1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство


ГАЛИЦЬКА РЕГІОНАЛЬНА МИТНИЦЯ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Галицької митниці
26.07.2001 N 211
Зареєстровано в Львівському
обласному управлінні юстиції
9 серпня 2001 р.
за N 110/678
( Дію Наказу відмінено на підставі Наказу Галицької митниці N 118 від 23.03.2004 )
ТЕХНОЛОГІЧНА СХЕМА
митного контролю та митного оформлення товарів та інших предметів, які надходять на м/п "Хирів" Галицької митниці як гуманітарна допомога
1. Загальні положення
Технологічна схема митного контролю та митного оформлення товарів та інших предметів, які надходять на територію України в якості гуманітарної допомоги, розроблена відповідно до Закону України 22.10.99 р. N 1192-XIV "Про гуманітарну допомогу", наказу ДМСУ від 24.12.99 р. N 852 "Про затвердження Інструкції про першочергове безкоштовне спрощене декларування гуманітарних вантажів", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.01.2000 р. N 2/4223, постанови Кабінету Міністрів України від 28.04.2000 р. N 728 "Про затвердження Порядку вивезення за межі України або знищення неякісних та непридатних до споживання товарів (предметів) гуманітарної допомоги", постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2000 р. N 544 "Про Порядок митного оформлення вантажів гуманітарної допомоги", з метою визначення послідовності дій посадових осіб митниці при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів та інших предметів як гуманітарна допомога, Закону України від 23.12.97 р. N 771/97-ВР "Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини", Закону України від 17.07.97 р. N 468/97-ВР "Про державне регулювання імпорту с/г продукції", наказу ДМСУ N 466 від 27.08.2000 року "Про введення в дію Положення про порядок контролю за пропуском через митний кордон України вантажів гуманітарної допомоги".
2. Визначення термінів і понять
У цій Технологічній схемі наведені нижче терміни та поняття вживаються в такому значенні:
- безоплатна допомога (пересилка, виконання робіт, надання послуг) - надання гуманітарної допомоги без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсацій донорам;
- гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв'язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров'я населенню, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин з об'єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 4 Закону України "Про благодійництво та благодійні організації";
- донори (іноземні, вітчизняні) - юридичні та фізичні особи в Україні та за її межами, які добровільно надають гуманітарну допомогу отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за її межами;
- отримувачі гуманітарної допомоги - такі юридичні особи, яких зареєстровано в установленому Кабінетом Міністрів України порядку в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги:
а) підприємства громадських організацій інвалідів, ветеранів війни та праці, а також підприємства, установи та організації, що утримуються за рахунок бюджетів, та уповноважені ними державні установи;
б) благодійні організації, створені у порядку, визначеному Законом України "Про благодійництво та благодійні організації";
в) громадські організації інвалідів, ветеранів війни та праці, Товариство Червоного Хреста України та його обласні організації, творчі спілки, а також громадські організації, створені для здійснення передбаченої їх статутними документами екологічної, оздоровчої, аматорської, спортивної, культурної, освітньої та наукової діяльності;
г) релігійні організації, зареєстровані у порядку, передбаченому Законом України "Про свободу совісті та релігійні організації";
- набувачі гуманітарної допомоги - фізичні та юридичні особи, які її потребують і яким вона безпосередньо надається. Набувачі гуманітарної допомоги з статусом юридичної особи визначаються відповідно до пунктів "а", "б", "в", "г".
3. Підстави для здійснення митного оформлення гуманітарної допомоги
Товари (предмети) гуманітарної допомоги ввозяться на митну територію України тільки за наявності документального підтвердження якості, безпеки та можливості їх споживання. Товари (предмети) гуманітарної допомоги, термін придатності яких на момент перетину державного кордону закінчився та щодо яких відсутнє документальне підтвердження можливості їх споживання, на митну територію не допускаються. Харчові продукти та інші товари (предмети) гуманітарної допомоги, що мають обмежений термін споживання, ввозяться на митну територію України за умови, що на момент перетинання державного кордону термін їх придатності становить не менш як 1/3 терміну, визначеного виробником, а медичних та ветеринарних препаратів - не менш як 6 місяців. Одяг, взуття, білизна, що були у вжитку, допускаються до ввезення на митну територію України, якщо їх зношення не перевищує 30 відсотків.
