1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
01.02.2005 N 25/6-9-16/974-ЕП
Начальникам Дніпровської,
Західної, Карпатської,
Київської, Північної,
Східної регіональних,
Бориспільської,
Миколаївської,
Полтавської митниць
З метою подальшого вдосконалення й спрощення Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів та інших предметів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби України від 14.10.02 N 561 (у редакції наказу Держмитслужби від 21.10.03 N 715, Управлінням технологій митного контролю Департаменту організації митного контролю підготовлено проект наказу Держмитслужби "Про затвердження Тимчасового порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації та про проведення експерименту" (додається).
Місцем проведення експерименту у проекті наказу визначено Дніпровську (вантажні відділи N 4 і N 5), Західну (вантажний відділ N 1 митного поста "Львів-вантажний"), Карпатську, Київську (вантажний відділ N 7), Північну (вантажний відділ "Святошин"), Східну (вантажний відділ N 2) регіональні й Бориспільську, Миколаївську (митний пост "Первомайськ"), Полтавську митниці.
Зважаючи на те, що Тимчасовий порядок здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації передбачає безконтактний метод роботи підрозділів митного оформлення прошу в строк до 12-00 03.02.05 надати до Управління технологій митного контролю Департаменту організації митного контролю інформацію про можливість забезпечення у цих підрозділах митного оформлення безконтактного методу роботи згідно Тимчасовий порядок здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації.
Інформацію прошу надати на поштову скриньку <DMS Upr TMK poserednitska dijalnist>.
Т.в.о. заступника
Голови Служби

С.М.Сьомка
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
__.__.2005 N __
Про затвердження Тимчасового порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації та про проведення експерименту
Відповідно до Митного кодексу України та з метою подальшого вдосконалення й спрощення порядку митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Тимчасовий порядок здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації (далі - Тимчасовий порядок), що додається.
2. Провести експеримент із застосування Тимчасового порядку (далі - експеримент) у строк з 01.03.2005 до 31.05.2005.
3. Місцем проведення експерименту визначити Дніпровську (вантажні відділи N 4 і N 5), Західну (вантажний відділ N 1 митного поста "Львів-вантажний"), Карпатську, Київську (вантажний відділ N 7), Північну (вантажний відділ "Святошин"), Східну (вантажний відділ N 2) регіональні й Бориспільську, Миколаївську (митний пост "Первомайськ"), Полтавську митниці.
4. Начальникам регіональних митниць, митниць, зазначених у пункті 3 цього наказу:
4.1. Забезпечити інформування суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності про вимоги цього наказу й Тимчасового порядку.
4.2. Провести при потребі перерозподіл штатної чисельності й засобів комп'ютерної техніки та зв'язку між підрозділами митниць.
4.3. Організувати необхідне навчання посадовими особами спеціалізованих підрозділів митниць посадових осіб підрозділів митного оформлення (далі - ПМО) і надання останнім прав доступу до баз даних та інформаційних довідкових систем, що використовуються при митному оформленні, для можливості виконання ними функцій контролю за відповідністю даних електронної копії ВМД даним, зазначеним у ВМД на паперовому носії, за виконанням вимог товарної номенклатури Митного тарифу України при класифікації товарів для цілей митного оформлення, за правильністю визначення митної вартості й країни походження товарів, за правильністю нарахування податків і зборів (обов'язкових платежів), а також застосування окремих санкцій.
4.4. Забезпечити ведення посадовими особами спеціалізованих підрозділів баз даних та інформаційних довідкових систем, що використовуються при митному оформленні товарів, і своєчасне їх оновлення.
Забезпечити підготовку посадовими особами спеціалізованих підрозділів звітів, що надавалися ними до проведення експерименту.
4.5. Організувати проведення спеціалізованими підрозділами митниць у межах їх компетенції постійного (за допомогою програмно-інформаційного комплексу "Автоматизована система митного оформлення вантажів") контролю за процесом митного оформлення товарів згідно з вимогами Тимчасового порядку, а також моніторингу результатів митного оформлення цих товарів.
4.6. Забезпечити додержання режиму зони митного контролю в місцях розташування ПМО.
4.7. Подати до 15.06.2005 до Управління технологій митного контролю Департаменту організації митного контролю звіт про результати проведення експерименту й пропозиції щодо доцільності подальшого застосування вимог Тимчасового порядку.
5. Управлінню інформаційного забезпечення та митної статистики (Ніколайчук О.О.) допрацювати до 20.02.2005 програмно-інформаційний комплекс "Автоматизована система митного оформлення вантажів" для забезпечення реалізації вимог Тимчасового порядку. При цьому передбачити:
поєднання в одному модулі функцій тих модулів, за допомогою яких на цей час здійснюються митний контроль і митне оформлення товарів,
можливість накладення застереження щодо здійснення митного оформлення товарів лише за умови внесення інформації про особу, яка його наклала, про причини його накладення та умови зняття.
