- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
19.11.2012 № 11.1/2-25/13003-ЕП |
Начальникам митниць
Про розпорядження транспортними засобами
На виконання пункту 5 рішення колегії Держмитслужби України, уведеного в дію наказом від 01.09.2012 № 452, з метою врегулювання питання розпорядження транспортними засобами, що переходять у власність держави, та активізації роботи митних органів з питань вивільнення складів від залишків такого майна, повідомляємо про наступне.
У відповідності до частини дев'ятої статті
243 Митного кодексу України товари та транспортні засоби мають реалізовуватись за цінами, визначеними згідно із законодавством України про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність та
Податковим кодексом України .
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування. При цьому, правила оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначаються
Податковим кодексом України , крім правил оподаткування товарів митом, які встановлюються
Митним кодексом України та іншими законами з питань митної справи.
Згідно зі статтею
9 Закону України
"Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" методичне регулювання оцінки майна здійснюється у відповідних нормативно-правових актах з оцінки майна: положеннях (національних стандартах) оцінки майна, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, методиках та інших нормативно-правових актах, які розробляються з урахуванням вимог положень (національних стандартів) і затверджуються Кабінетом Міністрів України або Фондом державного майна України.
Методика товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів (КТЗ), затверджена наказом Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України від 24.11.2003 № 142/5/2092 (із змінами). У відповідності до розділу VII "Визначення вартості КТЗ" цієї Методики, основним підходом, який використовується для оцінки КТЗ, є порівняльний підхід. Згідно з ним визначення вартості КТЗ на території України проводиться на підставі цін їх продажу та поточних цін пропозиції до продажу, які зазначені у вітчизняних довідниках. Використання зарубіжної довідкової літератури допускається у разі відсутності потрібної інформації у вітчизняних довідниках. При цьому, вартісний еквівалент суми податків, зборів, інших обов'язкових платежів під час митного оформлення не враховується у разі прийняття ціни КТЗ з вітчизняної довідкової літератури або за цінами дилерів заводів-виробників України.
Таким чином, при визначенні ринкової вартості транспортних засобів, яка формується експертом за допомогою вітчизняної довідкової літератури або за цінами дилерів заводів-виробників України, суми митних платежів мають бути враховані у такій вартості, а не бути додатково нарахованими. Наразі за ініціативи Держмитслужби Мінфіном готується до внесення на розгляд Уряду проект постанови Кабінету Міністрів України, який полягає у визначенні окремої процедури оформлення результатів оцінки товарів та транспортних засобів, що вилучається або приймається на зберігання митними органами та переходить у власність держави, яка серед іншого міститиме механізм врахування розміру митних платежів у ринковій вартості.
З метою створення рівних ринкових умов для всіх товарів, що потрапляють на ринок, забезпечення сплати відповідних податків у разі повернення в установленому порядку коштів від реалізації транспортних засобів їх власникам, а також підтвердження сплати митних платежів при державній реєстрації транспортних засобів в органах МВС, обрахунок ринкової вартості транспортних засобів здійснюється з урахуванням митних платежів.
................Перейти до повного тексту