1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 148 від 12.03.99
м.Київ
Про введення в дію рішення колегії Державної митної служби України від 04.02.99
04.02.99 в Києві відбулося розширене засідання колегії Державної митної служби України за участю Президента України Л.Д. Кучми, представників центральних органів державної влади, керівників підрозділів центрального апарату Держмитслужби, начальників регіональних митниць, митниць, спеціалізованих митних управлінь та організацій, а також відділень по боротьбі з контрабандою та порушеннями митних правил регіональних митниць.
На підставі п. 12 Положення про Держмитслужбу
НАКАЗУЮ:
1. Ввести в дію рішення колегії Державної митної служби України від 04.02.99 "Про підсумки діяльності Державної митної служби України в 1998 році та завдання подальшого вдосконалення митної справи".
2. Заступникам Голови Служби, начальникам управлінь та самостійних відділів центрального апарату Держмитслужби, начальникам регіональних митниць, митниць, спеціалізованих митних управлінь та організацій забезпечити організацію виконання рішення колегії.
3. Контроль за виконанням рішення колегії залишаю за собою.
Голова Служби Ю.Соловков
Затверджено
Наказ Державної митної
служби України від
12.03.99 N 148
Рішення колегії Державної митної служби України
4 лютого 1999 року Київ
Про підсумки діяльності Державної митної служби України в 1998 році та завдання подальшого вдосконалення митної справи
Заслухавши та обговоривши доповідь Голови Служби Ю.П. Соловкова про підсумки діяльності Держмитслужби в 1998 році і завдання подальшого вдосконалення митної справи, колегія відзначає, що в умовах складної економічної обстановки в державі Держмитслужбою забезпечено виконання планових показників надходжень від зовнішньоекономічної діяльності до Держбюджету. Проведені організаційні заходи дали можливість виконати річний план на 110,27 %, збільшити в порівнянні з 1997 роком перерахування мита, інших митних платежів, ПДВ, акцизного збору, доходів від реалізації конфіскатів на 11,31 % і забезпечити надходження до Держбюджету суми 3,042 млрд. грн.
Протягом року зусилля митних органів зосереджувалися на виконанні завдань, які випливають з указів та розпоряджень Президента України, рішень Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо вдосконалення митної справи, посиленні позитивного впливу митної системи на процес подолання кризових явищ та стабілізації соціально-економічного становища в державі.
Так, з метою покращення ситуації із соціальними виплатами Держмитслужбою минулого року ініційовано впровадження додаткового збору за митне оформлення імпортних нафтопродуктів зі спрямуванням отриманих коштів до Пенсійного фонду України. Загальна сума стягненого збору з вересня 1998 року склала 17 млн. грн. Узято активну участь у реалізації Антикризових заходів фінансової стабілізації, виконавцями яких є міністерства та інші центральні органи виконавчої влади.
На виконання Заходів правового та організаційного забезпечення реалізації Програми діяльності Кабінету Міністрів України затверджено відповідний план. Особливу увагу при цьому приділено реалізації заходів, головним виконавцем яких визначено Держмитслужбу, в першу чергу - сприянню прийняттю Верховною Радою України проектів Митного кодексу України, Закону України "Про порядок обкладання податками предметів, які переміщуються громадянами через митний кордон України", а також підготовці Митного тарифу України. Плідна співпраця з комітетами Верховної Ради України дала можливість забезпечити прийняття 16.12.98 проекту Митного кодексу України в першому читанні.
З метою підвищення ефективності роботи митної системи в минулому році вдосконалено її структуру. У центральному апараті Держмитслужби створено Управління власної безпеки (в регіональних митницях і митницях - його структурні підрозділи); Управління по роботі з особовим складом реорганізовано в Управління кадрами; ліквідовано Організаційно-інспекторське управління.
Створено Київську обласну та Красноперекопську митниці, коледж Академії митної служби України, вжито заходів до подальшого територіального розвитку структури Центральної енергетичної митниці, а також почалося створення в митницях відділів тарифів та митної вартості.
Керівництвом приділялася особлива увага боротьбі з контрабандою та порушеннями митних правил. У регіональних митницях та митницях прямого підпорядкування були ліквідовані відділи (сектори) по боротьбі з контрабандою та порушеннями митних правил і створені відповідні відділення, а в митницях - служби. Спільно з Держкомкордоном, МВС, СБУ та ДПА Держмитслужба брала участь в операціях по перекриттю каналів надходження в Україну контрабанди, припиненню порушень чинного законодавства суб'єктами ЗЕД при здійсненні експортно-імпортних операцій. Митними органами проведено 2 473 спеціальні митні операції, порушено 742 кримінальні справи про контрабанду на суму 64,1 млн. гривень, заведено 42 191 справу про порушення митних правил, накладено штрафів на суму 16,7 млн. гривень. Вартість реально вилучених предметів становить понад 115 млн. грн.
