1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 1745 від 21.08.2000
м. Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
7 вересня 2000 р.
за N 590/4811
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду державного майна N 769 від 15.05.2006 )
Про затвердження Положення про порядок здійснення конкурсного відбору радників для підготовки та проведення конкурентних способів продажу об'єктів приватизації
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Фонду державного майна N 1600 від 03.09.2001 N 3098 від 05.12.2005 )
Відповідно до Закону України "Про Державну програму приватизації" від 18 травня 2000 року N 1723-III і з метою створення сприятливих умов для залучення промислових інвесторів до підприємств, що приватизуються,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок здійснення конкурсного відбору радників для підготовки та проведення конкурентних способів продажу об'єктів приватизації, що додається.
2. Департаменту підготовки та проведення конкурсів (Білоцерковець І.Л.) у п'ятиденний термін з дня затвердження цього наказу забезпечити подання Положення про порядок здійснення конкурсного відбору радників для підготовки та проведення конкурентних способів продажу об'єктів приватизації на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Департаменту підготовки та проведення конкурсів у десятиденний термін з дня державної реєстрації цього наказу забезпечити публікацію Положення про порядок здійснення конкурсного відбору радників для підготовки та проведення конкурентних способів продажу об'єктів приватизації в газеті "Відомості приватизації" та Державному інформаційному бюлетені про приватизацію.
4. Уважати таким, що втратив чинність, наказ Фонду державного майна України від 2 липня 1998 року N 1304 (зі змінами і доповненнями), зареєстрований у Міністерстві юстиції України 3 липня 1998 року за N 415/2855.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду державного майна України Л.Кальніченка.
Голова Фонду О.Бондар
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
21.08.2000 N 1745
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
7 вересня 2000 р.
за N 590/4811
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок здійснення конкурсного відбору радників для підготовки та проведення конкурентних способів продажу об'єктів приватизації
Метою цього документа є регламентація отримання послуг радників у процесі підготовки об'єктів (пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, цілісних майнових комплексів) до приватизації та наступного їх продажу. Відбір радника є складовою частиною загального процесу продажу об'єкта приватизації.
Принципи відбору радників
Безпосередні процедури конкурсного відбору повинні бути підготовлені на основі принципів, що застосовуються в цьому Положенні та наведені нижче, і відповідати чинному законодавству. Унесення будь-яких змін та доповнень до затвердженої процедури конкурсного відбору під час проведення конкурсу не допускається. Документи з проведення конкурсного відбору не повинні містити положень, які можуть мати подвійне (двозначне) тлумачення.
Конкурентність відбору. Цей принцип направлений на забезпечення підвищення якості запропонованих послуг, зниження їх вартості.
Рівноправність. Усі особи, які бажають узяти або беруть участь у конкурсному відборі, користуються рівними правами, мають рівні зобов'язання та несуть рівну відповідальність.
Загальнодоступність. Не може бути обмеженням участі в конкурсному відборі належність особи до тієї чи іншої країни.
Гласність та прозорість. Не може бути загальнодоступною лише інформація, використання якої може вплинути на проведення конкурсного відбору. Умови та терміни конфіденційності цієї інформації встановлюються в кожному конкретному конкурсному відборі. Фонд постійно інформує громадськість про можливі оголошення відносно проведення конкурсних відборів, оприлюднює короткий зміст проектів.
Законність. Недопустимість навмисних порушень законодавства під час проведення конкурсного відбору. З урахуванням усього переліченого всі особи, що мають відношення до конкурсного відбору, повинні відповідати вищим етичним нормам.
Незалежність членів конкурсної комісії. Має бути забезпечена мінімізація впливу будь-яких осіб на прийняття рішень членами конкурсної комісії. Крім того, під час оцінки та прийняття рішень конкурсною комісією щодо складання короткого списку та визначення переможця члени конкурсної комісії здійснюють незалежно один від одного аналіз листів про вияв інтересу і конкурсних пропозицій.
Гнучкість. Необхідним є уникнення надмірної бюрократизації під час проведення конкурсною комісією розгляду та оцінки листів про вияв інтересу та конкурсних пропозицій.
Загальні положення та термінологія
1. Цим пунктом визначаються основні терміни, які використовуються під час проведення конкурсного відбору, установлюються загальні правила та вимоги до підготовки пакета конкурсної документації. Під час проведення конкурсів з відбору радника нижченаведені терміни мають таке значення:
Пакет конкурсної документації (конкурсна документація) - пакет документів, який розробляється і містить вичерпну інформацію щодо всіх умов і правил кожного конкретного конкурсного відбору. Надається учасникам конкурсного відбору, що увійшли до короткого списку.
