення державний орган приватизації:
1) приймає рішення про терміни проведення аукціону, конкурсу;
2) утворює комісію;
3) затверджує початкову ціну ЦМК згідно з чинними законодавчими та нормативними актами;
4) готує інформаційне повідомлення, затверджує та забезпечує його опублікування;
5) забезпечує підписання потенційними учасниками аукціону, конкурсу договору про конфіденційність отриманої ними інформації про ЦМК;
6) забезпечує комісію всіма необхідними для роботи документами, приміщенням для проведення її засідань, засобами зв'язку, канцелярським приладдям тощо;
7) готує конкурсну документацію, затверджує та надає її учасникам аукціону, конкурсу;
8) готує, затверджує та здійснює опублікування інструкції;
9) дає відповіді на запити щодо відомостей, які містяться в інформаційному повідомленні, інструкції та конкурсній документації;
10) забезпечує рівноправний доступ учасників аукціону, конкурсу до інформації про ЦМК;
11) забезпечує прийняття, реєстрацію, конфіденційне зберігання кваліфікаційних документів, конкурсних пропозицій та передачу їх до комісії;
12) приймає, реєструє заяви претендентів про відкликання кваліфікаційних документів;
13) затверджує список учасників аукціону, конкурсу і повідомляє претендентів про результати кваліфікаційного відбору;
14) затверджує документи, підготовлені комісією;
15) проводить переговори з учасниками аукціону, конкурсу щодо змісту проекту договору купівлі-продажу;
16) затверджує результати продажу;
17) здійснює опублікування інформаційного повідомлення про підсумки продажу;
18) укладає договір купівлі-продажу;
19) складає акт приймання-передавання;
20) виконує інші функції, передбачені чинним законодавством України.
4. Комісія з продажу
4.1. Для проведення аукціону, конкурсу державним органом приватизації створюється комісія, статус, права і обов'язки якої визначаються цим Положенням.
Основними принципами діяльності комісії є:
законність;
колегіальність;
повнота розгляду кваліфікаційних документів відповідно до встановлених кваліфікаційних вимог аукціону, конкурсу;
обґрунтованість прийнятих рішень;
рівність усіх претендентів та учасників аукціону, конкурсу;
незалежність членів комісії (недопущення втручання в діяльність комісії будь-яких органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також претендентів та учасників конкурсу);
професіоналізм членів комісії.
4.2. Комісія створюється із спеціалістів, експертів, представника відповідної державної адміністрації за згодою. Кількість членів комісії може становити від 5 до 9 чоловік. Голова комісії призначається державним органом приватизації.
4.3. Державний орган приватизації надсилає в організації та установи письмові запити щодо визначення кандидатур до складу комісії. Протягом трьох робочих днів з дня одержання запиту організації та установи подають до державного органу приватизації відомості про кандидатури, рекомендовані до складу комісії (прізвище, ім'я та по батькові, посада, контактний телефон, факс).
4.4. Членом комісії не може бути особа, яка не підписала заяви про відсутність конфлікту інтересів (її особистої зацікавленості) щодо результатів конкурсу, якою вона засвідчує відсутність її власної зацікавленості в результатах продажу чи особистих або ділових зв'язків, які, у разі їх оприлюднення, можуть викликати сумнів щодо неупередженості члена комісії при прийнятті рішень.

................
Перейти до повного тексту