- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
24.12.2012 № 737
Про внесення змін до наказу Держмитслужби України від 07.06.2010 № 599
1. Внести до наказу Держмитслужби України від 07.06.2010
№ 599 "Про затвердження Положення про Управління правового забезпечення Державної митної служби України та Примірного положення про підрозділ правового забезпечення регіональної митниці, митниці, спеціалізованої митної установи та організації, підприємства, що належить до сфери управління Держмитслужби" (далі - наказ Держмитслужби України від 07.06.2010 № 599) такі зміни:
у заголовку та тексті наказу слова "регіональна митниця, митниці, спеціалізовані митні установи та організації, підприємства, що належать до сфери управління Держмитслужби" в усіх відмінках та числах замінити відповідно словами "митниці, спеціалізовані митні органи, митна організація, спеціалізовані навчальні заклади та науково-дослідна установа митної служби України" у відповідних відмінках та числах.
4. Керівникам митниць, спеціалізованих митних органів, митної організації та науково-дослідної установи митної служби України привести у відповідність до вимог Примірного положення про підрозділ правового забезпечення митниці, спеціалізованого митного органу, митної організації, спеціалізованого навчального закладу та науково-дослідної установи митної служби України, положення про підпорядкований підрозділ правового забезпечення.
5. Установити, що цей наказ набирає чинності з дати його видання.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Т.в.о. Голови Служби |
О.М. Дороховський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
07.06.2010 № 599
(у редакції наказу Державної
митної служби України
24.12.2012 № 737)
ПОЛОЖЕННЯ
про Управління правового забезпечення Державної митної служби України
1. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає правовий статус Управління правового забезпечення (далі - Управління) Держмитслужби України, його завдання, функції, права, керівництво і структуру.
1.2. Управління є структурним підрозділом Держмитслужби України й підпорядковується безпосередньо Голові Держмитслужби України.
1.3. Управління при виконанні покладених на нього завдань та функцій у встановленому порядку взаємодіє з іншими структурними підрозділами Держмитслужби України.
1.4. Управління у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, указами Президента України, актами Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України,
Загальним положенням про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 № 1040, іншими нормативно-правовими актами, наказами Міністерства фінансів України та Держмитслужби України, а також цим Положенням.
З питань організації та проведення правової роботи Управління керується актами Мін'юсту.
1.5. Видання акта Держмитслужби України, а також подання проекту такого акта для його прийняття чи погодження без попереднього розгляду та погодження з Управлінням не допускається.
1.6. Пропозиції Управління щодо приведення актів та інших документів Держмитслужби України, а також актів митних органів, митної організації, спеціалізованих навчальних закладів та науково-дослідної установи митної служби України (далі - митні органи), у відповідність до законодавства є обов'язковими для розгляду їх керівниками.
У разі неврахування пропозицій Управління або часткового їх врахування Управління подає Голові Держмитслужби України письмовий висновок до проекту акта.
1.7. Покладення на Управління завдань та обов'язків, що не належать або виходять за межі його компетенції, не допускається.
2. Основні завдання Управління
2.1. Організація та участь у забезпеченні реалізації державної правової політики у галузі митної справи.
2.2. Координація роботи структурних підрозділів Держмитслужби України з підготовки проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів.
2.3. Здійснення юридичної експертизи проектів актів Держмитслужби України, опрацювання проектів нормативно-правових актів, які надійшли для погодження від інших державних органів.
2.4. Організація та ведення правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне додержання та запобігання невиконанню вимог законодавства Держмитслужбою України, митними органами, їх керівниками, посадовими особами та працівниками під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків.
2.5. Координація та здійснення представництва інтересів Держмитслужби України, митних органів в судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів.
2.6. Організація, координація, контроль та ведення договірної, претензійної й позовної роботи у Держмитслужбі України, забезпечення захисту прав і законних інтересів Держмитслужби України.
2.7. Спрямування, координація правової, договірної, претензійної та позовної роботи в митних органах, здійснення методичного керівництва та контроль за її проведенням.
2.8. Організаційне та інформаційне забезпечення зв'язків Держмитслужби України з Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, іншими органами державної влади.
3. Функції Управління
Управління відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. Розробляє та разом з іншими підрозділами Держмитслужби України бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції Держмитслужби України.
3.2. Перевіряє відповідність законодавству України проектів наказів та інших актів, що подаються на підпис керівництву Держмитслужби України, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів.
3.3. Проводить юридичну експертизу проектів нормативно-правових актів, підготовлених структурними підрозділами Держмитслужби України, за результатами якої готує висновки за формою, що затверджується Мін'юстом, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів.
3.4. Переглядає разом із структурними підрозділами Держмитслужби України акти та інші документи Держмитслужби України з метою приведення їх у відповідність до законодавства.
3.5. Інформує керівництво Держмитслужби України про необхідність вжиття заходів для внесення змін до актів та інших документів Держмитслужби України, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування.