Правила конкурсного відбору - інструкція, що готується та затверджується Фондом державного майна щодо кожного конкретного конкурсного відбору і містить деталізацію процедури, умови та критерії конкурсного відбору. Правила конкурсного відбору є обов'язковими для Фонду, його співробітників, що беруть участь у проекті, членів конкурсної комісії, а також для потенційних учасників та учасників конкурсного відбору.
Інформаційне повідомлення - офіційне повідомлення Фонду, метою якого є запрошення незалежних консультантів узяти участь у конкурсному відборі радника з попереднім наданням Фонду відповідей у формі листа про вияв інтересу.
Лист про вияв інтересу - офіційне звернення потенційних учасників конкурсного відбору - незалежних консультантів, що містить чітко сформульовану зацікавленість в участі в конкурсному відборі та необхідну інформацію, яка використовується для складання короткого списку.
Короткий список - список потенційних учасників, які відбираються конкурсною комісією згідно з критеріями відбору, визначеними Правилами конкурсного відбору, і допущені до участі в конкурсному відборі.
Граничні терміни - кінцеві терміни подання потенційними учасниками та учасниками конкурсного відбору відповідно до листів про вияви інтересу - на етапі формування короткого списку та фінансових і технічних пропозицій - на етапі остаточного відбору.
Оплата послуг радника - складається з відшкодування операційних витрат (визначається в абсолютному виразі) та гонорару за успішний продаж (визначається у відсотках від ціни продажу).
Методики оцінки - методики оцінки із визначеними певними критеріями та правилами їх використання, які застосовуються при розгляді листів про вияви інтересу (формуванні короткого списку) та розгляді технічних і фінансових пропозицій учасників конкурсного відбору (остаточному відборі радника).
Консорціум - група юридичних осіб, які об'єдналися для виконання послуг радника. Особливості кваліфікаційних вимог до консорціумів визначаються в кожному конкретному конкурсному відборі, при цьому обов'язковою умовою участі консорціуму є наявність документів, що підтверджують утворення консорціуму. У таких документах визначається розподіл обов'язків та відповідальності між його учасниками, головна компанія консорціуму, яка повинна відповідати кваліфікаційним вимогам та забезпечувати конфіденційність.
Конфлікт інтересів потенційного учасника та учасника конкурсного відбору - не може бути обраний переможцем учасник, якщо Фонду або конкурсній комісії стане відомо про виконання під час конкурсного відбору ним або його дочірньою компанією завдання або про наявність зобов'язання такого учасника щодо виконання завдання в майбутньому, яке, за своєю природою, може бути в конфлікті з іншими завданнями Фонду, які має виконувати учасник у разі перемоги.
Радник - юридична особа (група юридичних осіб), яка визначається відповідно до цього Положення і на договірній основі надає послуги Фонду з підготовки та проведення конкурсів, відкритих торгів (тендерів) з продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, інших способів продажу об'єктів приватизації.
( Пункт 1 доповнено абзацом згідно з Наказом Фонду державного майна N 1600 від 03.09.2001 )
2. Відбір радників, послуги яких повністю або частково фінансуються міжнародними, іноземними урядовими та міжурядовими організаціями, фінансовими установами та фондами на підставі чинних міжнародних угод України про надання фінансової та технічної допомоги Україні, може здійснюватися за процедурою конкурсного відбору, установленою відповідною міжнародною організацією (установою). При цьому участь уповноваженого представника Фонду в складі відповідної конкурсної комісії є обов'язковою.
Радник може надавати послуги самостійно або діяти від імені об'єднання юридичних осіб (консорціуму).
3. До основних завдань радника належать:
збір інформації та аналіз юридичних, економічних, технічних та фінансових показників діяльності підприємства;
приведення основних показників бухгалтерської звітності підприємства у відповідність до стандартів бухгалтерського обліку;
проведення аудиту;
визначення інвестиційної привабливості підприємства та можливих шляхів її підвищення, пропозицій щодо можливої реструктуризації кредиторської заборгованості, рекомендацій щодо встановлення основних цін та тарифів на продукцію та послуги, маркетингової політики, інших заходів;
проведення незалежної оцінки з метою визначення початкової вартості пакетів акцій (згідно із чинною Методикою оцінки майна) та підготовка звіту про оцінку для затвердження державним органом приватизації оцінки пакета акцій;
( Абзац шостий пункту 3 в редакції Наказу Фонду державного майна N 3098 від 05.12.2005 )
підготовка документації про підприємство згідно з вимогами антимонопольного законодавства;
( Пункт 3 доповнено абзацом згідно з Наказом Фонду державного майна N 1600 від 03.09.2001 )
визначення ефективної стратегії продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств;
здійснення заходів для залучення промислових інвесторів на підприємства.