6. При проведенні експерименту митницям (підрозділам митниць), зазначеним у пункті 3 цього наказу, не застосовувати Порядок здійснення митного контролю й митного оформлення товарів та інших предметів із застосуванням вантажної митної декларації, затверджений наказом Держмитслужби України від 14.10.2002 N 561 (зі змінами й доповненнями) і зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.11.2002 за N 877/7165; інші нормативно-правові акти Держмитслужби України застосовувати в частині, що не суперечить Тимчасовому порядку.
7. Начальникам регіональних митниць, митниць забезпечити застосування підпорядкованими посадовими особами положень Тимчасового порядку під час здійснення митного контролю й митного оформлення товарів, що належать підприємствам-резидентам, унесеним Держмитслужбою України до реєстру підприємств, щодо товарів яких відповідно до наказу Держмитслужби України від 19.08.2004 N 607 "Про затвердження Порядку визначення підприємств-резидентів, щодо товарів яких може встановлюватися спрощений порядок застосування процедур митного оформлення", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.09.2004 за N 1095/9694, установлено спрощений порядок застосування процедур митного оформлення.
8. Департаменту боротьби з митними правопорушеннями (Штробля Й.Й.) і Департаменту правового забезпечення (Ступак Ю.В.) відповідно до частин першої та п'ятої пункту 10 Порядку створення зон митного контролю та їх функціонування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2002 N 1947 (зі змінами й доповненнями), визначити порядок допуску осіб у зони митного контролю.
9. Департаменту організації митного контролю (Сербайло А.І.) і Департаменту правового забезпечення (Ступак Ю.В.):
9.1. Забезпечити приведення Порядку заповнення й використання Картки відмови, затвердженого наказом Державної митної служби України від 24.04.99 N 239 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.05.99 за N 300/3593, у відповідність до Митного кодексу України.
9.2. Забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
10. Департаменту організації митного контролю (Сербайло А.І.) забезпечити перевірку дотримання вимог цього наказу в митних органах і подання їм при потребі практичної та методичної допомоги.
11. Установити, що цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
12. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Служби Іванюка М.М.
Голова Служби М.М.Каленський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
__.__.2005 N __
ТИМЧАСОВИЙ ПОРЯДОК
здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації
1. Загальні положення
1.1. Цей Тимчасовий порядок розроблено відповідно до Митного кодексу України, Положення про вантажну митну декларацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.97 N 574 (зі змінами та доповненнями), і з метою спрощення та оптимізації порядку митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації (далі - ВМД).
1.2. Цей Тимчасовий порядок застосовується при здійсненні митного контролю й митного оформлення товарів у всіх митних режимах.
1.3. У цьому Тимчасовому порядку терміни вживаються в такому значенні:
підрозділ митного оформлення (далі - ПМО) - підрозділ митного органу, посадові особи якого здійснюють митний контроль і митне оформлення товарів із застосуванням ВМД і пропуск їх через митний кордон України;
спеціалізований підрозділ - підрозділ митного органу, до компетенції якого віднесено:
або контроль за виконанням вимог товарної номенклатури Митного тарифу України при класифікації товарів для цілей митного оформлення;
або контроль за правильністю визначення митної вартості;
або перевірку правильності визначення країни походження товарів;
або контроль за надходженням, нарахуванням і стягненням податків і зборів (обов'язкових платежів);
або статистичний контроль.
Інші терміни вживаються в значеннях, визначених законодавством України.
1.4. Митний орган здійснює заходи щодо прискорення та оптимізації митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням ВМД шляхом раціонального завантаження посадових осіб митного органу.
1.5. Посадові особи підрозділу по боротьбі з контрабандою та порушеннями митних правил та/або митної варти митного органу залучаються до проведення митного контролю за наявності в митного органу інформації (орієнтування) про незаконне переміщення товарів або при виявленні під час перевірки документів чи вибіркового митного огляду ознак, що вказують на можливість переміщення товарів з порушеннями законодавства України.
Порядок залучення посадових осіб цих підрозділів до здійснення митного контролю затверджується наказом митного органу.
1.6. Декларант подає документи митному органу та одержує оформлені документи особисто. Присутність декларанта при проведенні митного огляду обов'язкова. В інших випадках присутність декларанта в зонах митного контролю в місцях розташування ПМО допускається за дозволом начальника ПМО чи іншої посадової особи ПМО, до функціональних обов'язків якої віднесено право розподілу ВМД між посадовими особами ПМО.