3.6. Разом із заінтересованими структурними підрозділами Держмитслужби України узагальнює практику застосування законодавства у відповідній сфері, готує пропозиції щодо його вдосконалення, подає їх на розгляд керівництва Держмитслужби України для вирішення питання щодо підготовки пропозицій до проектів актів та інших документів Держмитслужби України, нормативно-правових актів та інших документів відповідних державних органів, внесення їх до державного органу, уповноваженого приймати такі акти.
3.7. Розглядає проекти нормативно-правових актів та інших документів, які надійшли для погодження від інших державних органів, з питань, що належать до компетенції Держмитслужби України, та готує пропозиції до них.
3.8. Здійснює у межах своєї компетенції заходи з адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу.
3.9. Координує роботу структурних підрозділів Держмитслужби України з відстеження результативності регуляторних актів.
3.10. Організовує роботу, пов'язану з укладенням договорів (контрактів), бере участь у їх підготовці та здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов'язань, забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів Держмитслужби України, а також погоджує (візує) проекти договорів за наявності погодження (візи) керівників заінтересованих структурних підрозділів.
3.11. Проводить разом із заінтересованими структурними підрозділами Держмитслужби України аналіз результатів господарської діяльності Держмитслужби України та митних органів, вивчає умови і причини виникнення непродуктивних витрат, порушення договірних зобов'язань, а також стан дебіторської та кредиторської заборгованості.
3.12. Аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних і контролюючих органів, результати позовної роботи, а також отримані за результатами перевірок, ревізій, інвентаризацій дані статистичної звітності, що характеризують стан дотримання законодавства Держмитслужбою України, готує правові висновки за фактами виявлених порушень та бере участь в організації роботи з відшкодування збитків.
3.13. Подає пропозиції керівництву Держмитслужби України про притягнення до відповідальності посадових осіб та працівників, з вини яких заподіяна шкода.
3.14. Сприяє правильному застосуванню актів законодавства про працю, у разі невиконання або порушення їх вимог подає керівництву Держмитслужби України письмовий висновок з пропозиціями щодо усунення таких порушень.
3.15. Здійснює методичне керівництво правовою роботою в Держмитслужбі України, митних органах, перевіряє стан правової роботи та подає на розгляд керівництва Держмитслужби України пропозиції щодо її поліпшення, усунення недоліків у правовому забезпеченні діяльності Держмитслужби України та митних органів, вживає заходів до впровадження новітніх форм і методів діяльності Управління та підрозділів правового забезпечення митних органів, виконання актів Мін'юсту та його територіальних органів.
3.16. Веде облік актів законодавства України, забезпечує підтримання їх у контрольному стані та зберігання.
3.17. Збирає інформацію про офіційне оприлюднення актів законодавства в друкованих виданнях.
3.18. Здійснює збір, обробку, систематизацію та аналіз інформації, яка необхідна для виконання основних завдань Управління.
3.19. Готує і подає керівництву Держмитслужби України статистичні й аналітичні матеріали з питань, що належать до компетенції Управління, для прийняття управлінських рішень і звітування в установленому порядку перед органами влади вищого рівня.
3.20. Погоджує кандидатуру претендента на посаду керівника підрозділу правового забезпечення митного органу, його призначення, а також внесення змін до структури митного органу в частині, що стосується підрозділу правового забезпечення.
3.21. У встановленому порядку оцінює ефективність та якість роботи підрозділів правового забезпечення митних органів на основі розробленої системи критеріїв оцінки.
3.22. Організовує і проводить роботу, пов'язану з підвищенням кваліфікації посадових осіб підрозділів правового забезпечення митних органів, роз'яснює застосування законодавства, надає правові консультації з питань, що належать до компетенції Держмитслужби України, а також за дорученням керівництва Держмитслужби України розглядає звернення громадян та юридичних осіб, звернення та запити народних депутатів України.
3.23. Здійснює заходи, спрямовані на підвищення рівня правових знань посадових осіб та працівників Держмитслужби України.
3.24. Забезпечує в установленому порядку представництво інтересів Держмитслужби України, митних органів в судах та інших державних органах, установах та організаціях під час розгляду правових питань і спорів.
У визначені законодавством строки готує та подає до судів та інших органів, установ та організацій відповідні процесуальні документи.
3.25. Доводить до відома митних органів інформацію про зміни в законодавстві, рекомендації органів юстиції, роз'яснення Пленуму Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України та Вищого господарського суду України; готує керівництву Держмитслужби України довідкові матеріали щодо застосування законодавства, надає посадовим особам та працівникам Держмитслужби України консультації з правових питань.
3.26. Разом з іншими підрозділами Держмитслужби України бере участь у проведенні службових розслідувань, планових та позапланових перевірках митних органів.
3.27. Здійснює прийом представників юридичних осіб та громадян з питань, що належать до компетенції Управління.
3.28. Здійснює організаційне та інформаційне забезпечення зв'язків Держмитслужби України з Верховною Радою України, її комітетами, депутатськими фракціями (групами), іншими органами та посадовими особами.
3.29. Здійснює організацію супроводження проходження в комітетах Верховної Ради України та в депутатських фракціях (групах) законопроектів з питань митної справи.