Підготовка до конкурсного відбору
4. План конкурсного відбору затверджується наказом Фонду та призначений для внутрішнього користування.
5. План конкурсного відбору складається у вільній формі (можливо у вигляді таблиці) і повинен відображати основні, але не обмежені цим пунктом, елементи проекту, заходи, строки, як-от:
визначення масштабів продажу, характеристика об'єкта продажу (групи об'єктів продажу) та основних завдань продажу (залучення промислового інвестора, продаж об'єкта за максимальну ціну або інше в інтересах держави);
визначення, згідно з міжнародною практикою залучення до аналогічних проектів інвестиційних фінансових радників та в межах чинного законодавства, бюджету проекту із залучення радника (має складатися з максимального розміру фінансування операційних витрат радника та приблизного (очікуваного) розміру гонорару за успішний продаж). При цьому сума коштів, що визначається як максимальний розмір фінансування операційних витрат радника, підлягає резервуванню Фондом на початку проведення проекту з урахуванням можливого рівня інфляції;
( Абзац третій пункту 5 в редакції Наказу Фонду державного майна N 1600 від 03.09.2001 )
опис (у часі) усіх поетапних заходів Фонду, інших органів виконавчої влади, залучених до проекту, конкурсної комісії та майбутнього радника;
орієнтовне визначення основних строків до моменту підписання договору купівлі-продажу;
визначення відповідальних за проект (керівника проекту), їх повноважень.
6. Для кожного конкурсного відбору Фондом готується окремий пакет конкурсної документації. Його підготовка та затвердження відбуваються до офіційного запрошення учасників короткого списку конкурсного відбору. Не допускається внесення змін і доповнень до будь-яких документів конкурсної документації після надіслання запрошень учасникам короткого списку за винятком випадків усунення очевидних та випадкових помилок, що можуть міститися в правилах конкурсного відбору, технічному завданні та проекті договору про надання послуг.
( Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду державного майна N 1600 від 03.09.2001 )
7. Пакет конкурсної документації складається з наступних, але не обмежується переліченими в цьому пункті, документів:
технічного завдання, в якому викладені очікувані результати діяльності радника, основні етапи та строки виконання робіт, звітність перед замовником, вимоги до фахівців радника тощо;
правил конкурсного відбору - основного інструктивного та інформаційного документа, який регламентує конкурсний відбір і детально визначає процедуру конкурсного відбору, вимоги щодо змісту та оформлення конкурсних (технічних і фінансових) пропозицій, порядок їх розгляду конкурсною комісією, методику та критерії оцінки конкурсних пропозицій, порядок проведення переговорів щодо підписання договору про надання послуг, а також інші процедурні питання, пов'язані з конкурсним відбором;
зразків оцінних листів та оцінної таблиці;
( Пункт 7 доповнено абзацом згідно з Наказом Фонду державного майна N 1600 від 03.09.2001 )
проекту договору про надання послуг.
Пакет конкурсної документації може включати інші документи, якщо Фонд уважає це необхідним для підвищення ефективності конкурсного відбору.
Фонд забезпечує належний переклад затвердженого пакета конкурсної документації на англійську мову. У разі встановлення розбіжностей між текстом українського та англійського варіантів, перевага надається українському.
8. Основними критеріями оцінки технічних пропозицій, як правило, можуть бути:
досвідченість учасника у виконанні аналогічних завдань;
знання мови та місцевої ситуації;
можливості центрального представництва та можливість залучення інших консультантів;
компетентність (кваліфікація, досвід, навички) запропонованого персоналу;
запропонована учасником методика підготовки до продажу, стратегія продажу, матеріально-технічне забезпечення та організація проекту;
запропоновані учасником терміни підготовки до продажу та наступного продажу об'єкту приватизації тощо.
Оцінка технічних пропозицій здійснюється за бальною методикою.
Кожний з основних критеріїв оцінки технічних пропозицій має свою максимальну кількість балів. Основні критерії можуть поділятися на підкритерії, при цьому сума балів усіх підкритеріїв, що належать до свого критерію, дорівнює максимальній кількості балів останнього.
Критеріями оцінки фінансових пропозицій є:
розмір запропонованої учасником суми відшкодування операційних витрат;
пропозиції учасника щодо гонорару за успішний продаж, що визначається у відсотках від ціни продажу. В окремих випадках (наприклад, продаж підприємств із значною кредиторською заборгованістю або інші обставини) гонорар за успішний продаж визначається в кожному конкретному конкурсному відборі виходячи з інших показників продажу.
