- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Порядок
Міністерство сільсь- Міністерство еко- Державний комітет
кого господарства і номіки України України по водному
продовольства України господарству
N 37-20-12/2439 N 52-44/53 від N ЮГ/8-186
від 30 квітня 1993 р. 30 квітня 1993 р. від 30 квітня 1993 р.
Міністерство фінансів Асоціація фермерів
України України
N 10-08 N 113/3
від 30 квітня 1993 р. від 30 квітня 1993 р.
N 37-20-12/2439 від 30.04.93 Зареєстровано в Міністерстві
м.Київ юстиції України
13 травня 1993 р.
за N 44
( Порядок втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
аграрної політики
N 547/332/685/282 від 11.10.2005 )
ПОРЯДОК
виділення на одне селянське (фермерське) господарство державних капітальних вкладень для будівництва об'єктів виробничого і невиробничого призначення та відшкодування за рахунок державного бюджету їх вартості за умови виконання робіт за власні кошти
Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 20 липня 1991 р.
N 96 "Про розвиток селянських (фермерських) господарств", від 14 березня 1992 р.
N 133 "Про деякі питання розвитку селянських (фермерських) господарств", від 29 липня 1992 р.
N 423 "Про вдосконалення формування інвестицій на соціальний розвиток села та агропромислового комплексу" та від 13 січня 1993 р.
N 19 "Про хід виконання Закону України "Про селянське (фермерське) господарство" та рішень Уряду з цього питання" встановлюються такий порядок, умови і граничні розміри виділення на одне господарство державних централізованих капітальних вкладень, що спрямовуються на становлення і розвиток селянських (фермерських) господарств та механізм відшкодування за рахунок державного бюджету вартості будівництва об'єктів встановленого переліку, за умови виконання їх згідно з проектами спеціалізованих проектних організацій та за власні кошти селянських (фермерських) господарств.
1. Загальні положення
На будівництво об'єктів виробничого і невиробничого призначення для селянських (фермерських) господарств спрямовуються державні централізовані капітальні вкладення відповідно до пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 13.01.93 N 19 "Про хід виконання Закону України "Про селянське (фермерське) господарство" та рішень Уряду з цього питання".
Вони використовуються лише на будівництво під'їзних шляхів, електро- і радіотелефонних мереж, газо- і водопостачальних систем для садиб селянських (фермерських) господарств, а в трудонедостатніх населених пунктах, крім того, житла та господарських будівель для потреб сім'ї. На меліорацію земель селянських (фермерських) господарств спрямовуються державні централізовані капітальні вкладення, які передбачаються для будівництва об'єктів виробничого призначення відповідно до державної програми меліорації.
Будівництво здійснюється адресно, для конкретних селянських (фермерських) господарств.
Функції замовника по проектуванню та будівництву зазначених об'єктів покладаються на районні управління сільського господарства і продовольства або уповноважені ними органи, які є юридичними особами. В окремих випадках функції замовника можуть бути покладені на селянські (фермерські) господарства, для яких здійснюється будівництво, якщо місцева державна адміністрація делегує їм відповідні права.
Технічний нагляд за будівництвом здійснює районне управління сільського господарства і продовольства або уповноважений ним орган за рахунок коштів, передбачених кошторисом на будівництво.
Індексація виділених державних централізованих капітальних вкладень для селянських (фермерських) господарств відповідно до зміни цін на будівельні матеріали, обладнання та послуги здійснюється одночасно з проведенням індексації державних централізованих капітальних вкладень, передбачених на розвиток агропромислового комплексу.
2. Умови державного інвестування
Районні управління сільського господарства і продовольства формують проекти річних та перспективних планів будівництва об'єктів виробничого і невиробничого призначення для селянських (фермерських) господарств.
До планів в першу чергу рекомендується включати будівництво об'єктів для тих фермерських господарств, садиби яких розташовані в межах трудонедостатніх сільських населених пунктів.
Проекти планів будівництва в розрізі фермерських господарств на плановий рік районні управління сільського господарства і продовольства за погодженням з асоціаціями фермерів подають на розгляд Держагропрому Республіки Крим та обласним управлінням сільського господарства і продовольства.
Держагропром Республіки Крим та обласні управління сільського господарства і продовольства разом з асоціаціями фермерів розглядають пропозиції районних управлінь сільського господарства і продовольства і, виходячи з доведених лімітів державних централізованих капітальних вкладень, погоджують обсяги будівництва і повертають їх відповідним районним управлінням сільського господарства і продовольства.
Відбір фермерських господарств - об'єктів державного інвестування - здійснюється на конкурсній основі за заявками фермерів та відповідними поданнями районних (обласних) асоціацій фермерів.