3.30. Здійснює організаційне та інформаційне забезпечення зв'язків Держмитслужби України з Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади.
4. Права Управління
Управління має право:
4.1. Перевіряти дотримання законності структурними підрозділами Держмитслужби України, митними органами.
4.2. Одержувати в установленому порядку для виконання покладених на Управління завдань та функцій необхідні документи, інформацію, довідки, розрахунки, інші матеріали від структурних підрозділів, посадових осіб Держмитслужби України, митних органів.
З метою забезпечення своєчасного виконання завдань, які потребують оперативного вжиття відповідних заходів, посадові особи Держмитслужби України, митних органів зобов'язані невідкладно подавати необхідні матеріали на вимогу Управління.
4.3. Залучати за згодою керівників структурних підрозділів Держмитслужби України, митних органів, спеціалістів з метою підготовки проектів нормативно-правових актів та інших документів, а також розроблення і здійснення заходів, які проводяться Управлінням відповідно до покладених на нього завдань та функцій.
4.4. Інформувати керівництво Держмитслужби України про покладення на Управління обов'язків та функцій, що виходять за межі його компетенції, а також про випадки неподання або несвоєчасного подання на вимогу Управління необхідних матеріалів структурними підрозділами та посадовими особами Держмитслужби України, митних органів.
4.5. Вимагати відповідно до напрямів діяльності Управління від керівництва структурних підрозділів Держмитслужби України, митних органів додержання вимог законодавства.
4.6. Ініціювати і брати участь відповідно до напрямів діяльності Управління в планових і позапланових перевірках діяльності митних органів.
4.7. Ініціювати та брати участь у розробленні проектів актів Держмитслужби України у рамках виконання покладених на Управління завдань та функцій.
4.8. Вивчати та використовувати при виконанні завдань, покладених на Управління, матеріали службових розслідувань та перевірок.
4.9. Користуватися при виконанні службових обов'язків інформаційними, телекомунікаційними системами, зв'язком, автотранспортом, оргтехнікою та іншими технічними засобами митної служби.
4.10. Скликати й проводити наради, семінари з працівниками підрозділів правового забезпечення митних органів.
4.11. Брати участь у проведенні атестації керівників підрозділів правового забезпечення митних органів.
4.12. Подавати керівництву Держмитслужби України, митного органу пропозиції щодо призначень на посади керівників підрозділів правового забезпечення митних органів, а також щодо заохочень, накладення дисциплінарних стягнень на посадових осіб цих підрозділів.
5. Структура і керівництво Управління
5.1. Штатна структура та чисельний склад посадових осіб Управління визначається штатним розписом Держмитслужби України.
5.2. Посадові особи Управління призначаються на посади та звільняються з посад наказами Держмитслужби України.
5.3. Управління очолює начальник, який призначається на посаду на підставі висновку Мін'юсту і має не більше двох заступників.
5.4. На посаду начальника Управління, його заступника призначається особа з вищою юридичною освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом на державній службі та/або за фахом на керівних посадах в інших сферах не менш як п'ять років.
5.5. На посаду головного спеціаліста-юрисконсульта Управління призначається особа з вищою юридичною освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом на державній службі на посаді не нижче провідного спеціаліста не менш як один рік або стажем роботи за фахом в інших сферах не менш як три роки.
5.6. Начальник Управління:
забезпечує виконання покладених на Управління завдань та функцій та здійснює керівництво його роботою;
здійснює контроль та координує діяльність посадових осіб Управління, діяльність підрозділів правового забезпечення митних органів;
подає пропозиції керівництву Держмитслужби України щодо змін штатної структури та чисельності Управління, прийняття на роботу, переведення, звільнення посадових осіб Управління, їх заохочення або притягнення до відповідальності згідно із законодавством;
затверджує положення про структурні підрозділи та посадові інструкції працівників (посадових осіб) Управління;
за дорученням керівництва Держмитслужби України представляє її в інших органах державної влади, установах, організаціях з питань, що належать до компетенції Управління;
візує проекти актів та інших документів Держмитслужби України з питань, що належать до компетенції Управління;
забезпечує взаємодію Управління з іншими підрозділами Держмитслужби України, митними органами;
дає доручення і вказівки посадовим особам Управління, митним органам з питань, що належать до компетенції Управління, й контролює їх виконання;
забезпечує надання відповідей на звернення, скарги, запити й пропозиції громадян та юридичних осіб, що надходять безпосередньо до Управління і стосуються питань, що належать до його компетенції;
готує і подає керівництву Держмитслужби України пропозиції щодо вдосконалення роботи Управління;
розглядає й погоджує призначення на посади керівників підрозділів правового забезпечення митних органів та їх звільнення;
у встановленому порядку розглядає та погоджує пропозиції керівництву Держмитслужби України щодо призначення на посади та звільнення з посад посадових осіб Держмитслужби України, митних органів, а також щодо заохочення цих працівників і накладення на них стягнень;
визначає потреби і пріоритетні напрями підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації посадових осіб Управління;
................Перейти до повного тексту