Вжито необхідних заходів до забезпечення митних органів висококваліфікованими кадрами, поліпшення службової дисципліни, а також удосконалення боротьби з корупційними та протиправними діяннями посадових осіб митних органів. Особовий склад митниць укомплектовано на 88,5% фахівцями з вищою освітою. Була проведена часткова ротація особового складу оперативних підрозділів митних органів у Київській, Донбаській, Чорноморській та Дніпровській регіональних митницях, а також Маріупольській, Амвросіївській, Старобільській, Ялтинській митницях.
Держмитслужбою посилено увагу до найважливіших аспектів митно-тарифного регулювання, від яких значною мірою залежить повнота справляння митних платежів та їх надходження до Держбюджету. Зокрема, це встановлення достовірності заявленої митної вартості та недопущення її умисного заниження, достовірності класифікації товарів, визначення країни походження товарів тощо. Із зазначених питань був опрацьований ряд законопроектів і проектів постанов Кабінету Міністрів України, які були подані на розгляд Митно-тарифної ради.
Протягом року проведено значну роботу у сфері зовнішніх зносин. Україна була прийнята в члени Політичної комісії Всесвітньої митної організації (ВМО), що дає можливість повною мірою забезпечувати інтереси України в галузі митної справи на міжнародному рівні. Представники Держмитслужби брали активну участь у підготовчій роботі з приєднання України до Світової організації торгівлі. Підписано міжнародні (міжурядові та міжвідомчі) договори про співробітництво між митними службами з Великобританією і Північною Ірландією, Болгарією, Білоруссю, Росією, Латвією. Важливе значення для розвитку митної справи також має підписання Меморандуму щодо співробітництва Державної митної служби України з Гендиректоратами ІА та XXI Європейської Комісії та її Представництвом в Україні в галузі митної справи в рамках Програми TACIS на трирічний період. Членство України у ВМО та в роботі Ради керівників митних служб держав-учасниць СНД дало можливість розвивати митну справу в напрямі гармонізації та уніфікації із загальноприйнятими в міжнародній практиці нормами і стандартами.
Значні зусилля зосереджувалися на формуванні та реалізації Багатогалузевої науково-технічної програми розвитку митної служби України. Були введені в експлуатацію 16 одиниць стаціонарних та мобільних технічних засобів контролю, виготовлені понад 30 дослідних зразків, укладені контракти на придбання необхідних для вдосконалення і спрощення процедури митного контролю засобів контролю та зв'язку.
Держмитслужбою подано дійову допомогу Закарпатському регіону в ліквідації наслідків стихійного лиха. До Фонду допомоги потерпілим від повені перераховано 100 тис. грн. Всіляке сприяння працівників Карпатської регіональної митниці (Педешко А.І.) оперативному проходженню через митний кордон вантажів з гуманітарною допомогою, виявлені ними при цьому професіоналізм і висока культура відзначені Міністром України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи В. М. Кальченком.
Разом з тим, не вирішено остаточно проблему з доставкою вантажів у митниці призначення. Незважаючи на розпорядження керівництва Держмитслужби, на розроблені та впроваджені нею заходи, керівникам митниць поки що не вдається організувати роботу із забезпечення контролю за доставкою вантажів.
Викликає занепокоєння значна кількість випадків, коли встановлені терміни доставок вантажів у митниці призначення минули, а з'ясування їх місцезнаходження ще триває.
У результаті проведення 330 ревізій фінансово-господарської діяльності митних органів виявлено незаконних витрат коштів на загальну суму 103,1 тис. грн., нестачі на 75,3 тис. гривень. Також виявлено недобір митних зборів та платежів у неторговому обороті на загальну суму 357,8 тис. грн., у тому числі фахівцями відомчого контролю на суму 169,0 тис. грн. Це свідчить про ще існуючу на сьогодні безвідповідальність керівників митних органів у справі дотримання фінансової дисципліни.
Притягнення в минулому році до відповідальності на підставі Закону України "Про боротьбу з корупцією" 14 працівників свідчить, що в деяких митних органах не усуваються причини й умови, які породжують корупційні та злочинні прояви.