Кожний з критеріїв оцінки фінансових пропозицій має свою максимальну кількість балів.
Розподіл балів між технічними і фінансовими пропозиціями визначається окремо в кожному конкретному конкурсному відборі. Загальна сума балів технічних і фінансових пропозицій дорівнює 100. При цьому кількість балів за технічну пропозицію не повинна бути меншою за 70.
Не може бути обрано переможцем учасника конкурсного відбору, сума відшкодування операційних витрат якого та/або його гонорар перевищують, відповідно, максимальне фінансування витрат радника та максимальний відсоток гонорару, що були передбачені в листі-запрошенні.
9. Методика оцінки фінансових пропозицій щодо суми відшкодування операційних витрат складається з підрахунку балів із застосуванням такої формули:
Px = B RFmin / RFx,
де:
Px - кількість балів за пропозицію учасника "x" щодо суми операційних витрат;
B - максимальна сума балів за оцінку критерію "операційні витрати";
RFmin - грошовий вираз пропозиції учасника, що запропонував мінімальну суму операційних витрат;
RFx - грошовий вираз пропозиції щодо суми операційних витрат учасника "x".
Методика оцінки фінансових пропозицій щодо гонорару за продаж складається із застосуванням аналогічної формули:
Px = B SFmin / SFx,
де:
Px - кількість балів в оцінці пропозиції учасника "x" щодо гонорару за успішний продаж;
B - максимальна сума балів за оцінку критерію "гонорар за успішний продаж";
SFmin - найнижчий із запропонованих гонорарів за продаж (у відсотках);
SFx - гонорар за продаж учасника "x" (у відсотках).
10. Підготовка та затвердження Фондом тексту інформаційного повідомлення здійснюється окремо від пакета конкурсної документації. Текст інформаційного повідомлення повинен містити:
інформацію щодо об'єкта (об'єктів) продажу, основні характеристики;
основну мету та завдання проекту, загальний опис послуг радника;
чітко визначені методику та критерії складання короткого списку;
граничний термін подання потенційними учасниками конкурсного відбору листів про вияв інтересу (не може бути меншим, ніж 15 календарних днів від дати офіційного оголошення, і залежить від вартості проекту та його складності) та інформацію про наслідки для потенційних учасників внаслідок його недотримання;
( Абзац п'ятий пункту 10 в редакції Наказу Фонду державного майна N 1600 від 03.09.2001 )
час та місце для подання листа про вияв інтересу;
зразок листа про вияв інтересу;
контактні телефони, факс та адресу електронної пошти в Фонді.
11. Офіційною публікацією інформаційного повідомлення вважається повідомлення, надруковане українською мовою в додатку до Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію - "Відомості приватизації". З метою розширеного інформування потенційних учасників конкурсного відбору Фонд може здійснювати публікацію за допомогою глобальної електронної мережі "Internet" та в інших засобах масової інформації українською та/або англійською мовами.
12. При розробці критеріїв оцінки листів про вияв інтересу конкурсна комісія враховує специфіку об'єкта продажу (галузева належність, частка на ринку відповідних товарів або послуг тощо), бюджет проекту з відбору радника та інші обставини. До основних критеріїв оцінки листів про вияв інтересу можуть належати:
характеристики загальної інформації про потенційного учасника; інформації про досвід у відповідній галузі або виконання аналогічних завдань, що виконувалися протягом останніх п'яти років; резюме персоналу, який може бути виділений для реалізації проекту, тощо.
13. Методика оцінки листів про вияв інтересу може бути обрана виходячи зі складності продажу об'єкта приватизації, обсягів фінансування проекту.
Перший варіант передбачає голосування членів конкурсної комісії щодо кожного потенційного учасника. Необхідна кількість голосів та порядок голосування передбачаються правилами конкурсного відбору.
Другий варіант передбачає оцінку листів про вияв інтересу в балах за попередньо визначеними критеріями. Кожен з основних критеріїв має свою максимальну кількість балів. Основні критерії можуть поділятися на підкритерії, при цьому сума балів всіх підкритеріїв, що відносяться до свого критерію, дорівнює максимальній кількості балів останнього.
У кожному конкретному конкурсному відборі визначається мінімальна кількість потенційних учасників, що мають увійти до короткого списку, але їх не може бути менше п'яти. Це правило не підлягає застосуванню у випадку, коли число поданих виявів інтересу дорівнює п'яти або менше. У такому випадку кількість потенційних учасників, що мають увійти до короткого списку, не може бути менша трьох.

................
Перейти до повного тексту