- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ скасовано на підставі Розпорядження КМ
N 32-р від 19.01.2011 )
Про внесення змін до Узагальнюючого податкового роз'яснення щодо оподаткування товарів і транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України
1. Викласти Узагальнююче податкове роз'яснення щодо оподаткування товарів і транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України, затверджене наказом Державної митної служби України від 24.07.2008
N 811, у редакції, що додається.
2. Начальникам митних органів інформувати про вимоги цього наказу платників податків (громадян і заінтересовані організації), у тому числі шляхом висвітлення його в місцевих засобах масової інформації та на наочних інформаційних стендах у місцях розташування відповідних підрозділів митниці й у пунктах пропуску через державний кордон України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Державної митної служби України Піковського І.О.
Голова Державної митної служби України ПОГОДЖЕНО: Перший заступник Міністра фінансів України | А.В.Макаренко І.Уманський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
24.07.2008 N 811
( v0811342-08 )
(у редакції наказу Державної
митної служби України
від 28 грудня 2009 р. N 1254)
УЗАГАЛЬНЮЮЧЕ ПОДАТКОВЕ РОЗ'ЯСНЕННЯ
щодо оподаткування товарів і транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України
I. Загальні положення
Законом України
"Про систему оподаткування" встановлено, що ставки, механізм справляння податків і зборів (обов'язкових платежів) і пільги щодо оподаткування не можуть встановлюватись і змінюватись іншими законами України, крім законів про оподаткування. Під податком і збором (обов'язковим платежем до бюджетів та державних цільових фондів) слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками в порядку та на умовах, що визначаються законами України про оподаткування.
Таким чином, за загальним правилом, установленим зазначеними вище законодавчими актами, увезення товарів на митну територію України є операцією, що підлягає оподаткуванню митом, податком на додану вартість та акцизним збором (при ввезенні підакцизних товарів).
Умови, за яких операції, що є об'єктами оподаткування, оподаткуванню не підлягають (звільняються від оподаткування), є винятком із законодавчо встановленого загального правила оподаткування. Виконання таких умов є підставою для надання податкових пільг.
Разом з цим Законом України від 04.06.2009
N 1451 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань оподаткування послуг з міжнародних перевезень пасажирів, багажу та вантажів, міжнародних відправлень, міжнародного лізингу та міжнародного ремонту товарів" внесено зміни, зокрема, до
Митного кодексу України, Закону України
"Про податок на додану вартість" в частині порядку оподаткування міжнародних експрес-відправлень.
Так, пунктом 43 статті
1 Митного кодексу України встановлено, що для цілей оподаткування митом міжнародне експрес-відправлення прирівнюється до міжнародного поштового відправлення. Крім того, пунктом 1.23 статті
1 Закону України
"Про податок на додану вартість" передбачена норма, яка прирівнює митний та податковий режими щодо міжнародного експрес-відправлення до митного та податкового режимів міжнародного поштового відправлення.
Ураховуючи вищевикладене, оподаткування операцій з увезення (пересилання) громадянами товарів і транспортних засобів на митну територію України здійснювати з урахуванням наступного.
II. Порядок оподаткування товарів, що ввозяться громадянами в супроводжуваному (несупроводжуваному) багажі чи надходять на їх адресу у вантажних, міжнародних поштових або експрес-відправленнях
1. Пунктом 1 частини першої статті
8 Закону визначено, що при ввезенні на митну територію України звільняються від оподаткування товари, сумарна митна вартість яких не перевищує 200 євро, а загальна вага не перевищує 50 кг, що ввозяться громадянами в супроводжуваному багажі (за умови усного декларування), пересилаються в несупроводжуваному багажі та надходять на адресу громадян у міжнародних поштових відправленнях.
Частиною першою статті
4 Закону визначено, що товари, які безпосередньо ввозяться (пересилаються) громадянами в супроводжуваному (несупроводжуваному) багажі або пересилаються в міжнародних поштових відправленнях, які надходять в Україну в одній депеші від одного відправника на адресу одного одержувача (незалежно від кількості відправлень), сумарна митна вартість яких, заявлена громадянином або визначена митним органом шляхом складення митної вартості усіх товарів, не перевищує 1000 євро та/або загальна вага яких не перевищує 100 кг, підлягають обов'язковому письмовому декларуванню у порядку, передбаченому для громадян, та оподатковуються ввізним митом за ставкою
в розмірі 20 відсотків митної вартості, податком на додану вартість та в установлених законодавством випадках акцизним та іншими зборами.