За наявності висновку про непридатність до споживання товарів (предметів) гуманітарної допомоги у повному обсязі або їх частини весь вантаж на митну територію України не допускається і підлягає вивезенню за межі України.
Для визначення якості та підтвердження придатності до споживання товарів (предметів) гуманітарної допомоги, що надійшли в зону діяльності м/п, її отримувач звертається до митного органу з письмовою заявою про надання дозволу на видачу зразків, проб для проведення аналізу. Обсяг товарів (предметів) гуманітарної допомоги у вантажній митній декларації зазначається з урахуванням зразків товарів (предметів), виданих на аналіз. Неякісні або непридатні до споживання товари (предмети) гуманітарної допомоги до прийняття рішення Комісії з питань гуманітарної допомоги повинні зберігатись у спеціально обладнаних складських приміщеннях з дотриманням вимог законодавства щодо товарів, які перебувають під митним контролем на території України.
Якщо Комісія прийняла рішення про вивезення за межі митної території України товарів (предметів) гуманітарної допомоги, донор або й отримувач зобов'язаний вивезти їх у місячний термін з дня отримання рішення. У разі прийняття Комісією рішення про знищення неякісних або непридатних до споживання товарів (предметів) гуманітарної допомог воно має бути виконано з дотриманням вимог природоохоронного законодавства України.
За фактом знищення неякісних або непридатних до споживання товарів (предметів) гуманітарної допомоги складається відповідний акт (додаток 5), який підписується керівником підприємства (установи), на якому знищені товари (предмети), представниками Держмитслужби, Державної податкової адміністрації, Міністерства екології та природних ресурсів, МВС, державної ветеринарної медицини, карантинної служби місцевих органів виконавчої влади та засвідчується печаткою митного органу.
Декларування та митне оформлення гуманітарної допомоги здійснюється за місцезнаходженням її отримувача тільки після проведення відповідного санітарного, ветеринарного, фітосанітарного, радіологічного та екологічного контролю.
Підставою для започаткування процедури визнання допомоги гуманітарною є письмова пропозиція донора про її надання.
Підставою для здійснення митного оформлення гуманітарної допомоги в Україні є письмова згода отримувача гуманітарної допомоги на її одержання. Отримувач гуманітарної допомоги має такі самі права на її використання, що і набувач гуманітарної допомоги. Зміну отримувача гуманітарної допомоги та її переадресування можливо здійснювати лише за погодженням з іноземними донорами за рішенням відповідної комісії з питань гуманітарної допомоги.
Підставою для проведення митного оформлення гуманітарної допомоги при в'їзді в Україну на адресу суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності є рішення спеціально уповноваженого державного органу з питань гуманітарної допомоги - комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України.
4. Митне оформлення вантажів з гуманітарною допомогою
Товари (предмети), що ввозяться (пересилаються) як гуманітарна допомога, підлягають першочерговому безкоштовному спрощеному декларуванню митним органам України відповідними установами та організаціями незалежно від форми власності, з обов'язковим проставленням у товаросупровідних документах, вантажних митних деклараціях клейма "Гуманітарна допомога. Продаж заборонено". Товаросупровідні документи та ВМД без такого клейма до оформлення не приймаються.
Отримувач гуманітарної допомоги має право провести декларування самостійно або вибрати підприємство-декларанта.
Якщо отримувач гуманітарної допомоги не здійснює самостійно декларування товарів, то процедура декларування товарів, що входять до складу гуманітарного вантажу, починається з письмового звернення до митниці. До звернення додаються всі наявні документи, дозволи.
