- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
23.01.2012 N 11.1/7-12.1/627-ЕП |
Начальникам Київської
регіональної митниці,
митниць
Про надання роз'яснень
У Департаменті організації митного контролю та оформлення Державної митної служби України розглянуто лист товариства з обмеженою відповідальністю "ІН ТАЙМ" від 13.12.2011 N 20Н/12 щодо можливості декларування товарів та інших предметів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України у міжнародних поштових відправленнях, із використанням бланк-пачки СР 72 (Супровідна адреса/Митна декларація).
За результатами розгляду та з питань, що належать до компетенції Департаменту організації митного контролю та оформлення, повідомляємо.
Порядком і умовами здійснення митного контролю товарів та інших предметів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон у міжнародних поштових відправленнях, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2002
N 1948 /зі змінами/ (далі - Порядок), встановлено:
- товари та інші предмети (крім особистих листів громадян) підлягають декларуванню митним органам (пункт 6);
- для декларування використовуються:
а) уніфіковані міжнародні документи, форми яких установлено актами Всесвітнього поштового союзу:
митна декларація CN 23, використання якої обов'язкове під час переміщення (пересилання) посилок, міжнародних згрупованих поштових відправлень з позначкою "Консигнація" і відправлень "EMS" та можливе у разі переміщення (пересилання) відправлень з оголошеною цінністю;
митна декларація CN 22, використання якої обов'язкове під час переміщення (пересилання) дрібних пакетів, мішків "М" і відправлень "EMS" з вкладенням письмової кореспонденції та можливе у разі пересилання бандеролей;
б)
вантажна митна декларація - у разі пересилання громадянами у відправленнях товарів та інших предметів, сумарна митна вартість яких перевищує 1000 євро та/або загальна вага яких перевищує 100 кілограмів, а також в інших випадках, передбачених законодавством (пункт 7);
- у разі недекларування відправником товарів та інших предметів або відсутності митної декларації CN 23 (CN 22) до відправлення, що надійшло на адресу громадянина чи відправляється за межі митної території громадянином, працівник оператора під час митного огляду складає акт про наявні у відправленні товари та інші предмети за формою та у порядку, визначеними центральним органом виконавчої влади в галузі зв'язку та інформатизації (пункт 8).
Разом з цим, згідно з пунктом 3 статті V (Змінена стаття 22) "Акти союзу" Восьмого додаткового протоколу до
Статуту Всесвітнього поштового союзу, вчиненого 12 серпня 2008 року в м. Женеві та ратифікованого Законом України від 06.07.2011
N 3595-VI:
"3. Всесвітня поштова конвенція, Регламент письмової кореспонденції й Регламент поштових посилок охоплюють норми, що застосовуються до міжнародної поштової служби, а також положення, що стосуються служби письмової кореспонденції та служби поштових посилок. Ці акти є обов'язковими для всіх країн-членів. Країни-члени забезпечують виконання їхніми призначеними операторами зобов'язань, що випливають з Конвенції та її Регламентів".
Довідково. Відповідно до статей РП 122, РП 123, РП 172, РП 217 Регламенту поштових посилок (Женева, 2008 р.),
"Стаття РП 122 "Формальності, що виконуються відправником"
1. До кожної посилки повинна додаватись супровідна адреса СР 71 або як частина бланка-пачки СР 72, або як єдиний бланк СР 71.
2. До кожної посилки додається митна декларація CN 23 або як єдиний бланк, або як частина бланка-пачки СР 72. У ній повинно докладно зазначатись вкладення посилки. Відомості загального характеру неприпустимі. Митна декларація CN 23 повинна прикріплюватись до посилки із зовнішнього боку, способом, що виключає втрату.
3. Якщо призначені оператори заздалегідь домовляються, то митні дані, що вказують відповідно до інструкцій митної декларації CN 23, включаючи прізвища й адреси відправника й адресата, можуть направлятися електронною поштою призначеному операторові країни призначення. Призначений оператор країни подання може повідомити всі або частину вищезгаданих даних митній адміністрації країни подання для експорту, а призначений оператор країни призначення може повідомити всі або частину вищезгаданих даних митній адміністрації країни призначення для імпорту.
4. Використання даних, зазначених у паперовому варіанті митної декларації CN 23, згаданих у вищенаведеному параграфі 3, обмежується процедурами, що стосуються обміну поштою, або митними процедурами при експорті або імпорті поштових відправлень. Ці дані не можуть використовуватися для будь-яких інших цілей.
5. Всі положення статті РП 146 також застосовуються до даних, зазначених у паперовому варіанті митної декларації CN 23, про який говориться у вищенаведеному параграфі 3. У випадку розбіжності між даними, зазначеними в митній декларації CN 23, і електронними даними, наданими відповідно до положень вищенаведеного параграфа 3, митною декларацією буде вважатися бланк митної декларації CN 23.
6. Відправник може також додавати до супровідної адреси будь-який документ (рахунок, ліцензію на вивезення, ліцензію на ввезення, посвідчення про походження, санітарне посвідчення і т. ін.), необхідний для митного огляду в країні подання та в країні призначення.
7. Адреса відправника й адреса одержувача, а також всі інші дані, зазначені відправником, повинні бути однаковими на посилці і на супровідній адресі. У разі розбіжності дійсними вважаються дані, зазначені на посилці.";
"Стаття РП 123 "Указівки відправника при поданні"
1. При поданні посилки відправник повинен зазначити, як потрібно вчинити з цією посилкою у разі невручення її адресатові. Для цього ставиться хрестик у відповідній графі на супровідній адресі.
................Перейти до повного тексту