Частиною другою статті
4 Закону визначено, що товари, які пересилаються на адресу громадян у вантажних та експрес-відправленнях, сумарна митна вартість яких не перевищує 1000 євро та загальна вага яких не перевищує 100 кг, підлягають обов'язковому письмовому декларуванню митним органам у порядку, передбаченому для громадян, та оподатковуються ввізним митом за повними ставками
Митного тарифу України, податком на додану вартість та в установлених законодавством випадках акцизним та іншими зборами.
Таким чином, з урахуванням абзаців шостого та сьомого розділу I "Загальні положення" цього роз'яснення, при митному оформленні товарів, що:
1) безпосередньо ввозяться громадянами в супроводжуваному багажі, надходять на їх адресу в несупроводжуваному багажі, пересилаються в міжнародних поштових відправленнях, які надходять в Україну в одній депеші від одного відправника на адресу одного одержувача (незалежно від кількості відправлень), або в міжнародних експрес-відправленнях:
а) сумарна митна вартість яких не перевищує 200 євро, а загальна вага не перевищує 50 кг - податки та збори не нараховуються;
б) сумарна митна вартість яких не перевищує 200 євро, а загальна вага перевищує 50 кг (до 100 кг включно); або сумарна митна вартість яких перевищує 200 євро (до 1000 євро включно), а загальна вага не перевищує 50 кг; або сумарна митна вартість яких не перевищує 1000 євро (але більше 200 євро) та загальна вага яких не перевищує 100 кг (але більше 50 кг),
за
уніфікованою митною квитанцією МД-1 (оглядовим розписом М-15, митною декларацією форми М-16) нараховуються такі види податків і зборів: ввізне мито за ставкою в розмірі 20 відсотків від митної вартості товарів, податок на додану вартість, акцизний збір та плата за митне оформлення товарів і транспортних засобів поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом, установленим для митних органів у випадках та за ставками, установленими чинним законодавством;
2) надходять на адресу громадян у вантажних відправленнях, сумарна митна вартість яких не перевищує 1000 євро, а загальна вага не перевищує 100 кг, за уніфікованою митною квитанцією МД-1 нараховуються такі види податків та зборів: ввізне мито за повними ставками
Митного тарифу України, податок на додану вартість, акцизний збір та плата за митне оформлення товарів і транспортних засобів поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом, установленим для митних органів у випадках та за ставками, установленими чинним законодавством.
2. Частиною третьою статті
4 Закону визначено, що оподаткування товарів, які безпосередньо ввозяться (пересилаються) громадянами в супроводжуваному (несупроводжуваному) багажі, пересилаються в міжнародних поштових відправленнях, надходять на адресу громадян у міжнародних експрес-відправленнях або у вантажних відправленнях, сумарна митна вартість яких перевищує 1000 євро та/або загальна вага яких перевищує 100 кг, здійснюється за умови оформлення вантажної митної декларації та митного оформлення в порядку, передбаченому для суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності у разі здійснення операцій з імпорту, з поданням дозволів (ліцензій) та сертифікатів відповідності чи свідоцтв про визнання іноземного сертифіката, у випадках, установлених законодавством для суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності.
Таким чином, при митному оформленні товарів, які безпосередньо ввозяться (пересилаються) громадянами в супроводжуваному (несупроводжуваному) багажі, пересилаються в міжнародних поштових відправленнях, надходять на адресу громадян у міжнародних експрес-відправленнях або у вантажних відправленнях:
сумарна митна вартість яких не перевищує 1000 євро, а загальна вага перевищує 100 кг; або сумарна митна вартість яких перевищує 1000 євро, а загальна вага не перевищує 100 кг; або сумарна митна вартість яких перевищує 1000 євро, загальна вага перевищує 100 кг,
за вантажною митною декларацією нараховуються такі види податків та зборів: ввізне мито за повними ставками
Митного тарифу України, податок на додану вартість, акцизний збір та плата за митне оформлення товарів і транспортних засобів поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом, установленим для митних органів у випадках та за ставками, установленими чинним законодавством.
III. Порядок оподаткування єдиного неподільного товару
1. Частиною першою статті
4 Закону визначено, що товари, які безпосередньо ввозяться (пересилаються) громадянами в супроводжуваному (несупроводжуваному) багажі або пересилаються в міжнародних поштових відправленнях, які надходять в Україну в одній депеші від одного відправника на адресу одного одержувача (незалежно від кількості відправлень), сумарна митна вартість яких, заявлена громадянином або визначена митним органом шляхом складення митної вартості усіх товарів, не перевищує 1000 євро та/або загальна вага яких не перевищує 100 кг, підлягають обов'язковому письмовому декларуванню у порядку, передбаченому для громадян, та оподатковуються ввізним митом за ставкою в розмірі 20 відсотків митної вартості, податком на додану вартість та в установлених законодавством випадках акцизним та іншими зборами.
................Перейти до повного тексту