Митниця щоквартально оприлюднює графік безкоштовного декларування гуманітарних вантажів підприємствами, що здійснюють декларування на підставі договору. Інспектор м/п, призначений наказом по митниці відповідальним за оперативне приймання звернень отримувачів гуманітарної допомоги, разом з отримувачем підписує два примірники заявки (додаток 1) на проведення декларування товарів підприємством, що здійснює декларування, на підставі договору, відповідно до затвердженого митницею графіка безкоштовного декларування гуманітарних вантажів. Заявка реєструється в окремому журналі (додаток 2), один примірник заявки залишається на м/п. У заявці обов'язково зазначаються такі відомості:
- про донора гуманітарної допомоги;
- про отримувача гуманітарної допомоги;
- про підприємство, що буде проводити декларування (із зазначенням номера і дати видачі свідоцтва про визнання підприємства декларантом);
- про всі наявні документи, потрібні для здійснення митного оформлення;
Заявка, підписана інспектором м/п та засвідчена печаткою митниці "Загальний відділ", є підставою для звернення отримувача гуманітарної допомоги до зазначеного в ній підприємства з вимогою про проведення декларування на підставі Закону України "Про гуманітарну допомогу".
У разі відмови декларування вантажів гуманітарної допомоги підприємство, яке зазначене в заявці, зобов'язане надати письмову офіційну відповідь отримувачу гуманітарної допомоги з наведенням причин відмови. На підставі офіційної відповіді підприємства та пояснень посадової особи митниці, яка підписала заявку, начальник митниці приймає рішення про доцільність призупинення дії свідоцтва про визнання підприємства декларантом. Дія свідоцтва призупиняється з моменту направлення митницею до Держмитслужби листа з питанням вчиненого підприємством порушення. Питання необхідності скасування свідоцтва про визнання підприємства декларантом розглядається Держмитслужбою.
Митне оформлення вантажів (товарів) без сплати митних зборів здійснюється м/п по оформленню вантажів учасників ЗЕД за наявності рішення відповідних Комісій з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України про визнання таких вантажів (товарів) гуманітарною допомогою або рішення зазначеної Комісії про підтвердження інформації регіональних комісій про визнання товарів гуманітарною допомогою.
Для здійснення митного оформлення вантажів гуманітарної допомоги на м/п подаються слідуючі документи:
- заява з резолюцією начальника митниці;
- рішення комісії з питань гуманітарної допомоги про включення отримувача гуманітарної допомоги до Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги;
- рішення комісії з питань гуманітарної допомоги про визнання даного вантажу (товарів) гуманітарною допомогою;
- інформаційний лист відправника щодо надання гуманітарної допомоги відповідному одержувачу або контракт (договір), який би підтверджував перехід права власності на вантаж;
- товаросупровідні документи на вантаж;
- дозвіл санепідслужби, карантинної інспекції та фармкомітету, якщо пропуск відповідних товарів регулюється цими відомствами;
- сертифікат відповідності;
- ВМД на гуманітарну допомогу.
Після перевірки вище зазначених документів інспектор м/п присвоює номер декларації, реєструє у відповідному журналі, проставляє у ВМД штамп "Під митним контролем" та направляє ВМД для послідовного оформлення в підрозділі статистики контролю та аналізу, відділі митних доходів і платежів та при необхідності у відділі тарифів та митної вартості.
Перевіряє наявність пломб на транспортному засобі, доглядає вантаж з метою контролю відповідності фактично надійшовшого вантажу даним, заявленим у ВМД та товаросупровідних документах.
У разі відповідності даних інспектор м/п проставляє відбиток особистої номерної печатки на всіх екземплярах вантажномитної декларації та товаросупровідних документах.
В разі відсутності рішення Комісії з питань гуманітарної допомоги, одержувач гуманітарної допомоги подає начальнику митниці заяву встановленого зразка, на розміщення вантажу гуманітарної допомоги на відповідальне зберігання під митним контролем (додаток 3). Строк перебування вантажів гуманітарної допомоги під митним контролем без справляння зборів - 90 днів. При розміщенні на відповідальне зберігання інспектором сектору по оформленню вантажів учасників ЗЕД складається Акт про прийняття-передавання товарів та інших предмети на зберігання під митним контролем (додаток 4) з обов'язковим накладенням на складське приміщення, де зберігається гуманітарна допомога поряд із забезпеченням одержувача, митне забезпечення.

................
Перейти до повного тексту