2. Документи, що застосовуються при здійсненні митних процедур
Для здійснення митного контролю й митного оформлення товарів декларант подає митному органу такі документи й потрібну кількість їх копій:
а) що підтверджують повноваження декларанта на декларування товарів;
б) ВМД, заповнену згідно з обраним митним режимом, та її електронну копію;
в) декларацію митної вартості (далі - ДМВ) (у встановлених законодавством випадках) та її електронну копію;
г) товаросупровідні документи;
ґ) дозволи й сертифікати вповноважених державних органів (у встановлених законодавством випадках) та інші документи, зазначені в графі 44 ВМД;
д) документи, зазначені в графі 40 ВМД;
е) Інформаційний аркуш митного контролю за ВМД (далі - Інформаційний аркуш), форму якого наведено в додатку 1 до цього Тимчасового порядку;
є) документи, що підтверджують заявлені декларантом відомості про митну вартість товарів.
На вимогу митного органу декларантом подаються й інші документи (пакувальні листи, сторінки каталогів, технічні описи тощо), потрібні для здійснення митного контролю та митного оформлення.
Копії поданих до оформлення документів засвідчуються написом "Копія. Згідно з оригіналом", підписом і печаткою декларанта.
Якщо документ є довгостроковим і його використання для цілей митного контролю й митного оформлення не припиняється після митного оформлення першої партії товарів, то може застосовуватися такий порядок:
при декларуванні першої партії товарів декларант подає митному органу додаткову копію документа для зберігання її в окремій справі суб'єкта ЗЕД у ПМО;
при декларуванні наступних партій товарів декларант не подає копію документа, а в Інформаційному аркуші вчиняє такі записи: у графі 2 зазначає реквізити довгострокового документа, у графі 3 - номер ВМД, разом з якою документ був поданий митному органу вперше, дату її оформлення та номер справи суб'єкта ЗЕД у ПМО.
Довгострокові документи, строк дії яких закінчився, архівуються в установленому порядку.
На вимогу митного органу декларантом надається переклад на державну мову поданих до оформлення документів. Правильність перекладу засвідчується особою, що здійснила переклад.
По закінченні оформлення документи (завірені в установленому порядку їх копії), що були підставою для митного оформлення конкретної партії товарів, залишаються разом з ВМД на зберіганні в митному органі.
3. Здійснення митних процедур
ВМД і документи, потрібні для здійснення митного контролю, подаються декларантом начальнику ПМО чи іншій посадовій особі ПМО, до функціональних обов'язків якої віднесено право розподілу ВМД між посадовими особами ПМО.
Визначення посадової особи ПМО для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів за ВМД відображається в розділі II Інформаційного аркуша.
Начальник ПМО чи інша посадова особа ПМО, до функціональних обов'язків якої віднесено право розподілу ВМД між посадовими особами ПМО, уживає заходів для прискорення та оптимізації проведення митних процедур шляхом раціонального розподілу ВМД між посадовими особами ПМО.
3.1. Прийняття ВМД до оформлення
Посадова особа ПМО приймає від декларанта ВМД, її електронну копію та комплект документів і здійснює:
перевірку повноважень декларанта;
перевірку дотримання строків подання ВМД митному органу призначення;
перевірку виконання особою, що здійснює перевезення, зобов'язання щодо доставки товарів у митний орган призначення;
перевірку наявності вірусів на магнітному носії;
за допомогою програмного забезпечення перевірку правильності заповнення декларантом ВМД відповідно до порядку, установленого Держмитслужбою України;
перевірку комплектності отриманих від декларанта документів і їх відповідності даним, зазначеним у графах 40 і 44 ВМД;
заходи нетарифного регулювання з урахуванням заявленого декларантом коду товару згідно з товарною номенклатурою Митного тарифу України;
перевірку наявності фактів застосування до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності (далі - суб'єкт ЗЕД) і/або іноземного суб'єкта господарської діяльності санкцій Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, а також фактів порушення суб'єктом ЗЕД митних правил;
перевірку відповідності зазначених у ВМД даних про товари даним, зазначеним у дозвільних документах уповноважених держав них органів, що підтверджують проведення інших видів контролю, якщо товари підлягають цим видам контролю (у встановлених законодавством випадках - перевірку наявності відповідних відміток у товаросупровідних документах).
Посадова особа ПМО відмовляє в прийнятті ВМД до оформлення в разі:
відсутності повного комплекту документів, потрібних для здійснення митного контролю й митного оформлення товарів;
якщо декларантом порушено вимоги Положення про вантажну митну декларацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.97 N 574 (зі змінами та доповненнями), порядок заповнення ВМД, установлений Держмитслужбою України;
наявності підчисток.