У зв'язку з цим колегія вирішила:
1. Вважати роботу Державної митної служби в 1998 році задовільною.
2. Начальникам регіональних митниць, митниць, спеціалізованих митних управлінь і організацій на основі всебічного аналізу підсумків фінансово-господарської діяльності підпорядкованих підрозділів у 1998 році та з урахуванням результатів їх роботи вжити дійових заходів економічного й організаційного характеру до ефективного витрачання коштів, які виділяються на утримання митних органів, до недопущення виникнення заборгованості із заробітної плати. При цьому передбачити вдосконалення штатної структури з приведенням штатної чисельності у відповідність до обсягів виконуваної роботи та затверджених асигнувань на 1999 рік.
Термін: I квартал 1999 року
3. За результатами аналізу діяльності митних органів у 1998 році визначити необхідність та черговість ротації керівників підрозділів, віднесених до номенклатури Голови Служби. Продовжити практику переміщення та переведення особового складу, віднесеного до номенклатури керівника митниці.
Відповідальні: Соловков Ю.П.,
Момотенко В.Я., Новіков С.Г.,
начальники регіональних
митниць
Термін: 31.03.99
4. Підготувати матеріали та пропозиції Президенту України про встановлення та облаштування місць митного контролю за експортом, імпортом і транзитом енергоносіїв, що переміщуються трубопровідним транспортом.
Відповідальні: Соболь І.М., Більчук О.С.,
Ящук В.І.
Термін: 10.03.99
5. Взяти активну участь у доопрацюванні проекту Митного кодексу України з метою внесення його на розгляд Верховної Ради України в другому читанні.
Відповідальні: Єгоров О.Б.,
члени робочої групи
Термін: I півріччя 1999 року (з урахуванням
порядку денного сесії Верховної Ради
України)
6. У рамках адміністративної реформи проводити реструктуризацію митних органів та центрального апарату Держмитслужби з метою підвищення ефективності й оперативності їх діяльності та скорочення витрат на утримання.
Відповідальні: заступники Голови Служби,
начальники управлінь та
самостійних відділів,
начальники регіональних
митниць, митниць,
спеціалізованих митних
управлінь та організацій
Термін: протягом 1999 року
7. Вжити заходів до посилення боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил. Опрацювати та подати Кабінету Міністрів України пропозиції щодо внесення змін до Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність", які передбачали б надання Управлінню по організації боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Держмитслужби права на здійснення оперативно-розшукової діяльності.
Відповідальні: Руссков В.А., Тимошенко С.В.
Термін: 30.03.99
8. Посилити роботу з очищення митної системи від порушників вимог чинного законодавства, з припинення проникнення до неї осіб, які мають злочинні наміри.
Відповідальні: Новіков С.Г., Момотенко В.Я.,
начальники регіональних
митниць, митниць,
спеціалізованих митних
управлінь та організацій
Термін: постійно
9. Зареєструвати в Міністерстві юстиції України новий Порядок пропуску через митний кордон України та митного оформлення товарів, які підлягають експортному контролю та вжити заходів до введення його в дію.
Відповідальні: Соболь І.М., Гриньов Ю.І.,
Тимошенко С.В.
Термін: I квартал 1999 року
10. Створити в Держмитслужбі експертну групу з питань, пов'язаних з веденням Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідальні: Шейко О.П., Рамусь І.М.
Термін: 20.03.99
11. Розробити Єдиний порядок подання документів під час митного оформлення, які підтверджують право суб'єкта ЗЕД на користування податковими пільгами, встановленими законодавством України.
Відповідальні: Шейко О.П., Шульга С.В.,
Демченко В.І.,Рамусь І.М.,
Тимошенко С.В.
Термін: 01.04.99
12. Розробити та подати керівництву Держмитслужби на затвердження план додаткових заходів щодо посилення контролю за доставкою вантажів у митниці призначення.
Відповідальні: Соболь І.М., Більчук О.С.,
Луговець В.А.
Термін: 10.03.99
13. Затвердити План заходів Державної митної служби України щодо виконання Державного бюджету України на 1999 рік (додається).
14. З метою подальшого сприяння Кабінету Міністрів України в поліпшенні соціально-економічної ситуації в державі забезпечити безумовну та своєчасну реалізацію Плану виконання Держмитслужбою Заходів правового та організаційного забезпечення реалізації Програми діяльності Кабінету Міністрів України.