Перевага надається фермерським господарствам, житлові садиби яких розташовані компактно і можуть бути забезпечені спільними під'їзними шляхами, інженерними мережами, а також окремим фермерським господарствам, які мають більші площі сільськогосподарських угідь, в тому числі ріллі, більшу чисельність працездатних членів сім'ї та дітей, займаються виробництвом продукції, яка є більш необхідною для задоволення державних потреб даного регіону, і виявили згоду на продаж державі більшої частини товарної продукції.
Будівництво здійснюється лише при умові укладення фермерським господарством довгострокової (не менше 5 років) угоди на продаж державі не менше половини товарної продукції, що виробляється цим господарством.
Відповідно до пункту 4 статті
7 Закону України
"Про селянське (фермерське) господарство" та статті
9 Закону України
"Про пріоритетність соціального розвитку села та агропромислового комплексу в народному господарстві" будівництво житла і господарських будівель здійснюється для осіб, які переселяються в трудонедостатні сільські населені пункти, і місцевого населення віком до 40 років. Враховуючи, що житло, збудоване в сільській місцевості за рахунок бюджетних коштів, передається в особисту власність громадянам лише через 10 років їх постійної роботи в сільському господарстві, переробних і обслуговуючих галузях агропромислового комплексу або соціальній сфері цих сіл, рекомендується при проведенні конкурсу селянських (фермерських) господарств перевагу надавати тим господарствам, власники яких - переселенці - за віком відповідають цим вимогам.
Меліоративні роботи здійснюються виключно при наявності розробленої спеціалізованою проектною організацією в установленому порядку проектно-кошторисної документації та при здатності фермера за рівнем кваліфікації і технічного оснащення високоефективно використовувати меліоровані землі.
Виходячи з інтересів району та області, органи державної адміністрації можуть визначити додаткові критерії першочергового інвестування капітального будівництва для сільського (фермерського) господарства.
Участь фермера у проектуванні та будівництві визначається договором (контрактом) на проектно-вишукувальні роботи та будівництво.
3. Розрахунки обсягів державних централізованих капітальних вкладень
Капіталовкладення на спорудження об'єктів для фермерських господарств виділяються в планах капітального будівництва з таким розрахунком, щоб забезпечити виконання робіт в строки, визначені проектно-кошторисною документацією та договором (контрактом), але не більше двох календарних років.
Проектно-кошторисна документація для спорудження житлового будинку в трудонедостатніх селах розробляється, виходячи із складу сім'ї фермера на момент затвердження завдання на проектування з розрахунку 16 квадратних метрів загальної площі на кожного члена сім'ї і додатково ще 16 квадратних метрів на сім'ю.
При розробці проектно-кошторисної документації на будівництво житла, господарських будівель, під'їзних шляхів, електро- і радіотелефонних мереж, газо- і водопостачальних систем до садиб селянських (фермерських) господарств повинні застосовуватись, як правило, типові проекти і рішення, які відповідають діючим нормам і правилам.
Будівництво під'їзних шляхів та інженерних мереж за рахунок державних централізованих капітальних вкладень здійснюється при умові їх підведення до селянського (фермерського) господарства і протяжності до 0,5 км. Автомобільні під'їзні дороги повинні проектуватись шириною не більше 3,5 метра.
Меліоративні роботи здійснюються в обсягах, передбачених проектно-кошторисною документацією.
В проектах не допускається застосування будівельних матеріалів, конструкцій та виробів з кольорових металів, гранітів, мармурів та інших цінних порід каменю для оздоблення, металевих виробів індивідуального виготовлення, люстр, декоративних панно тощо.
До господарських будівель, спорудження яких може здійснюватись за рахунок державних централізованих капіталовкладень, що виділяються на соціальний розвиток села, відносяться: сарай площею до 20 квадратних метрів, колодязь або артезіанська свердловина.
Не допускається будівництво за рахунок державних централізованих капітальних вкладень саун, гаражів, басейнів, теплиць тощо.
Витрати на проектно-вишукувальні роботи фінансуються в повному обсязі за рахунок централізованих капітальних вкладень.
Розроблена в установленому порядку проектно-кошторисна документація підлягає державній або відомчій експертизі, погодженню з головою фермерського господарства і затвердженню районною державною адміністрацією.
4. Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів фермерського господарства та передача їх в приватну власність
Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів і споруд, зведених за рахунок державних централізованих капітальних вкладень, здійснюється відповідно до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 серпня 1992 року
N 449 "Про порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів державного замовлення". Участь фермера в роботі державної приймальної комісії обов'язкова.
................Перейти до повного тексту