За відсутності зауважень посадова особа ПМО:
приймає ВМД до оформлення шляхом проставлення відбитка штампа "Під митним контролем" (далі - штамп ПМК) у графі D основних аркушів і на всіх додаткових аркушах ВМД, а також підпису, свого прізвища й часу прийняття ВМД до оформлення на першому основному аркуші ВМД;
у встановлених випадках зазначає дату, з якої товари перебувають під митним контролем;
присвоює ВМД реєстраційний номер у встановленому порядку;
проставляє в установлених випадках відбиток штампа ПМК на товаросупровідних документах;
присвоює ДМВ (за наявності) та Інформаційному аркушу номер, що відповідає реєстраційному номеру ВМД;
уносить до електронної копії ВМД її реєстраційний номер, номер штампа ПМК, а також електронні копії ВМД і ДМВ (за наявності) до бази даних митного органу.
ВМД, подана митному органу, але ще не прийнята до оформлення (відсутні відбиток штампа ПМК і реєстраційний номер), може бути відкликана декларантом з дозволу митного органу.
З моменту прийняття ВМД до оформлення декларант несе юридичну відповідальність за недостовірність відомостей, зазначених у ВМД. Ця ВМД не може бути відкликана декларантом.
Після прийняття ВМД до оформлення посадова особа спеціалізованого підрозділу, до компетенції якого віднесено виконання функцій статистичного контролю, або посадова особа ПМО, уповноважена митним органом на виконання цих функцій, у випадках і в строки, визначені Держмитслужбою України, забезпечує надсилання електронної копії ВМД до Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби України (далі - ЄАІС).
3.2. Митний контроль
Посадова особа ПМО здійснює:
1) перевірку правильності застосування валютного курсу;
2) перевірку відповідності відомостей, унесених до всіх граф електронної копії ВМД, відомостям, що містяться у відповідних графах ВМД на паперовому носії;
3) перевірку відповідності даних про банківські реквізити підприємства (графа 28), зазначених в електронній копії ВМД, даним, які містяться в поданих документах і в переліку вповноважених банків України, що надсилається Держмитслужбою України митним органам;
4) перевірку наявності задекларованих товарів у реєстрі товарів, що містять об'єкти інтелектуальної власності, який ведеться Держмитслужбою України;
5) перевірку правильності класифікації та кодування товарів (згідно з поданими документами);
6) перевірку правильності визначення країни походження товарів (згідно з поданими документами);
7) перевірку правильності визначення митної вартості товарів. За наявності ДМВ посадова особа ПМО зазначає в ній у встановленому порядку своє рішення, прийняте за результатами такої перевірки;
8) прийняття рішення про необхідність проведення митного огляду.
Митний огляд проводиться, якщо документів, поданих декларантом, недостатньо для прийняття рішення про повноту та/або достовірність відомостей, що перевіряються, чи результати перевірки відповідності товарів критеріям ризику або результати перевірки правильності класифікації та кодування товарів, визначення країни походження тощо потребують проведення такого огляду.
Якщо посадова особа ПМО самостійно прийняла рішення про відсутність потреби у проведенні митного огляду, то ВМД і пакет документів не подаються на розгляд начальнику ПМО чи іншій посадовій особі ПМО, яка має право приймати рішення про потребу проведення митного огляду (далі - начальник ПМО).
В інших випадках рішення про потребу проведення митного огляду приймає начальник ПМО, про що вчиняє відповідний запис у розділі IV Інформаційного аркуша. Запис засвідчується його особистим підписом із зазначенням посади, дати, ініціалів, прізвища.
У разі виявлення потреби підготовки Запиту до спеціалізованого підрозділу начальником ПМО до митного огляду можуть бути залучені посадові особи цього спеціалізованого підрозділу.
Наявність задекларованих товарів у реєстрі товарів, що містять об'єкти інтелектуальної власності, є підставою для залучення до митного огляду посадової особи, яка здійснює контроль за переміщенням товарів, що містять об'єкти інтелектуальної власності.
Посадова особа (посадові особи), яка проводить митний огляд, перевіряє в обсязі, що відповідає меті проведення митного огляду, відповідність пред'явлених товарів даним, унесеним декларантом до граф 6, 18, 19, 21, 27, 30, 31, 34, 35, 38, 50 ВМД, і несе відповідальність за непроведення чи неналежне проведення такої перевірки.
Акт про проведення митного огляду товарів та інших предметів (далі - Акт), форму якого встановлено Порядком здійснення митного контролю й митного оформлення товарів та інших предметів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженим наказом Держмитслужби України від 14.10.2002 N 561 (зі змінами й доповненнями) і зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.11.2002 за N 877/7165, обов'язково складається в разі:

................
Перейти до повного тексту