15. Начальникам регіональних митниць і митниць проаналізувати стан справ щодо справляння митних платежів та податків у 1998 році. За результатами аналізу, враховуючи вимоги Президента України і Уряду України щодо зміцнення економіки держави, розробити плани заходів щодо безумовного виконання планових показників Державного бюджету на 1999 рік, а також збільшення надходжень до нього.
Установити, що начальники регіональних митниць і митниць несуть персональну відповідальність за їх виконання.
Термін: 20.03.99
16. Затвердити План роботи колегії Держмитслужби на I півріччя 1999 року (додається).
17. З метою профілактики митних правопорушень та запобігання їм, а також покращання розуміння громадськістю завдань та дій митних органів, підтримання їх іміджу захисників економічних інтересів держави забезпечити широке роз'яснення через засоби масової інформації основних положень і вимог нормативних актів, що регулюють митну справу.
Відповідальний: Старостін А.А.
Термін: постійно
Голова колегії Ю.Соловков
Секретар колегії В.Максименко
Затверджено
Рішення колегії
Державної митної
служби України 04.02.99
План заходів Державної митної служби України щодо виконання Державного бюджету України на 1999 рік
------------------------------------------------------------------
N | Захід |Відповідальний|Термін
п/п| |за виконання |виконання
------------------------------------------------------------------
1. Доведення до кожного митного органу Управління До 20.02.99
плану надходжень до Державного бюд- митних доходів
жету в 1999 році коштів від сплати та платежів
мита й інших платежів, нарахування
і стягнення яких здійснюється мит-
ними органами
2. Погодження із заінтересованими Митно-тарифне Січень-
міністерствами та іншими централь- управління лютий
ними органами виконавчої влади про-
екту Єдиного митного тарифу України
і розроблення проектів нормативних
документів з введення його в дію.
Розгляд проекту на засіданні Мит-
но-тарифної ради України
3. Розроблення та впровадження порядку Управління I квартал
накладання митних забезпечень та митних доходів
справляння митного збору за це та платежів
відповідно до Розпорядження Прези-
дента України від 30.12.98
N 598/98-рп
4. Розроблення та впровадження особли- Управління з Протягом
вого порядку митного оформлення ок- верифікації року
ремих груп товарів з метою за- сертифікатів
побігання ухиленню суб'єктів ЗЕД про походження
від сплати податків у повному об- товарів
сязі з причин неправильної кла-
сифікації товарів.
Підготовка переліку товарів, які II квартал
декларуються митниці не своїм
найменуванням (так звана "група
ризику") з метою ухилення від
сплати податків, і розроблення
особливого порядку митного Управління з
оформлення таких товарів. верифікації
Удосконалення порядку перевірки сертифікатів Перше
митними органами преференційних про походження півріччя
сертифікатів про походження товарів товарів
(за угодами про вільну торгівлю)
5. Моніторинг стану виконання заплано- Управління Постійно
ваних показників Державного бюджету статистики,
залежно від обсягів імпорту контролю та
аналізу, Уп-
равління мит-
них доходів та
платежів
6. Аналіз надходжень коштів до Держав- Митно-тарифне Березень
ного бюджету в 1998 р. залежно від управління
номенклатури та кількості товарів,
що ввозяться громадянами та на які
встановлено мінімальну митну
вартість
7. Розроблення та затвердження типової Управління Перше
технологічної схеми взаємодії всіх бухгалтерсько- півріччя
підрозділів митних органів, причет- го обліку,
них до нарахування митних та інших звітності та
платежів і зборів у неторговому економічного
обігу, а також оперативного та по- аналізу, Уп-
дальшого контролю при здійсненні їх равління ор-
нарахування ганізації мит-
ного контролю,
Управління
митних доходів
та платежів,
Митно-тарифне
управління,
Управління
статистики,
контролю та
аналізу, Уп-
равління з ве-
рифікації сер-
тифікатів про
походження то-
варів
8. Розроблення типової технологічної Управління Перше
схеми взаємодії всіх підрозділів бухгалтерсько- півріччя
митних органів, причетних до затри- го обліку,
мання, обліку, зберігання та розпо- звітності та
рядження майном, що вилучається та економічного
зберігається митними органами аналізу,
Фінансово-еко-
номічне уп-
равління, Уп-
равління ор-
ганізації мит-
ного контролю,
Управління по
організації
боротьби з
контрабандою
та порушеннями
митних правил,
Управління
контролю за
дотриманням
митного зако-
нодавства та
ревізійної ро-
боти, Госпо-
дарсько-екс-
плуатаційне

................
Перейти до повного тексту